Új hozzászólás Aktív témák
-
GhanBuri Ghan
őstag
Helyes a "legalábbis az eddig Európába hozott modellekkel" kitétel, ugyanis hazai piacon még a kisautók is olcsóbbak a benzineseknél.
Bő egy éves cikk:
https://villanyautosok.hu/2023/01/18/ezt-hogy-csinaltak-kinaban-mar-olcsobb-a-villanyauto-mint-a-hagyomanyos/
Sajnos az európai piac Kínában, Amerikában másodlagos, az európai gyártók pedig maximalizálják a profitot a hazai piacon.
Ennek hosszú távon jókora technológiai lemaradás lesz a következménye. -
GhanBuri Ghan
őstag
Közben az ellenpont egy másik cikkben:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/04/18/kinai-gazdasag-villanyauto-elektromos-europa-verseny/"A kínai szárazföldön, [...] olyan technológiai verseny folyik a cégek között, amit a küldöttség tagjai nem győztek éles jelzőkkel illetni. A leggyengébb ezek közül a „kegyetlen” volt"
"Az, ahogy két-három év alatt felzárkóztak és fejlődtek, megdöbbentett bennünket."
"Az oktatási intézményektől a teázókig minden ágazatban késhegyig menő verseny folyik az ázsiai országban. Ezen belül különösen megdöbbentő, amit a kínaiak az elektromos járművek terén elértek. Az elmúlt évtizedekben a fejlett országok a kínai beszállítók függőivé váltak."Erős verseny, gyors fejlődés - nincs benne semmi meglepő. Európában pedig ott tartunk, hogy minden agyon van szabályozva, ami megöli a versenyt (és valószínűleg az agyonszabályozás tökéletesen megfelelt a nagy cégeknek is: ők nem akarnak versenyezni, a pluszterheket pedig a vevőkre terhelik)
Tehát egy kommunista diktatúrában van a legvadabb kapitalizmus, a kapitalista Európában pedig piacvédő oligopólium van.
Bolond egy világ. -
GhanBuri Ghan
őstag
Érdekes, a tesztekben nem ezt mondják.
Ahogy az európai és amerikai gyártók is iszonyatos állami pénzeket kapnak.
Kínában idén pont kivezették az állami támogatást, ehhez képest április első két hetében 50% fölötti volt az elektromos autók részesedése az eladásokból.
Amiket mondasz, az pont az, amivel az európai gyártók (és az amerikai trió) szereti hitegetni magát. Az amerikaiak ugyanezt csinálták a '70-es években, milyen jól bejött nekik mára.Ja, és még egy dolog: az összes akkuval kapcsolatos nagy cég távol-keleti, mindenki tőlük veszi vagy a gépsorokat, vagy a kész cellákat, az összes fejlesztés onnan jön. Tetszik vagy nem tetszik, de amíg ez így van, addig az ottani cégeknek jelentős árelőnye van az elektromos autók gyártásánál, még akkor is, ha minden másban versenyképesek. (de ugye a covid alatt is lehetett látni, hogy a komplett európai gyártás le tud térdelni, ha nem szállítanak a kínaiak - ami további kínai versenyelőnyt jelent)
Önáltatás helyett talán az európai versenyképesség növelésén kellene dolgozni.[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
válasz arnyekxxx #43 üzenetére
Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of EnergyAkárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében.#44 tranceplanet
És a nagy baj ezekkel az emberekkel, hogy nem értik meg, a köldöknézéssel csak elfödjük a problémákat, de attól azok nem szűnnek meg. Az olyan hőbörgés, hogy "akkor menj Kínába!" hosszú távon azokra is vissza fog csapni, akik nem értik meg, hogy az európai versenyképességet javítani kellene, ha nem akarunk lesüllyedni Dél-Amerika színvonalára. Mert a problémák felismerésre és megszüntetése nélkül sajnos pontosan ez fog történni.#46 Alaaf Pi
Bocs, de nem ismerek olyan szlenget, ahol van értelme az "életerő liga" kifejezésnek. De szerintem ennek a hozzászólásnak az elején megtalálod a válaszom.[ Szerkesztve ]
-
GhanBuri Ghan
őstag
Oké, akkor csak ismételni tudom magam:
"Illetve kaptak bizony direktben is állami pénzeket az autógyártók, sőt, elég hosszú a lista, ha most elkezdeném bevágni.
Egy példa: Biden-Harris Administration Announces $15.5 Billion to Support a Strong and Just Transition to Electric Vehicles, Retooling Existing Plants, and Rehiring Existing Workers | Department of Energy
Akárhogy olvasom ezt a cikket, sehol nem találom benne, hogy ezt a vásárlókon keresztül kapta volna meg a cég.
De igazából mindegy, az amerikai gyártáshoz kötött vásárlói támogatás is olyan, ami ellen tíz éve még tiltakoztak volna a szabad kereskedelem nevében."#49 tranceplanet
Az LFP szabadalomra a kínaiaknak kizárólagos használati joguk volt/van (nem tudom, mikor jár ez le, talán a közeljövőben), annyira nem kellett senkinek, a kis energiasűrűsége miatt. Aztán kiderült, hogy az NMC/MCA-hoz képest érezhetően olcsóbb, jóval hosszabb élettartamú és sokkal kevésbé sérülékeny, direkt átszúrásnál sem hajlandó kigyulladni.
A BYD meg klasszikus kapitalista alapon minden lehetőséget megragadott a költségek lefaragásához, gyakorlatilag a bányáktól a kereskedésig az összes fázis az övék. Ez nagy kockázat, mert hatalmas befektetést igényel, azaz hatalmas tőkét, nagyon könnyű becsődölni vele, mert bevétel még alig, de a hitelek kamatait már fizetni kell - de siker esetén nagyon gyors a felfutás is. Két éve vagy veszteségesek voltak, vagy minimális volt a profit, talán megmaradnak, és akkor viszont a konkurenciának van félnivalója.
Igen, az Intel is ilyen volt, amíg a többiek nem gyárthattak 486-os procit, addig csak reszelgették azt, mihelyst kijött az AMD, a Cyrix és társai a saját verzióival, valahogy egyből lett Pentium.#51 nemlehet
"De ettől még nem lefetyelek mindent lelkes kiskutyaként, főleg nem amikor állami pénzből nyomott marketing maszlagot próbálnak lenyomni a torkomon.
Ha neked bejön a BYD vegyél nyugodtan, ha igazad van akkor te leszel a nevető early adopter, ha meg rád gyullad, hát ez van..."
Ugye nincs harag, ha inkább nem süllyednék le erre a személyeskedő szintre?#58 M.Úr
"arról nem is beszélve, hogy az utánpótlás folyamatos"
Nem, az NMP semmiképpen nem juthat ki a gyártócsarnokból, az nem normális dolog, amit minél hamarabb el kell hárítaniuk. -
GhanBuri Ghan
őstag
Igazából ami torzítja a versenyt, az az, amikor az egyik résztvevő kap támogatást, a másik nem, mindegy, hogy ezt milyen ideológia és határok mentén húzzák meg (persze tipikusan úgy, hogy lehetőleg hazai essen bele), addig más cég nem akar ott befektetni/kereskedni, mert alapból hátrányban van - pont ez az alapja a szabadkereskelmi egyezményeknek. Tehát az is torzítja a versenyt, ha a hazai gyártású akármikre a vevő kedvezményt kap, a külföldiekre meg nem (ez lényegében ugyanaz, mint védővám)
Persze emellé azt is érdemes odatenni, hogy a szabadkereskedelem mellett mindig az érvel, aki a legnagyobb tőkével rendelkezik és a legolcsóbban tud gyártani (a kettő általában egybeesik), mert onnantól azokban az országokban, ahol nem védik a saját piacot, versenyképtelenek a nagyobbal szemben.
Meg lehet figyelni, hogy amíg Amerika nettó exportőr volt (első olajválságig nagyjából), addig az élen járt a szabadkereskedelmi egyezségek megkötésében, mióta Kínában megtermelt áruk értéke nagyjából pariban van az őt követő USA, Japán, Németország összegével azóta Kína a szabadkereskedelem élharcosa.
Szóval ez egy bonyolult kérdés, több szempont ütközik benne, és még az erővonalak is folyamatosan változnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs