Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz tixem #8 üzenetére

    A franczia SUV adó pl. elég egyértelműen van megfogalmazva: 1800 kg fölött minden további kilogrammért 10 €-t fizetsz az államnak vásárláskor. Szerintem ez aligha lehetetleníti el a földúton haladó terepjárósokat, hiszen ott épp az a lényeg, hogy minél könnyebb legyen a jármű, ha nem akarsz eső után sártengerbe süllyedni. Bár azt hiszem volt kimutatásuk arról is, hogy Párizsban ~1400 kg az autók átlag tömege, vidéken meg csak ~1200 kg (ezek nem pontos számok). Van egy olyan érzésem, hogy ez globális jelenség, s Budapesten meg az ausztrál nagyvárosokban összpontosul valójában az SUV-k többsége, nem pedig az "én nem divatból vettem" felhasználóknál.

    #10Robitrix : Ausztrália abban is más, hogy a fejlett világ egyik leggyalázatosabb üzemanyag ellátó hálózatával rendelkezik. Európával ellentétben saját kőolaj finomítási kapacitásuk szinte nincs és stratégiai készletük is minimális, mindenben Szingapúrra és Dél-kelet Ázsiára hagyatkoznak. Szóval legalább annyi érvük lenne kicsit csökkenteni az olajtól való függésüket, mint amennyi ellene szól.

  • Alusky

    aktív tag

    válasz tixem #8 üzenetére

    Ahogyan máshol is a kommentelők fele mindig tud valami tutit amivel azonnal megszüntethető lenne minden probléma amire a vezetőség nem képes, úgy itt is. Ahogyan azon sem képesek sokan továbblépni, hogy más embereknek más igényeik és elvárásaik vannak a más életkörülményeik miatt.
    Egy SUV nem hosszabb, mint egy kommersz ötös Passat kombi, úgyhogy a parkolóhely hiszti is megint tök felesleges.... Normális terepjáró amibe nem csak két ember fér egy szatyorral az mind 1800 felett lesz. Bár manapság már külön megbeszélést kell tartani ahhoz is akkor mi számít terepjárónak. :DDD
    Mindegy is, tipik mentalitás úgyis az, hogy ha "én nem cigizek akkor leszarom ha húszerzebe kerül egy doboz". Majd utána ugyanez az ember megy rinyálni, hogy milyen ez a társadalom, miután a lakosság felét (nem tudom hányan dohányoznak) szembeköpte. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

  • arty

    veterán

    válasz tixem #8 üzenetére

    terepre terepjáró/pickup kell, nem suv. szóval te a terepjárgányoddal nem esnél az adó alá, meg ugye valszeg eleve haszongépjárműről beszélnénk.... ugye? ;)

    nyilvánvalóan körültekintően kell eljárni egy adó bevezetésekor, de a SUV őrület világszerte sokat tesz az élet ellen, valamit lépni kell..... (luxuskategóriába vele, annak megfelelő adózással, nem kérdés)

    #16 Alusky ahogyan a dohányosok társadalmi kárát, úgy a SUV-okét sem szívesen fizetem, ha már magam nem élvezem az előnyüket :) ugye nem nagy baj ez?

    #23 borg25 nagyon jó gondolat arra az évi 1-2 alkalomra nagyobb kocsit venni, szuepr szempont! :D szerintem ezért is jó a brutális adó egy szint felett - segít a helyes döntés meghozatalában (kisautó + szállítócég igénybevétele)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

Új hozzászólás Aktív témák