- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
- Microsoft Outlook topic
- Proxmox VE
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Microsoft Excel topic
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz phoenix1989 #15249 üzenetére
Muszáj lesz pont azért, mert abban mindenki egyetért, hogy a jelenlegi helyzet nem tartható. Olyan "rollerekkel" találkozom a kerékpárutakon, amiknek semmi keresnivalójuk ott. Ezekre a kölcsönzős, turistabatárokra gondolok. Szélesebb gumi van rajtuk, mint az autómon. A vezetésére teljesen alkalmatlan turista szerencsétlenkedik vele, gyakran utassal. Aztán ott vannak az utassal, állva bérlollerezők. Elindulni sem tud, nem hogy kormányozni, vagy megállni. Az sem normális, hogy a rollerekre nincs KFB. Mi a teendőm, ha egy bamba rolleres a saját hibájából felkenődik az autómra?
Ha meg már változtatunk, akkor érdemes egy jól működő rendszert alapul venni. Nem értem, hogy mi ebben a nagy kunszt. Mostanában nem használtam a kismocimat, de régebben a biztosítóhoz bementem és kaptam egy matricát, amihez rögzítették az alvázszámot. A németek pont ugyanezt csinálják, csak a matricát hátra kell ragasztani és van rajta egy jól látható azonosító. Nem hiszem, hogy ehhez gyökeresen kéne átalakítani a jelenlegi redszert.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
AliasB
senior tag
válasz phoenix1989 #15249 üzenetére
+1 Ez sajnos pontosan így van én ezért nem is használom pl munkába járáshoz (nem megoldott a biztonságos közlekedés) csak hobbi célra hétvégente vagy ha olyan helyre megyek pl városnézésre ahol jók a járdák vagy bicikliutak. Mondjuk nekem a csomagtartóban lakik a roli mert 4emeletesbe lakok 3.on és nincs lift én meg nem cipelgetem az biztos. Kivehető az akku és csak azt viszem fel ha tölteni kell.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Somatom #15252 üzenetére
Ezért kell megkülönböztetni a rollereket is. Nem lehet azokat a szörnyetegeket egy lapon említeni a kis vacakokkal. Nyilván nem kis teljesítményűek ha olyan nagy széles a kereke és utast is elbír. De erre is nyilván kitalálnak majd valamit. Gondolom teljesítményre lesznek szabályozva ami valójában nem is lenne rossz. És amik már nagy teljesítményűek azok pl jogsihoz köthetőek. Akinek nincs az ne akarjon olyannal menni hanem maradjon neki a kisebb teljesítményű. Ez így korrekt. Nagymotort sem vezethet senki a megfelelő jogsi nélkül.
Járj nyitott szemmel.
-
phoenix1989
őstag
válasz Somatom #15252 üzenetére
"Az sem normális, hogy a rollerekre nincs KFB. Mi a teendőm, ha egy bamba rolleres a saját hibájából felkenődik az autómra?"
és mivan ha egy kerékpáros teszi ezt? ott sincs biztosítás se semmi. az emberi hülyeséget nem tudod és nem lehet keretek közé zárni. én még mindig azt mondom soha nem az eszköz a hibás hanem az ember. kötheted a rollert akár jogsihoz akár nagymotorhoz vagy kismotorhoz, teljesen mindegy. ha egy barom vezeti akkor tök mindegy.
nem mondom hogy szükségtelen szabályt hozni( bár személy szerint én a jogsi és egyéb nélkül közlekedő vagyok, így nem örülnék ha ezek miatt lekel mondanom erről) de remélem nem fog vastagon majd az a toll. -
Somatom
veterán
válasz Tamás9x #15256 üzenetére
Ha a bringaúton találkozom vele, akkor van helye, mert ezt a szállodák, kölcsönzők rollerként adják ki bérbe. Pont azért, mert egyértelmű szabályozás híjján a kutya nem ellenőrzi ezeket.
Phoenix1989:
A jogsi más tészta, abba nem mennék most bele. Én beérném a matrica rendszámmal, biztosítással. Ha rajtam múlna, akkor bringára is kötelezővé tenném. Ha felkenődik az autómra, engem nem az érdekel, hogy van-e jogsija, hanem az, hogy van-e olyan biztosítása, ami fedezi az autómban okozott kárt. A jól látható azonosító pedig azért kell, hogy kisebb legyen a motivációja a helyszínről meglógásra.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Tamás9x
őstag
válasz Somatom #15258 üzenetére
Vagy nagyon nagy az unalom, vagy bajok vannak a toronyba Kerékpárra kötelező, akkor görkorira, és gördeszkára, sőtt gyalogláshoz is, mert gyalogost is ütnek el... drága egy szélvédő... Na meg persze a focilabdára is, mert láttunk már horpadt ajtót..
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
kovyhun
tag
válasz phoenix1989 #15249 üzenetére
Remélhetőleg a döntéshozókat érdekli melyik országban hogyan oldották meg és a tapasztalatokból össze tudnak rakni egy jól működő szabályozást.
Bár nem vagyok túl optimista az országunk mindenféle "szakértőit" ismerveLegegyszerűbb lenne egy határvonal: pl. 350-400W teljesítmény, 20-25km/h sebességkorlát alatt a kerékpárnak számítana, felette segédmotornak és azok a szabályok vonatkoznának rá.
Mondjuk az sem fér a fejembe hogy mi alapján hívnak egy pl. citycoco-t rollernek..."Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
R a y
senior tag
válasz kovyhun #15260 üzenetére
Hogy fog SMKP-nak minősülni, ha azoknak egyik feltétele-kritériuma, a két külön működhető fékkar!? (Pld, itthoni Mi Pro 2-k mind egykarosak.)
Én nem tudom megérteni, hogy miért akarjátok ennyire, hogy a roller segédmotoros kerékpár legyen. Semmi köze hozzá. Külön, teljesen önálló kategóriát kell képviselni. Teljesen más a menettulajdonásga mint egy robogónak vagy egy biciklinek. Itt leírtam pár részletre kitérve, hogy eleve miért nem lehet SMKP a roller.
Remélem soha nem is lesz az.Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
-
kovyhun
tag
válasz Tamás9x #15259 üzenetére
Gondolom az általad felsoroltakkal nem vesznek részt az autók között a közúti forgalomban az autók között. Jó esetben a gyalogos is csak keresztezi. Valószínű ezek meg vannak oldva, behajtható akár polgári peres úton is. Szerencsére nem volt még ilyen esetem. De egy segédmotor pl. egy babetta mennyivel baleset veszélyesebb mint egy kerékpár mégis arra kötelező? Én nem vagyok a kötelezés híve, de aki akar köthessen hogy könnyebben kifizesse ha történik valami az ő hibájából.
De lehetne (esetleg van is?) egy általános felelősségbiztosítás amit magadra köthetsz és mindegy hogy mivel közlekedve vagy mit használva okozol kárt.
Nyugodtabban damiloznám az árokpartot is a forgalom mellett"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
AliasB
senior tag
Szerintem senki sem akarja, hogy SMKP legyen egy roller hiszen soha nem is lehet az. Itt leginkább azon lesz a vita, hogy hol lehessen használni és mit. Mert van amit életveszélyes forgalomban használni (lassú, nincs lengéscsillapítása stb.) és inkább való bicikliútra vagy járdára, mint közútra. Bár igazából egyik sem való közútra de kerékpárútra és járdára a nagy teljesítményűek végképp nem ahogy közlekednek velük. Viszont ami meg nagy teljesítményű és képes 45-50-60... km/h-ra azt biztos jó ötlet-e jogsi nélkül forgalomban használni. Mert az tényleg veszélyes jogsi nélkül hiszen egy SMKP is max 40km/h-val haladhat jogszabály szerint és jogsihoz kötött.
Járj nyitott szemmel.
-
kovyhun
tag
Persze hogy lehetne külön kategória, az lenne a legtisztább, de azért legyenek különválasztva.
Nagy gépek ne száguldozzanak a bringaúton, kicsik meg ne legyenek a közúti forgalomba kényszerítve.
Két fékkar? Ezektől kitelik, hogy majd kiveszik a segédmotor műszaki feltételeiből ha az kell.
A 15W fényszóró meg szerintem még a ledes korszak előtt született[ Szerkesztve ]
"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
Tamás9x
őstag
válasz kovyhun #15263 üzenetére
Amin megy most a hiszti az egyik sem vesz részt a forgalomba SMKP-ra amúgy is kötelező, az hogy van aki nem köti meg más tészta...
Aki leküldené a 8-10 colos kerekeket ilyen kátyús útra azt ott kellene agyonütni...
Tervezetek vannak, rendelet, besorolás nincs, Somatom unatkozik... összezanzásítva kb ennyi Itt is ugyan ezt csinálta...: [link][ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz Somatom #15267 üzenetére
Évek óta, ismétlem évek óta megy a hiszti a semmin, és generálja a semmit, 2-3 évente mindig felröppen egy háátha... majd semmi
2017-2019-es beböfögések kerülnek elő, amikből nem lett semmi, de tényként újra állítjuk, hogy márpedig lesz...
A semmiről beszélgetni, kb semmit ér
Ha értéket is akarnál adni a fórumhoz, akkor kutatnád a lehetséges biztosításokat Magyarországon nem Németországban, hanem Magyarországon-n.... és esetlegesen ajánlanád.
E helyett megy a diskurzus, és a vita a semmin, egy nem létező kategórián... Magyarországon... Nem Németországban.AliasB: Én is ezt modnom, meg mások is, de ez egy folyamatosan felröppenő téma, hogy a semmiről beszélgessünk, és gyűjtsük a hozzászólásokat...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
AliasB
senior tag
válasz Tamás9x #15266 üzenetére
Én pont a kis kerék miatt írtam, hogy igazából ezekre az utakra egyik roller sem való. Akkorákat lehetne esni egy-egy kátyúba, hogy csuda. Kerülgetni a kátyúkat rollerrel meg végképp életveszély. A kerékpár a nagy kerekével sokkal stabilabb. Összehasonlíthatatlan.
Járj nyitott szemmel.
-
Somatom
veterán
válasz Tamás9x #15268 üzenetére
Minek kutassam? Az a német biztosítás nem csak Németországra érvényes, hanem egész Európára! Tehát itthon is érvényes felelősségbiztosításom van. Itthon jelenleg nincs ilyen. Csak az a bringás biztosítás van, amit a Posta biztosítóval lehet megkötni, de az nem MABISZ által elfogadott KFB. Ha vkit érdekel, akkor megírhatom, hogyan csináltam német lakcím nélkül, ilyen német biztosítást.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kovyhun
tag
válasz Tamás9x #15266 üzenetére
Nemrég vettünk párommal rollert, de elég nehéz így használni hogy bizonytalan hol menjünk (mi is biztonságban legyünk, másokat se zavarjunk).
Ahogy látom a sok veszélyesen közlekedő miatt utálják a rollereseket. Itt Szombathelyen most tárgyalják hogy engedik-e a városba a rollerkölcsönzőt, mennek a rosszindulatú hozzászólások rendesen.
Indulunk a Balatonra, ahogy olvasom több helyről is ki is vannak tiltva. Ezek a helyek jelezve vannak táblákkal?"Hajszolom a tudást, de ő mindig gyorsabb nálam!"
-
Casseius
tag
Biztosítást kötelezővé tenném én is, aki nem bír kiadni 5000 Ft-t egy évben, az maradjon otthon a seggén vagy gyalogoljon / tömegközlekedjen.
Viszont az hétszentség hogy ha leküldik a stock pálcikarollereket a közútra annyi halálos baleset lesz hogy mást se fog látni az ember a hiradóban.
A motor w szám alapján való kategorizálása meg teljesen nevetséges már külföldön is, 90%-ban nem a w miatt megy magasabb végsebességgel egy roller hanem az aksi feszültsége miatt.
Egy mezei Pro 2 300w-os motorral és 60V-os aksival simán megy 55+ km/órával.Don't Worry, Be Happy
-
Tamás9x
őstag
válasz kovyhun #15271 üzenetére
Sajnos még sehol sincs se kitáblázva se semmi. Ha elkap a rendőr igazból rendelet és besorolás hiányában tud szemétkedni, vagy elengedni.
Egy biztos úttesten ne menjetek vele, életevszélyes, inkább legyen anyázá, és ordibálás, de úttesten soha, ha levisz a bringaút, akkor is inkább járda.
Mi mindenhol járdán, kerékpárúton toljuk, nem száguldozva, max 20km/h-val így még simán megelőzve a bringásokat. Zebrán leszálva áttolva, elsőre rohadt idegesítő, de az autósok még a gyalogot se óhajtják észrevenni, hát még aki annál is gyorsabb[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15272 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, hogy a kis "pálcikarollerek" nem valók közútra.
Csak épp ki kell találni valamit, hogy akkor hol lehessen használni őket és mi alapján. A legegyszerűbb az lenne ha nem kellene szabályzás és ésszel használnának őket ahol biztonságos. De mivel magyarok vagyunk így erre nincs esély sem. Maxon száguldoznak mindennel mindenhol ami ugye nem járható út. Itt szabályzás nélkül csak a káosz van és fejetlenség ész nélkül. Amúgy itt nem az a jellemző, hogy 300-350wattos rolikba 60V-os akkuk vannak. Sőt amiket én itt láttam 300-350wattos rolikba mind 36V-os akku volt. A 60Vos történet komolyabbakba vannak nagyobb motorokhoz és sokkal drágábban.Járj nyitott szemmel.
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #15246 üzenetére
(#15246) Somatom
"....mi van Németországban, akkor ..."
Leszarom mi van Németországban!"A német áruházakban ..."
Leszarom mi van a német áruházakban!"Helyi autóklub ..."
Leszarom autóklubot is, amennyiben az német autóklub!"... Németországban ..."
Leszarom mi van Németországban! -
AliasB
senior tag
válasz Tamás9x #15273 üzenetére
Engem még nem állított meg rendőr rolival járdán de kíváncsi lennék mit tudna mondani. Ugye nem SMKP nem küldhet az úttestre feltartani a forgalmat. Mondjuk szemétkedni azt tudnak szó se róla. Az a másik erősségük a traffipaxozás után. A szlogenjük is az, hogy bujkálunk és mérünk. De mit mond a rolira? Hogy hajtsam lábbal ahogy a nem elektromost? Mert lehet úgy is használni őket aztán ha nem lát megnyomom a gombot és gurul már magától? nevetséges
Járj nyitott szemmel.
-
Tamás9x
őstag
válasz AliasB #15276 üzenetére
Szondáztathat, és akkor feljelentés, addig forgatják keverik míg lehet belőle bármi is.
Vagy közúti veszélyeztetés... Jobb figyelni, hála égnek engem se szivattak eddig, pedig van ahol 40-el gurulok, de akkor senki nincs a környékemen.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
PociAti
senior tag
válasz AliasB #15269 üzenetére
Viszonylag új iparágról van szó, nagy fejlődési potenciál van a mikromobilitási eszközökben.
Valószínűleg előbb-utóbb elterjednek a nagyobb kerekű rollerek. 16 hüvelykes kerékkel is egész pofás rollerek készülnek, szerintem a taposó hosszából kell csak lefaragni, hogy elviselhető méretű maradjon. Ha valamely nagyobb gyártó kihozna egy sikeresebb szériát, max. 2 éven belül a többiek is lekövetnék, mivel nagyon rövid tervezési ciklusok vannak.
Személy szerint a 12 hüvelyk fölötti kerékben több fantáziát látok, mint a lengéscsillapítók általános elterjedésében. A kerékpárhoz hasonlóan több lehetőség maradna egyedi köpeny kiválasztására. (Vékonyabb, szélesebb, ballonosabb.) Egyszerűbben lehetne alkalmazkodni adott város útviszonyaihoz.
20 éve még az volt menő, kinek kisebb a telefonja, mára már akkora tepsikkel közlekedünk, aminek a fele kilóg a farzsebből. Ki gondolta volna, hogy az emberek ennyi kényelmetlenséget bevállalnak majd? -
AliasB
senior tag
válasz Tamás9x #15277 üzenetére
Nem szoktam inni szerencsére szóval abból nem lehet semmi aztán mi van ha azt mondom lábbal hajtottam? Jó nem 40el mert azt senki sem hiszi el de az enyém bezsírozott szakadékban sem megy le 40el mert kisebb teljesítményű szóval csak nem akar baszkodni a rendőr mert igazából nincs miért.
Járj nyitott szemmel.
-
Casseius
tag
válasz AliasB #15274 üzenetére
Ha gyárikról beszélünk persze, 36V az átlag pálcika esetében, de bárki vehet erősebb aksit viszont egy 1200w-os motort rákötsz egy 36v-os aksira akkor az meg se fog moccanni kb vagy ha igen akkor se lesz gyorsabb mint egy mezei 300w-os
De erről DigitXT tudna mesélni ő jobban ért a számokhoz/
PociAti, legutóbbi hétvégi rolleres talin volt is egy nagyobb kerekű szörny, de az ilyeneket ki fogja megemelni?
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
AliasB
senior tag
válasz PociAti #15278 üzenetére
Igen a mikroközlekedés szempontjából ez egy nagyon jó alternatíva lenne csak ki kell építeni az infrastruktúrát is hozzá. Akkor pedig ha kiépítenek rendes utakat hozzá nem jelent problémát a kis kerék sem. Csak hát ez nálunk nem megy olyan könnyen, mint máshol ahol az utak is tükörsimák itt meg, mint ha bomba robbant volna olyanok. És ezek a dolgok nem a közeljövőben fognak változni az biztos Még a járdák is katasztrófális állapotban vannak ahol jelenleg gurulnak velük.
Járj nyitott szemmel.
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15281 üzenetére
Majd ha tuningolom a rolit nagyobb akkut és motort teszek bele De a teljesítmény kiszámításához (P=Watt) nem csak az kell, hogy hány Voltos egy akku (U=Volt) hanem az áramerőssége is (I=A) ugyanis P=U * I A felvett teljesítmény az a feszültség és az áramerősség szorzata
Járj nyitott szemmel.
-
Somatom
veterán
válasz PociAti #15275 üzenetére
Az még nem baj. Akkor lesz a baj, ha a hazai döntéshozóink is leszarják és kútfőből vmi eszement baromságot találnak ki a szopatásunkra. Sajnos, arra már nem mondhatod, hogy leszarod. Illetve mondhatod, csak az sokba fog kerülni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
AliasB
senior tag
válasz Somatom #15286 üzenetére
Az könnyen meglehet! Ettől félek amúgy én is mert ha kitalálják az észveszejtő baromságot akkor ott lesz a rollerezésem vége pedig szeretek rolizni. És ugye egy remek alternatíva a mikroközlekedésre! Inkább támogatni kellene és megkönnyíteni nem hátráltatni a rollereseket!
Járj nyitott szemmel.
-
Casseius
tag
válasz AliasB #15284 üzenetére
Na pont erre céloztam hogy ez a része kínai számomra
De a lényeg azt hiszem érthető volt, hogy w alapján korlátozni sokkal kevésbé hatékony mint fesz vagy más alapján, pl mi van ha hegyes dombos részen lakok ahol erősebb vagy dual motorok nélkül nem tudok felmenni, de végsebességnek bőven elég lenne a 25 is?[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
addikt
-
-
R a y
senior tag
válasz kovyhun #15265 üzenetére
Ezek mind EU direktívák. Ezeknek a módosítása pedig nagyon hosszadalmas folyamat az EU jogalkotási mechanizmusából fakadóan. Tehát, Magyarországon azt nem lehet, hogy SMKP legyen valami egy fékkarral, mert nem felel meg a jogharmonizációnak.
Ami a lehető legtisztább lenne, ha születne egy közösségi kategória ezekre a rollerekre. Pálcikára a 25 km/h bőven elég, de azért ne 20-ra legyen limitálva, mert van amikor jól jön a többlet sebesség, de mint már mondtam többször is, 25 felett ezek a járművek életveszélyesek.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
Vicoo
senior tag
csak hogy legyen más, mint a jogi része:
pár napja írtam hogy hogy az m365 prom indulás után pár méterrel általában leál l39es küddal, aztán vagy pár méter tolás, vagy akár ötszáz után hajlandó bekapcsolni. az kiderült, hogy ilyenkor a kettes akku szenzor mér mínusz húsz fokot. gondoltam szétszedem az akkut, és kicserélem a szenzort.
nos mivel nehéz, így végül nem szedtem szét, csak kivettem a rollerből az akkut pár percre. közben a hátsó lámpa kábelét beleigazítottam az akku szélén futó "vájúba". azóta mentem vele párszor, és hiba nélkül abszolválta az utakat.
ez nem tudom, hogy a kivételnek köszönhető, ami mondjuk 15-20 perc volt, vagy a lámpa kábelének. mondanám hogy a lámpa, mert ilyen infót redditen olvastam, hogy többeknek ez segített, de mivel számomra ez varázslásnak tűnik, így az akku kivétele lehet az ok, bár az is érthetetlen. szerintetek? -
DigitXT
félisten
válasz AliasB #15289 üzenetére
Ameddig a roller motorokra névleges teljesítmény van írva, addig az ég világon
semmi értelme ezzel kapcsolatban kritériumokat megfogalmazni törvényben.
Mégpedig azért nem, mert egy átlag pálcika roller "350W" motorja éppen azért
kapta ezt a címkét, mert 36V akkuval 10A akkuáram (alatt) tud végsebességet.
És ez a végsebesség jellemzően 30 km/h alatt van: eközben nem melegszik túl,
ettől "350W-os". Ám azt az összes Xiaomi felhasználó tudja, hogy gyorsításnál,
vagy hegymenetben kétszer-háromszor ennyit is be tud rántani, illetve firmware
módosítással szabadulnak a szoftveres 25 km/h korláttól/mennek ~30 km/h-val.Ezután viszont hiába játszanak a szoftverrel, nem lesz nagyobb a végsebesség,
de ez nem a motor hibája, és nem is a motor limitje. Az adott konfiguráció ilyen.Erre mondja Casseiuss, hogy ha rárak* 60V akkut, már lehet is vele száguldani,
pedig a motor ugyanaz... ez így van, csak azt nem számolta ki hozzá, hogy egy
ilyen módosítás mennyire tartós? A másik, hogy hótziher, hogy nem lesz legális:
turbót sem heftelhetsz az autódba brahiból. Versenypályára oké, de közútra?
Engedélyeztetni kell, különben nista műszaki/forgalmi/rendszám... (Márpedig az
"akkucsere" adott esetben megfeleltethető a benzinmotor "megfújásának".)Mi a baj az ilyen tuninggal? Az, hogy a papíron 350W motor ekkor 60V-os akku
mellett ugyanúgy jól tudná érezni magát 10A-rel - ám ekkor kb. 2x teljesítményt
ad le, s "mellesleg" durván ki lett tolva a maximális fordulatszáma. Szerencsére
azért fizikai akadálya is van annak, hogy "büntetlenül" lehessen így száguldozni,
nevezetesen a légellenállás nagyobb tempónál nagyon büntet... Egyre nagyobb
teljesítmény kell, hogy legyőzzük, pl. ami 32 km/h-nál kényelmes, 500W, ahhoz
42 km/h-nál már közel a duplája kell, mondjuk egy 900W. Innen belátható, hogy
a motor ekkor kb. 15A-t fog kapni folyamatosan, ami miatt túlmelegszik.Viszont ha nem megy folyamatosan végsebességen, akkor elég élhető lehet...
Sokkal jobban gyorsul minden tartományban. Miközben a címkéje (!) 350W.
Esetleg a szimpla motoros rollerből dupla motoros lett időközben, és akkor ez
a teljesítmény a két motor által jön össze? Tehát simán rendben lesz a hűtése.De mondok fordított példát: egy ismert (akár mért!) csúcsteljesítmény adatból
önmagában nem lehet megmondani, hogy adott roller milyen végsebességre(!)
képes. Egyszerűen nincs ilyen összefüggés: a Wolf King GT 8400W csúcsban
és megy 100 km/h-t végre... Én is építettem egy hasonló (csúcs)teljesítményű
vasat éééés... Ugyanúgy 45 km/h a végsebesség, mert csak 48V rendszer, és
kisebb motorok. (Kisebb méretű kerék, vékonyabb vezetékek, meg minden.)Szóval teljesítmény alapon mondanál AKÁRMIT erről a két rollerről, és semmit
se tudnál eltalálni, ha nem ismered a konkrét konfigurációt. A Wolf hegynek fel
még 75 km/h-nál is húz, mint a disznó. Az enyém csak tartja a 40 km/h-t, mivel
már nem tud nagyobb áramot felvenni, mert olyanok a motorok + akku. Ez egy
rendszer, így nincs értelme komponensenként szabályozgatni... Sebességlimit?
Oké, az kell, de értelmetlennek tartom azért kitiltani a kerékpárútról az "500W"
címkéjű motoros valamit, mert a jogalkotó szerint akkor az már száguldani fog:
egyáltalán nem biztos! Lehet benne olyan korlát, amitől nem TUD száguldani, s
ez lehet akár hardveres is (amivel nagyon "mókolnia" kellene a "tunernek"), így
békésen közlekedhetne a kerékpárúton, de nem: szívjon majd az emelkedőn...Mert ugyebár belátható az is, hogy emelkedőn haladni, akár csak a legális(nak
tervezett!) 25 km/h sebességgel, sokkal nagyobb teljesítmény igényű történet,
mint síkon tenni ugyanezt. Tehát HA teljesítményt korlátozol, azzal egyszerűen
az emelkedőn való használhatóságot, ill. a gyorsulást korlátozod. (Közvetetten
persze végsebességet is, mert a légellenállás lesz, amivel egyensúlyba kerül.)De kérdem én, ha "csak" teljesítményt növelt a "tuner", akár firmware hackkel,
az hogyan fog kiderülni? Nem száguldozik, de emelkedőn is tud menni 25-öt...
A névleges teljesítmény ettől nem változott, azt ugye a gyártó adta meg, véste
a motorra, a konkrét csúcsteljesítményt meg nem mérik: vagy mérjék ezentúl?
Akkor az összes vas megy a levesbe, mert mind többet ad le csúcsban...*: azért általában a vezérlő is adott feszültséghez van tervezve, nem lehet csak
úgy rárakni nagyobb feszültségű akkut. Általában vezérlő csere is jár hozzá.
S mivel az adott vezérlő kommunikál a kijelzővel is, akkor már kijelző csere stb.
Szóval egy komolyabb tuning igen költséges, hiszen lényegében teljes átépítés,
amikor csak a váz marad, meg az eredeti a motor(ok). De ha kimaxolod, akkor
motor is szétégethető seperc alatt. Ha meg azt is megoldod a váz is széttörhet.[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #15281 üzenetére
Igen, láttam már ilyen vastag kerekű "terep" rollereket, nem ilyenre gondoltam, mert ez a méretnövekedés túl kicsi lépésnek tűnik ahhoz, hogy trendet teremtsen. A ballonozottsággal próbáltak javítani a helyzeten, de az éremnek két oldala van, megnő a gördülési ellenállás, súly, szélesség.
Tetszik a Swifty One felépítménye. Nem kifogástalan, de ötletes.
2017-es YouTube video a lábbal hajtott rollerről.
2021-ben pedig elektromos változatról egy videó.
A rábiggyesztett akkutartó közel sem praktikus, de ne felejtsük el utólagos megoldásokról van szó.Mondom egyből a hátrányát is: az összecsukott méret adja a kiindulási alapot, ezáltal a stucni a rolleres elsődleges ivarszervéhez került. Frontális ütközés = kasztrálás.
Első kerék és váz között nagy a távolság, kormány alacsonyan van, lapos a kormányszög, de mindez amiatt van, mert lábal hajtásból indultak ki.
Az úgynevezett közvetlen meghajtást (direct drive) költségesebb megvalósítani. Azt, amikor kerék a villamos motor állórésze (azaz a mágnes sor). -
AliasB
senior tag
válasz DigitXT #15294 üzenetére
Persze vágom, hogy ez nem így megy, hogy csak úgy cserélgetünk egyes részeket mert akkor mindent kell fejleszteni. Pont ezért nem is akarok ilyet tenni :D a teljesítmény alapú szabályzás szintén nem jó mert hát hol tudjon mondjuk 25km/h-t a roli. Sík terepen? Azt tudja az enyém is 350wattal de az emelkedőn nem megy fel semennyivel ha 10foknál nagyobb. Ha az emelkedőn is tudjon 25km/h-t az meg már legalább 500watt és sík terepen megy 45km/h felett is! Szóval sehogy sem jó a dolog. Szoftveresen szabályozni? :D az meg vicc mert kapásból kiütik belőle!
Járj nyitott szemmel.
-
Casseius
tag
válasz DigitXT #15294 üzenetére
Erre gondoltam én is, csak kevésbé kifinomultam és részletesen leírva
A tartósságot meg sajnos tapasztaltam első kézből, 500w-os motorcsere után 3x csináltam ki a vezérlőm főképp azért mert 40A folyamatos lett rátolva
Azóta kapott komolyabb átalakítást, sokkal erősebb mosfetek, azok lecsavarozva elvezetés miatt és hűtőpadokkal lett kipárnázva az egész és így már jó, de ha érkeznek az új spintend vezérlők akkor már dualban fog működni a rendszer azzal nyerek a legtöbbet gyorsulásban, végsebességben, kevesebb melegedésben és stresszben is ami a motorokat meg a vezérlőket éri (remélhetőleg)AliasB
Az se feltétlenül igaz, mert a motorok is lehetnek alacsony és magas kv-sak, pl ami nekem bekerült 500w-os motor NEM megy gyorsabban semennyivel mint a gyári 300w-os csak a nyomatéka lett sokkal sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
DGery
aktív tag
válasz AliasB #15250 üzenetére
"de ha eddig az elején nem voltam olyan béna, hogy elessek vele akkor szerintem ezután sem fogok"
Ez hozzáállás azért nem jelent semmit. Egyik ismerősöm kb 4000km-t ment már rollerrel, múlt héten mégis bukott egyez mert a térköves úton az egyik hiányzott egy kanyarban és nem lehetett észrevenni. Ismerem a konkrét helyet, én is simán buktam volna, mert totál nem belátható helyen van.
Én pedig kb 500km után buktam, mert hirtelen kellett irányt váltanom és ott volt egy elég mély gödör.
De mondhatnám, hogy autóval is levezettem már 300e km felett balesetmentesen mégis egy jobbkezet nem adtak meg és TK-ra törték az autómat.
szóval sok esetben a bukás nem rajtad múlik, de érezheted magad pengének a dologban, jöhetnek olyan váratlan események, amikor nem árt legalább egy bukó és kesztyűby DGery® c.o. ///// MacBook Air M1 / iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Xbox Series S / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
AliasB
senior tag
válasz Casseius #15297 üzenetére
Nyilván ez annál összetettebb dolog, mint hogy cserélgetsz motort meg akkut. A vezérlő a kábelezés aminek többet kell bírnia stb. Egyszerűbb komolyabb gépet venni ha nagyobb teljesítmény kell, mint mókolni vele és mindig lesz egy gyengébb láncszem a gépezetben.
Járj nyitott szemmel.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs