-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #4739 üzenetére
Idén már bedőltem, egy bokorba
Blabcsi: Adott egy átlagos bicikli kb.20 kg
Hú, de combosak lennénk, ha ilyen súlyú bringával kellene hegyre mászni.rétisün: a Konához képest pluszban 1 kerékszettem, 3 garnitúra külsőm, 2 nyergem van, szóval gyenge kezdőnek számítok még alkatrész-felhalmozásban
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
amargo
addikt
válasz venember83 #4717 üzenetére
Tuti módszer "van", de akkor nyálcsorgatás lesz a fő programod az elkövetkezendő évekre
Ellenben engem, anno úgy tanítottak meg egysoros korival fékezni, hogy letaszítottak egy kisebb dombról, aminek a lejtő végétől számítva 3-4 múlva megjelentek az első parkoló járművek. De nem állítom, hogy ez lenne a jó módszerNekem is elég alacsony a félelem faktorom, persze ezt valamennyire kompenzálja a sport múltam, meg a környék ahol felnevelkedtem.
Cak ezt mondogatták: ami nem öl meg, az megerősít.
Van, aki átrongyol a határokon és van, aki feszegeti. Nekem legjobban a feszegetés jött be, kitartás és szorgalom kell hozzá.Na nosztalgiába estem.. olyan nagypapásan érzem magam most.
rétisün: Múltkor az egyik hídnál segítettem bringás lánynak felvinni a kerékpárját, a megemelésekor jöttem rá, mennyire könnyűek is a bringáim
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #4755 üzenetére
Sztem igenis van létjogosultsága a hátsó felfüggesztésnek még városi használatnál is.
Nem viccből raktak rugókat az ember feneke alá már 70 évvel ezelőtt sem a tanyabájkokon.
Persze, ki lehet állni a nyeregből, h lábból csillapítson az ember, na de ha váratlanul ér? Akkor viszont olyat kap a gerinc, h lehet nem köszöni meg az ember hosszú távon. Nem csak a csuklókat kell védeni, hanem a gerincet ugyanúgy, ha nem jobban.
Főleg a mai satnya generáció esetében, 22 vagyok, de már derékfájós.
Nem kell hozzá sok, egy enyhe gerincferdülés, aktív sportolás és máris odavannak az izületeim, meg a hátam. (most ne térjünk ki a megelőzésre, mint bemelegítés meg ilyenek, az is megvan, nagyon tudatosan végzem, sőt! Mióta gerinctornázok meg hasonlók, azóta nyílt csak fel a szemem, h ez társadalmi felelősség, meg neveltetés kérdése. Manapság ritka az, akinek nincs gerincferdülése, és sajnos önhibáján kívül.)
Szóval nekem pl merev bringa akkor se kéne, ha ingyen adják, max eladnám és vennék fullyt.
Még a kínai rugó is többet csillapít, mint egy merev.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #4755 üzenetére
Másrészről az alu váz sem igazán merevebb, mint bármi más.
Ezek a merevségek állítólag csak városi legendák. -
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4762 üzenetére
A súly annyira nem lényeg, túrázgatni szoktam, sose kerget senki. A szegecsekből pedig biztos kiveszek párat, majd kitapasztalom, hogy mi a jó szeges szám/jó tapadás arány.
@Tamoo
Ha már új pedált veszek szeretnék iparisat venni, hátha jobb lesz."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
KaraDani
addikt
válasz venember83 #4797 üzenetére
Lesz! Majd megyek szólózni ha más nem Én már egy hónapja nevezni szerettem volna...
DemonDani: PH WTCC Team túraautó szimulátor bajnokságban versenyzek vasárnap délután/esténként. (ha erre gondoltál)
-
tekeyagd
tag
válasz venember83 #4797 üzenetére
Sram sor és lánx, XT hajtómű
semmi gond vele,nagyon sokan így használják az ismerőseim is. -
Manitou
addikt
válasz venember83 #4797 üzenetére
Nyugodtan veheted hozzá a sramot
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #4811 üzenetére
Ja, nem ezt írtad korábban. Azt hittem új lánc+ sor lesz sram és hozzá új SLX hajtómű.
Meglévőnél ha nem nagyon van elkopva a rendszer akkor jó lehet hozzá az új hajtómű.
Ha nagyon használt már , akkor nem garantált a siker, és én nem is tenném tönkre az új SLX tányérokat egy nagyon használt lánccal. -
xmad
őstag
válasz venember83 #4830 üzenetére
csak előfeszitést lehet állítani.de nem érzek külömbséget h a pozitiv nagy a negatív iránbya tekerném el
másik oldalon semmi nincs.. csak egy fekete sapka... vagy mi..
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #4830 üzenetére
Nem rövidebb életűek ezek az asszimetrikus felépítésű villák? Azt gondolnám a külpontos terhelés miatt hamarabb tönkremegy. (Pl a féloldalas villákon is csak pislogok, h "ez most mi?!")
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #4841 üzenetére
Köszönöm!
Akkor majd jövőre tuningolunk... -
DemonDani
addikt
válasz venember83 #4841 üzenetére
Kéne "jogszabály" szerint, de ott nem jön a kék-piros bácsi intézkedni... sajnos nagyon nem tartják be ezt kis hazánkban.
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
félisten
válasz venember83 #4851 üzenetére
Köszi szépen!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #4863 üzenetére
Visszamenőleg szerintem valami 1-2 éves elévülési időig simán bírságolhatnak (de majd a jogász a topikban kijavít, ha erre jár). A nem hitelesített mérővel egyetértek, a beírásomkor már tisztában voltam ezzel, ezért is írtam önjelölt igazságosztót unatkozó aktatologató helyett
Nyugdíjas: a szabályozás jelentős része hülyeség, lásd a KöHÉM teljesíthetetlen feltételeit, de sajnos a rendeletek alapján, ha olyan napja van a rendőrnek, simán szénné büntethet akárkit, hiába teljesen jogos és érthető, hogy te tényleg csak megközelíted a sportpályát.
Misály: maximum civilben, éppen túrázva a családjával, vagyis éppen nem rendőrként. A beszólás jogos, direkt a szőrszálhasogatás abszurditására mentem rá
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
amargo
addikt
válasz venember83 #4863 üzenetére
"visszamenőleg szerintem semmiképpen sem bírságolhatnak."
Haha! Mi magyarisztánba lakunk, gondolom nem nézed az itteni híreketMisály: Én többször találkoztam este - már előtte is - rendőrrel a János-hegyen, mivel az éjszakai pillangók és a bulis fiatalok ott játszanak papás-mamást vagy lövik a szemükbe a heroint
Hozzáteszem, nem rám utaztak persze ilyenkor sem.. ez tény
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #4869 üzenetére
Az a food chain a cikk végén nagyon jó , bemásolom:
The food chain: where do you come in the system?
1.Scooters
2.Roadies with shaved legs
3.Proper rapid singlespeeds (real men, messengers, tarty shiny fixies)
4.Roadies with hairy legs
5.Faux singlespeeds (fakengers, dirty/functional bikes, silly eggbeater gears)
6.Touring bikes (mudguards)
7.Fast hybrids
8.MTBs on skinnies
9.MTBs on knobblies
10.Bromptons/collapsing bikes
11.MTB full-sus on knobblies
12.Shoppers
13.Shoppers with wicker baskets
14.Electric bikes"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tekeyagd
tag
válasz venember83 #4916 üzenetére
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #4916 üzenetére
Vagy gyorszár csere egy masszívabb belső mechanikásra, aminek határozottabb recéi vannak, ami jobban bele tud marni a papucsba? De nem egyszerűbb a tengely csere?
A láncfeszesség állítás is megoldható, ugyan olyan láncfeszesség állítóval, amit a hátul nyíló papucsokra lehet tenni, annyi a lényeg, hogy ki kell reszelni a középső vezető részt, ahol a papucsod útban van.
Mind mind filléres kiadások, kicsit tákolni kell, de működőképesek.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #4924 üzenetére
Ilyen cuccmó, de ehhez csavaros tengely kell, hogy a lyukon átmenjen, a gyorszár nem jó.
létezik ilyen megoldás is: [link] (nem ami az url-ben van, hanem ami a képen) Ez a hagyományos, előre nyíló csúszópapucshoz találták ki, agyváltós rendszerekhez, de sehol se találkoztam még vele. Lehet, legyártani egyszerűbb lenne.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
raczger
őstag
válasz venember83 #4936 üzenetére
Csak a bikemag fórumon ijesztgetnek, arrafele nem hiszem hogy lenne nagy eső (kis esőt meg a száraz föld hamar magába szív).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
lorcsi
veterán
válasz venember83 #4940 üzenetére
már nem fért az időlimitbe
a tóracipő jellegűekben is nagyon vacak járni ?
-
ludsimon
veterán
válasz venember83 #4951 üzenetére
Én is csak azért nem veszek mert van 2 spd-s cipőm, 1 mtb-ra 1 outira.
Mind a kettő újszerű még.undefined
-
lorcsi
veterán
válasz venember83 #4951 üzenetére
nem jársz mostanság Debrecenbe?
van néhány bolt ahol van ez az akció -
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #4957 üzenetére
Volt. Nem volt
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
-
Vasinger!
nagyúr
válasz venember83 #4957 üzenetére
Észrevettétek, hogy az első videóban fully csak 1 esett el? (ha jól számoltam)
Egyébként szerintem főleg a külső köpenyen függött az a kanyar, mert hamar megteltek a gumik sárral.
-
KrAt
veterán
válasz venember83 #4957 üzenetére
Ilyen esetekben nem hátrány, ha tökig kihúzott nyeregcsővel jössz le?
Egyszer próbáltam egy épített cross pályán menni, hát nem volt jó, hogy ilyen magasan ültem..
-
KrAt
veterán
válasz venember83 #4990 üzenetére
Akkor nem lepődök meg 1-2 elég nagy esésen..
-
amargo
addikt
válasz venember83 #4957 üzenetére
Csak most vettem észre.
Amennyire elnéztem az első link ilyen buli futam volt, elhiszem, hogy nehéz lejönni ott, de a többségben bringa kezelési rutin nem volt felfedezhető. Ellenben kipróbálnám, hogy fejlesszem a bukfenc technikámatA második link meg igazi értelmet ad a deszkának Bár nem tudom mit szólnék hozzá, ha a barátnőm egyszer ilyen sérülésekkel jönne haza, de szerintem megemészteném.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
lorcsi
veterán
válasz venember83 #4957 üzenetére
kemények ezek a csajok !
ha van még jöhet
-
Dirtyz
őstag
válasz venember83 #5050 üzenetére
Köszi, de milyen sarazást? Kis kivétellel porzott az egész pálya Bővebb beszámoló később, most bicajmosás
Védd a fákat, egyél hódot!
-
raczger
őstag
válasz venember83 #5091 üzenetére
Kár hogy nem jöttél, nagyon jó volt a pálya is meg az idő is, szerencsére idén jól ki lett fogva. Ami sár volt benne az semmi, pláne ha szilvásról van szó, ezt csotszáraz pályának lehet nevezni
Telefonomon ment végig a sportypal ugyhogy van már egy szilvás közép gpx-em
[link]www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #5101 üzenetére
nem kell hogy ítéljenek, de azért megnézhetik
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #5101 üzenetére
Hűha, tényleg? Ó, ez nekem új!
rétisün: Erről az Alul semmi (Full monty) című örökbecsű, könnyesre röhögős angol filmből jut eszembe egy jelenet, ha összeszereltem az asztali gépemet, kiírom a filmből, hogy mondták, nem akarok pontatlanul idézni. Mindenesetre naná, hogy megnézik, de azért a személyiség számít...
mod: És persze szintén , szép kör lehetett.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz venember83 #5125 üzenetére
A KRESZ szerint biciklivel tilos behajtani körforgalomban. Vagyis városi forgalomban biztos, országúton elbizonytalanodtam mi a teendő ilyenkor.
-
raczger
őstag
válasz venember83 #5094 üzenetére
GPX-et betettem google maps-ba ott 2200 szintet mutat, de a reális valahol a kettő között félúton lehet, mert a telefon gps-e nem méri a magasságot túl pontosan.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #5167 üzenetére
Az 5 biztos és 1 kérdéses fő még nem csapat
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #5167 üzenetére
Van csapat. 5 fő az fix, a 6. tag képlékeny.
(#5168) dqdb Naugye...venember83 Ha korábban el tudsz jönni a Balatonra, vagy BP-re, akkor még az UltimateGigantExtraMegaBrutal Teambuilidingen is részt tudsz venni, ahol torok, és vese nem marad szárazon.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz venember83 #5183 üzenetére
Nem. Azért mert megbomlott az elméje.
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
Meme
aktív tag
válasz venember83 #5178 üzenetére
épp akartam kérdezni, hogy lesz-e ph csapat?
mi megint megvagyunk 2 csapatra...sőt még 1-3 plusz emberem is vanSzevasztok bogyókák!
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #5209 üzenetére
Ha nem próbálod ki magad nagyobb szinteken, és nem akarod eléggé, akkor kevés is maradsz.
Persze, hogy próbálom, ezért is volt a két nagyobb hegy szombatra kitűzve, amit az eső félig elmosott, csak a János-hegy jött össze. Valahol megvan lementve a Buda Maraton középtávja is kipróbálás céljávól. A Duna Maraton útvonalával annyi problémám van, hogy autó nélkül rengeteg plusz tekerés kell a helyszínre jutáshoz.Elvi csapat nem csapat.
Ha sokáig kötözködsz, benevezünk szólóbantAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz venember83 #5210 üzenetére
Hallottam, de ezért nem akartam megvenni, köszi a linket
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #5210 üzenetére
Vonat Nagymarosra? Nem tudom, mennyire megközelíthető, csak kérdezem.
2750 forint a vonat és 1600 forint a komp oda-vissza, azaz egy saját szervezésű próbakör (azaz nem a maratonon részt véve, hanem leutánozva az únvonalat), is eléggé sokba kerülne. Alternatíva lehetne a Szentendre felőli felmászás és becsatlakozás a körbe, de köszönöm, az 1630 méternyi szint önmagában is sok nekemSzóló: kösz, szólóban vagyok épp eleget, 24 óráson semmi kedvem saját magamat saját társaságommal szórakoztatni.
Szórakoztatunk mi kívülről, ha arról van szó(#5213) venember83:
[link]
Ha jól számolom, akkor a mostani hajtóműved 624 + 262 gramm lehet, míg az SLX 886 gramm, szóval ez alapján egál[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #5215 üzenetére
Igen, mert a Sportaktív oldalán a térkép trükkös módon fejjel lefelé szerepel Ha megnézed, akkor a rajt-cél felirattól jobbra a Nagymaros felirat fordítva van.
Karbon FSA K-Force Light vagy RaceFace Next SL kell neked, akkor lemehetsz 650-670 gramm környékére Bár lehet, hogy a számítgatásból valamelyik komponens kimaradt, és a mostanid hajtóműved nehezebb a kiszámoltnál (a crankset + bottom bracket listából adtam össze a teljes hajtóművet).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
gery03
senior tag
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #5213 üzenetére
Nem sokkal.
Nekem pl a régi XT hajtóművem, ami 2000-től volt.(az első hollowtech+ bordástengelyes kombó ami kijött) , szóval ez 900g monoblokkostól. A mostani integráltak sem sokkal kevesebbek, pedig eltelt 11 év Súlyban már régen a határokat feszegetik, így inkább a mervségre gyúrnak inkább.[ Szerkesztve ]
-
Dirtyz
őstag
válasz venember83 #5222 üzenetére
Őöö.., izé holnap, jó?
Ja, 85%, hogy holnap du. megyek egy budai kört, valaki?
[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
-
KaraDani
addikt
válasz venember83 #5226 üzenetére
Szerintem valahol a kettő között lehet az igazság. Én is lelépkedek platformról, de nem is mondanám, hogy úgy körbe hajtok spdvel ahogy kell. Valamennyire szerintem nem tudatosan is megszoktam, de azért a tökéletes hatékonysághoz, tuti rengeteget kellene foglalkozni a dologgal.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB PWM 120mm fekete ventilátor (ITR-B12X-PS-BL)
- Noiseblocker NB-eLoop B12-PS PWM 120mm ventilátor (ITR-B12-PS)
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó i5 7500 3.4GHz + ASUS GTX 1050 Ti 4GB + 2x8GB DDR4 2400MHz + Kingston 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen