Új hozzászólás Aktív témák
-
Juríj
csendes tag
Szevasztok !
Igen az épület valóban ott van. De nem tanya. Ez egy jól szellőző alul - felül, oldalt rácsszerűen lécezett száraz raktár volt. Itt hiába kerestek(ünk) földalatti bármit, nem létezik.
A silók mögötti rész pedig komoly ásatási munkák után sem hoz(na) eredményt, szerintem ezt mindenki a lelke mélyén belátja.Üdv. Juríj
Egy kép ha sikerül feltöltenem : A dupla áteresztő pont[I][/I]
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Ami az értesüléseimet illeti, sajnos nem első kezes. De sok dolog összeáll az emberben ha pár ilyen helyen jár. Egy főkolompos, akitől van némi infóm, volt itt akkor amikor még hadrendben volt a bázis, ő akkor Tölgyesen szolgált és vendégjátékokra és vetélkedőkre mentek Szovjet bajtársainkhoz. '88 - ban ezen a bázison akadt olyan, alkalmazott, aki úgymond polgári személyként végzett különböző munkákat. Gondolom amire nem volt emberük, vagy egyéb okból. Ők a mi embereink, talán kevéske borért tudnak minőségi információt adni.
Annyit mondhatok, hogy az élet ebben a laktanyában nem hétköznapi volt. Aki itt szolgált az sofőr vagy őr volt, v. nagyon értett "valamihez".
Az őrség komoly kutyás megerősítéssel is bírt, a karámokat is lehet még látni.
Rengeteg gumikerekes technika volt és ezeket ki kellett szolgálni.
A létszámra sokat utal a két legénységi épület, ami már Mária Terézia idején is állt, az egyik három a másik két szintes. Ha megnézitek a szinteken lévő legénységi körletet kiokoskodható a létszám kb.
Viszont a tiszti szállás is meglepően nagy, az ő létszámuk is számottevő volt.
Én is szeretnék minél többet tudni Császárról. Sajnos nem túl régen jártam itt először, hogy többet mondhassak, viszont pár napja voltam.Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Az airsoftos térképen a "K" épület lesz. Ez választja el a két körletet egymástól. Dupla áteresztő volt. Mondjuk úgy, belső kapus szolgálat. Az épület eresze alatt a személyforgalom ment, átvizsgálással. Egy érdekesség, hogy ha megnézed a kapu oszlop tetején van egy szögvas keret. Ebben valamikor színes átlátszó műanyag lapok mögött izzók világitottak ezzel jelezték a másik kapunak, hogy nyitva van és jármű várható, ill. személy. Zöld, piros.
Ami a kerítést illeti a belsőn jól látható, hogy elektromosság volt benne, ezzel szemben a külső körletnek mezei szögesdrót volt.Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Szia !
Örömmel szólok hozzá a témához és remélem rakok is hozzá valamit, a "tisztább" látás érdekében.
Igaz, én sem vagyok különb és kevésbé fantáziátlan a témában. Keresni, találni szeretnék én is.
Egy esetleges területbejárásra szívesen csatlakoznék.Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Értem, köszönöm, Ócskásnak is. Pécelen jártam sokat és láttam még viszonylag egybe állapotában. A tárolók belsejét ill. annak felszerelését és berendezését már ott sem értettem, ez a része a dolgoknak kimaradt nekem. Viszont kiváncsian várom a 3D újraélesztő anyagot.
Táborfalva mint láncos kiképzőről tudtok mondani valami előtörténetet ?
Esetleg belső képeket a laktanyából.
A gyaktér nagyon kellemes, bár nem egy Szszállási tankos, de jó.Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Sziasztok !
Senki nem tud nekem infót adni a táborfalvai hk.-sokról ?
Kérdezek egy másik dolgot is hátha megmozgatja a fantáziátokat. Mátyásföld, reptérre vezető út jobb oldalán a kanyar után létezett földalatti, igazából egy hosszúkás púp lehetett, valami amit már régen lebontottak. Ez mit intézett ? Esetleg fotó róla.Köszönöm ha valaki informál.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Köszönöm, indulásnak jó lesz. Mielőtt kizöldül bevetésre megyek. Látom ami nem repül vagy nem a föld alatt van esetleg nem lokátor, az nem nagy érdeklődést vált ki nálatok, de talán majd tényleg beesik valaki.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
BOLDOG ÚJ ÉVET ! mindenkinek aki olvassa és EREDMÉNYES keresést mindenkinek aki keres !!
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
igen, közben én is rá jöttem, mert a hátsók valamelyikében gázolaj volt azért volt olyan rohadt büdös a tartály, érdekes, hogy hegesztettek egy négyzetes tartályt és azt még pluszban körbezsaluzták és betonnal feltöltötték. Asszem egy nagyobb motor volt, emlékszem a tartórésze egy komoly keretből állt ami rugókra volt ültetve a rezgés miatt. Volt még ebben a helységben egy hatalmas légtartály, de azt is elhordták. Emlékszem amikor a trepnik még lent voltak meg a lépcső, egész jól nézett ki, a fa ajtók még megvoltak meg a különböző elektromos meg kapcsolótábla dobozok. A hátsó kijáraton nem lehetett közlekedni mert akkor még le volt hegesztve az összes kerek ajtó. Fent pedig még egyben volt a felállított őrhely aminek csak az üvegei voltak betörögetve, mindig azt kerestem, hogy a fenébe ment az őr vissza a belső térbe onnan, sehogy mert arra a pontra nem tettek összekötő járatot. Aztán felgyújtottak benne valamit és ezzel megölték, elkezdődött a vasgyűjtés, főleg a külső silóajtókkal. Esetleg van információd a bunker előtti földalatti betonozott valamiről aminek a teteje egy kicsit félre lett húzva.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
-
Juríj
csendes tag
Igen, ez is arra utal. Meredek falak leküzdése menetből és elindulás gyakorlása. Azért betonos mert ekkora terepszöget (ahogy látom meredek mint a franc) felfelé haladva laza talaj esetén nem lehet leküzdeni, max. lendületből ez pedig egy oszlopmenetnél nem engedhető meg.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Hát igen, a gyakorlatban kiderülne melyik tud felmenni rajta ill. melyik gumikerekes jármű, mert a láncos jobban fog földön mint betonon A Gaz 66 és a Zil 131a 30%-os emelkedőket küzdi le terheléssel kemény talajon, akár indulóból is, a Kraz 255b kicsit jobb lehet de a könyveimben erre nem találtam utalást. A laza talajon értelemszerűen rosszabb kapaszkodásuk van jóval. A lendület itt sokat segít. A páncélozott harcjárművek sztem hasonlóan teljesítenek, bár a rakott teherautóktól könnyebbek.
Szerintem az utóbbi lesz ill. volt a használója a területnek, mert az a totem szerű ("tájékozódási pont"?) nem volt jellemző a magyar gyakterekre, általában 120 cm körüli beton háromszögek voltak amiket át is lehetett rakni ha megkívánta a terep alakulása.
Úgy érzem megtekintem ezt is .Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Ez érdekes, kíváncsi lennék egy első kezes információra, valamiért nagyon sürgős lehetett nekik ha ilyen komoly munkát végeztek, szerintem ez nem jellemző, mármint a tereprendezés és száll elvarrás, inkább hagyják az enyészetnek, mivel ez is anyagi kérdés.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
Sajna nem tudtam megnézni a műsort, de ahogy olvasgatom nem is baj. Maradt tovább ami eddig is volt, vagyis kutatni keresni.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
válasz Manópapa #894 üzenetére
Igen, tényleg az, én főként a Mária Terézia korabeli épületeket sajnálom, meg azt, hogy a címeres, meg kalapácsos téglákat eladják az olaszoknak, szégyen gyalázat ami itt megy nálunk. Nincs becsülete itt már semminek, nemzeti ünnepen még a lobogókat sem rakják ki sokan, de ha kirakod más időben azért b@szogatnak, bocsánat ez már offba csúszott, pedig nem is vagyok jobbos, csak,na mindegy.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
válasz Manópapa #978 üzenetére
Értem én, amit mondasz, csak másképpen látom a dolgot, de mivel politikát vittél a dologba ezért nem reagálok rá.
Vagy egy kicsit még is, vagy még se. De ezt ajánlom olvasni : Lakatos Pál - Vörös milliárdosok.
Még valami, a "dicsőség" nem szégyen vagy betegség és én hiszek az erejében, csak manapság nem terem hanem vár.Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
válasz kispajtás #1213 üzenetére
Szia ! Én biztos infóból tudom, hogy nincs már ott semmi 2005 ben fotóztam ott, akkor még, a szépen benőtt és a természetes álca leple alatt pihentek a technikák. 2007 ben voltam utoljára, sajnos akkor már vágták őket a vasasok, azért sokat megmentettek a kis felhasználók és az Oroszok. Nagyon csúnya látvány volt, rengeteg PMP 214 Kraz, Gaz 66 minden verziója, 255b platósok, TMM 3, Ikarusok, Robur is volt, Bat M, BTM, MDK 2, PZM, PKT, Ptsz M, Kamaz billencsek, Skodák, Aviák, még volt egy 200 Maz is a bölényes, ez tartálykocsi volt, meg persze a 537 Maz, ezekből is mentettek meg párat. Sajnos nagy többsége ment a Martin kemencébe. Most hatalmas beruházás kezdődik majd a területen, de szerintem nekem akkor is a Hunyadi laktanya marad majd.
Ami Szovjet rossz nem lehet
-
Juríj
csendes tag
válasz benemano #1594 üzenetére
Szia !
Igen, érdekes a dolog, és felettébb talányos. Jól megnézve a széllességét, olyan "láncosoknak" való 3m körüli, magassága 40-50 cm, én a rámpát kizártam mert nincs se le se felhajtója (talán vasból volt ?). Viszont nagyobb átmérőjű 100mm körüli vászon és acélszál erősítésű gumicső szerűség maradványai fellelhetők. Valamint mindkét oldalán kb. 1m-re 80mm átmérőjű cső(acél) levágott maradványában lehet felbukni(feltehetően egy nyitott szint tartott). Irányát pedig kelet-nyugatira lőtték be( véletlen is lehet ) Hossza kb. 15m és egymás mögött kettő van vonalban.
Ez minden amit tudok.Ami Szovjet rossz nem lehet
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen