Új hozzászólás Aktív témák
-
Casseius
tag
válasz Peaceliker #18755 üzenetére
23ah 60 V-on ami olyan 1500 wh, 30 km nyélgázpn viharos szélben és maradt benne még 40%
Don't Worry, Be Happy
-
gergo5991
őstag
[link] csoportban nami burn-e 20 000km-el.. ez aztán gép, gumicserén kivül nem igen panaszkodott a srác semmire.. csak kopó alkatrész fékbetét, féktárcsa..
aztán a csoportban állandóan szidják a namit, dualtron az isten
-
gergo5991
őstag
válasz Casseius #18758 üzenetére
[link] 60 voltos nami blast vs 72 voltos thunder 2,
nem azért, de elpicsázza
ha már a blast pár videót láttam még csak róla, de a kanyarokban eléggé úgy tűnik mintha maga alá gyűrné a kereket, de majd idővel kiderül hogy jó-e annyira ez az uj kialakitás rajta mint mondják
[link] ezen a képen ilyen kormányszögnél már kétlem hogy be is tudná venni a kanyart[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
Azért e10 hibánál nem kell egyből rohanni szabit cserélni 🙂
Wolf warrior x kezdte az e10 mókát. A csati alatt olyan fél cm el volt a baj a gnd szálon. Simán lehet user error párszor volt kijelző csere rajta (mutató és hüvelyujjas változat csere), lehet nem a csatit fogta előző tulaj vagy akár én.
Emez halt meg :
"Oh my Goa'uld!"
-
bexinho23
őstag
válasz INGJOKE #18748 üzenetére
Napi szinten használom munkába járásra. Van egy rövid szakasz, ami elég murvás, így a kosz nagy részét ott szedi fel a roller. Nagyon unom, de naponta kétszer sármentesre törlöm az egész gépet. Reggel, amikor munkába beérek, illetve otthon, ha hazaértem. Ha nem is szeretném takarítani, muszáj, mert irodában parkoltatom az asztalomnál, otthon pedig a nappali eltakart részében.
-
glaci
őstag
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!
Akkor összegezve az olvasottak lényegét:
- Vigyázzak, hogy ne legyen fagyban.
- A szoftvert inkább ne frissítsem.
- A régiót véletlenül sem állítsam át DE -re !!!
- Viszont ha akarom átrakhatom US -re, aminek csak annyi előnye van, hogy akkor lesz sebességtartó automatika. (Viszont semmilyen más egyéb hátránya nincsen.)Azóta már behoztam így most 10 - 15 fokban van.
Még csak össze raktam, nem kapcsoltam be és nem töltöttem, de holnap ez is sorra fog majd kerülni.
Jut eszembe töltés:
Meglepődtem, hogy nem kell külön töltő hozzá, hanem közvetlenül a 220 -ra kell feldugni.
Erről egy sztori: Amikor a MediaMarktban próbáltam megvenni az első helyen nem adták oda a kiállított darabot, mert hogy nincs meg a töltője, ezért át kellett mennem egy másik üzletbe ... (Jobban résen kellett volna lennem, aztán gyorsan alkudni belőle erre hivatkozva.)Jól értelmeztem a válaszaitokat?
Az az applikáció akkor jó lesz hozzá, amire a rajta levő QR kód mutat?
Akkor ha az első bekapcsolás előtt átrakom US -re a régiót, az tényleg nem jár majd semmilyen hátránnyal, de lesz tempomat? (És azt hogyan kell majd használni?)Köszönöm szépen még egyszer a segítségeteket!
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
addikt
Miért akarod más régióval használni?
Gyorsabban mennél vele?
Nem akartál G30P-t venni inkább?
Vagy a gari miatt vetted meg itthon?Ha gyorsítani akarnád, ez pl segíthet, (vagy más rolleres szerviz is).
A töltőkábel, illetve a beépített töltő ezeknél a G30-asoknál egy feature, állítólag van akiknek ez számít, h nem külön van a töltő, engem pl abszolút hidegen hagy.
Amikor 48V-osra lett átalakítva, ki is került belőle - kellett a hely a nagyobb akksinak.Ami a tempomatot illeti, én életveszélyesnek tartom. Nem használtam korábban, csak mikor vettem egy használt Pro2-est is azon aktív volt. Először azt hittem rossz a roller, vagyis a gázkar; aztán rájöttem, h csak a tempomat aktív.
Nem is értem, hát bármikor kijön elém valami, ez meg úgy működött, h mielőtt deaktiválodott, még egy gázfröccsöt adott a rollernek, vagyis pont mikor ugye az ember épp lassítani akarna, akkor szinte kilőtt. :/
Vagy közeledtem egy kereszteződéshez, de ez meg pont aktiválta magát, mikor már épp elengedtem volna a gázkart, h kiguruljak a kereszteződésig, hát azt hittem agyfxszt kapok tőle, és hány ilyen volt pedig.Nem igazán értem városon belül ezt hogy lehet szeretni. Akkor tudnám elképzelni a használatát, ha valami kihalt, de jó hosszú bicikliúton megyek, azt ott lehet tényleg egyszerűbb azzal menni, mint a gázkart nyomni.
Kikapcsolni meg csak az applikációban lehet, de oda meg nem tudtam belépni kb 2 héttel később.
Szóval nem biztos, h annyira szükséged lesz rá.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
gergo5991
őstag
válasz Thunderzolee #18765 üzenetére
tettél bele monorim 500wos motort is? 48v mennyi ah? pont ma fb-n egy cseh tuner 35ah-t pakolt bele asszem
jó tuning alap ez a g30 csak pénz az pénz
[link] egy ilyet kvára adnék vagy 2000w 4000peakbe és 60-72v 30ah legalább
ez iS:
[link]16kw-os csak azt nem irja h peak vagy simába brutál lehet ez gecc csak az ára is.. 1,6m huf
ezzel csaj az a baj a nagy kerék miatt előredőlve állsz rajta, kva szar a póz rajta hosszú távon reviewek alapján[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #18765 üzenetére
ha valami kihalt, de jó hosszú bicikliúton megyek
Pontosan... És ott is csak külön kérésre = nyomógombra.
Mert ugyebár: honnan a fenéből tudná, hogy azért veszed
el a gázt, mert szeretnéd, hogy tartsa helyetted, vagy épp
azért, mert elég volt a hajtásból? Nem kell feltétlenül a fék
ahhoz, hogy egy picit lassulj gázelvételre. Ami pl. kanyar
előtt reális elképzelés. A beragadó tempomat viszont pont
megakadályozza ezt, kikényszerít egy ráfékezést vagy épp
gázfröccsöt... Ami akkor kezelhető jól, ha teljesen biztosan
tudod, hogy aktív, magyarán ha gáz nélkül mész egy ideje:
minden más esetben kis késlekedés is balesethez vezethet
Így talán belátható, hogy nem véletlen vették ki belőle.Ui: ez az időzítős bekapcsolás életveszélyes. Sőt amúgy én
még a nyomógomosat is lekötöttem, mert normális gázkar
mellett felesleges, hiszen a kormányt úgysem engeded el...
(És persze azért is, mert volt hogy tévedésből értem hozzá
gépészkedés közben. Aztán jött a meglepetés, hogy húz a
masina, mint a disznó, lejtőn lefelé. Atom para, akkor is, ha
gyorsan tudod kezelni: 2 keréken folyamatos kontroll kell...
Eleve nem csak sebesség szabályozó, hanem egyensúly is.) -
gergo5991
őstag
válasz Peaceliker #18768 üzenetére
[link]de kvára adnám most ez, a videó is azokon a tájakon.. aaaah
csak kéne hozzá egy garázs ugyebár panelban lakok, meg melóban valami tároló mert utcán nem merném kinthagyni egész naprafél éve egy ilyen intett le mikor rolleral mentem le a dombon, hogy vigyázzak előle mert hogy Ő JÖN..
-
addikt
válasz gergo5991 #18766 üzenetére
Motort nem cseréltünk.
Az a Monorim amúgy sem valami jó, ugyanannyiért jobb is elérhető, mint kiderült (~1000W-os).Nekem amúgy is csak azért kellett az átalakítás, h felmenjen végre egy kisebb dombra belassulás nélkül is.
Azt mondták a srácok, ahol csináltattam, h ha nem a sebesség növelése a fő célom, akkor első körben a motort hagyjuk, aztán majd meglátom, ha nem lesz jobb, vagy kevésnek találom majd, úgyis észreveszem, és akkor motort is cserélhetünk.
Eredetileg pl azt kérdeztem, h ha előre is vennék egy motort, de maradna a 36V-os rendszer, az lehet elég is lenne, de azt bonyolultabb megcsinálni (vezérlő pl), így inkább a 48V-ra való átalakítást javasolták.48V 24500mAh, 18650-es akkukból ez a legnagyobb ami beletehető.
Először 21000mAh-t mondtak, de pár perc után kiderült, h van ehhez nagyobb is, csak ekkorát ritkán kérnek, meg általában 18500-ast rakatnak mások csak, gondolom az ára miatt.
55km/h körül tud, ha tele az akksi, de nemigen van olyan szakasz, ahol ennyivel lehetne menni, olyan 40-45-el szoktam csak haladni a forgalommal.
Lengéscsillapítók nélkül sztem nem szabad ekkora sebességgel haladni, de ez adott volt már, korábban vettem előre-hátra Sharksetet.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
glaci
őstag
válasz Thunderzolee #18765 üzenetére
Köszönöm, hogy válaszoltál!
Egyelőre nem áll szándékomban gyorsabban menni.
(Bicajjal is csak 20 - 25 körül szoktam, amikor sietek. Ráérősen meg még lassabban.)
MediaMarktos ajéndékutalványom volt, azt váltottam be. (Persze azért a gari is megnyugtató érzés.)Nem zavar a töltő dolog, csak vicces (másik szempontból meg mondjuk kicsit kiakasztó), hogy az első helyen azért nem adták oda az utolsó kiállított darabot, mert "elveszett a töltője". (És így + 2 óra BKV -zás volt, hogy eljussak egy másik üzletbe, ahol még volt 1 db. dobozos belőle.)
A tempomat működését, mint írtam nem ismerem.
Azért tűnt jó ötletnek, mert nem feltétlenül mindig mennék 25 -el és akkor jó lenne, ha mondjuk 20 -nál vagy 15 -nél mondhatnám neki, hogy tartsa. (Persze nem mentem még vele, így nem tudom, hogy mennyire kell figyelni, hogyha lassabban akarok menni. A nagyon régi rolleremen eléggé macerás volt az ilyen helyzet.)Mondjuk most nézem, hogy ezen a fékkaron nincs elektromos érzékelő, hogy meghúztam. Tehát ez nem kapcsolná le a motort, amikor fékezni kezdek. (Van egy régi kb. 10 - 15 éves villany rollerem. Még savas akksival és egyenáramú motorral meg fogasszíj hajtással. Azon, van a fékkaron mikrokapcsoló, és ha meghúzom, akkor hiába húzom közben a gázkart is, egyből kikapcsolja a motort. Viszont ahogyan már céloztam rá a legnagyobb baja már új korában is az volt nálam, hogy nem szabályozható finoman. Ha húzom a gázkart, akkor gyorsít maxon, ha elengedem, akkor meg nem igazán gurul (a kefés motor és a szíjhajtás miatt), így folyamatosan "játszani" kellett vele. No, de az gyerekjáték volt ezekhez a maiakhoz képest. Csak emiatt a fék dolog miatt említettem meg. Azóta már rég kinyiffant, úgyhogy már csak történelem.)
Visszatérve a tempomat és a sebesség tartás kérdésére simán elképzelhető, hogy beüzemelem ezt, majd hamar ráérzek, hogy milyen könnyen szabályozható és már nem is fog majd hiányozni, mert így is könnyű lessz majd tartani pl. a 10 km/h sebességet vele.
Majd kiderül.
(Remélem nem fog esni a hét végén és akkor hamarosan fogom tudni majd tesztelni.)Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
addikt
válasz DigitXT #18767 üzenetére
Így van, nyomógombbal én is el tudnám képzelni, de ez az automatikus bekapcsolás, ez nekem valami nagyon para volt.
És pontosan ugyanígy voltam ahogy írtad, h rendszeresen fékeznem kellett, pedig tempomat nélkül csak egyszerűen el szoktam engedni a gázkart, és máris csökken annyit a sebesség, h kanyart bevegyem, úthibán átmenjek, elengedjem az előzni szándékozó autóst, kereszteződést megközelítsek, körforgalomban átmenjek, stb, de tempomattal ezt ~két hét alatt se tudtam megszokni.
És kb 4-6 olyan szituba kerültem kereszteződésekben, amikor levert a víz, mert majdnem balesetet okoztam a tempomat hülyesége miatt.
És se előtte, se azóta (mióta kikapcsoltam), nem volt ilyen gondom.Pedig itt a topicban is, meg máshol is annyian írták, h az milyen jó, h van tempomat, h azt hittem csak velem van baj, én vagyok ilyen béna, h nem tudom használni-kihasználni.
Pláne forgalomban 40-45-ös tempónál sztem tökre észnél kell lenni, ott folyamatosan irányítani kell a rollert, azokon az utakon, ahol én járok, hiába rövid szakaszok, de elképzelni se tudom, h ne én adagoljam a gázkart, hanem a roller vigyen magától.
Sztem a legtöbb váratlan, vagy nem váratlan szituáció elhárítható, kezelhető, ha amúgy rendes követési távolságot tartok, és azonnal, az észleléskor elengedjük a gázt, az automatikus sebességcsökkenés pedig máris segít a helyzet megoldásában, vészfékezés nélkül.
A tempomat miatti időveszteség pont ezt a reakcióidőt növeli annyival meg, h hazavágja az egészet, és erőteljes(ebb) fékezésre kényszerít, viszont ilyenkor fennáll a veszélye annak, h megcsúszik a roller, vagy ha nem, akkor meg lerepülök róla, hiába jó amúgy a fék.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Első rollerem egy Mi 3-as volt, és csak a középső fokozatban mertem vele menni. (20km/h)
Kb egy hétig úgy használtam, és komolyan is gondoltam, h nekem az elég lesz, elképzelni se mertem, h annál a gyorsulásnál többet "kezelni tudnék", ill. annál a sebességnél gyorsabban menni mernék valaha is.Aztán valamiért átraktam S-be, és már ment minden magától, mint a karikacsapás.
A G30P kicsit mintha lomhábban indulna, mint a Xiaomik (Pro 2-esem is van), de cserébe ugye 30km/h-val is tud menni, ami pont elég ahhoz, h bicikliseket leelőzzek, vagy a többi rollerest, ill. h ne tartsam fel annyira a mögöttem jövő autósokat.
Mondjuk azt sose értettem, h kint a 30-as tábla, ugye én 30-al megyek a rollerrel, és akkor elhúznak mellettem autósok.Maximumra állított KERS-el használtam mindegyik rollerem, sajnos a 48V-ra alakított G30-ast nem lehet így használni, pedig nagyon jó, és biztonságos dolognak tartom, h amíg a gázt nyomjuk, megy a roller, (25-el, vagy 30-al, melyik mit tud ugye), de amint elvettem a gázt, egyből lassulni kezdett, így kis idő után már tudtam, h melyik kereszteződésnél hol kell a gázt elengedni hozzá, h időben lelassuljon, vagy úthibáknál is: megyen a roller 30-al, meglátom a kátyút --> elengedem a gázkart --> azonnal lassulni kezd, mire odaérek, már csak 15-20-al megyek --> ez meg elég hozzá, h áthaladjak rajta anélkül, h fennállna a veszélye annak, h lerepüljön az ember a rollerről, vagy akár elessen vele.
Sajnos nem ajánlott a használata, mert se a vezérlő, se az akkupack nincs felkészítve rá.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
veterán
válasz Thunderzolee #18765 üzenetére
Én a kocsival is mindenhol tempomattal megyek ahol csak lehet. A roller se kivétel, mivel mindig 25-el megyek ahol csak lehet (tempomattal) így nincs màr gázfröccs. Nekem néha éveknek tűnik mikor 25-el megyek és meg kell várnom, hogy bekapcsoljon.
Ízlések és pofonok. Szerintem jó dolog a tempomat. (Bp 11 ker) -
PociAti
senior tag
válasz INGJOKE #18776 üzenetére
A tempomat az egyik legjobb dolog a rolleren!
Pár hónap használat után, bő másfél éve a firmware-ben levettem a tempomat bekapcsolási idejét 3 másodperce, azóta úgy használom. Game changer. A roller élvezeti értéke szintet lépett.
Ideje lenne megmérni átlagos használat mellett hány százalékban lehet bekapcsolva, érzésre 90%-ot mondanék (valóság ennél kevesebb). Az angol cruise control kifejezés talán jobban visszaadja a jellegét, utána megy a krúzolás, a gázadással, sebesség pontos tartásával nem kell törődni, a jobb kéz részben felszabadul.A dokumentált leghosszabb tempomattal megtett idő 8:20 (500 másodperc), Győr déli városrészében többnyire kerékpárúton. Lehetett volna több is, de megérkeztem a célhoz.
-
glaci
őstag
válasz Somatom #18775 üzenetére
Ezt meg tudom oldani menet közben?
Tehát, hogy az út egy részén megyek 25 -el, majd amikor olyan helyre érek, akkor 10 -el, majd mondjuk 20 -al, majd 15 -el? Szóval a kérdés, hogy át tudom úgy állítani, hogy haladok és közben balesetveszélyes sem vagyok a nyomkodás miatt? Mert akkor nekem ez is megfelelne. Sőt ... Olvasom itt az akaratlan bekapcsolásokat meg a kikapcsolhatatlanságokat, ez eléggé illesztő ...
(Még mindig nem tudom, hogy hogyan működik, de tudatlanul azt gondoltam, hogy valahogy bekapcsolom, majd vagy kikapcsolom és gurulok vagy a fékezek és akkor magától megteszi a kikapcsolást.)Olvastam a tesztjét, ott azt írták, hogy ha fékezek, akkor villannyal (E-ABS) és dobfékkel is fékez.
Máshol meg azt olvasom, hogy a fék csak dobfékkel fékez és a villany az menüben kapcsolható, de akkor nem lehet vele gurulni, mert gázlevétel esetén egyből fékez. (Ezt nem tartom valami jó konstrukciónak. Fékkarral vezérelve sokkal értelmesebb lenne ...) Mindenesetre mivel nem látok elektromos bekötést a mechanikus fékrendszeren valószínűleg a tesztben írták rosszul.Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #18776 üzenetére
éveknek tűnik mikor 25-el megyek és meg kell várnom, hogy bekapcsoljon
Erről van nagyba' szó... Ez a "megoldás", hogy magától bekapcsol, vmikor
évek múlva, esetleg 1 mp-cel azelőtt, hogy lassulnál maga az életveszély.
Nyugtass meg, hogy kocsiban nem attól kapcsol be, hogy tartod a gázt... -
Somatom
veterán
Tudod is, meg nem is. A fokozatokat a középen levő gombbal válthatod. Nem egy szerencsés megoldás, mert egy kézzel el kell engedni a kormányt. Plusz, húzott gázzal nem érvényesül a váltás. Valamint, lassabb fokozatban az erő is gyengébb, tehát S -ben hiába vagy 20 alatt, akkor is erőteljesebben visz fel az emelkedőn.
Amikor elengeded a gázt, akkor gurul, vagy villanyfékez és visszatölt. Ezt tudod a szoftverben állítani. Én hegyen lakok és nem szeretném, ha lefelé a férfisúlyommal meglódulna. Elektromos szempontból nem szerencsés ez a motorfékes visszatöltősdi, de nekem jobb, mint egy perec. Síkon talán szerencsésebb a kigurulás.
Ha a féket húzod, akkor először a villanyfék kapcsol be a hátsó kerékre. Ha jobban húzod a kart, akkor a mechanikus fék is besegít az első kerékben. De, a kettő együtt sem valami nagy szám, úgyhogy ésszel, előre gondolkodva kell közlekedni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
glaci
őstag
válasz Somatom #18780 üzenetére
Akkor ez a fokozat váltás nem feltétlenül szerencsés a "limiter üzemnódhoz" ...
Viszont ez a fék dolog érdekes. Elképzelni nem tudom, hogy hogyan érzékelheti a fékezést, mert nyomát nem látom, mikrokapcsolót kattanni nem hallok, de ha tényleg így van, az jó lenne! Akkor ha akarok sík terepen gurulhatok vagy lejtőn gyorsulhatok gáz nélkül, ha meg finoman lassítanék vagy a lejtőn nem szeretnék tovább gyorsulni, akkor elég nagyon kicsit húzni a féket és a villanyfék megoldja. Ha tényleg így van, az szuper!
Köszi az információt!Akkor a fék dolog rendben lesz, ha a fékkar a villanyt is vezérli.
A limiter ezek szerint meg egész útra szóló lesz, mert menet közben így macerásnak tűnik a váltogatás.
A tempomat dolgot meg inkább elengedem akkor, ha ennyire nem lehet szabályozni.
(Pedig úgy gondolom, hogy ha a fékkar meghúzására elkezd villamosan fékezni, akkor az én logikám szerint ki kellene hogy kapcsolja egyből, mindenféle rángatás nélkül, amikor meghúzom a féket ...)[ Szerkesztve ]
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
glaci
őstag
Megtaláltam a fékkar tövében a rögzítésénél a villamos kábelt!
Bár, hogy milyen kapcsoló van rajta, azt nem tudom, mert kattanni nem kattan benne semmi. Lehet, hogy potenciométer és akkor a behúzás szögével arányos erősségben fékez. Ez lenne a legjobb megoldás. Nagyon tetszik, ha tényleg így van!Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
Ha nem mikrokapcsoló, akkor inkább Hall szenzor szokott lenni...
Viszont az analóg elektromos fék rolleren ritka mint a fehér holló.
(A vezérlőn múlik: a VESC pl. tudja, de a gyári Xiaomi stb. nem.
De van amikor egy sima gagyi kínai is "tudja". Mármint érzékeli a
pilóta szándékát lineárisan, de a fékerő mégis full digitális... Nem
minden fékezési mód adagolható: nálam hozzáértőbbek kifejtik.) -
glaci
őstag
válasz Somatom #18786 üzenetére
Somatom #18786:
Igen, villog. Jaja, tényleg azt is vezérli valami.
Érdekes, hogy ennek ellenére volt, aki arról számolt be, hogy a fék meghúzása nem kapcsolta ki Nála a tempomatot, pedig az lenne a logikus.DigitXT #18788:
Végül is mindegy, hogy mivel értékeli, de ha szögváltozást is lereagálja, akkor az király!---
Jól rámijesztett:
Párosítottam. Valami béna nevet irt ki. Ráböktem, hogy átnevezem, erre elveszett a kapcsolat és nem kapcsolódott újra.
Szerencsére törlés, majd újra keresés után sikerült újra párosítani és azóta csatlakozik, de cserébe maradt a béna név ...[ Szerkesztve ]
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
de ha szögváltozást is lereagálja, akkor az király!
Szerintem nem fogja: vagy fékez, vagy nem. Ennyit tud.
Simán egy kapcsoló van rajta és kész... Ha nem nyomja
a fékkar, zárja az áramkört, és pl. kapcsolja a féklámpát.
Legalábbis a legtöbb kommersz roller. Sőt, még egy 1+
milliós vason is csak az programozható, hogy mennyire
erősen fékezzen, de menet közben ez teljesen fix. És pl.
jól meg is tudja viccelni az embert, mert óvatosan kezd
biztonsági okokból, majd aztán ráerősít, elég durván.
(Mármint a Wolf King GT-re gondoltam, így konkrétan.)Ui: két keréken különösen az első fékkel nagyon csínján
kell bánni. A hátsó blokkolása inkább megfogható, az
eleje viszont ha megcsúszik, az szinte biztos bukás.(Ilyen szempontból sokkal jobb egy hátsó kerék hajtású
roller, mert fel se merül, hogy az elsőt fékezze a motor...
Persze általában nem tudnak blokkolni az e-fékek, de a
mechanikus fékkel párosítva simán jelenthet problémát.
Habár olcsóbb rolleren meg az sem merül fel, hogy vmi
mechanikus féket rakjanak a motorra. Vagy: egyáltalán.) -
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #18791 üzenetére
King gt n az LCD kijelző van, igaz? Néztem mantis King en, ott is csak on/off az efék... Warrior x en is... Szánalmas... Szaros zero 10x en 5 fokozatban állítható. Ezeken meg bika erős.. Vagy kikapcsolod. Gyalázat
Én is első hosszabb út után kapcsoltam is ki,mert így semmire való"Oh my Goa'uld!"
-
glaci
őstag
válasz DigitXT #18791 üzenetére
Kár, hogy így működnek. De legalább fokozatosan erősít, már ez is valami. Így esetleg azzal lehet játszani, hogy ha már túl sokat lassít, akkor felengeded és kezded újból az elejéről.
Pedig milyen szép is lenne, ha kis húzásnál kicsit, nagynál meg nagyot fékezne és olyan lenne használni, mint a mechanikus társát. Egyszer talán majd ez az idő is eljön.Sajna ma nagyon pocsék idő volt nálunk, így menni egyelőre még nem sikerült vele. Remélem holnap összejön majd!
[ Szerkesztve ]
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
DigitXT
félisten
Én egy 8kW-os dupla motoros NAGY rollerre hoztam a példám.
Azon mindent akarsz, csak nem az elektronikus fékkel játszani...
Egy szimpla motoros 1kW alatti "pálcika" rolleren bőven nem fog
akkorát harapni a fék. Egyszerűen azért, mert valahova tenni kell
az energiát, és egy kicsi akku nem fogja szeretni a nagy töltést...Visszatöltés* esetén lényegében az akku áramfelvétele limitáltja
az elérhető fékhatást. Nem arról van szó, hogy nem lehet ezt tök
másképp csinálni, vagy valami hatalmas fejlesztés kéne hozzá...
Van, amikor fizikai akadálya van egy adott megoldásnak.*: nem minden e-fék tölti az akkut, van olyan primitív, ami csak a
vezérlő és a kábel forralására képes: a semminél jobb, amíg...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18792 üzenetére
Igazából nem is kell blokkolni a keréknek ahhoz, hogy pofára essen
az egyszeri rolleres: elég ha nem készül a nagy fékhatásra súlypont
áthelyezéssel hátra, és már át is vitte a lendület a kormányon...Tudom, arra írod, hogy gyenge a dobféked, de nem kéne így lennie.
Emlegettem már, hogy különböző megoldások vannak e-fékezésre,
viszont alapvetően laikus vagyok a témában, de ez a cikksorozat jó,
vagy nem jó. Szerintem nagyjából érthető, megmagyaráz ezt-azt.BLDC MOTOR BRAKING TECHNIQUES
* Dynamic Braking
* Regenerative braking
* Plug Braking
Which braking method is the best?Összességében, a legprimitívebb Kugoo megoldás (szar), az elején
harap, amúgy gyenge (20 m fékút), cserébe majdnem állóra fékez...
Miközben melegszik a motor, a vezérlő, a kábel, minden. Nagyon.
Ha lenne benne fékező ellenállat, amin dedikáltan elfűti az energiát
talán nem lenne ez a rántás az elején + akár szabályozható is lenne.
(Igen, akár még a fék kar állásának függvényében is. Ha jól sejtem.)A visszatöltés nagyon jó, erősen tud lassítani, a motor se melegszik
tőle. Cserébe kell egy akku, ami fel is veszi azt az áramot. Tele akku
esetén nem használható. Kis akku mellett meg gyengébb lesz csak.
(És kis tempónál már olyan, mint ha ott se lenne, állóra nem fékez.)A harmadikat szerintem rolleren nem alkalmazzák, mert simán tud
akkora nyomatékot egy nagyobb motor, hogy instant repülés lesz
a vége ha elkezd visszafelé hajtani. Hátsó kerék meg csak csúszna.Aki jobban ért hozzá, majd kijavít, én csak tapasztalatból beszélek.
Több metódus kombinációja az ideális. (Komolyabb vezérlők talán
tudják is kombinálni, de gyárilag mindig olyan lesz, amilyen...)Szerk: mindenesetre ha CSAK e-féked van, akkor para, ha regen...
Tele akkuval elindulva a lejtőn jön a feketeleves, hogy nincs fék.
(Ezt amúgy a Kugoo visszatöltés nélkül is eljátszotta: kis aranyos.)[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Peaceliker #18798 üzenetére
A G30 -cal soxor indultam itthonról tele akkuval lefelé és volt villanyfék.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18799 üzenetére
Ennek az lehet a magyarázata, hogy nem volt tele az akku:
egy 10s akku névlegesen 42V teljesen feltöltve (4.2V/cella).
Ha elengeded 42.5V-ra némi kapacitás többlet nyerhető.
Természetesen az élettartam rovására. De 43V már necces:
a Kugoo töltők kb. mind 42V fölé lőtték a szaros 6Ah akkut.Fordítva: ha megáll a töltés 40-41V-nál, az csak kapacitást
csökkent. Cserébe jelentősen megnöveli az élettartamot.
Ill. ha így van, sokkal nagyobb puffer van a rekuperációhoz
akár "tele" akku esetén is (szerintem esetedben is ez lehet).(Mivel a G30 akkuja pálcikák közt nagy, ha nem töltöd max.
feszültségre még akkor is jó hatótávolságod lehet, és némi
villanyféked marad reggelente is... Persze nem az a satulós,
sok amperrel visszatöltő, hanem csak szolid, korlátozott.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs