- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Windows 11
- ASUS routerek
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Padavan firmware
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Reklámblokkolók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisspista
senior tag
[network]
available=1[tmc-http]
enabled=1[tmc] ; mindenki a saját vevőjéhez konfigolja
port="COM,6"
baud=57600
source="royaltek"
auto_tuning=1
show_all_provider_list=1Ezen bejegyzéssel 100%-osan működik a TMC és persze meg kell említeni a content\tmc mappát, ahol a Hungary-TrafficNav.tmc fájl is jelen van! Nincs mit ragozni ezen tovább....
-
kisspista
senior tag
Szedd ki a bejegyzésből az alábbit:
[device]
type="navon_N750"Erre azért van szükség, mert a d.. .zip\config\devices tartalmazza ezt a fájlt, és azt hívja meg a konfigurációhoz. Ez pedig tartalmazhat más beállításokat, mint ahogy te konfiguráltad, ezért kell inaktiválni. A hozzárendelő profilban ez a tmc rész:
[tmc]
source="avanteq"
port="COM,5"
internal_tmc_name="avanteq"
imp_manuf="NAVON_LONGHORN"
vers="1.8.233.33"Nos ez nem biztos, hogy a te esetedben a megfelelő - TMC-függő választás -, ezért nem szabad a profilt behívni!
(#8572) m.jeno: hálózat az online tmc-hez kell; ezen bejegyzés az övé.
(#8581) m.jeno: szerintem nem GJ-AK skint használ, legalább is ránézésre, mert sokkal több menüpontnak kéne lenni-e. -
kisspista
senior tag
Már sokat hallottam a hangfelismerésről s eddig nem mertem kipróbálni, illetve normális leírást sem lehet találni róla sehol, ezért saját erőből próbálkoztam...
A Primo gyökérkönyvtárába be kell helyezni 4 fájlt:
- vocon3200_asr.dll
- vocon3200_base.dll
- vocon3200_platform.dll
- vocon3200_pron.dllHa ez meg van, akkor sys.txt-be kell ezen bejegyzés:
[vr]
disabled=0Még így sem lesz magyar, úgyhogy az Eng-Hun szópárokat ki kell egészíteni a hangfelismerőben használatos "anyaggal":
Please say a command.="Mondj egy parancsot!"
Sorry, voice recognition failed="Sajnálom, a hangfelismerés sikertelen!"Sajnos eddig jutottam, erre a két sorra van csak szükség, mert ezzel még nem működik a funkció. Lehet keresni, de azt nem tudom, hogy lehet hangot felvenni vele és azt alkalmazni....
Aki használja, és jól működik neki, valamint rendelkezik magyar nyelvű leírással és help fájllal azt megoszthatná velünk "tudását"! -
kisspista
senior tag
Pedig hidd el, az online TMC-nek több értelme van:
Egyrészt: ha megállsz az autópálya pihenőben, leállítod a kocsit és a navit, akkor elfelejti az TMC antennával, eddig beszerzett információkat, újra kell őket venni. Továbbá lassú folyamat és folyamatosan csak a csatornákat pásztázza, nem szólva arról, hogy macerás és össze vissza lóg a készülékből...
Online TMC-vel utazás előtt letöltöd az infókat, 10-15 mp és már kész is! Ezeket az adatokat addig fogja visszatölteni, míg a save mappában a txt fájl megtalálható. Hátránya ennek is van: mindig frissíteni kell, s baleseteknél elavul pár óra alatt; illetve egy hosszabb nyaralás után, hazafelé falsch információk lesznek a készülékben! Ennél kategóriákat érdemes szűrni, mert baleset pl. hamar lehet és hamar változik, viszont útfelújítás, sávkorlátozás az nem....
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Egy másik kérdésem van, a hozzá értők felé!
Az alábbi képen, piros négyzetben, illetve egy nyíllal jelöltem a kérdésem tárgyát, mely a következő:Hogy lehet az autópálya-infó táblázatban a 4 ikont aktívvá tenni? Vagyis, hogy rákattintva lehessen benzinkutat, éttermet, parkolót és szervizt találni? Vagy esetleg, ez csak a szolgáltatást mutatja, kiszürkítve? Nálatok hogy működik ez???
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Próbáltam: nekem sehogy nem akar átváltani színesre, sem pedig nem tudok rákattintani, mert nem reagál rá.
A POI láthatóságnál bekapcsoltam a 30 km-es (műhold) nézetet, tehát mindig láthatóak azon POI-k. Illetve a kategóriát a képi navigáció menüpont alatt is kiválasztottam, úgyhogy nem értem.... Valami ötlet erre? -
kisspista
senior tag
Emulatorral sikerült azt a képet megkapnom, amit te is láttál a saját készülékeden. A TMC vevőt, úgy vettem, mintha nem is lenne csatlakoztatva a készülékhez, így nem konfiguráltam.
Készülékemen nincs baj, de emulatoron ugyanazt tapasztalom, mint te. Érdekes, de szerintem a TMC helytelen konfigurációja okozza a problémát!
-
kisspista
senior tag
A sys-ből szedd ki a [device] szekciót és ami alatta van, az alábbi-t viszont tedd bele:
[tmc]
saved_config_available="1"
saved_config_classname="GNS_GPSTMC_SOURCE"
saved_config_portname="COM"
saved_config_port="5"
auto_tuning="1"Aztán mentsd el, töröld a save mappában lévő, system.ini fájlból a tmc részt, és a Primoban nézd meg, előjön-e a Közlekedési információ menü.
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Na erre voltam kiváncsi, hogy működik a funkció.
/Nem leszóltam a branding-ed, csak megjegyeztem a hibát benne/Visszatérve: a funkció csak megjelenítésre szolgál, vagy rá lehet kattintani és behozza a POI lehetőségeket? Mit kell a poi_visiblitiesben engedélyezni és mekkora távolság jelzéssel?
Köszi az infót!
-
-
kisspista
senior tag
válasz gipsztigris #8678 üzenetére
Tisztában vagyok, hogy a domborzatot a DEM fájl tartalmazza, de a szín sémát a scheme, s ez esetben Jeno-Day séma. Ha színeket eltolja picit, akkor a magasabb területeket tudja szabályozni, mikor legyen még zöld, smikor már barna a domb... erről beszélt előbb!
-
kisspista
senior tag
válasz gipsztigris #8680 üzenetére
Mindenesetre én Jenö-Day párti vagyok, ki fogom próbálni az új sémát is. Igaz 2 nap műlva megyek egy hosszabb útra, s előtte már nem lenne célszerű átrendezni a megszokott dolgokat, de ki fogom próbálni Várjuk az esti sémát is!
-
kisspista
senior tag
válasz gipsztigris #8685 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy a sémád betűtípusa jól néz ki, de nagyon zavaró, hirtelen rápillantással nem nagyon lehet előre elolvasni: ez vezetés közben nem előnyös. A sötét túnusokkjal egyet értek, azonban ha rikító színnel jelölik meg az útvonalat, akkor az a szem számára nagyon zavaró és káprázást idézhet elő: a gyári, narancssárga előnyös szín!
-
kisspista
senior tag
Egy érdekesség a sémával kapcsolatban: korábban, egyik kedves fórumtársunk közzétett, egy nagyon szép sky égboltot, amit én összefésültem a sémáddal. Működik is, azonban újraindítást követően újra alapértelmezett lesz az égbolt, így belenyúltam a sémádba és az alábbi részt módosítottam:
background_picture_0="sky_night.bmp"
background_picture_1=""
background_picture_2=""
background_picture_3=""
background_picture_4=""Erre:
background_picture_0="sky_night.bmp"
background_picture_1="sky0.bmp"
background_picture_2="sky1.bmp"
background_picture_3="sky2.bmp"
background_picture_4="sky3.bmp"Így már működik a dolog! (Témacserélőt nem használok, így ennek hiányában a sky képek a branding.zip -be kerültek!)
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Régi, nappali sémáddal az útvonal:
Új nappali sémáddal (narancs) az útvonal:
Éjszakai sémád, narancs útvonal:
Azt kell leszögeznem, hogy a hegyekről és dombokról végleg eltűnt a barna szín. Az Alpokalján a "zöld" hegyekből, hirtelen lesz hófedte fehér hegycsúcs. Megmondom őszintén, nekem kicsit erős, mert a tényleges barna hegyek, most zöld dombokká alakultak át.
Esetleg a színsémát kéne kicsit visszább állítani, mert nekem élettelenek a kopár hegycsúcsok, pl. Horvátország sziklái szintén zöldek![ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Sok variáció van az adott szakaszok kikerülésére: amit te is mondtál, vagy köztes pont beszúrása, mely lehetővé teszi, a tetszőleges útvonal kiválasztását és finomhangolását!
Holnapi nap 450 km-en tesztelem a Primo 1.2-t, amit több hónap alatt tökéletesítettem és tuningoltam, de holnap minden kiderül, mit hogyan bír!U.i.: Nem vagyok kamionos, így a hosszabb autózás nekem nem mindig adatik meg!
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Na visszatértem nyaralásomról, s ha otthon leszek, akkor megosztanám tapasztalataimat a Primo 1.2-vel kapcsolatban!
(#8910) Norbi46: nem lehet, hogy hivatkozol rá a sys.txt-ben, vagy egy másik helyről próbálná beolvasni? Ha van a sys-ben hivatkozás a DEM fájl elérésére, akkor azt töröld!
-
kisspista
senior tag
Bocsánat a késésért, akkor az ígéretemet betartva, íme a tapasztalatom, észrevételem és érdekességek a Primo világából!
Szoftver: iGO Primo v1.2 (9.2.1.179499)
Útvonal: 1000 km - határátlépéssel, Horvátország (Jadranovo)
Jármű: személyautó, 4 fő, tele csomagtartóHasznált térképek:
Croatia_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl
Croatia_83_NQ_2011.Q1_110405.fda
Hungary_83_NQ_2011.Q1_110405.fbl
Hungary_83_NQ_2011.Q1_110405.fdaDEM-fájl: Europe_83_CGIAR_Premium_2006.06_090323
Skin: GJ-AK_v3.10.0_zz6
Séma: Jeno-D_O_3D
Hang: Eszter TTS Pro v1.85297
Speedcam: Speedcam_HR_fix_mobil.txt (10 kb)Az útvonal tervezése során igénybe vettem az online TMC-t, melynek segítéségével felfedtem, az éppen építési munka alatt álló szakaszokat; így ezeket figyelembe vettem, s kerülőút tervezését engedélyeztem a szoftvernek. Elég jól működik a funkció, a tényleges, nehezen járható és építés alatt álló utak valósságát nem vizsgáltam.
Ami szembetűnő észrevétel, s egyben hibásnak ítéltem:
- sebességhatárok késői bemondása TTS-el
- "A kamera veszély megszűlt" --> hibás TTS bemondás
- letiltott és overspeed_spoken_type=0 értékkel is bemondja, a lehetséges sebességmérő helyeket
- autópályán való haladás közben, ha kiálltam pihenőbe, akkor néha szivargyújtós csatlakoztatáskor kifagy az akku %-os kijelzésének állapota (nem jelzi a töltést s nem változik az érték még hosszabb használat után sem)
- az országba belépéskor, az országra vonatkozó szabályok felolvasása mellett, kétszer is felugrott a párbeszéd ablak, ami a megtekintésre vonatkozik
- calibratefix=1 --> mindig újra kell kalibrálni minden indításkor, nem jegyzi meg a készülék a korábbi kalibrálást (egész úton, minden megállásnál és újraindításnál)
- köztes pont esetén (pl. benzinkút), ha az adott érintési ponton nem haladok át, akkor vissza fog vinni oda mindaddig, amíg át nem megyek a pontos útvonalon.De nem csak rossz, hanem kellemes meglepetésben is volt részem, a Primo használata közben.
Ami nagyon tetszett és rendkívül jól működik:
- alagutak kezelése
- magasság értékének folyamatos frissítése, gyors változás
- madártávlatok - beállításnak megfelelő - váltása
- domborzati elemek folyamatos, egyenletes ("pixelmentes") megjelenítése
- útvonal pontos mutatása, precíz, gyors újratervezésAmit viszont nagyon hiányoltam:
- köztes pontok távolsága, idő a köztes pontig
- köztes pont térképbeli kereshetősége és kijelzéseAz üzemanyag-kalkulációja 32,2 L volt 466 km-re, ami ezen a távolságon, teli autóval, 4 személlyel és az emelkedőket figyelembe véve 2 L-el volt több, tehát mondhatjuk, hogy elég pontosan ki tudta számolni a benzint is, az érkezési idő mellett.
A horvát autópályán sok sebességkorlátozó táblát ismert, s csak elenyésző százalékban mondta tévesen. A lakott területek sebességhatárait nagyon jól ismeri, mind Magyarországon, s mind Horvátországban. A sebességtúllépést sajnos akkor mondja már be, amikor nem érvényes: pl. 60 km-es korlátozást feloldó tábla után mondja be, hogy "a megengedett sebesség 60 km/h", amikor már 90 km/h-val lehet az adott szakaszon közlekedni. Ez sem eget rengető hiba, de zavaró.
A lehetséges mobil sebességmérő kamera típusát hiába tiltom le, illetve a sys.txt-ben módosítom az értéket, annak ellenére is bemondja és figyelmeztet rá. Illetve itt jegyezném meg, hogy a 2011. január havi HR speedcam adatbázisban szereplő helyek, tökéletesen fedték a valóságot: egyik, jelzett ponton valóban ott voltak a rendőrök. (Kint is jeleznek egymásnak az autósok )Nagyjából ennyire tellett a gondolatmenetem, ha esetleg időközben eszembe jut még valami leírom, vagy ha valakit érdekel még valami, akkor kérdezzen! Köszi a figyelmet
[ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
Én indulás előtt WiFi-n (de lehetőség van Pc-ről USB-n keresztül) letöltöttem a legfrissebb TMC információkat. Ehhez szükség van a sys-be az alábbi bejegyzéshez:
[network]
available=1[tmc-http]
enabled=1Illetve a Közlekedési információknál ki kell pipálni az online TMC-t. Nálam az információk letöltése elég lassan indul meg, akár 1-2 percet is kell várni, de aztán 10 mp-en belül minden infó lent is van a készüléken!
-
kisspista
senior tag
Azt mondjátok meg nekem, hogy miért kisebb a sorozatszáma az újabb Primo 1.2-nek?
iGO Primo™ v1.2 (9.2.1.179499) (Febr 15 2011)
iGO primo™ v1.2 (9.2.0.191493) (May 11 2011) -
kisspista
senior tag
-
kisspista
senior tag
válasz gipsztigris #8981 üzenetére
Nem a verziószám a mérvadó, csak akkor ezek szerint egy butított verzióval állunk szemben!
Azt sem értem, minek ennyi szám a verziókba, s miért nem soron követik egymást!Nekem jelenleg ez van: iGO Primo™ v1.2 (9.2.1.179499) (Febr 15 2011)
De ma megnézem az újabb verziót![ Szerkesztve ]
-
kisspista
senior tag
válasz gipsztigris #8986 üzenetére
Sorozatszámból....
-
kisspista
senior tag
Kipróbáltam Zekton féle betűtípust, amit már korábban valaki mutatott, itt a fórumon:
De a szép betűtípusnak is van hibája --> néha nem olvasható tisztán:
És egy verziószám kijelzés, a betűtípussal:
-
kisspista
senior tag
Sajnos csak a magyar részre vonatkozott az online TMC infó, mert horvát license fájlom nincs. Viszont, ami érdekes: Ausztriába is mutatja az eseményeket annak ellenére, hogy Ausztriához sincs TMC license-m!
"BH-n keresztül mentél, avagy csak ledaráltál a horvát pályán végig?"
Nem tudom, mi az a BH, de Magyarországon, az M70-es autóutat vettem igénybe, egy két kanyarral előtte - útmunkálatok kerülésével -, aztán a határra a 7-es főúton érkeztem meg (mert nem akarok a fizetős M7-re 1 km-ért ráhajtani), onnan meg A4, A1 és A6 autópályákon le a tengerig. kb. 7 óra pihenőkkel együtt, közlekedési szabályokat és sebességhatárokat betartva!
(#8998) dzson1: készüléket csatlakoztatod ActiveSync 4.5 szoftver segítségével, megvárod, míg felismeri a készüléket a számítógép (s lehet az internetet is meg kell osztani a PNA-n, nem vagyok biztos benne). Aztán összedugva a PC-vel, elindítod a Primo-t, behozod az online TMC panelt, és vársz..... nálam 1-2 perc után kezdi el letölteni az adatokat, viszont az 10 mp alatt lent van!
Új hozzászólás Aktív témák
Tilos a warez és az ezzel kapcsolatos segítségnyújtás!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Smart Band 8 Pro - pro és kontra
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Plazma TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Arena Breakout: Infinite
- További aktív témák...
- Eladó HP 15-dw3003nh laptop, 8GB RAM, 256GB NVME SSD, 1TB HDD, világító bill. Garancia
- Keresek AMD alaplaphoz felfogató készletet!
- QNAP TS-128A NAS Gigabit LAN 64Bit ARM + 4TB WD Purple HDD
- IceRiver KS0 Pro x4 - 1280Gh - OC - extra
- Eladó új LENOVO IDEAPAD 3 17ALC6 (82KV0057HV), 8GB RAM, AMD Ryzen 5 5500U 2.1, Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs