Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • alphamooncam

    őstag

    Sziasztok!

    Tanácsot szeretnék kérni micromobilitási kérdésben.

    50+ éves vagyok és 100kg.

    9.-iken lakom, lift kicsi, de van.

    Naponta 30+ km-t utaznék.

    Városba két úton tudok indulni, az egyik 70-es táblás, ahol inkább 90-en közlekednek.--> Elvárás lenne a valódi 80-as tempó, együtt tudni haladni a közlekedőkkel. (Biztonság !)

    Bukósisak lesz, kötelező biztosítást kötök. "A" "B" kategóriás jogsi van. (10+ éve adtam el túramotoromat, egy-két alkalommal jártam a Ringen, és motorral lassan is tudtam hajtani)

    Valami ilyesmire járműre gondoltam alkalmasként, pár hét keresgélés után.[Dualtron City]

    [link] Az ember idióta. Az egy dolog, hogy nem tartja be a szabályokat,de legalább jobbról előz, meg úgy általában belemegy olyan helyzetekbe ami életveszélyes.

    Amiért a példának felhoztam az az, hogy úgy látom a kéztartásából, hogy ülve vezet, és három sávos úton 81km/h volt a max. amit mutatott az órája.

    Valami, ilyesmit szeretnék én is, csak nem ilyen öngyilkos módban vezetni.

    Tudtok-e ennél jobb "segédmotort" 50kg önsúly alatt, illetve bármi ami az eszetekbe jut, a lift eléréséig lépcsőházi 10 db lépcső leküzdése - min sebesség 70km/h - illetve emelkedő 100kg-val szentháromság kérdést megoldani.

    Ami még fontos lehet, hogyha megállít a rendőr akkor gyorsan tudjam olyan módba kapcsolni, hogy meg tudjam a helyszínen mutatni, hogy megfelelek a szabályoknak.

    Válaszokat előre is köszönöm.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #24758 üzenetére

    "Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
    tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
    kitétel az SMKP kategóriára..."

    Tudok a sík úton tartós 45 km/h sebességkorlátozásról.

    Bemérni trafival hivatalos.

    Jobban félek attól, hogyha ezt a sebességkorlátozás szabályt betartom, akkor ott halok meg, mert letolnak az útról. Tudom miről beszélek.

    Eleve nagy kerekű, 15"-os néztem ki.

    A másik szóba jöhető smkp [Afreda S6 Pro]

    volt ami még megfelelhetett volna, de az meg egyrészt max 50-et tudna alattam, másrész hátul nincs rugózása.

    "Másfelől a rollerrel főúton veretés
    és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás..."

    Amit én keresek nem igazán roller, és tizenplusz collos kerekekkel, jó futóművel, ülve, már nem látok ellenmondást, a biztonság és a főúton való közlekedés között, ha egyébként nem akadályozom a forgalmat a lassúságommal, pláne 40 év balesetmentes vezetési tapasztalattal. (Segédmotoros jogsim 1984 óta van.)

    "Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
    Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
    Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP."

    Rendszám nélkül trafi sem ellenfél, kivéve ha nincs mögötte 100 méterrel járőr.

    Csepeli gyorsforgalmin meg még az életbe nem járt gyalogos rendőr, és máshol meg nem szükséglet csapatni, itt meg életet ment.

    Szóval elég erősnek kell lenni, hogy ne nekem kelljen nyuggerként feltolni a dombon a biciklit.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Reggie0 #24760 üzenetére

    "Ugy az mar nem segedmotor, hanem egy kategoriaval feljebb: motor, csak papirok nelkul."

    Tennék rá rendszámot ha lehetne, csak fel lehessen vinni a 9-ikre, úgyhogy kvázi segédmotor, ránézésre, kancsalítva. ;)

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24765 üzenetére

    Cityvel ha volt tapasztalat, szivesen olvasnám.

    Sokat gondolkodtam a dolgon, mire ide írtam.

    Kormánygátlót tervbe vettem, illetve lehetőség szerint minél alacsonyabbra szeretném tenni a kormányt.

    Az ülés miatt, eleve alacsonyabbra lehet számítani a tömegközéppontot, ami szintén jót tesz a stabilitásnak.

    Első futómű (is) ahogy láttam videókat ricnis, elvileg lejjebb lehet ereszteni, hogy nagyobb legyen az utánfutási szög.

    Persze a puding próbája az evés...

    Sosem motoroztam bukó, kesztyű, gerincvédő protektor és motoros csizma nélkül. Utóbbi erre már ciki, helyette lehet nézek vmi mást, ami nyújt egy kis védelmet. ( 80-as évek segédmotorozását ide nem értve )

    Kösz a tippet, ránézek erre a Wolfkingre, úgy rémlik mintha már láttam volna róla videót.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24767 üzenetére

    Köszi az infót. Két dolog.

    Mindenkép alacsonyan ülve szeretnék vezetni.

    Van-e gyári ülés felfogatási pont a wolfin, illetve a 10 collt már kevésnek érzem gödörügyileg, azért néztem nagyobb kerekűt.

    De ha azt mondod, hogy atombiztos lehet átgondolom.

    Telóról vagyok, így nem tudtam még rákeresni.
    Összecsukás, hogy megy a Wolfinál?

    Tartok az olyan mechanizmusoktól, ahol a csukló az első és a hátsó kerék között van.

    Wolfihoz alkatrészellátás, szervíz milyen? Dulatron azt hirdeti magáról, h x plusz éve fejleszt, és nem várható h 5 év múlva már nem kapok a termékeihez alkatrészt, mert utód nélkül megszünt.

    Nem tudom, ezekhez a rollerokhoz van tipusengedély, nem kell egyéni köhém vizsga a forgalomba részvételhez?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24769 üzenetére

    THX

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Reggie0 #24771 üzenetére

    "Elektromos smkp-t hackelni nagyobb sebessegre nem lenne biztonsagosabb es egyszerubb?"

    De egyszerűbb lenne, de nem fér be a liftbe. City elvileg nincs 160 cm magas hátsó kerékre állítva.

    Súlyhatár kb. 50.kg, ezt is necces mozgatni, ráadást 10 lépcsőfok van a lépcsőház szintjéig, a lift eléréshez.

    Nagy kerékkel megoldható, ha leszállok és finoman húzom a gázt. 10 collos kerék már biztosan nem ugrik át egy lépcsőfokot, oda babakocsi/tolószék kinek mi tetszik feljárót kell építenem, de ehhez már szövetkezeti elnököt is meg kell megheckkelnem.

    Lift 100x100x200cm. Az ajtónyílás max 80.cm széles. Két felnőtt már egymáshoz ér, ha egyszerre utaznak, és az egyiken hátizsák van.

    Sajnos kizáró ok a méret.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #24774 üzenetére

    Nincs egy tároló a ház aljában?

    Közös helyiség, volt bringatároló, ma már fodrászat.

    Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.

    Pálcika szóba sem jöhet, a King alkalmas lehet a feladatra, tervbe van véve egy próba.

    Vicces, ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
    meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.:R

    Elzavartam anno az asszonyokat, így nincs aki beleszóljon hova teszem.

    Nagyszoba közepén lenne neki hely, ha meg jön az unokám, akkor kiteszem addig az erkélyre, hogy ne borulhasson rá.

    Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
    rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
    30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán.

    Bp.keresztbe-hosszába kb.15km. oda-vissza 30.

    Amikor 30+t írtam, max ekkora távra gondoltam naponta.

    (Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
    tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...:K)

    Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
    meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?:N

    Korábban természetesen láttam Bull K6- videót, és ez vezetés szempontjából messze biztonságosabb, mint a roller állva. Egy másik videón egy egy kb. 2m-es zászlórúdon aka. CB antennán egy picike háromszögletű piros zászló volt rögzítve a K6 hátsójához.
    Mozgásra van kihegyezve a látás, egy izgő-mozgó tárgy szemmagasságban még periférián is jól látható.

    K6-ot nem tudom, hogy tudnám beszerezni, Dualtronnak meg a Franciáknál is és a Spanyoloknál is van EU-s képviselete.

    Aztán itt van az ár. Nem azért lakok panelban, mert felvet a pénz. 1M környéke már erősen határeset, amit kiadhatok egy ilyen projektre.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24775 üzenetére

    Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
    Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is."

    Ezért kell ülni.
    Mondjuk anno osztrák-olasz motoros túrán így is szétültem a seggem, amikor a Dolomitokban csapattuk. Emlékszem az egyik alagútban az operátor a hangosba kiabált, hogy ne állva hajtsak.

    Egyébként ez én vagyok 2007 évi tavaszi bemotorozáson. [link]

    "de jó lenne egy ilyenen meghalni" :DDD :C :R

    (Bull K6-hoz.) Említettem korábban, hogy jártam már a Ringen. Egy kölcsön 750-es GSXR-el a célegyenes végén 270-nél nyúltam rá a fékre. Na az meghatározó élmény volt. Ez egy egyszeri alkalom volt.

    Gondolom, ez K6-os élmény is az lehet.

    Viszont a saját GS500-asomon nem igazán volt majrécsík, ( a gumik oldalának azon része, amit nem használnak ) és csizmám koptatóit cserélni kellett volna már.

    Megjegyzem, nem azért kell az erő, hogy mindíg és mindenhol gyorsan menjek, hanem vannak olyan helyzetek, ahol nem a fék a megoldás, hanem a gáz.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24778 üzenetére

    "King teljesítmény alapján be is férne smkp-ba, csak max sebesség miatt nem. De ezt mondjuk nem firtatta nekem a balesetemnél eljáró rendőr. Volt jogsi, sisak6, világítás, biztosítás és rendben voltunk. "

    Az jó hír, hogy legalább nem csesztettek. Remélem teljesen felépültél!

    Azt gondolom, talán egy vén fószert, aki többé kevésbé üléses rollernak kinéző tárggyal közlekedik nagyjából szabályosan, és a papírjai is rendben vannak, nem bántják...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Gallmix #24782 üzenetére

    "Nappali közepére... azért gondolj bele, hogy a kerék az nem steril, összeszed, mindenfélét. Sárról egyebek nem is beszélve.

    Peaceliker, tervek szerint az ülés az már motornak számít nem rollernek. Motorhoz meg kell jogsi is stb."

    Legkisebb szoba kivételével minden helyiség le van kövezve. Takarítás belefér a kompromisszumba.

    Amennyiben megmarad az eredeti funkció, hogy állva lehessen rajta rollerezni plusz rajta van egy ülés, ha akarom roller, ha akarom SMKP, hazai jogszabály híjján Eu konform 4000W határig, ha jól tudom.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24781 üzenetére

    "Nem azért halsz meg k6-on, mert elesel vele. Hanem, mert nem vesznek észre és megölnek :U ;]"

    ÉS ez valamennyi bringásra, motorosra, egy nyomon haladóra is igaz, meg úgy bárkire aki kimegy a forgalomba. Jobb kézszabály... pl. nem láttam a villamost jönni., kb még a méret sem lényeg...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #24774 üzenetére

    Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.

    Ebben a kicsomagolós videóban [link] súlyra 137, dobozzal 150 fontot ír, ami 62 kg. öntömeg.

    Videóban az összecsukással/nyitással is láthatóan meg kellett küzdeni.

    Azt hiszem ez a két dolog már komoly megfontolást igényel a 9.-ik emeleti tárolási szükséglet miatt.

    Meg tudnád mondani, hogy mire jó a szinuszos trigger, és megoldható-e és ha igen hogyan, mennyiért a vezérlő szinuszosra való átalakítása.

    Köszi.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Reggie0 #24789 üzenetére

    A linkelt videóban volt így a fordítás.

    Tudtommal triggernek szokták nevezni a "ravaszt", az elsütőbillentyűt is, jelen esetben a gázkart.

    Ha már itt vagyok megkérdezem.

    Motoros korszakomban elkoptattam pár gumiszettet, de olyan szerencsés voltam, hogy nem volt defektem.

    Agymotoros rollereknél mennyire kivitelezhető a helyszíni javítás, gondolok itt különösen az útban lévő elektromos vezetékekre is, vagy gondolkodás nélkül hívni kell egy taxit?!

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #24774 üzenetére

    Ma voltam a Futureboardban, meg továbbgondoltam a Kaboo Kinget.

    A boltban volt City, így körbe tudtam szagolni.

    Kormányszarvat, kezelőszervek miatt bal oldalon nem lehet teljesen lehajtani.

    Fékkar motoros szemmel nézve nem elég kemény, de talán vállalható.

    Nem 300+ kilót kell megfognia 180-nál, hanem 130kilót 80-nál, így ez nyilván lehetne jobb, de nem kell azonnal cserélni.

    City összecsukása. Hát..., napi két alkalomnál többször azért meggondolandó, kicsit útban vannak a fékcsövek, vezetékek.

    Tervbe van véve amúgy, hogy kb. 20 cm-el alacsonyabbra kéne tenni a kormányt, ami egyrészt így szükségtelenné tenné az összecsukást, másrészt a jelenlegi hosszban szerintem gyengére lett tervezve a hosszú erőkar miatt kormány rúd.

    Befékeztem az első kereket, és előre tolva a kormányt éreztem, hogy nem lenne lehetetlen meghajlítani a függőleges kormányrudat, egy kisebb sebességű járdaszegélyre futás már szerintem kivégezné.

    Lehet kapni hozzá kormánymagasítót, de ez tök vicces, pontosabban
    ökörség még jobban meggyengíteni az egészet.

    Kormánycsapkodásra a nagyobb átmérőjű kerék miatt a szervizes szerint nem érzékeny, futóműje ricnis (bordástengelyes) , 3 fokozatban lehet állítani a magasságot, és vele a kormányszöget.

    Ráállva, nem volt különösebb gondom a rugózással, az első elasztomert azért valószínűleg cserélni kéne majd egy puhábbra.

    Elasztomerről azt gondolom, hogy gondozásmentes, kisebb súlyú, mint a tekercsrugós, és talán a lengéscsillapítása sem rosszabb.

    Roller zárása: A kulcs botrányos. Fiókos irodaszekrényem kulcsa masszívabb.

    Nincs gumiszigetelés az akkutartó doboz és kulccsal zárható teteje (trepni) között.

    Nincs lehetőség lezárni elektronikusan a gépet, ha az utcán hagyom és rányúlnak a gázra, simán eltörheti egy féktárcsazár a féktárcsát.

    Szervizes szerint, defektre akkor érzékeny, ha nincs megfelelő guminyomás.

    Nincs olyan szolgáltatásuk, hogy érte menjenek egy defektes rollerért, a GLS-t meg nem hívhatom azonnal a 67-es kilométerkőhöz, úgyhogy marad a taxi, mert a helyszínen gumit javítani esélytelen a szervizes szerint.

    Ülés létezik hozzá, több darabból áll, de a boltban nem volt.

    Elvileg 50K-ért kapható, de külön a rögzítő csonk részt nem, csak egybe.

    Engem igazán az érdekelt, hogy a közelről megnézhessem a felfogatási pontját, az meg megvolt. Elvileg van terv arra, hogyan oldom meg az ülés problémát 50K-t nem adnék ki erre.

    Miközben beszélgettünk témát váltott és a Kabooról kérdés nélkül, azt mondta az eladó-szervizes, hogy azért hagyták abba a forgalmazását, mert szerintük gyenge minőségben gyártottak.

    Itt egy pillanatra felszaladt a szemöldököm a homlokomra.

    Nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyi igaz ebből, de mivel kérdés, és minden előzmény nélkül mondta, és nem tudhatta, hogy egy King lehetne egy másik jelölt, de legalábbis elgondolkoztatott.

    De ha már King.

    Gondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, mivel nincs gyári ülésrögzítési pont, így az mindenféle képen gányolás, engedély nélküli átalakítás felszerelni rá egyet, még akkor is ha technológiailag fejlettebb, erősebb stb. mint a konkurenciáé.

    Ha Kingnél beüt a krach nem tudom azt mondani, hogy nem én vagyok a hibás, ha meg a Citynél kekeckednek, hogy ezen meg miért van ülés, meg tudom mutatni, hogy ez bizony gyárilag ilyen.

    Hát kb. ennyi.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24803 üzenetére

    Köszi a választ, de ez csak több kérdést gerjeszt ;]

    "Ez a 3 cső, amibe nyaka megy bele. És ezek csak a dekni első feléhez vannak hegesztve, oldalra nincs. Alul be vannak varva a vázba, ki sosem szakad, de zavaró lesz hogy nem túl sok km után nyöszörögni fog a millás gép és lógni az egész nyaka "

    Nem vágom, hogy a képet hogyan kell nézni, de az a ponthegesztés nem túl bizalomgerjesztő.

    Létezik olyan szaki aki elérhető, és meghefteli úgy hogy ne nyöszörögjön ?!

    Meg úgy általában pont azért nem bízom az olyan tipusú összecsukási módszerrel tervezett rollerban, ahol csak egy anyaghibás csapnak kell az első és hátsó kerék között megadnia magát, hogy aztán amikor az eltörik, akkor a hátsó rész a csuklónál fogva belefúrja magát az aszfaltba, miközben a vezetőt az égbe repíti.

    "Kaabo vezérlése modernebb de érzékenyebb, kontakt hibák elő tudtak fordulni."

    Idő közben találtam ezt a videót a színuszos vezélőről .

    Motorok között is volt hírhedt csődör, és selyemfinom gázreakciójú. Nekem nem volt gondom egyikkel sem különösebben, az azonnali reakciójút jobban kedveltem.

    "Amúgy szerintem cityvel nem tudod majd forgalom tempót tartani, a 70es tempót nekem pl meg sem futotta. 50 fölött lusta. Illetve padló gázon 60km felejtős, inkább 30-40 lesz az. Ezek fontos infók lehetnek még :)"

    Pedig egyértelműen ez lenne a cél.

    Hatótáv nyélen 30km elég.

    Nem tudom mennyivel kisebb, vagy kisebb-e egyáltalán a keresztmetszet a szélnek ülve vagy állva, vagy számít-e, T e gondolom állva mérted.

    Illetve lehet 3 bar kisebb gördülési ellenállás lenne, már ha a belső bírja. Az alacsony guminyomás nagyon vissza tudja fogni.

    Lehet azt tudni, mekkora a megengedett legnagyobb nyomás amit még hosszú távon elvisel a belső?

    "Ne legyenek illúzióid, az összes roller egy ipari hulladék. "

    Köszi, már felvérteztem magam :R

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Gallmix #24804 üzenetére

    "Még mindig azaz érzésem, hogy túl sokat vársz tőle...
    Egy ilyen járműtől... kb mintha egy motort akarnál alternatív formában."

    :D Pont arra vágyom, és látom a lehetőséget benne... :B

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24807 üzenetére

    "Amúgy erndőr vs "hát ez gyári" stori szerintem nem tud jól végződni...ha meg vagy állítva annak már rég oka van ;]"

    Jól látod, nem hülyék ok nélkül kb. átnéznek rajtad ! :K

    Közben még eszembe jutott a roller otthagyása, lezárása téma amíg bemegyek az ABC-be egy kólára...

    Ki lehet vajon cserélni egy komolyabb zárra azt a semmiséget amit a gyár kitalált oda? Csak hevenyészve tudtam rápillantani.

    Meg szerinted mi kellene ahhoz, hogy ne lehessen "ráindítani", amíg távol vagyok?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #24813 üzenetére

    "A kerék meg 12.5", és rendes PMT gumi van rajta, csak az volt 60K, viszont"

    Így van, gumin nem szabad spórolni.

    Gumiról jutott eszembe. Láttam pár videót, ahol "autógumikat" tettek fel kétkerekűekre, hát én ezen eldobtam az agyam.

    Anno egy esedékes gumicsere alkalmával gondoltam, kipróbálok egy Supermoto-ra fejlesztett gumit.

    Ennek annyi a lényege, hogy a profilja szemből hegyesebb, nagyobb felületű az oldala, mint az átlag. Ugye ennek meg az autógumi az ellentéte, ahol pl. nincs is az oldalán futófelület.

    Nem volt jó. A helyes valahol kettő között van.

    Vezetéstechnika.

    Sokan nem tudják, hogy ahhoz hogy egy kanyarban beforduljon egy kétkerekű, nem is kell a kormányt elfordítani abba az irányba ahova fordulni akarunk, hanem egy bizonyos sebességet elérve, úgy lehet a legbiztonságosabban befordulni, hogy a belső ívhez közelebb eső kormányszarvat finoman kifelé toljuk.

    Ez azt eredményezi, hogy a kétkerekű úgy "fekszik be" a kanyarba, hogy az végig kontrollálható marad.

    Ezt legkönnyebben jó futóművel, széles kormánnyal, és alacsony súlyponttal lehet megcsinálni, állva kis sebességgel, gyenge futóművel, helytelenül megválasztott profilú gumival nem fog menni.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Lenne pár kérdésem, nem tudom tudtok-e benne segíteni.

    Gumi váltóméret
    Indítás tiltás
    Kormány szélesítés ( Kormányvégsúly )

    Nem vagyok gumis, ha hibát találtok javítsatok ki.

    Dualtron City gumiméretét (ritka) csak nagy nehezen tudtam kikeresni. 15 inch (2.5-10) CST Inflatable Road Tire for Dualtron City Electric ScooterMinimotors €44.90

    Váltóméret érdekelne, hogy mennyivel lehet szélesebb, peresebb gumit rátenni, ami még belefér.

    2.5-10 ahogy utána néztem azt jelenti, hogy ~7,5 cm széles futófelületű, ugyanennyi magasságú a gumi.

    A legközelebbi váltó méret amit találtam Kenda K709 80/90-15 51J TL motor, robogó gumi

    Ez 8 cm széles, és 7,2mm magas (90%). Gondolom ez probléma nélkül felmegy a felnire.

    A következő méret ami mo.-ról elérhető, az viszont 120/70r15-ös. Na ebből a méretből már lenne választék...

    Fogalmam sincs, hogy beférne-e 12 cm széles futófelületű gumi egy 7,5 cm-esre tervezett helyre. Itt a magasság 7,5 helyett 8,4 cm lenne, ami szintén kétséges, hogy befér-e.

    Ha beférne, lehet később befizetnék egy Michelin, Bridgeston, vagy egy Contira, mindegyikkel van tapasztalatom.

    Indítás tiltás.

    A képen a trepnin látható töltő csatlakozó, és kulcsos zár között van egy ezüst színű nyomgomb, ami gyárilag tudtommal nincs bekötve.

    Arra gondoltam, hogy annak a helyére, vagy egy kulcsos áramtalanító főkapcsolót. Olyat amit mindkét állásban ki lehet venni. ( Létezik ilyen? Áramkorlát van? ) Marhára nem értek hozzá.

    Vagy szintén ide, egy olyan érintős kulcsot, amivel a panelházak kapuját szoktuk nyitogatni.

    Nekem megfelelne bármelyik, de nem tudom vállal-e ilyet bárki.

    Kormányszélesítés.

    Anno GS500-ra felszereltem egy ilyet Ezzel 72mm-el lehetne szélesebb a kormány.

    Valaki használ ilyesmit? Ez leírás szerint 22-es csőhöz való.
    Dualtronnak mennyi a belső cső átmérője, kompatibilis ez vajon vele?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #24857 üzenetére

    Még valami eszembe jutott.

    Nem tudom, hogy létezik-e olyan technológia, amivel az agymotoros kerekeket centírozzák, és ez eléhető-e.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #24932 üzenetére

    Bíróság szabadon mérlegeli, hogy mit fogad el a bizonyítéknak. Elvileg nem köti, nem kötheti semmi, ez az un. bírói szabadság

    2011. évi CLXII. törvény a bírák jogállásáról és javadalmazásáról *
    A bírói függetlenség és pártatlanság alkotmányos elvének maradéktalan érvényre juttatása érdekében ...Alapelvek

    1. § (1) A bíró ítélkező tevékenységében független.

    Ha a csúcsot, döntéshozót nem köti semmi, úgy a tápláléklánc alját sem (rendőrség).

    A rendőrségnek a feladata törvényesen összegyűjteni bizonyítékokat, melyet az ügyészség felügyel.

    Utóbbi képviseli a vádat, az állam büntetőjogi igényét pl. az említett közúti veszélyeztetés ügyében is.

    Ennek így kell-kéne működnie.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz FeniX- #24962 üzenetére

    Végeztem egy kis kutatást gumiszerelés-defekt javítás témában.

    Roller még nincs meg, de fejben már lecseréltem a gumit.

    Egy profinak látszó gumiszerelés-tömlőmentesre átalakítás. [link]

    Másik tömlőmentesítő módszer, nem kicsit meghökkentő az "elkövető", és a módszer ;) [link]

    Valaki esküszik a szigszalagra [link]

    Elkészítettem ezt a puffertartályos hacket, éppen volt itthon [link] + vettem hozzá egy ilyen Lidlis cuccot + 2m 20 Bar-os csövet.

    Műszer szerint 2,5 Bar-t tudtam eltárolni, illetve egy bicikli belsőt felfújni egy pillanat alatt.

    Ebben a videóban van pár hack pl. olyan is, ahol rárobbantják a makacskodó gumit a felnire...

    Első körben nem tervezek a kétrészes felnibe semmilyen tömítő folyadékot beletölteni, megnézem működik-e a szigszalagos, meg a régi belső szelepének a felhasználása trükk.

    Nagyobb sebességnél el tudom képzelni, hogy komoly kiegyensúlyozatlanságot okozhat az a folyadéktömeg ahogy ide-oda csapódik a gumi belsejében.

    (* megelőztek)

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #24972 üzenetére

    Ma megrendeltem. :DD :DDD

    Hozzácsaptam egy ülést, meg egy gyorstöltőt.

    Ülés megrendelése nem ment teljesen flottul, de aztán telefonon keresztül sikerült tisztázni, hogy a Cityre való üléssel együtt kapjam.

    A végső lökést az árengedmény adta, magamtól még lehet csúsztattam volna egy kicsit.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #24859 üzenetére

    "Az a gomb üres, igen. Kb semmi hely nincs alatta, így nem nagy a mozgástér, mi fér be oda. Áram korlát nem izgi, mert van egy +12v szál (vagy 5v? Mindegy is) amit meg lehet szakítani, semmi teljesítmény nincs rajta. "

    Ha nekem kéne beépíteni a kapcsolót, hogy tudnám beazonosítani a kérdéses kábelt, hogy biztosan azt vágjam el, kössem be, amit kell?!

    Néztem a kapcsolási rajzot, de ez sematikus. Kb. nem mond semmit, arról ami engem érdekel a vakgomb környékéről.

    Szükségem lesz lengőkar forgáspont tengelyvégekre rugós alátétre. M8- as vagy M10-est vegyek?

    Erről esetleg vélemény? Riasztós 20k [link]

    P.S: Kifizettem a rollert, 2-3 munkanapot ígértek átvételre, egyszerre kell pörögnöm sok mindenre...

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Reggie0 #25029 üzenetére

    "A bekelteto testuletre van szep magyar szo is: idopazarlas."

    Fején találtad a szöget. Lószart sem ér, tapasztaltam.

    Minden más jobb út.

    "Azerd kerdezd meg, hogy a mechanikai serules megis mit szamit egy elektronikai hiba eseten? Az autodat sem dobja vissza kereskedo, ha karcos a felni vagy behorpadt a lokharito amikor a motorvezerles vagy a multimedia kijelzoje megy tonkre...

    Garancia eseten akkor allhat el a kereskedo, ha tudja bizonyitani, hogy az altalad okozott serules okozza a hibat. Ezt nem csak bemondanil, hanem bizonyitani is tudnia kell."

    Hozzátenném, hogy kimutatható ok-okozati összefüggésnek kell lennie, tehát azért ment tönkre mert...., vagy azért nem sérülhetett így, vagy úgy mert ... nem történhetett másképpen, mert ...

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Silentfrog #25032 üzenetére

    Békéltető testület azért jött anno létre, hogy tehermentesítse a bíróságokat.

    Nem kötelező bíróság előtt a BT.

    Tisztázni kell kivel álltál szerződésben a roller megvételekor.

    Akivel szerződtél az perelhető, a gyártó azért, a forgalmazó meg amazért... kivéve a speciális esteket, és ha a felelősség kérdését szerződés megkötése előtt kikötötték.

    Nem kötelező gyártani, nem kötelező forgalmazni sem, a cégek működtetése kockázattal jár.

    Működés során a cégek nem csak a hasznot élvezik, hanem viselik annak a költségeit is.

    Szerintem.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #25034 üzenetére

    Egy per költséggel jár.

    Vesztes fél fizeti a nyertes költségeit is.

    Pl. saját és a családi ügyvéd költéségén, munkadíján felül a bírósági tárgyalás napjára az utazási és szállás költségét is.

    ( Ügyvédnek vsz. nem kell ugyanabban a városban sem praktizálnia, ahol az ügyfele él, vagy amely helységben a bíróság illetékes. )

    Lehet bepróbálkoznék az ellenérdekű fél jogtanácsosánál, azt mondják meg melyik lesz nekik az olcsóbb.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz máyköl #25044 üzenetére

    "2 hónapos rollerünket ellopták tegnap (ninebot). Le volt zárolva, de elvágták."

    Sajnálom, ami Veled történt!

    Hétfőn veszem át az enyémet, ezért különösen érdekelne pár dolog.

    Közös helyiségből lopták el?

    Fizikailag volt-e valamivel lezárva, ha igen mivel, vagy csak elektronikusan?

    Lopásbiztos dolog nincs. Elektronikában önmagában sosem bíztam.

    Fent linkelt riasztós féktárcsa zárat még nem vettem meg, mert még vacilálok mi legyen, de a riasztóhoz és fizikai záráshoz is ragaszkodom.

    Szvsz. a kettőt célszerű együtt használni + elhelyezés.

    Most egy ilyenen gondolkodom [link]

    Több mint két kiló + 70 ropi, de ha szerencsém van ott találom a bringát ahol hagytam...

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz polo493 #25048 üzenetére

    "Legjobb módszer a gps nyomkövető aksira kötve meg egy airtag vagy galaxy smartag2 bele a tagok 10-15e körül egy GPS követő 7e plus havonta 1000ft 1gb Internet."

    Linkeket kaphatok esetleg? Összesen mennyit kéne beruházni azonnal, hogy meglegyen a védelem?


    Ez [link] kb. 70 ropi.

    [link] Teszt cikk.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Srácok !

    Nem találok buszsáv térképet. Létezik, hogy nincs ilyen ?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz polo493 #25058 üzenetére

    " A 100e ft U lakat sem ér semmit mert egy akus zseb flexel megfelelő korongal pár perc alatt levágják..."

    Ebből annyi igaz, hogy flexel levágható, ami viszont hangos.

    Ha nem tudják elindítani 40+ kg-os rollerrel nem szaladnak el, hacsak nem dobják be vmilyen járműbe.

    Kézi fűrész, csapvágó itt már nem játszik, viszont a riasztó ha mégis bepróbálkozik beindul.

    Szal. ha valami jól láthatóan védett, és a lebukás is rizikós a tolvaj neki sem áll.

    Proaktivitás a lényeg, GPS-el meg csak kulloghatunk az események után.

    Nincs lophatatlan jármű. A tolvaj is a könnyebb utat választja, ha teheti.

    ...ha méregdrága gép esetleg lopás biztosítás ha van...

    Biztosításban nem hiszek, kifizetsz egy valag pénzt. 50e.Ft alatt nem nyomoznak.

    Ha kétséges az elkövetési érték, szakértőt vonnak be az elkövetéskori értékre, ami persze a töredéke az új értékének, meg annak, hogy Neked mennyibe került.

    Biztosítás kifizetéshez, kelleni fog egy nyomozást megszüntető határozat, jó esetben kettő vagy több hónap. Azzal mehetsz a biztosítóhoz...

    Amit esetleg a biztosítótól kapsz fél év múlva azon nem veszel rollert.

    Tedd félre azt a pénzt, amit a biztosítóra költenél jobban jársz.

    Am meg a rendőrség hibája is ami itt megy más országban vannak csali bicok,roller... járművek amikkel a tolvajokat megfogják és rizikósabb lesz nekik a lopás!

    Ezt hagyjuk szerintem. Jól működő nyugati demokráciákban sem mindenhol van így.

    Kb. senkit sem érdekel rajtad kívül, hogy meg lesz-e a rollered vagy sem. Egy roller hiánya nem dönt romba egy családot, kb. így áll hozzá mindenki.

    Anno még a tolvajkergetőket is elítélték ,itthon a bűnözőnek több joga van!

    Önbíráskodást a tv. bünteti.

    Lehető leghamarabb értesíteni kell a hatóságot ha elfogtad az illetőt "nyomon üldözés" során.

    Amíg kiér a yard szabad a pálya, ha ellenáll, mert mindíg mindenki ellenáll.

    Minden más már önbíráskodás.

    A rendőrség meg úgy áll hozzá általában ,hogy úgysem lesz meg , ügy lezárva."

    Íróasztal mögül, meg két rendezvénybiztosítási akció között nehéz tolvajt fogni.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz polo493 #25061 üzenetére

    "Persze de lehetne tenni ellene csali gépekkel ,de nem tesznek érte és a lopás megfékezésére semmit"

    Ez jól hangzik, de nem így működik.

    Ilyen "akciót" a nyominger magától nem csinálhat.

    Technikát ki kell igényelni, meg kell szervezni, erőt biztosítani hozzá.

    Persze, még mielőtt bármi történne jól láthatóan meg kell jelennie, a statisztikákban, a döntéshozónak meg kell látnia, hogy egy jól körülhatárolható területen, (az illetékességi területén) hogy ott hasonló módszerrel ingerküszöböt meghaladó ( az övét, meg a szomszédja, esetleg a polgimester lánya rollerét is érintő ) ismétlődő roller lopások történnek.

    Egy ilyen csalis akció nem a helyi nyomingeren múlik, csak jelzem.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Tegnap esett az eső, nem vállaltam be hogy elhozom...

    Úgy vettem meg, hogy előtte ki sem próbáltam.

    Furi volt először, hogy ellátok az autók felett, meg az állva elindulás magába. de mire a Sori buszsávjához értem már megvolt a bizalom.

    73-at mutatott a csúcsban, de hogy ténylegesen mennyi volt, azt még nemtom.

    Kb.115kg-t kellett cipelnie mindennel együtt, és Csepelig 77%-ra esett vissza a delej.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Srácok !

    Tudja valaki, hogy a Dualtron City-n fogok-e találni olyan menetet, ami nem metrikus szabványú, illetve sűrűmenetes?

    Csak szeretnék felkészülni, mielőtt bele/kiszakítanék menetet.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #25110 üzenetére

    Nekem erről meg az jut az eszembe, hogy ha a tolvaj azért alkalmaz erőszakot, hogy az eltulajdonított dolgot megtartsa, akkor az már nem is lopás, hanem rablás, ami alapesetben is 2-8 év letöltendő.

    Még két dolog. A súlyos fenyegetés pl. késsel, vagy megöléssel fenyegetés is elég a rablás megállapításához.

    Kettő: Míg a lopásnál 50k. -ig szabálysértés, addig rablásnál nincs alsó értékhatár, tehát egy "ceruzára" el lehet követni.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Tegnap szép napos idő volt, úgyhogy berepülés volt.

    Kivittem a Dualtron Citymet egy nagy, lapos, sima betonfelületre, majd narancs színű bóják körül szlalomoztam, gyakoroltam és egyben terhelésvizsgálatot végeztem.

    Reggel átnéztem, nem lazult le semmi, minden szoros és stabil, úgyhogy szerkezetkészre jelentettem az ülésem.

    Nap további részében szétkaptam, kapott három réteg feketét, holnap véglegesre összerakom.


    Alkatrész lista: Ikeás asztalláb. Alu pogácsa 100x30mm, és 55x20mm átmérő/vastagság.

    18 db menetfúrás 4, 5, 6 és 8-as metrikus, 4db. vágókorong sarkocsiszolóhoz + csavarok netto 40 óra tervezéssel cakk-pakk. ( Ha hasonlítani kéne valamihez, akkor legjobban egy nyomtávszélesítő adapterhez lehetne )

    Ja meg az ülésrögzítő csavarok gyári helyét négy darabot felcoiloztam, mert olyan terhelésnek van kitéve, hogy azt e nélkül az alu menet biztosan nem viseli el.

    Mindezt azért, mert bolt ahol vettem, májusra ígérte a gyári ülést, ill. látványosan arra játszottak, hogy a megrendelést lemondjam. ( Még vissza sem mondtam a megrendelést, már levették a rendelhető alkatrészek listájáról az ülést.)

    Visszatérek a szlalomhoz.

    A bringa első kerekén nincs szög határoló, ezért akár teljes 90 fokot is enged, ami fogalmazzunk úgy hogy nem egészséges. ( Ha nagyobb sebességnél túl nagy szögben fordul el a kormány, első kerék elkezd túrni, majd mintha járdaszegélynek ütközne megakad és átdob a kormány felett )

    Gondolkoztam, és arra jutottam, hogy két legyet ütnék egy csapással, ha lenne hozzá kormány lengéscsillapító, csapkodásgátló.

    Megoldaná amire kitalálták, meg kormányszög határolóként is működne, DE nem találtam sehol specifikusan a Dulatron Cityre való kit-et.

    Valaki esetleg rendelkezik infóval, létezik-e ilyen egyáltalán, vagy ne is keressem?

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz nimfas #25322 üzenetére

    Obarter D5.

    Azt kívánom, hogy sose legyen belőle probléma, de 4000W fölött, már nem lehet "eladni" smk.-párnak.

    Benzineseknél, ha volt 50 mellett 70 meg 80 köbcm-es gyári, úgy rá lehetett fogni hogy ez éppen 50-es, de a ha gyári specifikáció szerint nem gyártottak 4000W-ost, nincs olyan ami beleférne a smkp. kategóriába, akkor abból gáz lehet.

    A biztosítónál ugye elfogadták a nyilatkozatomat, hogy az enyém 4000W-os és így [L1e kat] -ba sorolható.

    Lehet hogy kötelezőt meg lehet rá kötni, de ha baj van, akkor a biztosító nem valószínű hogy fizetne a másik félnek/feleknek, mert

    - nagymotornak minősül
    - műszaki vizsgája biztosan nincs
    + vélhetően nincs hajtási engedély "A" kat.

    Szóval 4000W fölött én nem mennék ki forgalomba.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #25325 üzenetére

    Szitálás gátló. [link] ( Itthon kaphatóhoz képest harmadáron )

    Mit gondoltok?

    Miért NE vegyem meg ezt.

    Az adaptert meg így is, úgy is nekem kell elkészítenem. :(((

    Mondjuk már van rá kialakulóban ötlet, amiben az a jó, hogy nem kell a vázat megfurkálnom, a meglévő csavarhelyeket fogom majd tudni felhasználni.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz nimfas #25334 üzenetére

    Már eldöntöttem, hogy kell rá, lassú és gyors haladáshoz is, biztonsági okból.

    Sem a távolság ( magasság) , sem a sebesség nem teljesen idegen tőlem.

    Motorral anno túrázgattam, jártam pl. Európa legmagasabb hegyi útján a Grossglokneren [~3800m] és hajtottam 270km/h val a Hungaroringen.

    Most 60-65km/h lenne a cél, csak ugye ez a csoda roller hajlamos beszitálni, ami sokaknak tényleg lehet félelmetes.

    Ártani nem árt, szerintem a biztonság érzeted is nőne, ha használnád.

    https://contents.mediadecathlon.com/p1018558/k$14d7e2e4a3207b5994a1b27279bbf64d/sq/szlalomboja-keszlet-10-db-os-narancssarga.jpg?format=auto&f=1800x1800

    Meg ugye gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni.

    Én ilyet vettem hozzá "fillérekért". [szlalom bója]

    Ez meg én vónék. [2007-ben]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Peaceliker #25336 üzenetére

    Először látni szeretném, hogy azt csinálja, amit szeretnék, aztán ha tönkremegy, már megvan az adapter.

    Onnastól már csak fel kell pattintani tutit...

    "Nálam a felújítás jön majd első próbára ha lesz rá erőm "

    Majd gondolom beszámolsz, hogy milyen lett! :C

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz nimfas #25338 üzenetére

    Ha jól van karban tartva, azért ma is élmény lehet a Cezet !

    A kor meg nem probléma.

    13-14 évesen kezdtem segédmotorozni ( Riga, Verhovina Jawa Mustang, Simson Schwalbe, Romet) , és 19 vagy 20 évesen tettem le az "A" kategóriát, viszont már 35 elmúltam, amikor megvettem az első nagymotorom.

    Más.

    Meg tudnád nézni, hogy mennyi a hasznos útja a szitálás gátlódnak?

    A 250mm-es tipus, ha jól gondolom max.70 mm-es úttal rendelkezik, de jó lenne, ha valaki, akinek van ilyen megmérné nekem, hogy tényleg számolhatok-e ennyivel, vagy nagyobbat/ kisebbet kell vegyek.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz DigitXT #25340 üzenetére

    "Nekem tegnap sikerült..."

    Először is, mihamarabb, gyors és fájdalommentes felépülést !

    "Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
    nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
    töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni..."


    Injektálós képet látva, már tegnap rád akartam írni, hogy milyen lett, hozta-e amit vártál.
    Látom sikerült.

    Baleset.

    Nos, én mindíg úgy indultam el motorozni, hogy nem biztos, hogy hazajövök. Egy csúszásom volt a Pilisben, idomtöréssel megúsztam, keréken jöttem haza.

    Most is, és régen is az volt a mottóm, hogy az élethez szerencse kell. Ha szerencséd van, van mindened, ha nincs akkor semmid. (*A szerencséért meg, meg kell dolgozni! )

    Nézd úgy hogy lehetett volna rosszabb is.

    Azért mondom, ezt., mert anno vesztettem el motoros barátomat. Egy tavaszi bemotorozáson, napos időben kicsúszott, leszakadt lába, esélye sem volt, azonnal szörnyethalt.

    Nálam egyébként sokkal jobb, rutinosabb motoros volt. A családjával együtt kísértem el az utolsó útjára.

    Felni törés.

    Használtnál, nem lehet biztos az ember az előéletében, ezért vettem a mocit is, meg most a rollert is újonnan. Így talán kisebb az esélye egy eltitkolt/elhanyagolt sérülésnek.

    Legnagyobb gondossággal sem biztos hogy el tudtad volna kerülni a baleset. Anyagfáradás, mikro repedések, akármi bármikor.

    Ez nem repülőgép, hogy megröngenezzék. Akkor talán kiderülhetett volna.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz alphamooncam #25325 üzenetére

    Ja meg még felszereltem egy plusz lábtartót is.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz nimfas #25344 üzenetére

    Nagy THX :R

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz polo493 #25372 üzenetére

    ":) persze hogy stabil egy pálcika roller ,viszont az tényleg igaz hogy a master pl g2 max hoz képest elég szépen beszitál"

    Minél könnyebb az eleje (*állj közelebb a kormányhoz és ellenőrizd), minél nagyobb a sebesség, minél kiegyensúlyozatlanabb, annál hajlamosabb szitálásra + még 1000 egyéb ok.

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz nimfas #25344 üzenetére


    Levettem a főbb méreteket az általad küldött képekről, meg a neten talált fenti képről, és modellezésbe kezdtem.

    A fehér szívószál lett a szitálás gátló test (130mm) . A gyorskötöző a szár (255mm). A száron a sárga szalag a működési hossz (70mm). A piros jelölés, a működési hossz közepe (35-35mm).

    Közép állás

    Bal szélső állás

    Jobb szélső állás

    A fentiek alapján lemodelleztem a mozgását, és így már megtervezhető a konzol egy 250-255 körüli standard szitálásgátlóhoz.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz nimfas #25383 üzenetére

    "A roller kerekeit mennyire érdemes fújni? 2-3 bar? "

    Létezik rá ajánlás, de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális.

    Nyilván függ a kerék mérettől, testsúlyodtól, vezetési stílusodtól, terepviszonyoktól etc. annyi mindentől, hogy nem hiszem hogy konkrét számadattal tudnék szolgálni.

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz PociAti #25386 üzenetére

    "Igen, a gyári ajánlást kell figyelembe venni.
    Az legyen a mérvadó, ne pedig az, amit alphamooncam írt, "de szerintem érdemes inkább kitapasztalni, hogy Neked mennyi az ideális."...

    ...Azt vettem észre, az ajánlások szerinti keréknyomás az ideális (kényelmes) érték fölött van. Hogy ez 0,5 bar, vagy 1 vagy még annál is több, ezt nehéz lehet megmondani, guminként, rollerenként eltérő. Legjobb objektív adatokra, azaz konkrét mért értékekre támaszkodni, nem pedig a kényelemhez igazítani...

    OK ! Leírod, hogy nem jó amit mondtam, aztán arra hozol példát, hogy számos esetben, igenis célszerű eltérni a gyár által ajánlott értékektől.

    Ugyanakkor nem írtál konkrét ajánlást, hogy mennyire fújja, felteszem azért nem, amiért én sem... ( Esélyes, hogy nem az az érték lesz Neki az ideális, dehát fő az óvatosság ;) )

    A defekt rendkívül kellemetlen probléma a rollereknél. A külső és belső gumival rendelkező Xiaomi rollereknél pont ez váltotta ki a legtöbb defektet, hogy az emberek elhanyagolták a keréknyomást, vagy csak kényelmi okokból számukra ideális alacsony értéken használták.
    Pedig megfelelően nagy keréknyomásra van szükség a köpeny életben tartásához, egyes tubeless köpenyeknél mondjuk azért, hogy a fém oldalmerevítők ne sérüljenek.

    Szerk: most jut eszembe, amiről nem volt szó, a testtömeg. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb guminyomásra van szükség. Vagy képletet szokás megadni, vagy táblázatban szedik össze az értékeket."

    Ideálist írtam, nem kényelmest, vagy puhát/ túl puhát / ellenőrizetlenül fel puhultat.

    Nem mellesleg lehet előnye az alacsonyabb, és magasabb keréknyomásnak is. Kinek mi a célja az aktuális helyzetben.

    Egyébként mivel bántottalak meg?!

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • alphamooncam

    őstag

    Fékvezeték problémába futottam.

    Tanácsot, megoldási javaslatokat kérnék.

    Probléma:

    Lift kicsi, kormány szarvakat minden alkalommal le kell hajtani.

    Lehajtáskor a hidraulikus fékvezeték a fékkar csatlakozásánál megtörik.

    Volt olyan hogy konkrétan el is zárta a fékolaj útját, "megoldva" ezzel a fékezés problémáját--> feladta, totálisan működésképtelenné vált.

    Fékkel ugye nem jó játszani, kéne rá valami törésgátló, meg kérek javaslatot légtelenítő szettre is. Köszi

    szerk:

    Esetleg ilyesmi, ha rámegy? [link]

    [ Szerkesztve ]

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

Új hozzászólás Aktív témák