- Windows 11
- Milyen routert?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Linux kezdőknek
- Crypto Trade
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Amazon Prime Video
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Innen:
Autók és teherautók esetében megtörténhet, hogy ha túl gyorsan mennek esős időben, akkor a gumi alatt egy vízhártya alakul ki, a külső elveszíti a tapadását. Ez végzetes lehet, így a gumi gyártók jókora barázdákat vájnak a futófelületbe, amely elvezeti az alatta felgyülemlett vizet. Az autóknál ez a hatás azért alakul ki, mivel a guminak négyzet alakú futófelülete van, és a belépő kontaktus egyenes, és merőleges a haladási irányra. E miatt a víz könnyen a gumi alá jut, és nehezen távozik onnan. A kis nyomás miatt (kisebb, mint a kerékpároknál használt nyomás), a víz nyomása elegendő lehet, hogy a gumi kontaktfelületének közepét felnyomja és a víz megragadjon ott. A kontaktfelület így nagy mértékben lecsökken, és ha a nyomás megnő az egész gumi alatt kialakulhat a vízhártya.A kerékpárnál ez nem fordulhat elő. Először is a gumi profilja nem lapos, hanem félkörív alakú. Ez már magában lehetetlenné tesz jelentős vízmennyiség felhalmozódást. A vizet a gumi oldalra szorítja ki. Másodszor, az érintkezési felület is jóval kisebb, mivel a külső egész vékony az autógumikhoz képest. Harmadszor, a kerékpárral nehéz akkora sebességet elérni, ahol a hidroplán hatás érvényesülhet. Negyedszer, a gumiknál használt nyomás nagyobb, így a víznek nincs esélye "bennragadni" a gumi alatt.
A tömeg/felület arány számításba inkább nem bocsátkoznék, mivel a sok változóhoz szinte végtelen kombináció társul. Mégis egészen pontosan milyen feltételeket kellene összehasonlítani egymással? Másrészt így hasraütésre nem tudok meghatározni egy felfekvő felületet (esetleg nyomáspróba festékkel) és hírtelenjében nem találok erre vonatkozó adatokat a neten.
Ha meg kellene becsülnöm, azt mondanám, h nagyságrendileg hasonló lehet az arány egy átlag városi autónál öntömeggel és egy átlag MTB-nél átlag testtömeggel. De ha már outit nézünk, ott a nyakamat rá, h a bicikli javára tolódik el a tömeg/felület arány. Már az MTB-hez képest is szvsz egy nagyságrenddel kisebb lehet a futófelület.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Hű, talán 28-as Lugano, de Fáraó ha erre jár meg tudja mondani, az ő bringája ez. Én harmincvalahányassal megyek a crosson, keskenyebbet pont felütés miatt nem akarok.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M4 IPAD PRO 2024 11 -256GB Wi-Fi 1év gar Azonnal Deák Térnél Átvehető
- Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB PWM 120mm fekete ventilátor (ITR-B12X-PS-BL)
- Noiseblocker NB-eLoop B12-PS PWM 120mm ventilátor (ITR-B12-PS)
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs