- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Aliexpress tapasztalatok
- SkyShowtime
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Synology NAS
- HBO Max & OD topic
- Router gondok
- Programozás topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
tehát a 22-es rekord év volt a tesla legrosszabb éve.
azért én megkérdezném: mindenkinek elmentek otthonról?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Bár piaci értékének 65 százalékát elveszítette 2022-ben, még mindig a Tesla a világ legértékesebb autógyártója.
A második legértékesebb (a Toyota) kb. havonta gyárt annyi autót, mint a Tesla évente, tehát a Teslánál nem a valós teljesítményt, hanem a reményeket árazzák be a befektetők. Viszont a reményeken nagyot tud vágni a cég által előrejelzettnél rosszabb teljesítmény.
Tehát hiába a rekord, ha az elmarad az előre belengetett teljesítménytől. Valójában nem történik más, mint a Tesla kezd a valós értékéhez közelíteni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
vicze
félisten
Mivel 22-ben 80%-ot vesztett a tőzsdei értekéből, így a befektetők számára elég szar volt. Most hogy a főcímekbe milyen random klick bait van egy dolog.
November decemberben a kereslet soha nem látott mértékben esett és olyan mintha megszűnőben lenne az érdeklődés a Tesla iránt, és nincs elég megrendelés már, hogy 2023-ban fennmaradjon a cashflow. Nyilván nem tudja senki mi fog történni, de jelenleg ez a trend.
Tehát a befektetői vélemény annak szól(azaz a részvény árfolyam), hogy a Tesla egy vagy stagnálási vagy csökkenő(kisebb eséllyel) fázisba lép át, és vége a növekedési ciklusának. -
bambano
titán
válasz Donki Hóte #2 üzenetére
akkor viszont lesz még rosszabb év is, vagyis nem ez volt a legrosszabb.
mondjuk ha konteót kellene gyártanom, én azt a konteót gyártanám, hogy mikor is vehetné vissza a twitter miatt eladott részvényeit musk, ha nem akkor, amikor süket dumával megint megborította az árfolyamot...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
A valóságban meg a befektetők azt próbálják kitalálni, lesz-e százmilliós darabszámban nyomott piacrajárós tesla trabi Kató néninek. Mert menő márka a Lambó, de valahogy mégse termelnek óriási pénztömeget.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
vicze
félisten
Ismered a Simpsons meme-et, hogy "Till now"?
Amúgy szeretném felhívni a figyelmed a "volt" szóra, ami nagyon kis százaléban vonatkozik a jövőre."mikor is vehetné vissza a twitter miatt eladott részvényeit musk"
Elég nagy hülyeség lenne, mert Musk pénzének 90+%-ka Tesla részvényben van lekötve, így ahhoz hogy pénzt szerezzen Tesla részvényt kell eladjon...
Ja igen eladhatja a Twittert is, hisz biztos jó sok pénzt kap érte... (Na olyan hülye nincs aki ezt az összeesküvés elméletet bevenné.) -
Busterftw
veterán
Jonnek fel a "hagyomanyos" markak EV eladasai, az emberek szerintem inkabb ezeket keresik es preferaljak, mint a Teslat.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Donki Hóte #2 üzenetére
Teljesen egyetértek. Azért keverednek meg egyesek, mert az újságírók nem jelzik külön, hogy a tőzsdei érték alapján a legnagyobb autógyártó. A legnagyobb természetesen továbbra is a Toyota Group és őt követi a Volkswagen Group. A harmadik a Hyundai-Kia megelőzve a Stellentis-t, majd Renault Nissan Alliance, mögötte General Motors és Honda, a Ford mögött Suzuki és BMW majd a BYD kilenc helyet ugratva és csak ekkor jön a Tesla. Vagyis nincs az első 10-ben sem.
És ilyen árak mellett inkább a hagyományos márkákban bíznak az emberek. A Tesla 20M fölötti árért kopogós/fapadosnak tűnik egy bármilyen más márkához képest. Nem segít ezen sem a Yoke sem a Gaming Rig.[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Toltotollkin
junior tag
A Tesla szvsz egy lufi. Annyiért amennyiért vesztegetik már lehet autót is kapni, amiben nem bili műanyag a belső.
Mindenki a saját baklövéseit nevezi tapasztalatnak. Oscar Wilde
-
#54625216
törölt tag
"A Bernstein elemzőcég szerint a Tesla hatalmas keresleti problémával küzd az utóbbi hetekben már"
Az indoklás pedig: ...
-
Z_A_P
addikt
En tudok segiteni nekik az eladasok szamaban, $20K-ert maris van +1 vevojuk
OK
-
Derrewyn
senior tag
válasz #54625216 #10 üzenetére
Keresleti probléma = nem veszik annyian, mint kéne (meg ahogy Elon bácsi megígérte).
A Tesla részvények túlértékelt árfolyama eddig annak szólt, hogy a befektetők nagyon akartak hinni Musk ígéreteinek. Aztán 2022-ben már kilógott a lóláb, és pluszban erős ámokfutást is bemutatott a Twitter kapcsán. -
-
vicze
félisten
válasz #54625216 #15 üzenetére
Le van írva? Tetszik tudni olvasni? vagy read only?
Több ezer autó áll raktáron, több hónapja azonnali szállítás van US-ben, konkrétan Tesla részéről soha nem látott akciókat csináltak, EU-ban már csak 2hét és valószínű pár hónap és itt is raktáron fognak állni, a gyárak termelését csökkentik, leépítik a létszámot ugyanezért.
Tehát akkor mivel is kell még neked alátámasztani?
[ Szerkesztve ]
-
Derrewyn
senior tag
-
#54625216
törölt tag
"Magasabb eladást vártak a befektetők, mert Musk azt mondta, hogy úgy lesz. Aztán nem lett úgy."
Ez oké, de miből következtettek arra, hogy emögött keresleti probléma van?
A Tesla 2022-ben 4%-al több autót gyártott le, mint amennyit értékesített. A Toyota 2%-al.
A BMW pedig 100 ezerrel kevesebb autót adott el idén, mint tavaly, a részvény árfolyama mégis csak 6.8%-ot esett egy év alatt és senki sem huhog keresleti problémáról. -
senior tag
válasz #54625216 #15 üzenetére
Random találat:
Tesla used car price bubble pops, weighs on new car demand
(Eddig befektetésként is érdemes volt Teslát venni, mert felfelé ment az ára. Ez többé már nincs így, azaz ott maradt a használt piacon egy csomó alig használt Tesla. Plusz ebben a cikkben is említik a konkurenciát (mint a Ford F-150 Lightning és a Hyundai Ioniq 5), amelyek friss, új modelleknek számítanak a piacon.)''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tomcat78
őstag
Ahogy egyre több autógyártó lép be ebbe a szegmensbe, a Tesla körül úgy fog fogyni a levegő. Vagy el kéne kezdeniük minőséget adni, annyiért, amennyi, vagy rendesen árat kéne vágniuk. Első fecskeként még elment, hogy szar (az építés minősége!), de vannak, akik értenek is hozzá.... Hasonló áron. Így nehéz lesz tartani az ütemet. A tőzsde azért valamilyen szinten tükrözi a piaci trendeket. A Tesla/ Musk ígérgetés lehet, hogy már nem lesz elég.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
vicze
félisten
Nem feltétlen befektetésnek csinálták, nem akik előrendelték, gyakorlatilag a "használt"(gyak. újonnan adták el) piacon adták el jóval afelett az ár felett mint, az újonnan rendelések, mivel egyszerűen hónapokat kellet várni, sokan rájöttek erre és sokan csinálták. Többet berendelt várt és túladott rajta.
De novemberben valahogy telítődött a piac és leesetek a rendelések, így meszűt a várólista is, ezért a "használ" kocsikon ügyeskedők piaca is megszűnt egycsapásra és elkezdtek a használt árak csökkenni, mondjuk még minding nem normális szinten vannak.#21 kpbendeguz: Nyilván aki homokba akarja dugni a fejét azon nem lehet segíteni.
-
vicze
félisten
Tesla mellett nagyon erősen szól még a töltőhálózat, ami jó 10év mire bármi szintre kerül vele, illetve bármi más sokkal macerásabb és bizonytalanabb. Azon kívül mivel 30+% a nyereség a "legolcsóbb" modellen is, így különösebben nem számít ami a tőzsdén folyik, valamekkora vásárlóbázis meg fog maradni, csak megszűnik a robbanásszerű növekedés, és normalizálódik a piacuk, az egy jó kérdés, hogy az mekkora lesz.
Továbbra is a tőzsde azért reagál így, mert most már látszik, hogy Musk növekedési tervei nem realizálhatóak.
-
tomcat78
őstag
Azért befektetői szempontból számít a tőzsde- szerintem. Nem mindegy adott pénzek melyik konszern, melyik fejlesztése mögé sorakoznak fel.
Töltő hálózat egy dolog. De kétlem, hogy a 10 éves jóslat beválna. Pláne európai gyártók esetén. Hamarabb tudok elképzelni egy sztenderd- közös rendszert (gyártási, kiépítési költségek, stb), mint hogy mindenki a sajátját reszelgesse. És azért a nagy gyártókhoz képest a Tesla igen kicsi halacska.... Pláne, ha össze is fognak. Akkor a Tesla kezében semmi nem marad, amivel piacot tartson meg vagy szerezzen magának pluszban. Természetesen nem vagyok jós, így csak a véleményemet írom."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
-
félisten
Hááát... valahogy én is szívesebben vennék Toyotát, mint Teslát.
Plusz pénzt nem adnék az önvezető funkcióért."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
azbest
félisten
Csökken az amcsi infláció, erre romlani kezdett durván a dollár.
Ráadásul nagyon sok cégnek volt 50% körüli tőzsdei csökkenése.Legalább most forint -> dollár -> NASDAQ: TSLA vásárlás kedvező
Érdekességképpen Joe Justice / Sandy Munro beszélgetés [link]
Joe csomó nagy cégnél agilis tanácsadó (amazon, tesla, ms, boeing... ) és mesél pár belső dolgot a cégek működéséről. Hosszú, de vannak benne agyeldobós részletek különböző témákban. Nem csak tesla/twitterről van benne szó. Munró is mesél arról, amikor Mr. Toyota egyik ülésén részt vett#5 t72killer
a tesla rendelés oldalának kódjában megjelnet egy kicsit kisebb hatótávú, 4680 cellás model y változat, amit eddig csak meghívással adtak el embereknek. S felhalmoztak legyártott cellából is készletet a gyárban - hamarosan várható a hivatalos listázása a rendelhető változatok közt. Valószínűleg olcsóbban. [link]Januártól az usában újra van a tesla vásárlóknak adókedvezmény. Hogy ne érezzék magukat szarul a decemberben autót kapók, elengedtek nekik az árakból annyit, amennyi a tax credit lesz most 2023-ban rá. 2022-ben a teslára nem volt tax credit, de a konkurenciára igen. [link]
Így a most sorra kerülők nem fognak haragudni, hogy nem pár héttel később jött meg az autó a kedvezmény miatt olcsóbban.Kb minden EV-re várni kell, bárki gyártja.
#22 Mr K
mármint az autókkal seftelők biznisze koppan, akik sorbanálltak kocsiért azért, hogy soron kívül eladják drágábban másnak. Kb az a "szenzáció" Paywall nélküli változat [link] -
válasz AxBattler #29 üzenetére
ÖNVEZETŐért én igen komoly összegeket kaparnék össze. Csakhogy önvezető autót = amibe beteszem a 8éves gyereket és elviszi a fociedzésre amíg nekem dolgom van majd hazahozza, vagy amibe Calaisnál este befekszek hátra aludni és másnap reggel kiszállok Kiskunfélegyházán még nem árulnak.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
azbest
félisten
ne zavarjon, hogy ugyanaz van a grafikonokon. Az se zavarjon, hogy 163 ezren várnak az előjegyzett autóra, amire te azt írtad, hogy azonnali szállítás van, most meg 70 kereslet eltűnést írsz. Azt már a többiek képzeletére bízom, hogy szimplán szövegértési problémákkal küzdesz vagy szándékosan próbálsz torzítani minden alkalommal.
Már az is baj, hogy gyorsabban gyártanak és ezért csökken a várakozási idő. 1.31 millió autót adtak el az évben, 405 ezret az utolsó negyedévben. Képtelenek a kiszállítók lépést tartani a gyártással [link]
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Ja hogy az a tény, hogy felmegyek a Tesla honlapjára és szinte bármelyik államban másnapi szállítással van Model 3 az téged nem zavar túlságosan.
Az hogy van olyan konfiguráció, ami nincs raktáron egy dolog.Arra még felhívnám a figyelmed, hogy az adatok erősen becsült értékek és a mennyiségek semmilyen formában nem reprezentatívak, pusztán a várakozási idő csökkentése követhető. Pl. Jelentős mennyiségű Cybertruk előrendelés nem szerepel benne, mert arról semmilyen adat nincs.
Veled ellentétben én végignéztem az összes grafikont megnéztem a forrás és hogy honna származnak az adatok.De akkor megmagyaráznád, hogy nyár óta miért csökken az előrendelések száma jelentősen, úgy hogy nem nőtt a gyártási kapacitás?
Miért vannak a gyár kapacitások visszafogva?
Miért vannak leépítések a gyárakban?
Kínában is az amerikai adókedvezményre várnak?Azt hogy ki ferdít folyamatosan azt rábizom mindenkire, hogy eldöntse.
-
azbest
félisten
1 perc leellenőrizni, arra számítasz, hogy úgyem teszi meg senki?
Február, március és június. Browse inventory üres, csak előrendelés van. Használt demó és beszámított autókat lehet venni készletről. Másnapi szállítás... az hát. Mielőtt kitalálod, hogy biztos megkerestem azt az egy zip kódot ahová nem szállítanak, ezt írja ki zip nélkül is
" pusztán a várakozási idő csökkentése követhető" így van. Ezzel együtt nem igaz, hogy másnapi szállítás van. Nem igaz, hogy azért vannak kiszállításra váró autók, mert nem akarja megvenni őket senki. Nem igaz a "másnapi szállítás több hónap óta".
A várakozási sorban lévők száma azért csökken, mert egyre nő a gyártási kapacitás. 40%-ot nőtt idén a kiszállítás, 47%-ot a gyártás. A különbség a szállítók leterheltségéből és a szállítási logisztika maximális kihasználásából adódik.
Tesla deliveries miss estimates due to logistical issues, slowing demand reutersHa tudsz olyan grafikonokat mutatni, ahol gyárankénti bontásban van friss adat a szállítási mennyiségekről, azt megköszönöm. A kínai szállítások pörgése megtolja a teljes cégeset. Nem látom külön az usát. Még leginkább szeptemberig látok ilyet és nem keverendő össze a gyárankénti backloggal, mert azt látom, hogy jan-szept közt kb azonos volt az amcsi gyárak backlogja.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
Hirtelen csak 2021 talaltam, de jol lathato, hogy megjelent a Renault, VW, Skoda, Hyundai stb
(sotet tisztan elektromos)Par eve ezeknek a gyartoknak nem volt EV-juk se.
Persze a piac novekszik valamennyire, de aki vesz egy VW ID.4-et, az nyilvan nem vesz Teslat.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Busterftw #38 üzenetére
van frissebb is, bár gondolom napok kérdése, hogy megcsinálják a teljes 2022-est, mert ez a a grafikon még csak novemberig mutatja az évet [link]
Mindegyik gyártónál sorbanállnak az autókért. Biztosan számít az ár is és más paraméterek is (bár a például hozott id.4 elég rossz hírű, hogy vacak a fedélzeti szoftvere - viszont google alapján mintha kb egy árban lenne németországban az id4 és a modely). [link] [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
Jól látható, hogyan olvad a Tesla előnye. És valóban; aki mást vesz, az nem Teslát vesz. A Tesla mellett már csak a töltőhálózat szól. Bár ennyi pénzért nem engednék a minőségből, ez biztos.
A Tesla karosszériája és annak szerelési minősége viszont példás.Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Z_A_P
addikt
válasz Fritz Teufel #40 üzenetére
"A Tesla karosszériája és annak szerelési minősége viszont példás."
Ironizalsz?
Barmi mas lehet peldas, de ezek??OK
-
vicze
félisten
Ajánlom az inventory gomb használatát...
És ahogy sejteni lehetett már, van EU-ban is azonnali szállítás:
"gyárankénti bontásban van friss adat a szállítási mennyiségekről, azt megköszönöm."
Live-ban nem kéred?Ott van a saját linkeden, amit olyan szép szelektíven olvasol...
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
hmm lehet bugzik a weblap, mert alapból üres... de f5-öt nyomogatva végül tényleg bejön egy lista. Na ez érdekes, ennek utánajárok, mi nem okés ezen a gépen a böngészőmmel. Valószínűleg nálam a gond, bocs. Két gépemen is... azt a zipet ő tette bele alapból, amivel főoldalról átkattintással megnyílik üresen:
szerk: ja a kezdeti zippel van a baja, se chrome, se edge, se ff nem mutat alapból semmit, csak ha utána f5-öt nyomok, akkor tölti be úgy.
A főoldalról áthivatkozva a javascript console-on látom is, hogy hibát dob:
fetchUserLocation:JSON.parse:err TypeError: o.replace is not a functionAbban tudsz segíteni, hogy hol látom a másnapi szállítást? Mivel pay gombra kattintva csak a 250 dolláros foglalót kérné azonnal fizetni. Azt látom, hogy szállítási díj nélkül személyesen vehető fel, de alapból nem ír dátumot.
Egy viszonylag friss videóban mondja, hogy megrendelés után több idő, és változhat az ára is addig, míg nem véglegesítik. De ő nem simán rákattintott egyre, hanem customizáláson át lépkedett [link] És mielőtt ténylegesen átvehető lesz, azelőtt meg kell erősíteni, hogy tényleg megveszi-e, különben törlik a rendelést.
[ Szerkesztve ]
-
Fritz Teufel
addikt
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
azbest
félisten
válasz Fritz Teufel #46 üzenetére
ez amúgy régi hír. már decemberben lehozta ezt a hoaxot a prohardver is. Már kinn vannak a Q4es számok. És két napot volt nyitva a tőzsde is. El is temették már azóta kétszer a fórumozók
-
Fritz Teufel
addikt
Nem értem miért kell temetni, még mindig viszi a lendület. A növekedési ráta meg fenntartásokkal volt beígérve és az élet valóban közbe is szólt. Van még terül autókat eladni, bár a lehetőségeik egyre fogynak jelenleg. Majd meglátjuk, hogy ők emelnek-e a villanyszámlán és ha igen mennyit, és akkor pontosabban lehet kalkulálni, hogy Tesla vagy más márka a megérősebb. Ha eltekintek a töltéstől, akkor már biztosan nem a Teslát venném.
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
vicze
félisten
Igen bemehetsz az adott kirendeltségbe ahol van és átveheted, de szerintem tudod jól, hogy Tesla elég szar a logisztikában és hiába veszed meg hiába van ott, hetek lehetnek mire kiszállítják. Igen a kiszállítás isten tudja mikor történne.
Ez nem változtat azon a tényen még minding, hogy ott állnak raktáron a kocsik, az egyéb csak értelmetlen mellébeszélés szokásosan.
-
azbest
félisten
Szerinted az átvételi ponton állnak ezerszámra az autók? Nem. Szóval nem sétálhatsz oda, hogy te gyütté ihaj átvenni a szekeret, hanem oda kell szállítani az átviteli pontra és nem azonnalra vagy másnapra.
Ha pedig biztos vagy magadban, akkor megosztanád kérlek a forrást?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest