Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz fokukac #107202 üzenetére

    "A Hifi plus-ban a díj 10%-a direktben a legtöbbet hallgatott előadónak megy."

    Bach? Beethoven? Mozart?

  • Aszi123

    csendes tag

    Kis beszámoló jelenlegi hifi életemből. Elsőnek kis köszi Ear001 írásait és hárásó lelkes hozzászólásait a Zu-ról. Mi tagadás engem is elkapott a dolog és második hete itt van egy Zu Soul mk IV, egy Event mkII hangszóró kábellel. Eddig csak angol hangfalaim voltak, jobbára monitorok, most egy Harbeth M30.2 XD van mellette. Ez azonban nagyon más kávéház. Még nem ismerem, de lenyűgöz a hangja és szépsége. A bázistávolsággal vagyok bajban, azt nem tudom elkapni, ha széthúzom nagy a tér és szépen is szól, de összébb és picit beforgatva, a nyálam kicsordul. hárásó nálad hogy van? És privi. Köszi még egyszer mindkettőtöknek.
    Üdv: Henrik, Bratislava

    Végig olvastam a kultúra topikot, messze az volt a legjobb időtöltésem mostanában.

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz denesdr #110915 üzenetére

    Fel kéne hagynod azzal, hogy elemezgeted ezt - a másik topikban is meg lett cáfolva a mondandód, itt meg erőlteted. Amikor erről az akusztikus váltásról beszélsz, egyrészt felfedezed a melegvizet, másrészt a félreértéseidet vezeted a végtelenbe, hiába szólnak, hogy a semmit cipeled a hónod alatt a semmibe.

    Elektromos váltás van. Aktív vagy passzív. Nincs akusztikus váltás. A váltásnak van valamilyen akusztikus EREDMÉNYE frekvenciamenetben, fázis(ok)ban, hangminőségben. Ahogy azt már elmondogatták neked, ha nincs váltó, akkor nincs váltás.

    "hangsugárzók esetében mindig az akusztikus görbék számítanak."
    "A hangsugárzós váltásnak mindig az akusztikus végeredmény a lényege, ez pedig csak úgy valósulhat meg, ha akusztikus szemszögből vizsgáljuk és kreáljuk a váltónkat."
    Ki hitte volna. Hát erre tényleg senki se gondolt, csak te. Évszázada terveznek többutas hangsugárzókat, te meg itt sokadszor rájössz, hogy az akusztikus végeredmény a lényege az összeváltásuknak. A kollégák meg sokadszor elhűlnek a látványtól, hogy te itt sokadszor rájössz.

    "Viszont az elektromosan elsőrendű (és akusztikusan bárhanyad rendű) váltás"
    Tényleg fel kéne már hagynod ezzel. Nincs akusztikus váltás rendje, ahogy ez már el lett neked magyarázva többször. Akusztikus eredmény van. KÖVETKEZMÉNY! Attól függően, hogy az összeillesztendő hangszórók SPL-je és egyéb tulajdonságai hogyan illeszthetők össze az elektromos alkatrészek segítségével.

    "Persze ha mégsem jön össze az akusztikusan 6dB/oktáv váltás"
    Nem is akar ilyet senki. Senkit nem izgat önmagában, hogy milyen meredekségű akusztikusan az elektromosan SZŰRT hangszórók szűrés utáni akusztikus végeredménye. Nem akar senki "akusztikusan" 6dB/oktáv váltást önmagában. Egy dolgot akar mindenki, összeilleszteni két hangszórót egymáshoz, aszerint, ahogyan a hangszórók tulajdonságai ezt lehetővé teszik a minél jobb hangminőség érdekében.

    "itt van pl a Vandersteen 5a hangsugárzó "elsőrendű" váltója, könnyen észrevehető, hogy nem az a lényeg, hogy elektromosan hanyadrendű ez a váltó, hanem az, hogy a hangszórókat rákötve, akusztikusan 6dB/oktáv váltást fog eredményezni és ez garantálja az 5a, valódi elsőrendű váltásokra jellemző lineáris akusztikus fázisát:"
    De igen, éppen az a lényeg, hogy elektromosan hanyadrendű a váltó. Mert az szabja meg, hogy a hangszórók saját fázisviszonyai függvényében milyen lesz a keresztváltás utáni ELVI, eszmei fázismenet (ami szintén nem érdekel senkit önmagában, az érdekel mindenkit, hogy milyen lesz az akusztikus végeredmény). Ha összevissza ELVI eredő fázisviszonyok között lesz lineáris az akusztikus átvitel, akkor annyi, meg egy bambi. A passzív frekvenciaváltó ELEKTROMOS KÉSZÜLÉK! Elektromosság van benne. Nincs a váltóban akusztika, csak elektromosság van benne. Az akusztika csak KÖVETKEZMÉNY. A váltás célja, eredménye az akusztika.
    Nem fog akusztikusan 6dB/oktávot eredményezni, hanem olyat akusztikus meredekséget fog eredményezni, amilyet megkíván az összeváltandó hangszórókészlet a konstrukcióban, és amilyenre lehetőséget adnak a tulajdonságai.
    "az 5a, valódi elsőrendű váltásokra jellemző lineáris akusztikus fázisát:"
    Minek a mijét?! Mi az, hogy valódi elsőrendű váltás? (Persze, az akusztikusan 6dB/oktáv meredekségű esés, de ez nem érdekel senkit önmagában, ez nem valódi, hanem egy lehetséges ELVI eset, ha éppen olyan van.) Mi az, hogy lineáris akusztikus fázis?! (Persze, az egyenletes SPL, de az nem lineáris akusztikus fázis, hanem egyenletes SPL.) Aminthogy a váltás rendűsége az elektromos szűrés rendűsége, elmondták neked alaposan. És berakod a müncheni kiállítást, ahol annyiban van szó erről az eseti váltóról, hogy a cikkíró érteni véli a fotó alapján, hogy miért szól pocsékul az 5a.

    "Az akusztikusan 6dB/oktáv váltásnak az lenne a lényege, hogy teljesen lineáris lehessen az on-axis akusztikus fázismenet mindenféle group delay nélkül, azaz mintha egy hangszóróból jönne a több hangszóró által lefedett sáv az idősíkban is."
    NEM. De ezt elmagyarázta lancerboy. Korábban meg kammerer meg mások. Azért én is nekiállok. Nincs az "akusztikusan 6dB/oktáv váltásnak" semmi lényege. Főleg nem az on-axis fázismenet. Nem függ össze ilyesmivel. Hogy milyen az on-axis fázismenet, az minden esetben eseti dolgoktól függ, legjobban az összeillesztendő eseti hangszórótípusok eseti SPL- menete és eseti fázismenete összevissza alakulásának az összeegyeztethetőségéről a hozzávaló eseti sugárzásjavító foglalatban. Konkrét, eseti dolgoktól függ, nem elvektől. Elveid bizonyára lehetnek aktív váltásnál, passzívnál ellenben csak konkrét egyedi esetek vannak. Hagyj fel az elvek keresésével, mert passzív váltásban nincsenek ilyenek (oh wait, mindegyik tervezőnek vannak váltási elvei, és mindegyikük elvei folyamatosan ellentmondanak a másik tevezőének vagy a kettővel azelőtti saját konstrukciójának, mert ott éppen ellentétes elvek voltak, mert más volt hozzá a hangszóró).

    "A drágább Martenek váltása valóban elsőrendű (akusztikusan), de ha utánajársz (pl megkérdezed a gyártót), megláthatod, hogy ez nem azt jelenti, hogy egy kondi a magasnak, meg egy tekercs a mélynek (ez lenne az elektromosan elsőrendű váltás), hanem jó eséllyel egy sokkal bonyolultabb váltó, ami leginkább azt a célt szolgálja, hogy a hangszórók minél jobban kövessék akusztikusan a 6dB/oktáv váltási görbéket."
    De igen, egy kondi, egy tekercs, elektronikusan. Nincs "elsőrendű akusztikusan". Nem lehet ezt veled megértetni, akárhányan magyarázzák? Ha van még egy halom alkatrész, azok lyukszűrők, Zobelek, szintezők, magas vagy mély hangszínszűrők, de nem azt a célt szolgálják, hogy 6db/oktávok legyenek a váltási görbék, mert azt ki nem szarja le, hanem hogy az összeillesztendő hangszórók minél inkább összeilljenek. Olyan akusztikus meredekségekkel, amilyeneket az eseti helyzet megkíván. Hagyj fel végre az akusztikus rendűséggel, mert ilyen nincs, és ezt el is magyarázták neked többször.

    "Mert ahogy Vandersteen is mondta (csak, hogy tiszta legyen, hogy nem csak én találtam ezt ki), egy elektromosan elsőrendű váltó a legritkább esetben eredményez elegendő sávszélességben akusztikusan 6dB/oktáv váltási görbét és emiatt átcsap akusztikusan 12dB/oktávú (vagy mégnagyobb meredekségű) váltásba, ami már nem fog semmilyen módon lineáris akusztikus fázist eredményezni."
    Hogy mi van?! Szegény Vandersteen... :W :W :W

    "Persze ettől még lehet jó egy hangsugárzó, de már nem lesz nevezhető elsőrendű váltásúnak, mint ahogyan a Dynaudio Special 40 sem nevezhető valójában annak, mivel az akusztikus paraméterei nem ezt mutatják, hanem sokkal inkább egy negyedrendű váltást, még akkor is, ha a jelútban csak 1db kondi, meg 1db tekercs van a magas, illetve a mélyhangszóró előtt."
    Beleszerelmesedtél ebbe a szövegbe meg a Special 40-be, de ez a szöveg összefüggéstelen, értelmetlen. Ha egy kondi és egy tekercs, akkor az egy elsőrendű váltó és punktum, és nincs de, nincs apelláta, hanem elsőrendű váltó. Annyiad rendű a váltó, ahány tekercs és kondi van benne! És kész!

    "Ez azért lényeges mert nem az elektromos rendűséget halljuk, hanem az akusztikusat, mert amit a hangszórók kiadnak magukból, az fogja meghatározni a hangreprodukció időbeni lefolyását és ezt akarja kimaxolni az akusztikusan 6dB/oktávos váltás."
    :W :W :W

    "Szerintem akik meg akarták itt érteni, hogy miről van szó, azok meg is értették, nem annyira bonyolult ez, mint ahogy elsőre látszik."
    Bocsánatot kívánunk, mi vagyunk a hülyék.

    "Magyarán a váltás valódi rendűsége az elektromos szűrés (ha van) és a hangszórók saját átvitelének (ez mindig van) kombinációja, ami az akusztikai átvitelben összegződik"
    Ki hitte volna. Magyarán. A többi meg újabb plagizáció önmagadtól, értelme egy szál se. Push the envelope. Mathiask meg adja alád a lovat.

    #110896MathiaskÚjVálasz2022-03-08 21:15:00
    Mathiask
    senior tag
    "denesdr: Úgy tűnik a Kefnél is a "elektronikus szűrő és hangszóró válasz együtt határozza meg a meredekséget" elvet vallják. [link] (Jack Oclee-Brown a Kef technikai igazgatójának hozzászólása)"

    Nem elvként vallják, hanem nettó fizikai tény. Mindenütt ezt vallják, hiszen nem vallás kérdése, hanem nettó fizikai tény.
    Arról van szó, hogy abban a konstrukcióban OLYAN MAGASHANGSZÓRÓ van, amelynél a tervező megengedhetőnek látta, hogy felhasználják az alsó sávszélét, mert szerinte jól működik a rezonanciafrekvenciáján is. Erről szól a white paper is. A saját lovát dicséri. De a KEF-nél se minden hangszóró ilyen (haj, de nem ám!), és a KEF-nél se minden konstrukció ilyen (haj, de nem ám!).

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz denesdr #110920 üzenetére

    Magyar szaknyelvre magyar szaknyelvi példát! Azt is mutatták már neked, hogy amerikaiak képesek acoustical crossovernek hívni a passive crossovert.
    Még további őrültségekre is képesek. Például hülyeséget írni, mint most is. Amit ott Norton írt, a saját példájában se igaz.

    "both the upper woofer and midrange are approximately 24dB/octave. (The acoustical order of a crossover network is frequently different from its electrical response, which in this case is specified as second-order, or 12dB/octave.)"
    Pékf...t.
    Az eseti konstrukcióban a felső mélyhangszóró váltás utáni SPL-je (nem akusztikus váltási rendje, nem order, hanem az akusztikus meredeksége, akusztikus EREDMÉNYE) a váltási frekvencia fölött egy OKTÁVNYI SZAKASZON valóban meredekebben esik, mint a váltási másodrendje. Nem 24 dB/oktáv, de majdnem. Mert ott olyan a hangszóró saját összevissza SPL-je, hogy rásegít a szűrés másodrendűségére. Aztán megáll az SPL esése, ettől hirtelenjében nulladrendű lesz az "akusztikus váltása"? Nem, hanem ott meg olyan a hangszóró saját SPL-je (és impedanciája és fázisa), annyit emelkedik ott a hangszóró SAJÁT SPL-JE ÉS IMPEDANCIÁJA és alakul valószínűleg kellemetlenül a fázisa, hogy a másodrendű szűrés egy szakaszon feladja a harcot. Akkor most ez egyszerre egy 24 dB/oktáv és egy 0 db/oktáv "akusztikus váltás"? Nem, hanem másodrendű váltás, aminek van valamilyen akusztikus eredménye a hangszóró saját tulajdonságai és a konstrukció miatt. Amit Norton ír, nettó hülyeség és nem igaz.
    A középsugárzó alul NEM esik 24 dB/oktáv meredekséggel a váltási frekvencia szakaszában. Kb. 12 dB/oktáv meredekséggel esik, néhol még annyit sem, ahogy azt a másodrendű szűrés adja. A "both the upper woofer and midrange are approximately 24dB/octave." megint nem igaz ténybelileg se. Hiszen a hangszóró saját átviteli képessége szélesebb, mint ahol elkezdték váltani. Egy oktávval lejjebb, ahol már nincs meg a hangyafasznyi hangszórónak a mélyátviteli képessége, meredekebben esik, hiszen a váltási másodrendre ott már rárakódik az SPL saját esése. Feltaláltuk a melegvizet.
    Tehát nem igaz a példában, amit Norton írt. És nettó hülyeség.

    "ahogy John Atkinson is szinte szó szerint ugyanezt írja a fentebbi linken."
    Norton írta. A műszaki ember.

    [ Szerkesztve ]

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz Aszi123 #110926 üzenetére

    "egy OKTÁVNYI SZAKASZON valóban meredekebben esik, mint a váltási másodrendje. Nem 24 dB/oktáv, de majdnem."
    17 dB/oktáv. Az 1 "renddel" kevesebb, mint amit Norton írt. Az afölötti oktávban meg 0 dB/oktáv. Az 4 "renddel" kevesebb, mint amit Norton írt. Kössük össze a két oktávot, még 12 dB/oktáv meredekség se jön ki. Másodrendű váltó, másodrendű szűrés.

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz Mathiask #110921 üzenetére

    Ha denesdr elnézést kért azoktól, akik esetleg megsértve érzik magukat, én meg elnézést kérek azoktól, akik esetleg alpárinak érezték a felvett stílusomat.

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz dgyuri0123 #113724 üzenetére

    Jaj Gyuri, hisz ebben a topikban, már rég megelőzte az öntelt mérnökiség a tapasztalatot. Tisztán látszik ez végig. Legyen hát "nekik" jó a Denon, mi pedig kerüljük, ahogy eddig is.

    Disznészt már nem is lehet olvasni elég régóta, pár lépéssel hátrébb Denes, de fajul már ő is. ;]

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz VoidXs #113741 üzenetére

    Nohát ez +1

    Viszont itt mát a levegőben is ncore és dsp szag van, túlzásnak érzem. Mint ahogy a szàmok szerepét is a hifiben. A megtapasztalás van itt mindenek felett. Viszont ez egy ilyen topik manapság, pedi volt itt pár ötdögűzó...

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz VoidXs #113749 üzenetére

    Ha nem is objektívet, de nem ennyire pártost. Nálam is jobbára csak kérdések vannak, nem jellemző az ojektív válasz rájuk. Az uccsó három tapasztalat pl ilyen kérdést tett fel. Itt vannak a párjanincsenmérésű ncorok, a zenéhez meg alig alig van közük. Olyan meeszíről jó nézni, de otthonra nem kéne, elismerem, de nem szeretem katagória. Dsp dettó. A számok szerint pedig minden stimm, csak hát a valóság..., lehangoló. Ha erre adsz választ én is megpóbálok a tiédre.

    Szegény perempe és Gyuri és bta csak pár zeneértő, de itt??

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz VoidXs #113775 üzenetére

    Ha ennyi a válasz kár a karaktarért. Már írtam egyet értek ezzel, az uccsó két mondat kivételével. Apropó: kis tukmál itt bárkire bármit? Ncore, számok jelentősége, dsp ? Bár felhagyok én ezzel itt, gyözködjétek tovább magatokat ezek elsődleges jelentőségétől.

  • Aszi123

    csendes tag

    Megfordítani nem lehet ezt a kérdést? Mondok egy sztem jó felvételt, BFZ- Beethoven te keresel egy szart, legyen ez mondjuk a 7. szimfónia. Kiméred dsp-vel meg a fasza dobozoddal mindkettőt. Elemzed a különbséget, és az eredményt megosztod.
    Mérőmikrofon mindegy is.

  • Aszi123

    csendes tag

    válasz migabi24 #115418 üzenetére

    Átvenném a qssc-t a pc kábel árában . Írj rám, ha érdekel. :K

Új hozzászólás Aktív témák