- Mobilinternet
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hálózati / IP kamera
- VPN topic
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Mozilla Firefox
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #57155 üzenetére
Rozsdásodásra érdemes ránézni, ez sem jellemző csak a kintről behozottak sokat mennek télen sós körülmények között. Ezen kívül a szokásos kopók (fék, futómű), motor ne füstöljön. De olyan nagyon kiemlekedő hibáról nem tudok. Vannak is GE tulajok majd ők talán tudnak vmit.
3 helyen gyártották őket, Japán, Kína és Anglia. Értelemszerűen a Japó a legjobb de a másik kettő sem rosszabb érdemben összeszerelési minőség terén. Ha megnézed az alvázszámot akkor a J-s a japó, az L-s az kínai és az S-es kezdésű angliai összeszerelésű.
Vétel után összes folyadék csere (fék, olaj). 0W20 a gyári olaja azt szeretik elspórolni és az olcsóbb 5W30 vagy még vastagabb "vackokat" önteni bele. Üzemanyagszűrőre is érdemes ránézni meg a gyertyákat is cserélném mert az nem tétel. A vezérlés láncos azzal nem kell foglalkozni, nagyon tartós.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #57168 üzenetére
Jó a kínai sem gáz, egy fokkal jobb mint az Angol (azokkal van a legtöbb gond). Ha Osztrák akkor nézzetek alá. Ott is előszeretettel sóznak. Meg a küszöböt és kerékjárati íveket is érdemes megnézni.
Vannak lekérdezős oldalak esetleg érdemes lenne ott ránézni.
#nincsbennetarcsi
-
i-sti
senior tag
válasz Micsurin #57193 üzenetére
NGK iridiumos.
Váltóolaj, fék folyadék, úgy összességében minden.
Klíma töltet csere hogy kiméld a kompit.
Chip, sport légszűrő, airride rendszer, valami márkásabb titán kipufogó rendszer alá, kerámia tárcsák, elsőre ennyi a kötelezően elvégzendő dolgok rövid listájaNovum Forum Siculorum
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #57193 üzenetére
Eneos azért nem annyira jó olaj mint a szolgenje sejteti, Lengyelországban gyártják egy nem túl jó alapoljaból. Én inkább Mobil/Motul vonalon mennék esetleg Castrol de hivatalosan ehhez a Jazz-hez a Shell Helix a gyári ajánlás (nagyon jó olaj, csak ajánlani tudom).
Gyertyából NGK vagy Denso. Én az előbbire esküszöm de mind a kettő gyári beszállító, nincs velük gond. Szűrőből jó a Filtron ha prémium kell akkor Mann.
Fékolaj, váltóolaj (csak gyári!!!), klímára érdemes ránézni ahogy írták előttem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #57203 üzenetére
Igen, a szinkrongyűrűket kicsinálja ha nem gyárit teszel bele. Kb ez az egy dolog amire háklis a gép. Szóval Honda MTF3 kell bele.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #57191 üzenetére
Gratula! Majd kérünk 40 db HD képet... a motoros topikba.
Az első lámpából ítélve small blockos (vagyis 1,2-es), jól látom? És azt a szerelő srácot véletlenül nem Gondi Péternek hívják?
Én motulbuzi vagyok, úgyhogy részemről a 8100 Eco-nergy 0W30 a kedvenc olaj. Szűrőből meg Mann-t vagy gyárit (Purflux) válassz. Gyertyából jó az NGK BKR6E-11 vagy a Denso K20PR-U11, de a boyracerkedéshez előnyösebb az irídium gyertya, mint pl. az NGK BKR6EIX-11, nekem is ilyen van most bent. Valamivel pörgősebb lesz tőle a motor (nem erősebb!), és ugyan nem olcsó, de elég 100-120k km-enként cserélni, míg a simákat 40k-ként kell. És vigyázz, 8 db kell bele!
Amit érdemes megcsinálni:
- olaj- és szűrőcserék, a benzinszűrőt is!
- EGR-pucolás
- szelephézag ellenőrzése
- gyertyacsere (+ trafókat ellenőrizni, a hátsók szeretnek megdögleni)
- fékfolyadékcsere (kuplungét is)
- váltóolajcsere, ha 120k-nél nem történt meg, vagy ha nem MTF-3 került bele
- hűtőfolyadék szintén, ha elmaradt eddig
(- hosszbordás szíj még esetleg)Nagyjából ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #57267 üzenetére
Hidd el, a 0W20 a belevaló. Ezt az oldalt is megtalálod, ha továbblapozol, a Shelles meg csak egyfajta reklám. Váltóolajnak is ajánl valami 80W90-et, pedig csak a gyári MTF-3 jó bele.
Egy léghűtéses motorkerékpárt meg ne keverjünk ide.szerk.: De ha nagyon vékonynak találod (még egyszer hangsúlyozom, nem az), akkor 0W30-at tegyél bele. Én is azt öntöttem bele (Motul 8100 Eco-nergy), mondjuk nem pont emiatt.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Micsurin #57269 üzenetére
Igen, ilyen alacsonyak az illesztési hézagok illetve a kenését is ehhez a híg olajhoz tervezték. Tehető bele magasabb viszkozitású de azzal csak hamarabb elkopik a motor. Szóval 5W30 nagyon max amit érdemes beletenni de inkább 0W20 vagy 0W30 (felhasználástól is függ).
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #57269 üzenetére
Igen, ilyen alacsonyak a hézagok.
2 oka van:
- Magasabb a viszkozitási indexe, ergo "stabilabb" olaj.
- Motulbuzi vagyok.--------------------------------
Más: Becsomagoltam két rétegben az aksit ilyennel, hátha tovább húzza.[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
válasz Micsurin #57379 üzenetére
Én nem foglalkozok mással,44 évesen már el tudom dönteni mi a jó vagy sem A turbó hűtésről csak annyit,hogy sima városi 1,2,3,4-es sebességnél max 1500-as fordulatnál simán le állíthatod,sőt az enyémben még start/stop is van,csak nem hülyék ezek a Japánok
[ Szerkesztve ]
-
Jaffa75
őstag
válasz Micsurin #57377 üzenetére
a városban történő normál használatkor nem muszáj várni. A pályánál erősen ajánlott, de természetesen semmi sem kötelező.... a vízhűtéses turbósok kevésbé érzékenyek a visszahűtésre, de mind ez egyedi preferencia.
Ahogy a kolléga is írta (Ő egy évvel idősebb nálam ), csak van annyi rutin már a hátunk mögött, hogy eldönthessük. Itt a legtöbb tag nem boyracer...
-
flegga92
senior tag
válasz Micsurin #57560 üzenetére
Haver ex CR-V-jével is szépet művelt a nepper
A vevőnek az okmányirodában szóltak, hogy tudja, hogy ebben 500e km volt e. Nepper mosta kezeit, bírósági ügy is lett belőle. Szerencsére a hahu-s hirdetést tárolják és onnan ki lett kérve, hogy milyen óraállással lett hirdetve.Szerencsére az enyém rendben van. Vicces látni, hogy valamelyik ex tulaj lefóliáztatta feketére motorháztetőt, hála az égnek hozzám már rendes színében jött.
-
dugynok
senior tag
válasz Micsurin #57710 üzenetére
Szia,
Én Budapesten a Domonkos Alvàzvédelemnél csinàltattam ősszel. Csinàlnak az egész folyamatról fotókat, nincs/rövid a vàrólista, kapsz papírt is róla. Én telefonon kértem időpontot - nem szemléztettem előre -, 120-at mondtak telóba. Elvittem, màsnap reggel hívtak mikor megemelték, hogy olyan szép alulról (2001-es), hogy 80-ból meglesz Ugye üregvédelem is benne.
Én ajànlom őket! -
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #58957 üzenetére
Szerintem abban is kell lennie. Tételezzük fel, hogy mindig a legalacsonyabb hőmérskletre van állítva, és akkor is tudja valahonnan, hogy mi van az utastérben, hűtsön (nyáron) vagy fűtsön (télen).
A másikat nem tudom, a klímaberendezés nem a tananyag része az autószerelő tanfolyamon.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest