Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz meri #24037 üzenetére

    Nem nagyon szoktak az olcsó kínai cuccokba biztosítékkal szórakozni.
    Hadd égjen.:D Viccen kívül: a 4A töltés a 13Ah pakknak 0.3C, teljesen
    normális, egyáltalán nem gyorstöltés, nem nagyon kéne baj legyen.:N

    Casseius: no comment. Mondjuk azon, hogy 300W-os Xiaomi enyhén
    felnevettem, még a 3000W is sértés lenne neki. Amúgy a furcsa, hogy
    ez miért csak szabálysértés? Nem közúti veszélyesztetés kéne legyen?

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz meri #24069 üzenetére

    Jól gondolod, bár kizárólag kulcsos kapcsolót még nem használtam, de igen,
    a kulcs része ennyit tud: megszakít egy vezetéket. Amikor már van rajta egy
    akkufesz kijelző, meg esetleg kombinálva gázkarral, onnantól érdekesebb.:D
    (Jó 3 éve minden rolleremen - ez kicsit fellengzősen hangzik, de mondjuk azt,
    hogy volt 3 különböző, és azok iterációi -, félmarkolatos gázkart használok...
    Azt vagy leviszem a kontrollerhez, vagy nem: amikor a kijelzőhöz kellett kötni
    az adott funkciót, akkor nem vittem le, hanem fent oldottam meg a dolgot.:K)

    Szerk: egyébként nem szeretem ezt a kétszer bekapcsolós dolgot.:))
    A mostani verziómon egy "eFuse" áramtalanítja az egész hóbelevancot, ha a
    kapcsolót lezárom, tehát ez tökéletesen védi mindenféle buzerálástól, semmi
    sincs feszültség alatt, amíg nem adom rá a "gyújtást". Viszont amint ráadom,
    az feszültség alá helyez mindent* azaz működtethetők a lámpák, index, duda,
    de még van egy plusz védelem, a "motorleállító" kapcsoló, ami tiltja az ESC-t:
    ha az nincs lekapcsolva, persze alapból éled az is, és el lehet indulni a vassal.

    *: kulcs nélkül csak a töltőport csatlakozik fixen az akkuhoz a hátsó dobozban.

    [ Szerkesztve ]

  • DigitXT

    félisten

    válasz meri #24072 üzenetére

    Nem is kell több drót oda, lévén az akkufeszt akarod megszakítani vele, és a feszültségkijelző (plusz) lába rá van forrasztva a kulcsos kapcsoló másik felére. Ami extra ilyenkor az a test a kijelzőnek... Az eFuse-nak csak egyik opciója ez a kulcsos kapcsoló, amit most ki is használok, de amúgy simán be lehet csak gombbal is kapcsolni (ahogy egy játékautóban használtam:D), továbbá képes még "betolásra" is bekapcsolni, és időzítve ki. Ha gyári rollered van, akkor az elektronika nem fogyaszt sokat "kikapcsolt" állapotban sem. Valójában ez egy készenléti állapot, mert a bekapcsológomb nem fizikailag kapcsol áramkört...:R

    Akkor kezdődnek a bajok, ha raksz rá extrákat, pl. kiegészítő világítás(ok), stb. Ami ezeket táplálja (mondjuk egy 12V átalakító), az bizony fogyaszt magában is, és pont nem vesz tudomást arról, hogy most a roller vezérlője épp ki, vagy be van kapcsolva. Szóval ha otthagyod a rollert, eleve magában is merül, de ha épp arra jár vki vicces kedvű, simán fel tudja kapcsolni a kiegészítő lámpád: az kellemetlen!

    Magyarán le kell választani. Hogyan? Mondjuk relével. Igen ám, de amíg nincs kulcsos kapcsolód, addig nincs mire kötni a relét. Adná magát, hogy rakd rá a gyári gyújtásvezetékre, csak az meg általában nem terhelhető, így ki is nyírhatod.

    Na, ilyenkor marha kényelmes az eFuse, mert az áramtalanít mindent is, szóval nem kell ilyen relés leválasztáson gondolkodni. Amúgy meg biztosíték is.:R Tehát ha túláramot érzékel, akkor is letilt, ezzel megakadályozhat egy zárlatból fakadó tűzesetet... bár az is igaz, hogy ha zárlat van, akkor olyan nagy áramok indulnak meg, hogy a BMS-nek is kutya kötelessége (lenne) megszakítani azt...:B

    Ui: a legtöbb "aftermarket" eBike vezérlőnek van "gyújtás" bemenete, amire ha akkufeszt kapcsolsz, a vezérlő bekapcsol, ha elveszed, akkor ki... Tökéletesen kompatibilisek a kulcsos kapcsolóval ezáltal. De mondjuk egy VESC nem ilyen, annak nincs ilyen bemenete. Azt bekapcsolni egy sima kapcsolóval lehet, ami a testre zárja az adott bemenetet. Na és ezt megcsinálni nem triviális. Én pl. relét használtam erre a célra, ami teljesen jól működött, egészen addig, amíg el nem kezdett ugrálni a dobozban a rossz utaknak köszönhetően... Sajnos egy relé az mechanikus szerkezet, ütésre szétugrohat benne a kontaktus, s hiába áll helyre kb. azonnal, ahogy visszahúzza az elektromágnes, egy kis kihagyás is elég a VESC újraindulásához. Mondanom sem kell, hogy ez igen kellemetlen... Na erre adott nekem tökéletes megoldást az eFuse... szóval ha valaki VESC-et használ, nem gombbal akarja kapcsolni/nem akar relézni, nincs mese, áramtalanítani kell. Opció lett volna a szilárdtest relé, bár az meg pont testet kapcsolni nem szeret.:DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák