Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz Lompos48 #40958 üzenetére

    Egy hangláncban a szabályzók mindig csak csökkentik a jelszintet. Lefele szabályoznak, elvesznek. A bemenet szintje pld rca esetén -10dBv szinuszjelre ez 0.447V. A dinamika ennek kétszereséből, tehát 0.894V feszültség tartományból kerül az erősítőben szorzásra, egész a sugárzókig.
    Szimmetrikusan javul a helyzet. Stúdióeszközben akár 4.371V (+6dB) átfogásában kerül be a jel. Ennek előnye és hátránya is van. Technikailag több a tartalék, de lehet a jelút ettől még trehány...
    A jellemzően audiofil felvételek esetében a dinamikacsúcsok -6 dB környékiek. Sosincsenek úgy kivezerelve, mint a rádiós popzenék. Jól illesztett hanglánc esetén nem kell halkítgatni, feltekergetni, főleg hallgatás közben tilos!
    Stúdióban a lehallgatásnak igen pontosan meghatározott szinten(szinteken) kell történnie. Nincs hangerő állítgatás. Vagy valamely stúdiós referenciához van kalibrálva...
    Rendes komolyzenénél nálam minden 0 áll. Akkor hallom az énekest ott és akkorának, hogy jelenlétet kelt. Vagy nem hallgatom meg. Fiamnak szoktam mondani, hogy ha a nagycuccon hallgat zenét, hallgassa hangosan. Nincs szarabb a halk rockzenénél...arra felébredek. A hangosra nem...:)
    Az a helyzet, hogy kicsit el vagyok szállva ebben a tekintetben, mert nem kell tekintettel lennem senkire. Nagy, jól, szigetelt családi házban lakom. Zenélek amikor jólesik. Ennyit megengedhetek magamnak. Viszont bringával közlekedem..

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák