-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105211 üzenetére
Nem, mert a megmaradt lemezeimet elég jól ismerem. Némelyik (a legjava) megvan 40-45 éve.
A tisztánlátás végett: volt kb.400 lemezem, amiket a 70-es évek eleje óta gyűjtögettem, aztán valamikor a 2000-es években eladtam a 80%-át. Ami megmaradt, az vagy silány, vagy túl jó volt ahhoz, hogy eladjam. A lemezeim zöme 50 és 78 között készült, kiváló kiadók által. Alig volt 80 után készült albumom és azt is alaposan körül jártam, hogy milyen kiadótól származik, mielőtt megvettem volna. Ennyi a sztori. Kezdj vele amit akarsz.De ha már digitális master.... tudod milyen az a digitális master, amiről LP készül? Szerintem nem, de én sem. Abban viszont biztos vagyok, hogy nem 24/192. Annál sokkal sokkal jobb kell hogy legyen. Tudomásom szerint egyébként egyetlen egy "digitális" lemezem van, Nikola Parovtól. Eszméletlen jól szól. Nincs egyetlen digitális anyagom sem, ami ennyire jól szólna. Természetesen az én szám íze szerint, az én rendszeremen, de azt gondolom (nagyon bátran ), kevés olyan ember él a földön, aki szerint ez az album rosszul szól.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105213 üzenetére
Hát, a te infóid sem túl hitelesek ami azt illeti. Gipsz Jakab mond egy véleményt, ami inkább találgatás..
"Úgy tűnik Mathiask eddig hiába koptatta a billentyűzetet abból a szempontból, hogy megértsd miről van szó. Tudom tudom, mi vagyunk azok akik nem értjük."
0 "analógos" tapasztalattal írogattok számokról adatokról, de az analóg nem számok halmaza.... ezt meg ti nem értitek meg. Engem addig érdekelnek a számok, amíg nem hallottam magam is. Ezután vagy elfogadom a számok jelentését/jelentőségét, vagy ignorálom, mert hallva egészen mást is mutathat, mint amit a számok diktálnak. Ti túl nagy jelentőséget tulajdonítotok a számoknak. Még egy autónál sem a számok azok, amik részletekbe menően elmesélik, milyen az az autó. Bizonyos evidenciák persze vannak, de nem ennek mentén élek és nem ezek határozzák meg, hogy mit veszek a jövőben.
És bizony az LP-nek hatalmas a dinamika átfogása, de úgy gondolom, soha nem hallottál/hallottatok még LP-t megszólalni valami "normálisabb" rendszeren. Akkor beszélgessünk számokról, ha megtörtént 20 féle lemezjátszó meghallgatása, hozzá 200 féle/fajta/kiadású stb. hanglemez megtapasztalása. Gondolom , ez soha nem fog megtörténni, mert egyrészt fáradságos lenne, másrészt nem egyszerű manapság lemezjátszós teszteket összehozni. A magam részéről tök mindegy, ki mit gondol, mert ettől nem leszek szegényebb. De ne feledd, nem én állok bele folyamatosan a másikba.Ja...manapság szinte semennyit nem hallgatok LP-t, mert egyrészt utána savanyú a szőlő, másrészt meg ha egyszer voltam annyira hülye, hogy eladtam a k..va jó lemezeimet, nem kezdem el újra levadászni őket horror áron. Ebből a részéből lett elegem, nem abból, hogy oda kell menni megfordítani. És persze honnan a fenéből szereznék be ma egy jó Kari Bremnes albumot, de leginkább mennyiért? [link]
"csak a zene van"
-
btraven
őstag
válasz denesdr #105213 üzenetére
Én összefüggéseiben nem értem ezeket a számokat.
1. Nyquist szerint 2x nagyobb mintavételezéssel vissza lehet állítani a jel frekvenciáját - ez érthető - ha 44.1k a mintavétel akkor 20k-s jelet lehet tudni
2. 1 bit = 6 dB
Ilyenkor mindig maximum 1 bit-nyi hibánk lehet és mivel a jel/zaj arányt számoljuk ahol mindig ez az utolsó bit a zaj, így szépen kijön hogy 16 bit=96 dB stb.Na de amikor a kettőt egyszerre használjuk, például egy 20k szinuszt mintavételezünk akkor egy adott ponton valóban 1 bitnyi hiba lehet, de nekünk a jel teljes csúcsértékét kellene nézni, nem csak ahhoz az egy árva ponthoz. És ha már a jel amplitúdójához nézzük akkor már sokkal több lehet a hiba. És nem is szólva a sokkal bonyolultabb zenéről ami nem egy sima szinuszjel.
Tudom hogy interpolálnak meg egyéb hókusz-pókusz, de abból mindenki azt hisz el amit akar.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105185 üzenetére
Biztos nagyon nagy szaktekintély a srác és mindent tud az analógról (hifiről), bár 24 évesen írta ezt a cikket. Dylan Matthews nem élt még akkor, mikor az analóg volt az etalon. Ő csak egy blogger, aki mindenfélére hivatkozik, csak a saját tapasztalatára nem és idézget innen onnan. Hol van itt az objektivitás? Hol vannak azok a (szak) vélemények, amelyek a vinyl mellett szólnak? Ja, sehol... Ez a cikk nem más, mint egy blogger beletenyerelése olyasmibe, amiről egyébként fingja nincs. Szerintem.
"csak a zene van"
-
-
nagyúr
válasz denesdr #105265 üzenetére
nekem win 7-en minden második alkalommal úgy indul a Tidal app, hogy tiszta fekete az egész, és nem látszik semmi. Mintha összeakadt volna az Ui. olyankor a feladatkezelőben ki kell lőnöm a tidal-os exéket, és utána jó lesz...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
kukulec
őstag
válasz denesdr #105355 üzenetére
"A tudatnak inkább fontos mint a fülnek, legalábbis végfelhasználói szempontból." - biztos van ilyen, de az itt jelenlévők rendszerein azért szerintem már kijönnének a különbségek. végül is dvd-t is nézhetsz 4k oleden. az, hogy a zenére fókuszálok zenehallgatáskor nem azt jelenti, hogy nem érdekelne ugyanaz a lehető legjobb minőségben. különben jó lenne egy sokol is.
[ Szerkesztve ]
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
kukulec
őstag
válasz denesdr #105357 üzenetére
hi-res... én mezei wav-ot, tehát 16/44-et akartam. a felbontást valamihez képest tudom megmondani. de azt ennyiből is hallom, hogy stúdióra nem mindegyik előadó pazarolta az idejét/pénzét.
Luxman L-507ux II, Primare i22, Yamaha A-S801 // Pro-Ject Dac Box S2, SMSL SU-9 PRO // Elac Vela 408, Elac FS 147, Q Acoustics 3030i
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105361 üzenetére
Én azt nem értem, mi alapján mondja meg egy mondjuk 2x upsampling-en átesett anyag esetén, hogy az bizony nem vegytiszta HiRes. Interpolációval két eredeti diszkrét pont között felvesszük az immár 2x olyan sűrű mintavételezés adott hiányzó helyiértékeire a nemlétező pontot (pontokat) és honnan mondja meg, hogy azt nem Mozart "tette oda", hanem csak a matematika ? (Értsd jól). Valami másból kell következtetnie. (Esetleg pont abból, hogy gyanúsan a két feltételezett régi érték közé esik hajszálpontosan a harmadik ? Legalábbis lineáris interpoláció esetén. Magyarul ha tele van ilyen hármasokkal az adat, ahol csak minden első és harmadik érték változik "random", de köztük mindig pont középre esik egy érték, akkor az upsampled anyag ?)
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105368 üzenetére
Én elhiszem, hogy nem mindent tudunk mérni hanggal, igazat adok az ezt állítóknak. Magam is így gondolom. A különbség csak talán az köztük és köztem, hogy itt sem mindegy, mekkora súlyok vannak és hol elhelyezve. Szóval, amit mérünk jelenleg, azok viszont elegendő információt mondanak és elég súlyt képviselnek számomra ahhoz, hogy tökvakon, hallgatás nélkül hagyatkozzak rájuk, és amikor így teszek, ritkán csalódok.
Itt jön az érme másik oldala, hogy amikor egy szubjektíven tapasztalt, meg nem mért (vagy nekem el nem mondott) rendszert hallgatok és azt szintén piszok jónak hallom, aztán mérve kiderül, hogy hááát ez csak négyalá, az utólagos mérés nem teszi kevesebbé számomra az eszközt, mert akkoris, én biza jónak hallom.
Szóval engem le szoktak szúrni néha, hogy ASR-ről tájékozódok előszeretettel, de két dolgot kell látni a témáról:
- ami mérve jó, 50% feletti eséllyel szubjektíven is jó számomra. Van kivétel, de nem találkoztam még ilyennel. Talán az öreg Onkyo-m hangja, amit már nem szeretek.
- ami szubjektíven jó, totál 50-50%, hogy mérve is jót mutat. Viszont ha szubjektíven jó nekem, meg sem mérem (max. üzembiztonsági okokból).
Szóval, a végén nálam is mindig a szubjektivitás ítél, csak nagyobb találati aránnyal jut az ember szubjektíven faszán szóló eszközhöz mérések mentén (ASR) , mint nélkülük. Nélkülük marad a fórum, a szubjektív review hegyek (Thomas & Stereo, Steve Guttenberg, hárásó, dgyuri, Te.. )..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Viszont a nap végén mégis jobb olyan tudattal lefeküdni, hogy a szubjektíven jó kütyüm mérve is csecse, mint olyannal, amikor szubjektíven jó kütyü mérve pocsék. Az kaparna nálam, sajnos.. és rágná az agyam, hogy "cseréldleeeee".
Ez meg már kicsit pszichológia, zenéhez nem sok köze van, az össz élvezethez mégis. Ilyen hülyén vagyunk (vagyok, bocsánat) kódolva. Bal és jobb agyfélteke küzdelme, bal a racionális, jobb az empirikus hedonista, és én szeretem, ha mindkettő ki van elégítve. Ezért nem szeretem a széteső jazz-t sem, mert a balnak nincs benne kapaszkodója, keresi a logikát, valami ritmust minimálisan, de az nonstop szétesik, tökrandom, egyszóval, piros lámpa villog. A kicsit "korlátoltabb", nem feltétlen négynegyed, de időről időre logikus ritmus-szakaszokba rendeződő jazz-t már élvezem.
Nehéz mindezt egy földi halandónak előadni, elmondani, amikor szóba jön a hifizés, meg a "mi jó, mi nemjó" kérdése.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
#01758976
törölt tag
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105389 üzenetére
Neeem, full aktívba, lent D, középre és felette meg két másik, "akármi"
@hárásó, majd jól nyakoncsípem Dénest oszt lezúzunk, jön a december, leszek mikulás, ő meg a krampusz - vagy fordítva.
@kukulec:
ez nálam nem egyszerű objektivitás kérdése, hanem egy ellenőrzés, hogy egy termék tudja azt amit ígér. hogy egy gyártó rá meri írni a valóságot, mert alaposan megtervezte az eszközt, és nem csak annyi vágya van, hogy egy dzsunkáról ránk vágja a vackát mi meg tejeljünk
Óóóó de szép, ++++1111[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105394 üzenetére
Ez most hiszekegy? A Primare i22-t nagyon szeretem, de van jobb nála. McIntosh jobb. Simább, folyékonyabb, nagyon tiszta, természetes és a többi. De szerintem úgy sem tudlak meggyőzni. Mondjuk te sem engem.
kukulec: semmi vita. Én is úgy gondolom, hogy az i22 sokkal többre képes, mint sokan gondolnák, ugyanakkor lehetne tisztább, analógosabb kicsivel. Szerintem...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
btraven
őstag
válasz denesdr #105368 üzenetére
Köszi a linket! Kár hogy nem tetted be pár nappal előbb. Most vettem opamp-okat kipróbálásra az előerősítőmben. De mindegyikeknek ugyanolyan fekete tokja van. Akkor egyformán fognak szólni? Még jó hogy nem voltak drágák. Tényleg miért nem színes műanyagba öntik őket hogy más legyen a hangjuk?
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105445 üzenetére
A 2db NC400-nak karcsú volt az SMPS600, bár gondolom ilyen kaliberű erősítőnek úgysem tolja padlóig a kolléga, szóval igazából max teljesítmény alatt nincs para. Fogható némi pénz az 1-tápossal.
Még annyit, hogy az viszont széles pultot igényel, mert hosszú nagyon. Vagy el kell forgatni 90 fokkal. 19" rack szekrényben kényelmesen nézhet előre, vagy dedikált hifi polcon is, de csak úgy akárhova nem annyira praktikus, érdemes megnézni a méreteit PDF-ben. Ha elfér, bravo.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105458 üzenetére
Ha már említve volt, a NAD lineup se szarral gurít mostanság.
M22 - sztereó (NCore)
M28 - 7ch (Purifi)
C298 - sztereó (Purifi)
CI 8-150 DSP - 8ch (NCore + DSP)
.
.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mondjuk nekem még mindig könnybe lábad a szemem erre a kombóra: [link] [link]POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105478 üzenetére
Ú úú úúú.
@Bali27 - ez nem mond semmit, igazából ha Gedeon egész csatornája arra megy ki, hogy melyik jó és melyik nem, azt csak őrá kell és szabad vetítenie az embernek. Mármint, hogy az Gedeon nézőpontja. Kész, pont. De erre emlékeim szerint udvariasan ki is tér, szóval én spec. nem akarnék beleállni azért, mert "lehúz" egy erősítőt (vagy agyonajnároz). Ő csak elmondja a véleményét. Kérdés, mi a célja a video-ival, hiszen ő is csak magának zenél, nem másoknak, hiszen ő az észlelő , így a "népnevelés", "néptájékoztatás" mindkettő mint ilyen, bukik, egyik emiatt, másik amiatt, és mivel messzebb van bármelyik video-ját megnéző ember attól, hogy almát tudjon almával hasonlítani, aki ezt nem tudja/látja át és vakon hagyatkozik az ő (vagy bárki más!) véleményére egy eszközzel kapcsolatban, az csapda, és annyi esélye van jót választani Gedeon tapasztalatai alapján, mint a Duna Plaza-ban este 19-re lapot húzva nyerni.
És ez nem Gedeon hibája, hanem a...
- Nálad más a szoba
- Más a füled
- Más az áramhálózatod (beleértve tápszűrőket, bejövő zajt, minden fiszfaszt)
- Más a helységed, ahova tennéd, geometria, fal anyag, szőnyeg, berendezési tárgyak..
- Más a hangszórókészleted, váltószűrőd, DAC-od, teljes rendszered (kivéve az erősítőt nyilván, amiről pont szó van)
- máshogy van az egész elhelyezve is
- és berendezve is
- más a füled, a teljes fizikád, annak saját karakterisztikája úgymond (ami kicsit így vagy úgy, de úgyis elszór a tudományosan megállapítottól erre-arra)
- más az agyad, a szocializációd, a "mire áll a fülem és mire nem"-ed, az ízlésed..
.
.
- még hagytam ki valamit biztosan
... hibája.Nos, ezek közül ha ki tudsz pipálni pár faktort - mindet garantáltan nem - a bennmaradó maradék még mindig kellően sok faktor ahhoz, hogy közel semmissé tegyenek bármiféle review-t akár youtube-on, akár írásban, akárhol, mert nincs biztos támpontod, hogy az Neked úgy jó lesz.
Itt jegyzem meg halkan, hogy a műszaki mérések ezen rengeteg lehetőséget és kombinációt próbálja közös nevezőre hozni pár pont mentén, sokat nem segít egy helyzeten, de valamennyit igen. Mondjuk több esélyed lesz bemákolni egy jót, mint a lottó ötös. Tehát nem garancia az sem semmire, csak az esélyeket növeli.
Értsd: ha Te alma vagy, nincs még egy alma, ami alapján elmondhatod, hogy amit ő észlel, az relevánsnak tekinthető rám is majd, hiszen egyforma minden egyéb, mert nem, nem egyforma, se Ti, se az "egyéb".
Jó, persze, igen. Ha egy erősítő alapvetően zúg, sistereg, mittomén, ... műszakilag magyarul nincs rendben teljesen, és Gedeon ezt meghallja, nyilván nem kérdés, hogy ez minden nézőnek segítség és igenis lehet belőle következtetni dolgokra, de ezek számomra az úgynevezett "nyers, durva" információk. Ebben ember és ember alma és alma, hallásra, mindenre. Értsd: a 100 fokos tűzhely Téged is éget, engem is éget, az egy durva dolog. Az más tészta, hogy ilyen erősítőket már nem gyártanak közepes-nagyobb nevű gyártók, max kókányak, szóval kicsi az esélye, hogy egy NAD vagy Philips vagy Yamaha vagy bááármi egyéb sisteregjen és egy 80 éves színvonalat se ugorjon meg.
Amikor a "finom infóról" kell megtudni valamit, a nüanszokról, karakterről, satöbbi, ott már nem triviális, mit hihetsz el és mit nem. Ergo, a kezednek a 32 fokos víz még nem elég meleg, nekem már kicsit melegebb érzetre, és ez még mindig csak 32 fokos ugyanazon víz. Mi van, ha egyikünk 33-ast kap, másikunk 32-esen marad ? Egyből nemtriviális a helyzet, már két mozgó változó van: kettőnk eltérő (vagy nem) észlelése, és a kétfajta hőfokú víz, ez 4 lehetőség, ergo 25% esélyünk van mindössze arra, hogy ugyanazt tapasztald, mint én, ergo hasznos legyen Neked az, amit én szajkózok. Hát a hifiben ennél sokkal több paraméterből állnak a rendszerek (teljes környezetükkel együtt) és az őket tesztelő, róluk valamit mondó emberek is, ami elképesztően sok lehetőség hibázni is, meg telibe találni is, csak utóbbi esélye nagyon lecsökken.
Ezért kell hallgatózni.
Gondolom, triviálisakat mondtam, remélem nem veszed Magadra eszmefuttatásom Szerintem mindenki tisztában van ezekkel.
Gedeon = szórakozás. Csak jobban érdekel, mint az Exatlon, vagy a Séfek Séfje.
Nem az eszközök érdekelnek ezekben sosem (oké, az is, optikára főleg, meg bemenetek, kapcsolók, stb.., mittomén, amit LÁT az ember), hanem hogy mennyire színes a világ, mennyire más és más nézőpontok mentén értékel egy tőlem független ember egy adott eszközt. Magyarul ezek a review-k számomra nem az eszközökről szólnak, hanem magáról az illetőről. Érdekesek. Én szeretek embereket nézni, hifistákat, mérnököket, szubjektív-objektív hallgatók módszereit "elemezni", elmélázni rajtuk, hogy ki hogyan látja a világot. Mert mások világképének, szűrőin keresztüli látásmódnak megértése tágítja az én látásmódomat és világomat is.
Ezért nézek/olvasok PS Audio-t (Paul McGowan), GR Research-öt (Dannie Richie), Steve Guttenberg-et, Gedeon-t, RetroTech Hungary-t, Nelson Pass-t, Thomas & Stereo-t, Michael Fremer-t/Stereophile-t, Analog Planet-et, Hans Beekhuyzen-t, DIY Audio-t, ASR-t, What Hifi-t, és még megannyi nagyobb nevet, mikor mit dob fel a gép és mennyi időm van rá.
Tágítja az agyam, a szemléletmódom.
Ezért írogatok ide is, és csodálkozok rá fórumtársakra itt néha.
Nekem Gedeon is "csak ennyiről" szól, semmi több. Egy szimpi gyerek, aki buzulja az audio-t. Már ezért lehet szeretni, mert amúgy rengeteg hülyebuta fiatal van ma a világon, akik szédülnek a betonon, létszámban persze, de sajnos arányaiban is, ahhoz képest, amikor én voltam fiatal. Hogy ezen belül "balos" vagy "jobbos", csöves vagy félvezetős, tölcséres vagy reflex, töknyóc. Legalábbis addig, míg nem hulladék kütyükkel foglalkozik (lásd TDA 1543 borzalmas kivitelben). Szóval a lényeg, hogy a legtöbb hifista valamiféle minőséget képvisel, kutat, keres, találni vél, és marha érdekes az ő útjukba belelátni kicsit, ízelítőt kapni abból, hogy mennyire másféle emberek vagyunk és mennyi eltérő út van. Mondanám, hogy ugyanabba a nirvanába, de nem, mert mindenki hifi nirvanája a sajátja, egyre inkább meggyőződésem. Itt már nincs közösségi élmény. Támpontot lehet adni egymásnak - egy darabig. Aztán jön a piros vonal és afelett már egyik sem ér sokat, mert amit eddig üzent Neked, azt már tudod, amit pedig átadhatna még plusszba, már nem tudja, az a saját élményed kell, hogy legyen, vagy soha nem tudod meg (csak hiszed).
denesdr +1 (totál mások)
hárásó +1
s4tch +1POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #105484 üzenetére
Elvileg mindegyik csatlakozónként 4mikrogramm ezüstöt tartalmaz, egyébként bronz, és úgy látom csak a installálás módjai között (nyákba illesztés így-úgy, ill. hangfalba illesztés ) van különbség, csatlakozás módjában (apa-anya) nincs. [link]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #105503 üzenetére
Igen, jók ezek már, de azért ha XLR-t használunk az említett végfokkal, akkor azért csak -3dBfs-el balra tolódunk az ábrán. Persze nem olyan meredek az a görbe, tehát ok csak pár dBt bukunk. Meg azért elég erősek ezek a végfokok és mondjuk 1-2W elegendő teljesítményhez csak vissza kell venni -25-30dBfs-re(csak tippelem, nem számoltam utána) (xlr esetén még -3dB-t)
Na mindegy csak azért jutott eszembe, mert szeretem ha alacsony a bemeneti érzékenység és így nagyobb tartományban használható a hangerő poti, de úgy tűnik így xlr esetén kicsit kisebb lesz a használható tartomány -
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #105515 üzenetére
Én már leírtam a véleményem errôl, azt kezd mindenki a mérésekkel, amit akar.. Iiiisten ments, hogy errôl filozófiai vitát nyissak bárkivel is .. legyen mindenkinek hite szerint, nem akarok világmegváltani. 42 vagyok, ideje elkezdeni élvezni a dolgokat, maradjon valami majd vén koromra emléknek, ha el nem visz a demencia. Rettenetesen csalódott és morcos lennék magamra, ha 60 éves korom felett még mindig a csereberét játszanám majd, mert kapar a bogár, vagy nem talàltam meg a nekem valót, vagy mindkettô egyszerre. Addig kellene élvezni, míg jó a hallásom még..
Hallgatózás + grafikonnézés nagyon perverz ? Vagy kizárják egymást ? Felteszem a mjúzikot, közben olvasgatok, és egy pillanattal késôbb arra leszek morci, hogy a Dead Can Dance album lement és nem táraztam be a következôt, ergo kizökkent az olvasásból a playlist tárazás.. ránézek az órára.. éjfél elmúlt.. . Kb.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
#58092032
törölt tag
válasz denesdr #105524 üzenetére
Ez a kérdés engem is régóta érdekel. Sok DIY erősítőnél simán ott van 750 mV vagy akár 1V is. Én a Denonnál (PMA-800NE) nagyon szenvedtem ezzel, 105 mV volt, ha jól emlékszem. Egy Rothwell feszültségosztó (attenuator) segített valamit, jobban lehetett használni a hangerőszabályzót, meg valamit simult a hang. A mostani Audiolabnál 6000-nél 720 mV a megadott gyári érték (az egyik tesztben 300 mV-ot mértek, hát nem tudom, nekem az túl nagy eltérés). A Harbeth fórumban is foglalkoztak ezzel a kérdéssel, videót is csinált a főtervező, illetve ez egy rövid, érdekes cikk
-
#58092032
törölt tag
válasz denesdr #105526 üzenetére
És azt nem lehet megoldani, hogy legyen dedikált bemenet a CD-nek, hiszen a 2V-hoz a nagyjából sztenderd 150mV nagyon nem jó? (a linkelt cikkemben 450mV-t vagy attól lefele javasolják az érzékenységet, akár 1 V-ig is, hogy ne legyen olyan hatalmas a gain. Vannak képletek is erre, lehet számolgatni) Olyat láttam már, hogy egyes erősítőknél a gain bemenetenként állítható volt.
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #105522 üzenetére
"Ilyenkor eszembe jut egy normál integrált erősítő, aminek a hangerőpotija kb 9 és 11 óra tartomanyban van használva az esetek 90%-ában."
Ritka már ez szerintem. Sajnos. Nálam 290mV a bemeneti érzékenység, viszont a DAC-omnak az alacsony jelszintű kimenetét használom, ami 1,25V. Így van hogy halk forrás esetén(mondjuk filmnézésnél ahol a lejátszó a sok csatornát lekeveri sztereóra) el kell tekerni a potit 1-2 óráig (7 órától indul), de még így is kb 2-5-ig(5 óra a végállása) kihasználatlan a tartomány.
"Ezekhez képest az Ncore 2V körüli értéke"
Az azért más szerintem. Az csak végfok.
A Purifi megoldása is érdekes. Ott az input panelen lehet állítani, hogy kb 2V, kb 4V vagy kihagyva az input buffert kb 10V legyen az érzékenység(ilyenkor 4dB-vel jobb a jel/zaj viszony is).
Ez utóbbi esetben egy erős előfokkal (pl Topping Pre90, előtte meg egy D90SE 5V-os kimeneti módban) elég jól használható hangerő szabályozási tartományt lehetne elérni. Persze ez már nagyon extrém eset.[ Szerkesztve ]
-
Panthera
őstag
válasz denesdr #105529 üzenetére
Amiről írtok, ez még árnyalja a
képethangot. Ha túl nagy a bemeneti gain, akkor nem baj, hogy a DAC szinte maximumon van? Mert attól, hogy a kapott hang nem torzít feltűnően, az észlelt mikrotorzítások még származhatnak ebből (és nem a forrásanyag ilyen). Vagy másik eset, hogy minden szép (látszólag), de attól az elektronika még lehet nem örül a túlvezérlésnek.Ha nagyobb hangerőn akarok zenét hallgatni, akkor eléggé fel kell tekernem a végfokot is.
(Úgy -25-30 körülire, normál zenehallgatáshoz a -50 is jó, erre áll be bekapcsolás után).
Igaz, a zenepc-n letiltva hagytam a hangerőszabályzást, nem tudom mi ilyenkor az alapértelmezett szintje.#105531 Mathiask:
Ritka már ez szerintem. Sajnos. Nálam 290mV a bemeneti érzékenység, viszont a DAC-omnak az alacsony jelszintű kimenetét használom, ami 1,25V. Így van hogy halk forrás esetén(mondjuk filmnézésnél ahol a lejátszó a sok csatornát lekeveri sztereóra) el kell tekerni a potit 1-2 óráig (7 órától indul), de még így is kb 2-5-ig(5 óra a végállása) kihasználatlan a tartomány.
Vagy tekerhetem nyugodtan, ameddig "engedi"?
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #105542 üzenetére
Olyan jól elbeszélgettek a DAC és az Erősítő illesztéséről, de mi újság a forrás és DAC illesztésével? Azt hogyan, mivel?
Szívesen olvasnék ebben a témában cikket/cikkeket, már csak azért is mert azonos gyártótól származó DAC/előerősítő/erősítő esetén vélhetően megoldott az illesztés.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #105547 üzenetére
"De miéééért?"
Marketing. "Hát ezt az X készüléket veszem meg, mert "negyed hangerő" alatt is már úgy szól mint az állat, tele van tartalékkal, ha kéne a bulihoz, míg amaz az "Y" készülék "fél hangerőnél" szól ugyanígy, az egy gyenge szar"
Persze az már mindegy, hogy az X készülék a hangerőpoti útjának 26%-ánál már torzít, mert elérte a max teljesítményét, ami mondjuk 50W, míg a másik a poti útjának 75%ánál éri el a max teljesítményt, ami mondjuk 75W. -
#58092032
törölt tag
válasz denesdr #105547 üzenetére
Bingó, csak nekem a 800-as sorozatú Denon volt. (CD játszó és erősítő, és a CD játszó mért értéke talán 2,4 V volt, ha jól emlékszem). Naivan korábban azt hittem, hogy ha egy sorozatból veszek erősítőt és CD játszót, azok majd tökéletesen passzolnak, korábban csak házimozi erősítőket hallgattam sztereóra is.
A CD játszóknál elméletileg azért kellett a 2V kimeneti feszültség, hogy minél jobb legyen a jel-zaj arány. (a DAC-oknál szintúgy). Viszont erősítő oldalon ehhez nem árt a 450 mV érzékenység (lásd fenti HiFi World cikk) vagy onnan fölfelé: akár 1 V is lehet. Így sokkal használhatóbb a hangerőszabályzó, és persze nem lesznek torzulások. Hogy mi haszna van annak, ha magas érzékenységű bemenet találkozik a CD játszó 2V-jával? A bemutatóteremben el lehet mondani, hogy már alacsony hangerőszabályzó állásban is milyen hangos az erősítő, és még van benne tartalék (pedig korántsem biztos). Viszont a hangerőszabályzó gyakorlatilag használhatatlan, millimétereket lehet csak forgatni, kínlódás.
Biztos van valami más magyarázat is, de én nem vagyok műszaki ember, annak is örültem, hogy ezt felfogtam :-) (remélem jól)Egy kis múltidézés, modifikációs ötlet: itt is valami hasonlóval küzdenek a Hi-Fi magazinban, 105 mV-ból 230 mV lesz a bemeneti érzékenység a modifikáció után
Még olvasnivaló:
What is attenuation? (angol, de nem hosszú. Nyilván eladni akar, de jól magyarázza a jelenséget)
Egy fórum, itt is szóba kerül a téma (ez a vonatkozó oldal)
A Rothwell honlapján is mesélnek erről, én tőlük vettem attenuatort (feszültségosztót) a Denon cuccokhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Eladó Sony U Nokia 610 Nokia 535 Microsoft 625 Hibátlanul Müködnek Jó Akukal Egyben 10e
- Eladó Sony M2 4g Lte Képesek Fekete Tmobilos 30 cas és Fehér Yetteles 20 as Hibátlanul Müködnek
- Eladó Samsung A3 2017 Független Arany 2/16 GB Nagyon Szép Állapotú Hibátlan Működéssel Jó Akkuval
- Cambridge Audio AXN10 streamer + DAC eladó!
- Eladó Huawei P9 Lite 2017 Független Fekete 3/16 GB Normál Állapotú Hibátlan Működéssel Jó Akkuval
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen