- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
- Direct One (műholdas és online TV)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- DIGI kábel TV
- C# programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
P3Dr0
senior tag
Sziasztok!
Mai nap folyaman boldog tulaja lettem egy Mi PRO 2-nek.
[kép] [kép]Lenne par kerdesem. Ma kiprobaltam az eszkozt es egesz jol hasit pedig ropke 97kg vagyok
Svedorszagban lakom es sikerult egy latszolag orosz osszeszerelest megvennem aminek a vegsebessege nem 20 km/h hanem 26 km/h. (Egyszer valami tortent es sikerult rovid idore 32 km/h-t is kihozni a rollerbol de ahogy a "gazhoz" nyultam azonnal vissza allt 26 km/h-ra)
(Frissitettem a Fw-t is).
A hosszabb emelkedot alattam viszont mar eleg nehezen birja.
Mielott elkezdtem hasznalni a gepet a kerekeket felfujtam. (elso : 50 psi, hatso : 55 psi).
Ez a nyomas igy jo vagy sok?
Azonkivul kaptam egy extra gumit belsovel ami picit aggodalommal tolt el mivel olvastam is,hogy allitolag eleg konnyen kapnak ezek az eszkozok defektet.
Mennyire valos ez a problema?
Gondolkodtam,hogy a gumikat tomor gumira cserelnem. Erdemes?
Erre gondoltam :Honey comb solid 8.5" tire (C)
[link]Az utolso kerdesem az lenne,hogy erdemes a mostani 300 wattos motort 350 wattosra cserelni?
350 watt motor :
[link]Eleg ha az ember az uj motort beteszi max a hatotav lesz kisebb vagy ez azert nem ennyire egyszeru ahogy en gondolom?
Valaszokra elore is koszonom.
-
P3Dr0
senior tag
Talaltam megoldast a tempomatra. Ha mar felment a legujabb FW akkor sincs baj mert le kell tolteni a play store-bol az m365 Tools-t.
Elinditva a programot kapcsolodva a rollerral a BASIC funkcioknal szabadon kapcsolhato a Cruise Control ON vagy OFF.
Kiprobaltam jol mukodik. -
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9843 üzenetére
Tegnap üzemeltem be a scootert és azonnal frissitett is FW.t a gyári app a legutolsóra. Cruise control ment is a levesbe ahogy kell. (Gondolom a legutolsó FW verzió lehet mert utána nem adott fel újabb frissítést). m365 Tools is az utolsó verzió ami a playstore-bol elérhető.
Scooter aktiválásnál a gyári appban Svédországot adtam meg mert itt lakom de a recommended az Germany volt.
Mindenesetre most örülök,hogy egy kapcsolóval a cruise controlt vissza tudtam kapcsolni.
Kers mode on lehet még kapcsolni hogy gyenge , normál vagy erős legyen. Alapból gyengén (weak) van gondolom ez a fék hatás lehet. Még nem nyúltam hozzám365 tools szerint a FW így néz ki :
ESC FW : 0224
BLE FW : 0132
BMS FW : 0128[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9846 üzenetére
Mivel meg csak 2. napja vagyok tulaja a gepnek ezert elnezest kerek ha nem tudok teljes infoval szolgalni.
Ha az m365 Tools-ra gondolsz az az 1.6.7 verzioszamu.Egyedi custom FW-t hogy illetve mi alapjan erdemes elvegezni?
Lattam olyan websitetokat mint pl. [link]
ahol lehet confoglni majd a kesz configot letoltve lehet BT-on programozni a rollert de nemtudom mi alapjan erdemes a "tuningot" elvegezni. Megsutni a motort vagy vezerlot nemszeretnem.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
Időközben az SHU val (link: [link] ) kicsit átformáltam a FW-t. Kiszedtem a 30km/h speed limitet a csipogassal együtt, Max speed sport módban 33km/h, (ez a max állítólag amit a motor gond nélkül képes kihozni magából), sima és a gyalogos módok is picit "gyorsultak" (pl. a gyalog az 5 ről 7 km/h ra). Azonkívül a "tempomat" 4 sec után aktiválódik 5 helyett, míg a motor 4km/h sebességnél indul az eredeti 5 km/h helyett.
Viszont az áram és feszültség értékekhez nem nyúltam az üzemmódokban mert egyenlőre fogalmam sincs a motor parameétereiről a vezérlőről és az akkupakról. Így inkább hagytam ezeket az értékeket gyári beállításon. Ez a xiaomi mi pro 2 egész jól "formálható" Az éles teszt majd megmutatja volt-e értelme ennek vagy sem. És persze kérdéses az élettartam is.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9852 üzenetére
Koszonom szepen a helpet sok jo infot irtal
Egyebkent a mostani beallitasok alatt 28 km/h maxot tudtam kihozni a rollerbol 97 kg terhelesemmel Lehet megprobalom az altalad leiirt aram korlat ertekeket mert erzodik,hogy korlatozas most nincs a motoron de hianyzik egy kis "kakao".
Amugy tok erdekes,hogy mar igy is mennyivel jobban veszi az emelkedoket mint gyari allapotban.Mar csak egy kerdesem lenne. En rettentoen felek a defekttol. Erdemes tomor gumira cserelni a jelenlegi tomlos gumikat?
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9852 üzenetére
Vegulis ez marad most egyenlore. 97kg mat 16km/h val szepen felcipelt egy eleg eros emelkedon kb. 100-150 meter hosszon.
Elosszor olyan durvara sikerult a gyorsulas hangolasa,hogy majdnem leestem indulaskor sport mode-ban.
Throttle current raising coefficient : 300. Feltettem : 1300-ra. Nekem ez mar durva volt.
Ezt vissza vettem 500-ra igy egy picivel erelyesebb de nem kenyelmetlen gyorsulas lett a vege Kers maradt de a hatso lampat lekapcsoltam,hogy gyorsitasnal meg lassulasnal ne villogjon csak kifejezetten fekezeskor villanjon fel.
Megegyszer koszonom a tippkeket, otleteket.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #9862 üzenetére
Volt egy kis izgalom,hogy nem fog sikerulni a 224-es verzioval de vegulis sikerult az app felig tamogatja is (224 experimental).
Nem is felig. De most igy jo lesz azthiszem. Sajnos itt mar ösz van sokat esik az eso es nemsokara hó szoval lassan ugyis csak nezegetni fogom szegeny scootert a szobaban honapokig -
P3Dr0
senior tag
Huzd a gazt 1 sebessegen es tartsd 4 masodpercig majd elvileg csippannia kell es tartania a sebesseget mig ismet bele nem nyulsz vagy nem fekezel. Erdemes feltenni a rollert pl. egy dobozra es ugy kiprobalni mert ha uton mesz amin pici uthibak is vannak a razkodastol nemtudod pontosan azon a sebessegen tartani es akkor latszolag "nemmukodik" a cruise control. Legalabbis en mar jartam igy.
-
P3Dr0
senior tag
Gondoltam a rollerre felteszek a rendes gumik helyett tömör gumikat. Igaz,hogy sokkal jobban ráz ahogy irják sok helyen a neten de félvén a durrdeffekttöl elkezdtem keresgélni mig nem megtaláltam és megvettem 2db Honeycomb (b) verziojú tömör gumikat.
Nézegettem leiirásokat meg youtube-on videokat és nem tünt egy nehéz feladatnak. Még 2 spéci gumi feszitö szerszámot meg 18-as villáskulcsot is beszereztem. Gondolván egyik délután majd gyorsan fepåkolom a kerekeket.
Ahha.........
Szereltem én már pár nehéz dolgot életemben, autószereléssel is hellyel-közzel megvagyok de ez a tömörgumi történet iszonyat brutál!
A gyári gumit az elsö kerékröl se volt egyszerü leszedni föleg a belsö tömlöjét kihúzni a felniböl viszont a tömörgumi feltétel maga a pokol volt.
Forró vizben 30-60 percig forralva mindenféle feszitövasakkal, szerszámokkal a hátsó kerékre még sikerült felbányászni az uj kereket viszont ciki vagy nem de az elsö kerék már kifogott rajtam.........
Gumiszervizben végezte a roller ahol nagynehezen feltudták rá tenni a tömör gumit elöre.
Aztán hazatérvén kis szilikonnal és egy kis gumidarabbal a szelephelyeket "befoltoztam" majd összeszereltem a rollert. (Nem lett szép a végeredmény mert sok helyen látszik a "munka nyoma"Roller amúgy jó lett, köszönhetöen a gumiban lévö lyukaknak nem is annyira vészes a rázása mint gondoltam bár hosszabb távon azért nem kellemes...... Viszont picit nyagyobb biztonság érzetet ad,hogy tudom most ez nem fog kidurranni, leereszteni és a nyomást se kell ellenörizni.
Konklúzió : Aki azon gondolkodik,hogy tömör gumit tenne az mi 2 pro rollerére én azt javaslom menjen egyenesen egy gumishoz mert otthon feltenni maga a pokol.
Itt Svédben egyébként a 4. felhivott cég vállalta a gumi cserét az elözöek nem (vajon miért? ) és ahol feltették ott mondták is hogy nem volt egy leányálom munka. -
P3Dr0
senior tag
Akkumlátor / Sebesség : 'Ugy vettem észre,hogy a roller a max teljesitményt 31 km/h csak akkor tudja leadni ha épp akkor szedem le a töltöröl. Ha elözö nap feltöltom az én 97kg-ommal a max. sebesség : 28 km/h.
Szóval mint a dónozásnál is szerintem az a legjobb és legbiztonságosabb ha épp használat elött húzza le az ember a töltöröl a rollert.Hosszabb idejü tárolásnál meg a 60% töltöttség ami jó lehet de másfél havonta még így is érdemes feltenni a töltöre szerintem.
-
P3Dr0
senior tag
válasz Reggie0 #9906 üzenetére
Igen az a jo de a xiaominál nem lehet félbe szedni a felnit! Próbáltam szétszedni a motort leiirások alapján hogy a forgo és az álló részt szét lehessen húzni.........nem lehetett......1 kis darab aluminium le is tört a feszités miatt, késöbb úgy ragasztottam vissza, szerencse,hogy csak a fedöböl jött le igy a motor mukodeset nem befolyasolja.
Mindenesetre MI 2 PRO -ra a tömörgumi felrakás szerintem iszonyat sz**ás.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
-
P3Dr0
senior tag
Gondoltam megosztom veletek,hogy az mi pro 2 mellé vettem egy klón scootert. Aovo m365 pro néven. A wish . com on nagyon olcsón hozzá lehetett jutni ráadásul kupon kodokkal majdnem fél áron meglehetett kapni. Németországi raktárból. Magyar ft ban kb. 30-40e ft körüli áron.
Kipróbáltam. Egész jó kis roller de azért érződik rajta,hogy olcsóbb kategóriájú. Kinaiak azt hazudjak 350 wattos motor de a valóságban 250 watt míg az akksipakk is kisebb mint az orig.scooteren.Összességében főleg kezdőknek ajánlani tudom. Nem egy erőgép de azért szépen meglehet vele tanulni suhanni.
Itt egy fotó a klonrol és az igaziról. (Előtérben a klón mogotte az igazi).
Ennyi pénzért nagyon is megéri. szép összeszerelés. És tömör gumikkal.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz PociAti #10200 üzenetére
Mentem már vele 10 km-t. Gyengébb, lassabb (gondolom ez a 250 wattos motor) és hamarabb is merül(kisebb akupakk 36v nem 42v) mint az eredeti. A "gázkar" nem annyira egyenletes, lassabban gyorsul de abszolút jó. Az összeszerelésre nincs panasz az pont mint a gyári ahogy látom.(hegesztés, csavarozas minden rendben) Markolat "bütykei" jobban kiállnak de nem zavaróan. Az applikációja más a xiaomi soft.al nem működik. Max sebesség, tempomat az appban alapból állítható. Max. sebesség elméletileg 31km/h de gyakorlatban 98kg emberre 25 km/h friss töltéssel majd 20-21 km/h 60% töltöttség mellett. Majd szétszedem télen és megnézem miujsag a vezérlővel és az akksival.
De kezdésnek főleg ennyiért nagyon jó szerintem.
2 hete rendeltem a rollert a wish-rol az akciós kód : CLAYTON (vásárlás végén kell beiini) véletlenszerű de nagy százalékot vesz le az árból. Nekem 52% volt a max az 82% !!!!!
EU.n belül nincs rá vám se áfa (szerződtek az EU.val) és németországi raktárból érkezik. Már ha épp nincs sold out.
Első rollernek , kezdésnek, esetleg tartalék rollernek is egyaránt megfelel. Ja és a kijelzője szép színes 🙂 -
P3Dr0
senior tag
Pár apró dolog még. A töltő adapter egy univerzális már több webshoppban láttam, nem rossz minőség és tökéletesen működik. Azonkívül a lámpa fénye picivel halványabb és nem annyira irányított, inkább picit szort fényt ad. Végül az összecsukási pont ami különbözik de talán jobb, egyszerűbb mint a orig.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz Reggie0 #10352 üzenetére
Itt nálunk svédben sajnos egy brutális lopási, rablási hullám van.
A sok kedves illegálisan idejött majd befogadott agysebész rájött,hogy ezek az eszközök ideálisak a büncselekmények elkövetésére mert halkak, gyorsak, és el lehet velük tünni.
Venni nem akar a sok söpredék inkább rabolják, lopják a rollereket.
Rablás az késsel történik általában a lopás meg garázsok feltörése és bolt elött hagyott rollerek eltulajdonitásával valósul meg. Sok fura esetet olvasni van mikor az ember a garázsban van és még akkor is besurrannak és eltüntetik a rollert.
A rendörség semmit nem tud (akar) tenni igy általában aki rollerre pattan kell valami önvédelmi eszköz is hogy kéznél legyen.
Engem is próbáltak már meg menet közben lerántani de sikerült kikerülni,lelépni. Àltalában nálam alap a sport mód, részben emiatt is.
Svédország sok városában érdemes reggeli és délelötti órákra idöziteni a rollerezést mert akkor a csürhe még alszik.
Délután és föleg este szó szerint inkább már életveszély rá állni mert az esély igen nagy,hogy lekapják az embert az eszközröl vagy halálra késelik.....
(Vidéken, pici településeken nem ilyen vészes a helyzet de a városokban nagyon gáz a közbiztonság)
Èn azon gondolkodom,hogy tudnám MO-ra vinni mikor ott vagyok mert tuti jobban kitudnám használni a kis pro 2-t mint itt. Sajnos valszeg nem olcsó és talán nem is megoldott egy ilyen eszköz szállitása repülövel.Ha valahova megyek én szó nélkül betolom nem érdekel ki mit szól. Néha megy az ocsmány szöveg de mikor vissza kérdezek,hogy ha ellopják kifizetik-e vagy sem mindig csönd a vége....
-
P3Dr0
senior tag
válasz lehella #10356 üzenetére
Ez az elméleti max ami károsodás nélkül kihozható a rollerböl. Igy is szépen melegszik a motor (gondolom a vezélö is) de még atom stabilan üzemel mások szerint is. Szóval ez egy biztonságos beállitás.
Ha a Throttle current raising coefficient értéket 500 ról 1200 ra állítod akkor indulásnál erösen kapaszkodni kell a rollerbe Mondhatni "harap" a gép
Engem az idegesit,hogy amikor a roller eléri az 50-60%-os töltöttségi szintet akkor a dinamika lejebb csökken és a max sebesség is valahol 24-25 km/h ban maximalizálódik. Persze ez érthetö mert az akkumlátornak is véges a kapacitása.
Azon gondolkodtam lehet elférne egy extra akkupakk az eszközön.
Mindenesetre igy is elég élvezetes vele közlekedni szerintem. -
P3Dr0
senior tag
válasz Zotya0218 #10360 üzenetére
Gyak értelemben "gyorsulás". Ha 500 ra teszed az még egészen elfogadható eredményt ad.Nemannyira "ideges" Az én beállításaimmal a max. teljesítmény felvétel 860 watt körül mozog. Egy erős emelkedőre tesztbol felmentem ahol megállt alattam a roller.Ott 861 watt volt a max. teljesítmény felvétel. Tehát annál többet semmilyen körülmények közt nem vesz fel.
Ezt a moror rendben kibirja de ennél nagyobb limitre állítani szerintem már nem érdemes. -
P3Dr0
senior tag
Sziasztok! Rég írtam már a fórumra de lenne kérdésem. Külföldön élek és évente 2-3 hetet MO.n töltök. Otthon (Svéd) van pár rollerem de úgy érzem ide MO.ra is vennék valami guruló alkalmatosságot viszont a tipikus sarokköve a dolgoknak,hogy nem adnék ki olyan sok pénzt elvégre évente 2-3 hétnél többet úgyse menne a roller.
Most így hirtelen 2 járgány jutott eszembe1 : Sencor SCOOTER ONE
2. : Xiaomi Mi EssentialTudom,hogy nem valami acélos választás egyik sem főleg annak tükrében,hogy 103 kg vagyok és valahogy egy 27-30kg/h végsebesség se lenne rossz......(tudom sok az elvárásom ) de mégis mi a véleményetek?
Az Essential húzható megközelítőleg annyira mint pl. az mi 2 pro?
Vagy egyáltalán ez a sencor elfogadható minőség?
Budapesten gurulnék pl. margit sziget és környéke.
Utolsó kérdésem, hogy hol érdemes vásárolni? Én az Alza nevű boltban találtam ezeket a rollereket ez oké vagy van jobb üzlet Pesten?Előre is köszönöm a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz Csigusz 1 #16087 üzenetére
Én drónozni is szoktam ott LiPo aksik vannak de ott a 75% ra töltött aksik nagyon jól bírják a tárolást. Gondolom a rollert is lehetne hasonló kép tárolni. Alulrol alá támasztani,hogy he a kerekein álljon és 60-70% os szinten hagyni az akupakkot. Bár ez csak elképzelés nemtudom a valóságban működne-e.
-
P3Dr0
senior tag
Sziasztok! Rég irtam, inkább csak olvastam de most lenne kérdésem.
Rendeltem egy Ninebot F40E rollert ami jövöhéten meg is érkezik és bár ugyan a xiaomi-nál (mi2 pro) képben vagyok dolgokkal addig itt nem tiszta,hogy az új eszköz aktiválásnál a régió kiválasztást manuálisan is ellehet végezni vagy autómatán állitja a gyári app?
Àllitólag bizonyos régióknál a max sebesség 30 km/h. Ez igaz?
Ha ez igaz melyek azok a régiók? (Canada? pl.?)
Hallottam olyat is,hogy a roller gyáriszámát mókolva lehet csak a régió váltást megcsinálni. Ez igaz?
Végezetül arra lennék kiváncsi,hogy a xiaominál használt m365 tools, vagy a XiaoFlasher illetve a ScooterHacking Utility appok használhatóak az F40E-nél is?
Ja még egy utolsó kérdés :
Mi a különbség a Ninebot F40E és a Ninebot F40 között? (E mint Europe?)Válaszokat elöre is köszönöm és bocs a sok kérdésért.
-
P3Dr0
senior tag
Igen megvan még de az a baj,hogy 108kg vagyok és félek az anyagfáradástól
Ezért választottam az F40E-t mert az állitólag 120kg ot elbír de jó lenne megtartani a 30kg végsebességet mert sokszor kihúzott már a bajból.
Garancia az nem gond mert ha valami tönkre is menne én bármikor megjavítom. -
P3Dr0
senior tag
válasz bajnokpityu #16779 üzenetére
Én a 106kg hoz választottam az F40E-t. Nekem 1-2 nap és megjön, kiv leszek mit tud.
-
P3Dr0
senior tag
válasz bajnokpityu #16913 üzenetére
Semennyire! Ez a roller akkora csalódás nekem,hogy leiirni nemtudom. Egy rakás sz@r! Èn is csodálkoztam,hogy mennyire ratyi a teljesitménye. Elvileg van rá részleges megoldás de mivel a drv 5.7.7 legalábbis nálam igy picit mókolós a dolog.(Még igy is rizikós mert lehet már az uj IC vel szerelt a vezérlö...). Ezt még megcsinálom közben várok is picit mert a SHU team már valamit kitalált csak egyenlöre még BETA.
Eddig úgy érzem a Xiaomi mi2 pro fényévekkel jobb. Sajnos nekem nem volt más választásom mert a pro 2 csak 100kg-ig birja és egy év alatt apró kis repedések megjelentek már a vázon alattam.
Ráadásul mivel Svédországban élek itt nagy scooterekkel nem lehet járni, nagyon beszigorítottak és az a scooter ami 250 wattnál erösebb és többel tud haladni mint 20km/h mopednek minösül amire vizsga, adó kell és ráadásul nem mehet máshol csak közuton ahol az autók is.Itt van pár fotó a csoda scooterröl meg az idöközben elkezdett projectröl :
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]Majd meglátjuk mi lesz.
-
P3Dr0
senior tag
válasz bajnokpityu #16932 üzenetére
Nekem van mi2 pro-m is de az a roller komolyabban tud haladni és akksi idöben is jóval többet nyújt. Amúgy pl. a controller az mi2 -ben szintén jobb kialakitásu mint az F40-ben. Oké tudom ezek csak pálcika rollerek szóval nem szabad sokat várni tölük de ez az F40 nekem nagyon lehangoló így elsöre.Az elsö teszt út után már bontani kellett a rollert. Ahol az mi2 felment emelkedön ott az F40 már megállt alattam!
A napokban megcsinálom majd a downgrade-et (már ha a vezérlö IC ST kompatibils és nem az új) aztán kiderül mennyire "finomhangolható" a roller. Biztos ami biztos kinábol rendeltem azért egy másik vezérlöt amin a régebbi drv van ha ez az új már védve lenne a downgrade ellen és nem sikerülne a programozás.
De az akkumlátor "mizéria" még mindig ott van mert érezhetöen kevés ez az akksi teljesitmény ehhez a rollerhez. -
P3Dr0
senior tag
Én személy szerint innen rendeltem :
[link]
Ha selejtes akkor ismét csak a céget minősíti. Viccet félretéve persze nem selejtes hanem egyszerűen az akkupakk pici, sose fog az a roller 40km-t elmenni egy töltéssel ha csak nem lejmenetben nem megy. Azonkívül elnézve a motorvezérlőt szerintem 106kg súllyal az emelkedőket se nagyon eröltesd. Hosszúakat ami pl. már 100m végképp ne.
Én nagyon sajnálom mert egy alternatívaként tekintettem a rollerre az mi2 pro helyett de így gyárilag... hát szóval lesz munka vele rendesen. Nálam ráadásul azért nincs választás mert itt Svédországban a nagyobb rollekre komoly szabályok vonatkoznak szeptember 1 től.
De ahogy látom a magyarok is átvették így a nagy rollerek MO.n is hamarosan elkezdenek majd megcsappanni. És jönnek a tuningolt pálcikák.
[link]
Nálunk ráadásul max. 20km/h MO,n legalább meglesz a 25km/h max. sebesség korlátozás.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
válasz anorche1 #16938 üzenetére
De lehet viszont kell ra minden, jogsi, muszaki, biztositas es nem mehet sem gyalog, sem bicikli uton! Viszont az autok kozott meg szerintem elegge problemas es mi sem bizonyitja jobban,hogy rossz a Sved tervezet,hogy szept. 1-ota miota bevezettek a szigoritasokat sok embert utott mar el auto
-
P3Dr0
senior tag
válasz Thunderzolee #16941 üzenetére
Nem tud nagyobb hatótávot. Sajnos valamit elszurtak a FW-ben 5.7.7 ami miatt rádásul sokkal tobbet fogyaszt mint a regebbi FW-en, 5.4.9
Ha global settingsen van (30km/h) akkor egyenesen tragikus amit muvel a roller egy 100kg os ember alatt. Max. 13-15 km hatótáv de ott már vörösen világit a töltöttségjelzö.
A nagy baj még az,hogy a gyártó lezárta downgrade lehetöséget igy aki frissitett esélye sincs,hogy az 5.7.7-röl siman vissza mehessen a az 5.4.9-re.
Ráadásul az ST Link-es downgrade sem müködik mert a motorvezérlöben a gyartó sunyiban cserélte a micro controllert.....
Èn épp kinábol várom az új controllert amiben még az STM chip van és ott lesz lehetöség a finomhangolásra mint a xiao mi2 pro esetében. -
P3Dr0
senior tag
Jótanácsként leírnék pár dolgot Ninebot F40 (F20, F30)-al kapcsolatban hátha másnak segíthetek ezzel.
Szóval ahogy látom a gyártó elkezdte megszivatni a embereket így ha valaki nincs megelégedve az adott roller paramétereivel nagyon óvatosan járjon el mert könnyen lehet,hogy visszafordíthatatlan kárt okoz a rollerben!
Nekem eredetileg F40E "volt" ami alapbol 25 km/h sebességre volt képes. Mivel az mi 2 pro-nál már megszoktam a 27-33 km/h közötti sebességeket úgy döntottem,hogy hozzányúlok a FW-hez.
A Ninebotoknál nincs átfogo tuning még így a sebesség beállitás (paraszt tuning) csak úgy müködik ha régiót állít az ember! (Más régiók, más végsebesség)
Àt állitottam Global settingsre a rollert és azonnal megjött a 30km/h végsebesség de csak késöbb vettem észre,hogy a régióváltás csak a S/N módosításával lehetséges!
Igen ám de akkor mi van a garival, gondoltam vissza állitom a S/N-t az eredetire......Mütét nemsikerült mert a roller mintha átment volna "read only" mode ra!
Onnantól fogva semmit sem lehetett állitani. SHU (ScooterHack Utility) de a gyári appban sem!
Gondoltam akkor nincs más hátra ki kell kapni a vezérlöt és erélyesebb módszerrel megflash-elni.
Megkerestem a pontokat és mint szokás egy ST-Link V2-vel neki is álltam downgrade-elni a vezérlöt.
Ugyis a jelenlegi drv5.7.7-el komoly gondok vannak így kapóra jött volna egy downgrade + S/N vissza állítás.
Ekkor ért a következö nagy pofon.
A Segway úgy döntött szopórollert ad az embereknek és sunyiban a vezérlöben talalható microchip-et megváltoztatta, STM32 -röl AT32F415CBT7 micro controllerre a bootloadert zárta így érthetö,hogy miért nem lehet semmit sem állitani a hacking toolsban és miért nem downgrade-elhetö az új széria. (Egyenlöre)
Szóval maradt az a megoldás,hogy rendeltem egy új vezérlöt amiben a global settings van (F40) és jól nem nyúlok hozzá míg ki nem találnak valamit ezekre a zárolásokra.
Amúgy is utólag rájöttem ha 30km/h a végsebesség az akkupakk nem sokat bír 10-15km max hatótáv ha meg 20km/h ra maximalizálom akkor meg állva elalszik az ember a rolleren
ìgy aztán a gyári 25km/h a jelenlegi beállítások mellett lehet kompromisszum.(Ahogy a gyártó ezt meg is álmodta )
Szóval ha olyan rollert keresel amit szeretnél húzni, finomhangolni akkor a Ninebot szériát erösen javasolt mostanában elkerülni.
Ellentétben a Xiaomi mi2 pro val ahol igazán testre szabhat az ember mindent amit csak akar.
Szóval Ninebot esetében csak óvatosan a tuniggal mert könnyen új vezérlö lehet a történet vége -
P3Dr0
senior tag
Még annyit,hogy az F-széria vezérlöje hitvány minöség, olyan vékony a nyomtatott áramköri rajzolat,hogy forrasztani sem lehet mert könnyen felszakad a rajzolat még egy höfokszabályzós pákánál is! Szóval a programozás szigorúan forrasztás nélkül "tüskézéssel" lehetséges biztonságosan.
-
P3Dr0
senior tag
válasz yodamester10 #16981 üzenetére
Én azért vagyok kénytelen ilyenekkel "vacakolni" mert ha a rendőr meglát ne fogjon gyanút. Ha izmosabb rollerrel meglát a helyszínen elveszik a rollet kapok egy elismervényt és elviszik bevizsgálni a rollert. Ha kiderül,hogy a motorja erősebb mint 250W és 20km/h nal nagyobb sebességre képes durván megbüntetnek.
Ellenben a kis "pálcika" rollereket "még" nem bántják. (Svédország). -
P3Dr0
senior tag
válasz Somatom #16983 üzenetére
Mivel ugye nem mehet bringa és gyalogúton csak közúton így pár dologgal el kell látni a rollert. pl. index, tisztességes első, hátsó fények és láttam már van "mini" fékpad is amin nézik a rollert. Van 2 autóm nincs kedvem egy harmadik eszközzel vesződni a roolerben épp ez "volt" a jó,hogy felpattant rá az ember és ment de mivel ennyire beszigoritották nálunk számomra nem sok értelme van egy rendes rollernek
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dell notebook topic
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Politika
- Renault, Dacia topik
- Hobby elektronika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Formula-1
- Autós topik
- További aktív témák...
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen