-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
addikt
re: (#15345) runner 125
A műszer olaj ára még mindig kb a negyede annak amit Te írtál. Van akinek ez számít, nekem pl igen. És az, hogy rá van írva, hogy ilyen olyan anyagok vannak benne, nem azt jelenti, hogy tényelg arra való. A 80ft-os margarint is eladják emberi fogyasztásra mégsem arra való.
De mondom, sok anyagot próbáltam már, de eddig mind elmocskolta a láncot. Ez saját tapasztalat, engem már nem tudsz meggyőzni, de nem is kell. Én sem akarok ennél többet dumálni, mert nem akarlak meg győzni, csak szeretném ha más oldalról is meg lenne közelítve a téma.re: (#15348) Doki-HUN1978
Tudom, hogy motorokon nincs lánc váltó. Ezért is kérdeztem úgy.
Amúgy bringán is van ám már az 18x0-as évektől agyváltó, eléggé el terjedtek voltak nyugaton. Sőt már a század fordulón voltak monoblokk váltó megoldásokra próbálkozások, csak ezek valamiért nem kerültek nagyüzemi gyártásba. Manapság meg horror áron gyártja a Schlumf. Szóval itt sem elvetélt ötlet a mechanikus váltó. Sőt szerintem a mindennapi átlagos használatban sokkal értelmesebb mint bármilyen láncváltó megoldás.
A láncváltót nem is értem minek használják egyáltalán. De ez már csak az Én "mantrám". Beton fejemmel nem tudok ilyeneket felfogni és elfogadni. De hát Én már csak ilyen maradi vagyok[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
greenmukk
tag
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz benedekco #15352 üzenetére
A kerékpárra szerelt agyváltóval még nem nagyon volt dolgom.
Láttam már ilyen trekking szarokon, de sosem érdekelt különösebben.Valóban hasonlít az autók/motorok váltójához.
Gondolom jó súlya lehet egy ilyen alkatrésznek ha anyagból gyártják le?!
No meg ha javítani kell, bizonyára erőlteti a röhögés a gazdáját..."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
csabi94
őstag
válasz greenmukk #15353 üzenetére
Először lehet, hogy a Balaton-kört kéne fejleszteni, mert vannak hiányosságok szerintem.
Másrészt pedig nem hiszem, hogy ez lenne az országban most a legfontosabb dolog, pedig én is szívesen használnám...Más: ha már a láncnál tartunk, hogyan szoktátok tisztán tartani a láncotokat? Szoktátok mosni?
Csak kíváncsiságból kérdem, hogy ki hogy csinálja, én úgy szoktam, hogy nagy szájú üvegbe beleteszem a láncot, töltök bele kb. 1-2 dl Brigéciolt, abba fogkefét mártogatok, és a fogaskoszorút, váltógörgőket, hajtóművet átkefélem, leöblitem, majd rázogatom a láncot úgy, hogy ráteszem a kupakot (ekkor szoktak érdekesen nézni rám az utcán, mert a ház előtt szoktam csinálni ) Úgy veszem észre, hogy így jóval tovább bírja a hajtás, mert ahhoz képest, hogy alsó kategória, már elég rég óta használom (5-6000 km-rel).(#15354) Doki-HUN1978: azzal a súly a probléma általában, én is úgy tudom, bár még nem használtam én sem ilyesmit (nem is tartok igényt rá ).
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz greenmukk #15353 üzenetére
Én minden egyes cm kerékpárút építését támogatom, mindegy ki kezdeményezi.
A kommenteken pedig eldobom az agyam. A bkv elmehet a francba már, komolyan. A szolgáltatásának min. 50-60%-ára nem lenne szükség, ha lenne normálisan kiépített bringahálózat és az emberek se lennének ennyire egységsugarúak...
@csabi94
Szerintem pedig igenis aktuális. A benzin ára az egekbe, közlekedni pedig muszáj. Nem is értem, hogy miért kérdés a bringaút létjogosultsága és szükségessége. Az üvegházhatásról, és hasonló sötétzöld dumákról nem is beszélve.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
szki
őstag
válasz Doki-HUN1978 #15360 üzenetére
Ja! Most lebuktam Több kép: [link]
Hát ilyen környezetben élek, sportolok én, ahol gipszből készül vadállatok szaladgálnak[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #15329 üzenetére
Autóval még mókásabb, imádok télen autóval csúszkálni, driftelgetni.
-
addikt
válasz csabi94 #15355 üzenetére
Itt írtam, a metódust ami kb feleslegessé teheti a lánc mosást, ami egy hóbort vagy divat, csinálja az akinek van ideje.
re: (#15357) sanzi89
Én nem. Dunakesziről 1 óra Kismaros a tilosban, bringa úton 2. Jó volna ha végre nem csak a városnézőknek és a koca túrásoknak készülnének megoldások, hanem nagyüzemi utakat is mint pl a körúton a bringa sáv. Nem lenne nagy dolog kétszer 40cm-er szélesebb utakat gyártani.re: (#15354) Doki-HUN1978
Súly. Egy nem számít annyira az agy helyzeténél. Inkább kifelé a felninél számít a súly. Amúgy meg amikor Pista bátyó falun mázsás kukoricát meg pb gázt cígöl a 30kilós rozsdás vascangán akkor szerintem el lehet gondolkodni azon, hogy az a pár kiló tényleg számít-e. Mert szerintem nem! Mellesleg lehet, hogy nehéz az agy, de ami súlyban egyenlíthet az: rövidebb a lánc, rövidebbek a küllők, nincs kazetta, nincs sor, nincs feszítő és külső váltó. A tartósságról meg annyit, hogy baromira tartósak ezek a holmik általában 10évig hozzájuk se kell nyúlni, csak olaj tisztítás, bovden után állítás. A kazettában a nyelvek hamarabb behalnak. Azt meg megnézem mikor cserélgeti az egyszeri/átlag felhasználó. Aki meg már a kazettában cseréli az alkatrészeket az szerintem bevállal egy 10-éves agyváltót is. Cserébe a lánc tiszta, kevesebbet is kopik, minimum 3-4* tovább él. A nincs sor sem amit cserélni kellene. Azt is általában boltban cseréltetik az emberek(láncostor már spec szerszám).Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
-
rétisün
veterán
én is hazaértem közben, nem mentem sokat, éppen azért bazita oda-vissza, gellénháza benne volt az útvonalban.
ma az első kerekemen kaptam defektet, szerencsére még maradt a váztáskában régebbről müzli, mert (biztos ami biztos) megint kibéleltem a papírjával a külsőt. mindjárt le is veszem a külsőt, ha jól néztem erre is ráfér már a csere, lehet éppen a mai defekt okán....(#15365) benedekco: biztos jó dolog az agyváltó, de én azért maradok az outinál, és a láncváltónál. majd ha túl öreg leszek már az outizáshoz, talán az agyváltó is jöhet
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Teasüti
nagyúr
Szvsz jó dolog az az agyváltó, ha mocskos gazdag leszek, akkor álmaim enduro-ját tuti megfejelem egy Rohloff agyváltóval. A legszilárdabb kerekeket ezzel lehet építeni.
Meg ha nem tévedek, erre örök garancia van, asszem 360fokbringán olvastam, h még az isten háta mögé is küldtek alkatrészt ingyen a túrázóknak. Bár talán rosszul emlékszem. -
addikt
válasz csabi94 #15366 üzenetére
Elolvastad a metódust? Akkor láthatod, hogy egy fél láncmosásnak felel meg minden olajozás. Mivel a fogkefével dörzsölöm bele a cuccost. Sőt van, hogy tisztával kefélem át mielőtt beolajoznám. Illetve kevés olajat használok így nem tapad meg rajta a por, kosz, mocsok. Az, hogy ma bringa boltokban láncmosó szetteket lehet kapni mindenféle szar kemikáliákkal az vicc. Persze régen ez nem volt divat mégis évtizedekig használtak egy-egy alkatrészt. Ma meg olajozod, mosod és fele annyit bír a motyó. Minden arra van gyártva, hogy eladják, és nem arra, hogy használd.
Amit írtál helyt áll. Érthető, csak ha mindennap esik az eső mintha dézsából öntenék akkor felesleges locsolni a kertben, vagy mosni a kocsit. Vagy valami ilyesmihez tudnám hasonlítani.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Teasüti
nagyúr
válasz benedekco #15370 üzenetére
Sztem meg mossa akinek két anyja volt.
Most eretnekséget fogok mondani, de én a szezon alatt egyetlen egyszer sem mostam meg. Ha már kezd csörögni, mint egy lánctalp, akkor olajozom és jó egy-két hétig. (csak városban kolbászolok vele)
Mostanra belepte az olajos sár és nem is tervezem megmosni. Minek?Tegyük hozzá, h legalja lánc+sorról beszélünk, sőt még a tányérokért sem kár.
Láncnyúlás is közel van már a határhoz, de ha belegondolok, h régen nem is foglalkoztak ilyesmivel, a láncnyúlás méréséről sztem még hallani se nagyon hallottak az öregek. Pláne, h láttam már olyat is, h alig voltak már fogak a kerekeken, akkor amit mi csinálunk az csak egy hóbort.Persze nem azt mondom, h ha lenne egy mondjuk deore-tól magasabb szintű hajtóművem, akkor azt is elhanyagolnám, de alapesetben a bringa van értünk és nem mi a bringáért. Használati tárgy.
Persze ez alól kivételt képeznek a magas szintű technikák, azokra én is úgy vigyáznék, mint a hímes tojásra, szeretgetném, mint papa a veterán autóját.
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #15372 üzenetére
"bringa van értünk és nem mi a bringáért. Használati tárgy."
de azért megérdemli, hogy törődj vele, ha már a hátán hordoz....te meg hordozhatod a tenyereden
mi számít magas szintű tecnikának?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Xantomas
őstag
benedekco Elég durva, véget nem érő, ortodox vitát indítottál el, ugye tudod?
Lényegében egy dolgot hagytál ki az elméletedből, amit viszont vétek nem figyelembe venni.Márpedig a fémek súrlódása következtében leváló fémdarabok öncsiszolása. A legtisztább körülmények közt használt láncon is az olaj egy idő után elfeketedetik, mégpedig pont emiatt, és lényegében a fémes olaj csiszolja fel a láncot.
A "mosás" folyamatából is kihagytál egy igen fontos részt. Nem a lánc külseje kopik. A belső részek azok, aminek a kenés kell, a külső részeken az olajnak csak esztétikai megóvó szerepe van (nikkelezés, rozsdásodás gátló bevonat védelme)
Ahova a kenés kell, azok a csapszegeken levő görgőgyűrűk belső felülete, ugyanis azok kopnak a legintenzívebben.
Nem véletlen, hogy a Shimano, és az összes gyár, a láncait gyári állapotában nem olajozza, hanem zsírozza. Egyrészt a nagyobb viszkozitása miatt, jobb a víz tűrése, hanem mert jobban is zár, nem engedi a vizet, sarat oldalt bejutni a lapok mellett a görgőgyűrűkbe.A legoptimálisabb lánctisztítási módszer egyben sajnos a legkörnyezetszennyezőbb.
Áztatás brigéciolban (hagyományos, petróleum alapú, ami nem támadja a fémeket), utána kifőzés híg zsírban, hogy a görgök alá is bemenjen a cucc, majd alapos tisztítás, és mindegy egyes csapszeg minimális mértékben utánnyomása. Ezt csinálja akinek hat anyja van, felesleges is. A beleölt munkaidő nem térül meg, és csak minimális mértékben fogja a lánc tovább bírni.A műszerolaj, vagy orsóolaj jó dolog, egy a fő baja, hogy nagyobb fordulatszámnál, vagy nyomatéknál kipörög a láncból, a csapszeg, és a görgő közül, aminek köszönhetően a lánc önmagát kezdi enni.
SS-nél, agyváltónál tök mindegy, van benne anyag rendesen, fogja bírni, nekem is bőven 10+ k van a láncomban, és mostanában vannak csak nyomai a kopásnak, és kb nulla karbantartást kap. Havonta 1x olajozom meg, mikor kerreg, vagy eső utáni másnap, mikor látom hogy rozsdásodik.
A nagyobb karbantartási igénye a vékonyabb láncoknak van, és főként azoknak, amik komolyabb felületkeményítést kaptak, mert az azokról lejövő fémrészecskék tudják igazán felpolírozni a láncot.Poros időjáráshoz híg olaj kell, hogy a homokrészecskéket kitolja magából oldalra, nedveshez meg sűrű, hogy a nagyobb viszkozitása miatt a felületen maradjon az olaj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rétisün
veterán
koskormány...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
addikt
válasz Xantomas #15375 üzenetére
Bocsi a vitáért.
Egyet nem értek. Akkor most osztod a véleményemet a tisztítással kapcsolatban?
A "belső rész fontos a külső nem számít"-hoz annyit mondanék, hogy éppen ezért olajozom fogkefével a gépet. Mert a sörték belenyomatják az olajat a lánc belső részébe. Illetve kiszedik az ott lapuló mocskot. A másik, hogy a külső nem is számít, ezért is húzom le róla a maradék olajat ronggyal. Sőt inkább azért, hogy ne ragadjon rá annyi por meg mocsok.
A 9+sebis láncokat meg már ott megette a fene ahol a 9+ sebességet. Tökre felesleges. Eladásra vannak mind gyártva.
De azért tisztázódni látszódik a lánc karbantartás témája
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Xantomas
őstag
válasz benedekco #15377 üzenetére
Annyira nem igaz, hogy a 9 sebis láncok rosszak lennének, csak jóval drágább azonos futásminőségre gyártani, mint a hagyományos 1 sebességes méretűeket.
Keményebb, kopásállóbb ötvözetek kellenek, és jobb minőségű felületkeményítés.A jobban is bírnak annyit, mint a régi láncok, csak 5x annyiba kerülnek.
Részben osztom a véleményed, de fogkefével nem fogod tudni a lánc beljesét kimosni. Oda mindenképpen vegyszeres mosás kell. Brigéciol, évente egyszer, ha nagyon saras körülmények közt használod 2x, és a többi alkalommal csak olaj.
Egyszer tegyél egy próbát, hogy miután a saját módszereddel letisztítottad a láncod, utána átlugybolod petroleumos brigéciollal (vagy brigéciol 2000-rel), és nézd meg mennyi retket mos még úgy is ki a lánc belsejéből.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
addikt
válasz Xantomas #15378 üzenetére
Annak idején gázolajban mostam a láncot... az is egy eljárás volt a sok közül. De volt, hogy valaki azt tanácsolta mossam ki forró mosószeres vízzel. Olyat is próbáltam. Az biztos, hogy miután már áttértem erre az olajzásra azután is mostam egyszer gázolajjal, csak a próba miatt. Tizede volt a kula annak mint előtte, a láncspray és társai megoldáshoz képest. De természetesen volt mocsok bőven, még így is.
Ja a sok váltót Én amúgy csak hülyeségnek tartom. Nem kérdőjelezem meg a minőségét. Mint az aláírásomban szereplő hirdetésben is látszik pont most fordult meg ilyesmi a kezeim között. Csak tökre feleslegesnek tartok ennyi fokozatot egy utcára, vagy egy túrára. Az élsport az más, azt más miatt tartom oltári marhaságnak, de ennek köszönhetően megint nem látom értelmét egyáltalán ezeknek. Sőt a 8is sok szerintem. Szerintem 2*6/7 bőven elég ha jól ki van találva az áttétel. Amúgy ezért is van apám gépén egy Sram T3. Mert utcára, piacra, 20-30km-es mini túrákra tök felesleges több.
Sőt az egyszeri felhasználót aki nem barátja a biciklinek még meg is rémíti a sok kapcsoló és fokozat. Aztán csak utálni fogja az egészet.[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Jancsi
aktív tag
válasz belaazallat #15283 üzenetére
Szerintem nem úszod meg a dolgot felnicserével, 28 küllő elég kevés alád terepre. Jó minőségű küllőkkel még akár működhet is a dolog (legalább OEM DT), de terepen könnyen odaütheti az ember a kereket még ha nagyon vigyáz is, akkor pedig jön a nyolcas.
Ha tárcsaféked lenne egy pár keskenyebb 29-es montifelni tökéletes lenne laza terepre alád, az tuti elbír laza terepen. -
Djuree
félisten
a régi montimnak a kerekeiben 8-as van. lehet ezt javítani a küllök húzgálásával, vagy új felni kéne? nem szívesen költenék erre ha nem muszáj új felni.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
belaazallat
addikt
válasz Jancsi #15380 üzenetére
Pont ezért keresek kerékszettet! Tudom jobb lenne, ha én válogatnám össze a kerék alkatrészeit, de itt Kaposváron még nem találtam olyan szerelőt akiben feltétlen megbízom. Ha visszaolvasol írtam, hogy milyen eseteim voltak. Én meg nem merem megcsinálni a fűzést.
"Szerintem nem úszod meg a dolgot felnicserével, 28 küllő elég kevés alád terepre."
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
lorcsi
veterán
bicajút pest és a balaton között
érdemes elolvasni a kommenteket is -
Djuree
félisten
válasz lorcsi #15383 üzenetére
inkább a szar utakat csinálnák meg. minek új, az is rongyá megy, aztán úgyis marad, mint most a többi. hülye kormány szétesik a kocsim/motorom/biciklim a mellékutakon...
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
szki
őstag
válasz lorcsi #15383 üzenetére
Volt már ez a hír linkelve...
Nem olvasom el a kommenteket. De sokat megélt autósként is támogatom! Volt szerencsém fél éve Ausztriában bicajozni, és persze a Szlovéniába is hetente átruccantam. Egy teljesen más világ bicajos szemmel mindkettő. Jó lenne megközelíteni egyszer azt a színvonalat!
A bringás munkahelyektől is messze vagyunk. Inkább a fos bkv-t meg egyéb buszos közlekedést támogatnak a munkáltatók... Nagy nyilvánosság előtt feltettem a kérdést pár hónapja egy 8000 főt foglalkoztató cégnél, milyen formában támogatják a dolgozók bicajos munkába járását? Erre válasz: "hanyagoljuk ezt a kérdést..."
Nem is érdekel már. Gy. Fecó után szabadon: "El lehet menni". Aztán akkor keressék csak a mérnököket, meg az orvosokat idehaza.#15379) benedekco: azért az a sok fokozat nem is olyan sok, hisz a keresztbeváltásokat el kell kerülni. Városban elég 2-3 fokozat. Országúton 2x9 kell legalább, mert a gyakran használt fokozatoknál egyesével kell változni a lánckerék fogszámának. De az igazi a fokozatmentes váltás lenne. Ha jól tudom van erre megoldás, de nem terjedt el.
Terepen bármennyi fokozat elférhet[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Djuree #15381 üzenetére
Igen, centrírozással lehet eltüntetni a nyolcast. De a kérdésfelvetés módjából ítélve ezt egy szerelőre kellene bíznod, mert könnyen lehet a végeredmény még nagyobb nyolcas, tojás vagy ezen kettő kombinációja
Ha most szimpla falú felnid van, akkor érdemes a dupla falú felnire történő cserén elgondolkozni, mert azokban már akkor is nyolcas keletkezik, ha csúnyán nézel rá
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
Érdekes pedál és nyereg egy lemúlt időket idéző szénszálas XC versenygépre: [link].
-
Teasüti
nagyúr
mert azokban már akkor is nyolcas keletkezik, ha csúnyán nézel rá
Ez eszembe juttatja a gyerekkorom, amikor még semmi nem számított a bringa nyüstölését illetően.
Ezek a felnik kb egy bicajos túrát éltek túl, aztán majdnem használhatatlanságig torzultak, szinte kéthetente vittem centiroztatni, persze akkor még olcsó volt.
Sőt, emlékszem olyanra is, h olcsóbb volt felnit cserélni (ugyanolyanra), mint kihuzatni a nyolcasokat. -
tekeyagd
tag
válasz venember83 #15388 üzenetére
van baj,nem is kicsi
-
addikt
válasz tekeyagd #15390 üzenetére
Tán nem lehet rajta ülni? Valszeg egy jobb volt rajta amit már bejáratott és megtartotta magának, de nem akarta/tudta magát költségekbe verni és feltette ezt.
Nemtom mi ezen a különleges/fikázandó.Szerintem alap az egész bringa egy semmire nem jó hulladék, de ez csak privát vélemény.Amúgy ülésekkel Én is bajban vagyok. Nem lehet jókat kapni. Valami defekt minddel van. Vagy csak a seggem torz.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
venember83
nagyúr
válasz benedekco #15391 üzenetére
Tehetett volna rá egy lejárt valamit, de így vicces, mert ezeket a B+ üléseket max valami olcsó trekkingre, városjáró haddvigyék bringára szokás feltenni, nem egy ilyen alkatrészekkel szerelt biciklire. Amúgy nem fikáztam, csak egyszerűen fura ilyen 6-700 grammos ülést és széles platformpedálokat látni egy valamikori gramm-mániás XC versenyvázon.
-
addikt
válasz venember83 #15392 üzenetére
pl az xtr spd pedálom milyen jól mutatna rajta
ilyen platform pedált csak a sörös bicón használok hehehe... azt is mert az volt kéznél... pénzt biztos nem adtam értük
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #15392 üzenetére
A pedállal szerintem csak a színe a probléma, de az nagyon Ez amúgy az igen könnyű BTS HC Elite (vagy VP-valamennyi OEM típusként), 3xx gramm környékén van a súlya. Tavaly nyáron sokáig gondolkoztam egy ilyen megvételén, de addig gondolkoztam, amíg SPD lett belőle
De a nyereg ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
hoffman_
nagyúr
Asgard 2010-en szerintem tök jól mutathatna
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #15388 üzenetére
Mi a baj a pedállal?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Samsung Galaxy S24 ULTRA 12/256 GB - ÚJ
- KIEMELT AKCIÓ: iPad Pro 9.7" Rose Gold 32GB wifi (MM172FD/A) kitűnő állapotban szuper áron eladó !!!
- Sony Xperia 10 V eladó ! Használt, sok garanciával.
- 2 év gari: Olcsó DDR5 PC/I5 12400F/16GB/500GB M2/Suprim X RTX 3070/Futár is
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bill,WWAN 4G,Win11
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen