- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Linux kezdőknek
- Proxmox VE
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adobe Photoshop
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- ASUS routerek
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Microsoft Word topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Hidegben felkeményedő villán lehet javítani vmit?
Jól gondolom, h a lecsapódó pára ill. nedvesség hatására kihordja a zsírt a becsúszó?Na, megvolt a szerelés. Hátul defektem volt, befoltoztam, jó lesz tartaléknak - continental belsőre cserélve (kár, h nincs választék, úgy látom ha igényeim vannak, csak és kizárólag netről rendelve juthatok hozzá a minőséghez ). Elől meg szeleptűt cseréltem, már eléggé ramatyul nézett ki a szelepülék tömítése. Remélem ezzel a probléma letudva.
szerk: hétköznapi nadrág alá milyen aláöltözőt ajánlanátok? Egyel feljebb olvasom, h nem elvárás a szélállóság. :/ Leginkább farmer alá kéne vmi (ami szintén nem szélálló), mert a mínuszokban menetszél mellett már eléggé áthűlök alul is. Olyan kéne, ami rögtön kiváltja a térdmelegítőt is. Létezik ilyen? Vmi membrános polár "aláöltözőre" gondolok.
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13801 üzenetére
Hidegben felkeményedő villán lehet javítani vmit?
Igen, veszel helyette egy olyat, ami jobban tolerálja a hideget Trollszintű válasznak tűnhet, de tényleg nincsen más megoldás. Próbálkozhatnál az olajszint csökkentésével, kenőanyagok és a hideg viszonyának tesztelgetésével, de maximum annyit érnél el, hogy nagyon-nagyon nem helyett csak nagyon nem mozogna a teló.Pára az van mostanában dögivel, még akkor is, ha nem észrevehető a hidegtől. Én is csak onnan tudom, hogy állandóan nyikorog az első fék, ami csak olyankor következik be, ha a fékpofák/-tárcsák rendesen nedvesek, egy kis esőben még nem szoktak zenélni.
hétköznapi nadrág alá milyen aláöltözőt ajánlanátok?
Szélálló téli bringás nadrág kell ebben az esetben neked, nem könnyű belőle nem kantárosat és betét nélkülit találni, de létezik. Vagy extrém megoldásként nem a farmer alá veszel fel valamit, hanem egy esőnadrágot veszel a farmerra rá.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Teasüti
nagyúr
Kantár nem zavar, sőt talán még praktikusabb is lehet.
Viszont a betétes gatya kép alapján eléggé olyan hatást kelt, mintha beszart volna az illető. Azt inkább mellőzném.
Hol nézelődjek? Ebike-on pl nem igazán találtam meg a kategóriáját...
Amúgy alsónadrágot azért fel szokás venni aláöltözőhöz is, nem?szerk: villához meg annyit, h akkor inkább megszokom. Súly alatt lemegy, nem ragad be teljesen, de bazira megnő a belső ellenállása. Szinte nem is reagál az útra.
Legalább egy kis kóstolót kapok a merev villákból.
Azt már most tudom, h nekem soha nem fog kelleni merev váz/villa, semmilyen felhasználásra. Szobabiciklinek max.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Na ez kell nekem is, azaz esőnadrág. Készülök a decemberre A sok plusz ruha beszerzése miatt nem olcsóbb bicajozni, mint buszozni a melóba (buszbérlet támogatottan 4eFt csak 1 hónapra). De "az élmény megfizethetetlen".
Teasüti: azért a merev váz/villa jól jön outis környezetben, ha hasítani akarod a teret! Persze ehhez jó aszfalt kell, ami Pécs környékén csak ott van, ahol tilos bicajozni
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
Persze ehhez jó aszfalt kell, ami Pécs környékén csak ott van, ahol tilos bicajozni
Nem mondod, hogy nem tudnád tartani a 130-at az M6-osonA sok plusz ruha beszerzése miatt nem olcsóbb bicajozni, mint buszozni a melóba (buszbérlet támogatottan 4eFt csak 1 hónapra).
Budapesten "kicsit" drágább lenne, de én úgy vagyok vele, ha a maximum a bérlet kétszeresét költöm téli felszerelésre, már akkor megérte nekem, hogy nem kell heringet játszani. Már a tavalyi és az idei télre is voltak ruháim, de a jövő télnek -10 fokig bezáróan szinte* teljes felszereléssel vágok neki.Esőnadrágom nekem nincsen, a napi tekerésmennyiséghez vagy nem kell a több réteg miatt, vagy el sem indulok bringával
* a téli SPD cipő hiányzik a kollekcióból, de remélem ezt sikerül megúszni más megoldással
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
Jaja, a helyközi (busz)bérletet támogatja több munkáltató 86%-kal errefelé. De a helyit nem, és az drágább mindenhol. Pláne BKV-nál
Sajnos idehaza a kerékpáros közlekedést anyagilag nem támogatják Konkrétan rákérdeztem az illetékes céges képviselőnél is erre, és azt válaszolta: "ezt a kérdést hanyagoljuk!". Elég röhejes hozzáállás egy több, mint 10000 főt foglalkoztató cégnél. Ez a magyar valóság! Irigylem az angol, holland, belga, stb helyzetet ilyen téren.
Ahol dolgozok, a bicikli tároló is elég nevetséges. Most télies időben is teli van bicajjal, sőt kismotorral. Bele se merek gondolni mi lesz nyáron! "Ölni" kell majd a jó helyekért a bicajtárolóban! Bár akkorra nyugatabbra terveztem tekeregni[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz amargo #13811 üzenetére
A karbon nyeregcsövem ütéselnyelő hatékonysága alapján már egy karbon villa is maga lehet a megváltás országúton. Ha ezt még egy megfelelően kialakított karbon láncvilla is tetézi, akkor tényleg nem rázhat annyira. Persze ez az annyira nagyon relatív, amíg én azt látom, hogy a 100 mm-nyi rugóútból 60-70-et simán kihasználok Budapesten belül 2-2,5 baros keréknyomás mellett, addig a rosszabb erőátviteli hatékonyság ellenére inkább az MTB-re szavazok ballonos külsővel városi utakon is. Kényelmes vagyok, na
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
amargo
addikt
Én már terepen is lock-t villával közlekedem olyan "menő vagyok" vagy inkább buta, mert nem vettem észre
Egy karbon nyeregcsőre én is beruháznék, de FSA-nál azt nem akciózták még..“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
dqdb
nagyúr
válasz amargo #13813 üzenetére
Nana, csak lefelé minősül menőségnek, felfelé a gyengeség jele A remote lockout egyetlen és igazán nagy haszna az, amikor a lejtőn lefelé pattogva ugrik be, hogy elmaradt az unlock, és a terep + sebesség miatt kockázatos lehajolás helyett a kormányról el tudod ezt intézni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
amargo
addikt
Felfelé és lefelé is úgy mentem, ezért volt igazán vicces. Párszor már eljátszottam.. ettől lehet baja a teleszkópnak?
Én is éreztem, hogy furán pattog a szekér.. de gondoltam már régen ültem rajta, meg öregszem és amúgy is hidegebb van. Megmagyaráztam magamnak“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
rii
nagyúr
árat nem találtunk hozzá sehol ... de biztos 500K+
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz venember83 #13818 üzenetére
jogos
régen votlak a paraszt-bike-ok, amikkel toltuk a határba' ... most az már a "single-speed". Egy külön sub-kultura, divat, stb. meg lehet lovagolni. (Egy kicsit azért akadtam ki a múktkor a cyclocross-on )
kis divatot hozzáadnak, kis geo-módosítás, és sullyos 100ket legombolnak (mármint a SS-nél meg a fixie-knél) Ez is 200.000 Cahrge Plug 2011
ráadásul a charge-ok hiába hogy divatosak, de úgy néz ki nem a minőségükről híresek.
" ...... amiket azonban nyugodt szívvel nem használnék semmilyen városban. ... " jaja ... én is városba széthajottam a Merida Kalahari-t, (country cross). Mit csinálnék egy Single Speed-el? Pedig én is szeretnék egyet.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
dqdb
nagyúr
" jaja ... én is városba széthajottam a Merida Kalahari-t, (country cross). Mit csinálnék egy Single Speed-el? Pedig én is szeretnék egyet.
Mostanában a tényleg Belvárosba járok naponta (amúgy a Nagykörúton kívüli részt szoktam érinteni csak), és a következő kép él bennem, mint ideális budapesti városi bringa (a budapesti szó hangsúlyos):
1. tárcsafék, kell, muszáj, időjárástól független nagy fékerő hiányában több önhibámon kívüli meredek szituációt nem úsztam volna meg esés nélkül
2. előre 100 mm-t mozgó teleszkóp, ezt gondolom nem kell magyarázni az útminőséget ismerve
3. karbon nyeregcső, lásd előző pont
4. ballonos külső, lásd előző két pont
5. 1×9 vagy 1×10 hajtás vagy hagyományos módon, vagy agyváltóval
6. normál sárvédő rögzítésének lehetőségePersze ez így inkább XC versenygépnek tűnik, mégis valahogyan városban jobbnak érezném ezt az összeállítást egy országútinál. Jó útminőség és megfelelő attitűdű bringások/autósok mellett természetesen az országútira esne a választásom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
őstag
válasz simon7012 #13799 üzenetére
minden aláöltözeten átfúj a szél, csak azokon nem, amik kifejezetten szélállóak. (windtex, barrier és tsai) - és mint legalsó rétegnek, nem a "szélállás" a tulajdonsága, hanem az, hogy az izzadtságot elvezesse a testedről kifelé a többi réteg irányába, és ne fázz.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #13822 üzenetére
Ez pusztán kényelmi és biztonsági szempontú megközelítés volt a részemről, a hatékonyság nem játszott szerepet a gondolatmenetben.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
feka007
nagyúr
válasz venember83 #13825 üzenetére
Látni a fényvisszaverődésen, hogy karbon. Meg első tulaja Xtr-esítette az egészet, kormányagy is BTS.
-
Teasüti
nagyúr
Városi távolságokra sztem kár is hatékonyságon gondolkodni.
Én is osztom dqdb nézeteit. Nem adnám oda a fully-mat semilyen outiért. Karbon outim meg igen nagy valószínűséggel soha nem lesz. Inkább vennék az árából egy AM-et.Ez a karbon nyeregcső megragadta a fantáziám. Bár a legolcsóbb árából is kijönne egy jobb fajta rugós nyeregcső.
Bár ez már az én perverzióm, h alattam mindennek rugóznia kell.
Összetévesztem a bringát a limóval.De amúgy kipróbálnék egyet, milyen lehet vajon érzésre. Hisz a felfüggesztés nem a rezgéselnyelésről szól, pedig az is nagy szerepet játszik a komfortérzetben.
feka007
Jó gép.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Abból azért a nagy barna dörmögős fajta azért egész jó szigetelésnek, nem?
13804 Teasüti: Szélálló betét nélküli bringás nacit találsz pl a Rogellinél, nekem ilyen van (kantáros), drága, de nagyon jó. Aláöltöző alá azt veszel fel, amit csak szeretnél, de betétes bringás naci alá nem szokás venni semmit, csak úgy tájékoztatásul.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
venember83
nagyúr
-
lorcsi
veterán
sziasztok !
menynire reálisak ezek az árak?
(a téli bicajos ruházat alá vannak írva az árak, azokra gondolok)
nekem kissé elszálltnak tűnnek[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
"A sok plusz ruha beszerzése miatt nem olcsóbb bicajozni, mint buszozni a melóba"
először valóban nem olcsóbb, de a ruhákat egyszer kell megvenni, bérlet viszont rendszeres havi kiadás.
nem beszélve a nyárról, amikor minimál öltözetben tudunk tekerni. (nyár után vágyakozó smiley )war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz lorcsi #13832 üzenetére
ismét megjegyezném, hogy (bár talán drágának tűnik) évekre szóló, egyszeri kiadás.
egyszerű matematika, számold így: egy 30.000 ft-os kabát pl. 3 év múlva 10.000 ft/év. de valószínűleg tovább hordod, mint 3 év....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz lorcsi #13832 üzenetére
Sajnos ennyibe kerülnek, és a Bicycle Line még az olcsóbb árfekvésbe tartozik. Úgy nézem, hogy átlagban 10%-kal drágábbak a hivatalos magyar forgalmazónál.
Érdekesre sikeredett Magyarország térképe a gyártó oldalán ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
fpeter07
veterán
Második nap után azon a véleményen vagyok, hogy nem ér semmit ez a BBB kamásli. Bakancsban jobban lefagy a lábam, de ezzel sem sokkal jobb a helyzet. Előrelépés az oké, de nem megoldás. Jól néz ki és megy is a nadrágomhoz, de szerintem nem nulla fok alá találták ki.
Ismertek valami csodazoknit, vagy térjek téli álomra? Sok megoldást már nem látok. Esetleg, ha vennénk télre egy új, márkásabb hótaposót, azzal lehetne még kísérletezni.
Egy óra után már tényleg kellemetlen benne lenni. Vicces, hazafelé láttam valakit nyári hálós cipőben menni, kesztyű nélkül. Csak én vagyok ilyen kényes? -
fungeld
aktív tag
Ha lecserélem a vázamat, akkor a monoblokk jó lesz bele vagy több féle méret van belőle? Valamint ugyan ez a kérdés a kormánycsapággyal is.
https://www.flickr.com/photos/118824533@N04/
-
rétisün
veterán
válasz fpeter07 #13838 üzenetére
"Csak én vagyok ilyen kényes?"
úgy tűnik én a múlt szombaton 1,5 órát bicajoztam tesztjelleggel nyári cipő+kamásli összeállítással, és nem volt különösebb bajom vele. pedig akkor sem volt enyhébb idő
még egy tipp...(igazából dqdb tippje)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13841 üzenetére
Várjál még vele, ma befelé majdnem lefagyott benne a lábam. Egy normál zoknira húztam rá, de valószínűleg a normál zokni volt a bűnös, mert az ebédből is lefagyott lábbal értem haza, csak akkor már egy rendes bőrcipővel együtt volt a lábamon a Taho helyett (és a neoprén csoda is lekerült napközben). Hazafelé nem fázott, igazából fel sem tűnt a lábamon, hogy hideg van (óra szerint -2,1 fokban értem haza, befelé -1,4 fok volt), egy vastagabb zoknira húzva teszt holnap.
Ezzel már három úton vagyok túl, jelenleg afelé tendálok, hogy elhibázott vásárlás. Rendesen orra felhúzva addig jó, amíg nem kell megállni, de ha igen, akkor a szemüvegem úgy bepárásodik, hogy maximum 1-2 méteres látótávolságom van, Ha nem húzom fel az orromra, akkor nincsen pára, de egy idő után elcsúszik, ezzel lezárulnak a szellőzésre szolgáló lyukak, és nem kapok a számon át levegőt (kisebbik probléma), de nem is igazán tudom kifújni (nagyobbik probléma).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
simon7012
aktív tag
Aha értem. Felülre is ilyet vettem, rá egy polár vékony felsővel egy vastagabb
polár pulcsival és végül egy lélegző szélálló esőkabáttal mégis áll az
nedvesség a bőrömön. Ez mitől lehet?
Így nem fázom meg?
Igaz a nedvesség nem tűnik hidegnek..G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
simon7012
aktív tag
válasz Teasüti #13804 üzenetére
Kell alsógatya...
Bergusonba nézz körül. Én is onnan rendeltem házhoz szállítással. Nagyon korrektek..Más: Én a bergusonban vettem esőnadrágot nagyon jó.Nem kantáros hanem öves.
Akár hiszitek akár nem azt adtak hozzá.Endura.[ Szerkesztve ]
G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
dqdb
nagyúr
válasz simon7012 #13843 üzenetére
végül egy lélegző szélálló esőkabáttal
A háromból (lélegző, szélálló, esőálló) általában vagy az első kettő, vagy az utolsó kettő szokott összejönni. Ami rendesen esőálló anyag, az nem fog neked jól szellőzni. Ha a lélegzést hálós betétekkel oldják meg a hónod alatt és oldalt, akkor az olyan, mintha nem is lenne. A lélegző anyag és a szélállóság már jobban összejön, ekkor a széllel érintkező rész van megerősítve speciális anyaggal (azaz a nadrág elöl), a maradék az normál lélegző anyag szokott lenni. Ezek az anyagok enyhén esőállók szoktak lenni.Nekem a lábamon nem szokott nedvesség maradni, a mellkasomon is csak annyi, hogy érzem, van ott valami, de tényleg szinte semmi. Ha megérkezéskor nem probléma, hogy izzadt vagy, akkor tegyél rá, hosszabb útra hidegben néha úgy sikerül felöltözni, hogy szétizzadok mindent belül, de egyáltalán nem fázom ennek ellenére.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
szki
őstag
válasz rétisün #13810 üzenetére
Igen. Már tavasszal eldöntöttem, de még nem léptem meg. Viszont tudatosan készülök rá már több hónapja. Ez a mostani 4 hetes kemény állóképességi edzés is a felkészülés része
(#13833) rétisün: Várom a nyarat én is! Jó lenne, ha most 1 hétig +20 C fok lenne, mert letesztelném a mostani formámat minimál ruházatban. Kis rápihenés után szerintem simán javítanék a 100-as csúcsomon
Ruházathoz: csak a lábujjaim fáznak néha - 4 C fokban. Bezzeg a kezem meg kellemesen meleg a síkesztyűben(#13845) dqdb : ma vettem esőnadrágot. Egy 50 km-es hazaúttal teszteltem Tényleg nem szellőzik, de szél, és vízálló.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- iOS alkalmazások
- Linux kezdőknek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gaming notebook topik
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Új fülesek kísérik a Realme GT Neo 6-ot
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7480 - i5 7300U / 8-16GB RAM / újszerű állapot - számla, 6 hó garancia
- GARANCIÁS DJI Mini SE eladó
- Asus ROG Strix G513IE laptop / RTX3050Ti GPU / 144Hz / Ryzen 7 4800H / 1tb SSD /16gb RAM 3200MHz
- 27" Eizo Flexscan EV2780 IPS LED Használt monitor 2év garancia MONITORCENTER
- HP Victus 16 - 16.1" FHD IPS 144Hz / i5-12500H / 16Gb DDR5 / 1Tb PCIe 4.0 / RTX 3050 Ti / HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest