-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pszihonaranc
senior tag
-
titán
válasz Pszihonaranc #101051 üzenetére
Nem egészen így van. Van vámmentesség 150 € értékig, áfát mindig fizetni kell és az általában 27% (EU-n belül is).
Eljárási díj változó, a szállítótól is függ, van amelyik nem kér pénzt.
Pl a Magyar Posta 150 € értékig ha az eladó beszedte az áfát (IOSS rendszer) akkor csak 399 Ft-ot kér, ha online lehet fizetni, ha nem online fizetés akkor 799 Ft az utánvétes kézbesítéskor, az dönti le hogy afeldolgozó programjuk talál-e a küldeméyn adatok közt elektronikus elérhetőséget, telefonszám, e-mail cím - nem nézi a küldemény címkét-
Ha az eladó nem szedte be az áfát akkor pedig sávos díjazás a termék értéke alapján.
Ezen felül van a 150 € feletti értékű termék eseten a "teljes adattartalmú vámolás" 4000 Ft-os díjjal ahol akár vám összeg is megjelenhet az áfa mellett.A futár cégek "teljes adattartalmú vámolás" díja 5500-7500 Ft.
-
Pszihonaranc
senior tag
Nagyon igényes Profi válasz, köszönöm szépen!
A tanulság: nem éri meg olcsó kacatokat behozni EU-n kívülről.
Minimum a szállítással növelt vételár+ 27% +399ft lesz,
maximum a szállítással növelt vételár+ 27% +4000ft.
(150€ alatt, a posta árazása szerint)Azt tudod esetleg hogy melyik szállító nem számol fel eljárási díjat?
-
titán
válasz Pszihonaranc #101053 üzenetére
150 € alatt csak 1899 Ft a maximum a Magyar Postánál.
Több dologtól függ, hogy mit szeretnél, hol vásárolnád és milyen szállítási módok állnak rendelekezésre az adott helyen.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Aliexpress rendelésnél azt írja áfa benne van az árban, a posta mégis akar áfát fizettetni. Ez így normális?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Dealer95
őstag
Szia!
Nekem most kettőből kétszer is az itthon fizetett összeget utalták vissza eBay-en, nem pedig az eredetileg IOSS rendszernek fizetett összeget.
Reklamáltam is azonnal és ezt írták:
I know that you are concerned for the double VAT charged.. However, the VAT has been already charged to you on eBay while purchasing the item. I will check the details and assist you in the best possible manner.
I agree that you paid higher VAT amount on eBay checkout. Refund amount of VAT is less in comparison to checkout amount. We can only refund the VAT amount which the user pays on the receipt. The reason of less VAT is that declared amount of item is less. This made you pay less to the local tax authority. We have refunded that amount which you paid to the local tax authority.
You can get in touch with the local tax authority. Since the amount is charged by them. They can help you in better way regarding difference amount. You can also take they help of the seller.
Thank you for your understanding and cooperation. I wish you the best for your future transaction.
[ Szerkesztve ]
-
Jhonny06
veterán
Sziasztok!
Az olasz postával feladott csomagot itthon ki szállítja ki? Ez a nyomkövetés: 8C8792F292778Rákerestem a Posta, DHL, UPS, DPD és Expressone oldalán is, de egyik sem ismeri fel, még én se találkoztam ezzel a formátummal. Köszi!
-
titán
válasz Jhonny06 #101062 üzenetére
A Magyar Posta MPL futár. Nézd itt a nyomkövetést ha megérkezik Magyarországra akkor pontosan látni fogod.
Régebben nekem hozott a DPD onnan, de az szerintem már nem partnerük. Pár napon belül kézbesítik, de ezt a számot tényleg nem mutatják.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz jojoando #101066 üzenetére
Ez egy futáros azonosító, nem postai és az MPL is eltérő azonosítót használ annak ellenére hogy a Postához tartozik, nem igazán szokták összekötni a kettőt. Hasonló hogy az USA postás azonosítós csomag a legtöbb esetben svájci postai azonosítóval kerül kézbesítésre nálunk, pedig használható lenne az USA azonosító végig, évekig úgy is volt, csak amióta adat csere problémájuk van egymással ez is megváltozott.
-
-
baly81
aktív tag
Sziasztok!
Ezer éve alizok, most mégis a segítségeteket kérem.
Rengeteg állandó partnerem van az alin, akiktől vásárolni szoktam. Olyanok is, akikkel évek óta kapcsoltban vagyok 100% kölcsönös bizalommal. Most egy -számomra- új eladóval szeretnék üzletelni, ~98%-os/2017 óta, tehát nem link. Beszéltem vele, hogy szeretnék nagy értékben vásárolni tőle, és adjon egy kis discont-ot/kupont. Ő meg is adná, de valami "awaiting payment" státuszt írt nekem. (Gondolom látni szeretné a vásárlási értéket!) Nem teljesen értem, hogy tudok vásárolni, hogy ebbe a státuszba kerüljön a vásárlás!? Gondolom valami fedezet nélküli tranzakciót (vásárlást) kellene végeznem. Elég, ha a kártya limitet átállítom mondjuk kevesebbre, mint amennyi értékben szeretnék vásárolni? Gondolom, ha a limit kevesebb mint a kosár tartalma, akkor nem is von le semmit!?
Ilyet még nem csináltam...
Köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
titán
válasz baly81 #101071 üzenetére
Jól gondolod, le kell venni a kártya fizetési limitjét, így sikertelen lesz a fizetés, átvált arra hogy Pay now-al fizesd ki (20 nap van rá) de ilyenkor az eladó tudja csökkenteni az árat, mi elsődlegesen a szállítási költség csökkentésére használjuk, mert ekkor ha több terméket veszel ugyanattól nem az összeadódó szállítási díjat kell fizetni hanem kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
Köszi szépen, gondoltam, hogy ez lesz a megoldás.
Ilyet én még nem csináltam! ☺😅
A többi partneremnél ez fel sem merült eddig. ☺
Nem szoltam sokat, csak 2-4000 Ft-ot fizetni az Ali standard-ért, pedig némelyik csomag súlya (2-3 kg) és értéke (60-80 EFt) sem kevés.
Én eleve kerülöm az olyan eladókat, aki ezzel játszik...
Sokat levelezek "Chang"-ékkak, elég jó viszony alakult ki jópár eladóval. Ők mondták nekem, hogy azt a legtöbb eladó direkt csinálja, hogy rossz összevonhatósági index-szel teszi fel a cuccot. (Ne kérdezd mi az, én sem láttam az ali rendszerét!) Így a rendszer rosszul számolja a szállítási költséget, amivel jó pár vásárlót át tudnak vágni. Ergo több profit marad az eladónál, ha a vásárló nem figyel erre.
Kíváncsiságból, régen teszteltem a bejáratott eladókat / terméket is, de minden alkalommal rájöttem, hogy jó helyen vagyok...
Főleg az olyan eladói gesztusok miatt, amikor az feladja nekem a majd 25 EFt-os csomagot úgy, hogy nem fizettem egy Forintot se! És csak azért, mert tudja, hogy az addig kb. kéthavi rendszerességgel vásárolt terméknek több lesz a szállítási ideje, és mert megbízik bennem... Sajnos az új rendszernél már nincs ilyen, de még az sem, hogy többet küld valamiből, mert az Ali által kibocsátott számlán a vásárlási mennyiségek is rajta vannak. 😒Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Nem tudom ez a megfelelő topic-e.
Németországból van egy nagyobb, 700 eurós rendelésem. A DPD szállítja.
Ma a státusza ebbe az állapotba került:
"A csomagja megérkezett a kiszállítási depónkba. Sajnálattal értesítjük, hogy a csomagolás megsérült"Az ügyfélszolgálat nem tudta megmondani, hogy ez átvehető-e, majd csak kb. 2 óra múlva derül ki. Nehéz, 20kg.-os csomag, így bármi történhetett. Akár az is, hogy a csomagolópapír szakadt csak fel, volt ilyenre már példa.
Szinte mindig sérül az ilyen külső csomagolás. Ebben az állapotban küldték, ahogy a fotón szerepel.Azt mondták, ha átveszem, nem bonthatom ki előttük. Utólagosan tudok vajon reklamálni?
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
titán
Nem a DPD-től vetted így nem náluk kell reklamálni ha a termék is sérült lenne,így az elöttük felbontás értelmetlen, ők a feladóval szerződtek nem veled. Nem veszed át és visszaviszik az eladónak. Vagy ránézel hogy mennyire mély a sérülése,a beltartalmat elérhette-e és átveszed, ha gond lenne akkor az eladöval rendezés. Nekem jött úgyüvegfízforraló hogy az elefánt ráült állapotban volt a csomagolás de semmi baja nem volt.
-
embe
nagyúr
Köszi a választ!
De ez egy használt termék. Igazán akkor derül ki ha kibontom. De rákérdeztem a PP topikban is, hogy van-e valami előírás, protokoll ilyen esetre náluk. És ha átvétel után kiderül, hogy mégis van valami sérülés, vagy nem működik, akkor van-e erre az esetre valami kártérítési lehetőség a PP-nál.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
titán
Persze hogy van védelem, ha nem barát, ismerősnek küldéssel fizettél, hanem kereskedelmi tranzakció volt.
Csinálj kicsomagolási videót, de csak akkor fogadják el ha az eladó általi leírástól eltér a termék, az segít ha valamilyen hirdetési oldalon lett eladva és így van összehasonlítási alap, ha nem lenne akkor problémásabb.
A csomagolás sérülése nem minden esetben okozza termék hibáját egyébként.
Ha nem sérült volna meg a csomagolás akkor szó nélkül átveszed és azután derül ki hogy van gond akkor sem a szállító felel érte.[ Szerkesztve ]
-
Rewmac
csendes tag
Sziasztok,
3 csomagom jön Amerikából. Az amazontól rendeltem.
Gyerek játékok.
Mindennel amit fizettem darabjáért ezeket az összeget:
70$ - Szállítási költséggel, prediktált VAT-al.
183$ - De ezt összevonták és ebbe a szállítási költség, prediktál VAT is benne van.A rendes értékeik minden nélkül:
77€
40€
46€Elvileg a DPD hozza ki. Milyen vámmal kell számolnom? Elvileg 27-28-án kapnám meg.
Az amazon azt írta no import fee. A csomagnál az van a DPD-nek valami holland cég adta fel.
Illetve a DPD-vel van tapasztalata valakinek ilyen téren?
Előre is köszönöm a segítséget.
-
titán
válasz Rewmac #101081 üzenetére
150 € értékig vámmentes, ebbe nem számít bele a szállítási költség és az esetleg már felszámolt áfa, tehát a termék nettó ára amiről szó van, ha egy csomagban vannak akkor persze összeadódnak. Ha fizettél áfát (27%) és ezt az Amazon jelzi a szállítónak akkor nincs mit fizetned itthon.
A DPD EU-n belül kapta meg, így ők nem foglakoznak vám, áfa témával. -
baly81
aktív tag
Nem csak neked..,
Azért óvatosan ezzel! Ugyanis, ha átvételkor aláírsz, akkor a csomagküldő biztosítása nem vonatkozik rá, ergo egyik fél sem perelheti őket utólagosan kártérítésért!
embe
Olyan nincs, hogy nem bonthatod ki előttük! Ha sérült a csomag, jegyzőkönyvet kell iratni és átvételkor ott kell lenni egy ebben kompetes személynek, aki aláírásával igazol. Nagyobb értéknél már nem elég a sofőr aláírása!
Nem mondom, hogy sok, de nekem is volt már ilyen magánszemélyként és cégként is vásárolva! Ezt a protokollt nem tudom miért írták felül a te esetedben, de én rákérdeznék tőlük!Ha ragaszkodnak ahhoz, hogy nem bonthatod ki, akkor ne vedd át... Csak akkor meg ott van az, hogy az eladó hogy fogadja ezt, illetve a vételár visszafizetése miként fog zajlani.... Nem egyszerű ez egyik oldalról sem. Én ilyenkor inkább bevállalom a 2. szállítási költséget is, csak a termékkel ne legyen baj...
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Jahno
őstag
válasz baly81 #101085 üzenetére
"Olyan nincs, hogy nem bonthatod ki előttük! Ha sérült a csomag, "
Még szabályzatokban is benne van, hogy nem köteles megvárni, ésvagy. Pár hetente lerágjuk róla a gittet, volt olyan futáros cég akinél külön ki volt emelve, hogy ez opció, de ha sérült, akkor kívülről is látszik és abszolút csacsiság, hogy ki lehet ontani. Nem lehet, futár cég a szállításért felel, ha nincs összelapítva akkor megkapod és kész.
-
titán
válasz baly81 #101085 üzenetére
Nem egészen egyről beszélünk. Az első megjegyzésem az volt hogy ne vegye át. DE! ez azért hülyeség lenne, mert minden eset más. Ezért is vázoltam másik opciót, aztán majd ő dönt, nem kell engem óvatosságra intened.
Azt is íírtam hogy készüljön a kicsomagolásról videó, azt el szokták bizonyítéknak fogadni, ha kártérítést kérne a feladó a szállítótól.
A beltartalom sérülése, ahogy jellemeztem addig amíg nem látja az ember a csomagolás sérülését nem dönthető el.
Ha külső sérelem nincs, akkor is még belül lehet probléma.
Ezeket a csomagokat te is átveszed, akkor szerinted rögtön kukába dobtad a csomagküldő szállítási biztosítását?
Mindig minden csomagot kibontatsz a csomagszállítókkal? Ha nem, akkor minek is írod?
Ha te következetesen így csinálod akkor rendben van, de ha nem akkor másnak minek javaslod?
Itt eleve a szállító jelezte hogy sérült, szóval ez sem az a szituáció, lehet hogy nem is fogják kézbesíteni, ha még is, akkor ha átveszed nincs mit jegyzőkönyvezni, hiszen ők rád bízták hogy a sérülés tudatában átveszed vagy nem és van nyoma annak hogy szállítás közben megsérült.
A csomag tartalmáért és annak a megadott leírás szerinti működéséért az eladónak van bármiféle kötelezettsége. Ez számít.
És gondolom nem azért vette meg hogy oda-vissza legyen küldözgetve. De mindig ott lehetőség hogy egyeztet azzal aki küldte, ahhoz az kell hogy az lássa a sérülést és meg tudja mondani hogy az okozhat komolyabb problémát és tegyen egy javaslatot. Ami lehet hogy nem az lesz hogy ne vegye át.[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
válasz Jahno #101086 üzenetére
Az, hogy ők mit mondanak majdnem tök mindegy, mert mindegyik úgy alakítja, hogy neki jó legyen! Cégenként eltér az ASZF, aminek konkrétumokat kell tartalmaznia. Az hogy nem köteles megvárni, nem konkrétum, hanem lehetséges...tehát olyan mintha nem is lenne semmi írva...
Itt egy olyan esetről van szó, amikor az ÜFSz értesített, ami merőben más eset, mint a futáros kiszállításnál van!
Ha a vevő így is átveszi a csomagot aláír. Ezzel elismeri, hogy "semmi gond". Viszont ha a termék mégsem jó (sérült a szállításnál) és a feladó tudná bizonyítani a feladáskori állapotot, már nem tud kárigényt bejelenteni a szállító cég felé. Erre van nekik a biztosításuk, amit persze nem szeretnek igénybe venni... Hidd el tudom hogy működik, az egyik legjobb barátom a régiónk vezetője az egyik hosszabb nevű futárcégnél...Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Jahno
őstag
válasz baly81 #101088 üzenetére
"majdnem tök mindegy, mert mindegyik úgy alakítja, hogy neki jó legyen! Cégenként eltér az ASZF,"
Eltér, de az a mérvadó. Teljesen másről beszélsz, fentebb már kielemezték. És ezért nem tök mindegy mit mondanak, le van írva, vállalták. Igaz az sincs beleírva, hogy ajándék fagyit lehet-e kérni a GLS futártól.
Indokolás más szintről és bocs a csúnya aláhúzásért:
-
baly81
aktív tag
Ha aláírtad a csomag átvételét, és nem vetettél fel csomagsérülés miatt jegyzőkönyvet az étvétel előtt, utólagosan már nincs lehetőség kártérítést indítványozni! Az aláírásoddal nem csak a csomag átvételét igazolod, úgyhogy igen a kártérítési igény ment a kukába!
Nem ajánlottam és nem is mondtam, hogy minden csomagot ki kell bontani, -én sem teszem- hanem, amely sérült arról kell jegyzőkönyv! Csak ennek tulajdonában képes a feladó kártérítést kérni! Persze, ehhez kell az, hogy a feladási állapotot tudja igazolni akár videóval, akát fotókkal. Az már csak jó, ha az unboxingnál te is készítettél videókat.
A sérült csomagot jegyzőkönyveztetni kell itthon, mert, ha ők visszaviszik jegyzőkönyv nélkül akkor a feladó kifizeti a visszaszállítási költséget is, és ha a futárcég nem készített önmagától jegyzőkönyvet (segítek: NEM fog!) akkor a kártérítési lehetőség is ugrott!
Ezt szerettem volna tisztába tenni...[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Jahno
őstag
válasz baly81 #101090 üzenetére
"Ha aláírtad a csomag átvételét, és nem vetettél fel csomagsérülés miatt jegyzőkönyvet az étvétel előtt, már nincs lehetőség kártérítést indítványozni! Az aláírásoddal nem csak a csomag átvételét igazolod, úgyhogy igen a kártérítési igény ment a kukába!"
Nem. De megint keverjük a kártérítés/kibontás opciókat. És akkor még olyan eset is fennáll, ha nem sérült de rosszat küldtek
-
embe
nagyúr
Persze vásárlás, vevővédelemmel. Mindig készítek unboxing videót.
Csak itt lehet olyan belső sérülés ha leejtették pl. amit nem venni észre.De a csomag "kézbesítés alatt" státuszra került. Telefonon azt mondták, a csomagolóanyag sérülhetett. Hívtam a futárt, nem tudta mi a helyzet, azt mondta lehet ez is, meg az is hogy "benyomódott" . Na ha nagyon benyomódott akkor az baj. Remélem ez átvételnél egyértelműen eldönthető lesz.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
titán
válasz baly81 #101090 üzenetére
Te tényleg nem érted amit írok. A konkrét kérdésre válaszoltam, nem egy általános dologra.
Amikor szállító jelzi hogy sérülés van a csomagon akkor ott vannnak emberek akik megnézik, eldöntik hogy kézbesíthető-e és ezt le is könyvelik.
Lassan írom: v a n j e g y z ő k ö n y v f e l v é v e.
Még egyet közvetlenül az átvételkor nem szoktak ilyenkor csinálni.
És nem egészen úgy működik a kártérítési téma, de most ebben nem igazán akarok már bele menni.
Ha te sem minden csomagot bontasz ki a szállító dolgozójának jelenlétében akkor nem egészen értem hogy miért is javaslod?[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Most beszéltem, ma már harmadjára, a DPD üfsz.-el. Azt mondta a hölgy, hogy nem állítottak ki jegyzőkönyvet. Ha kérem, akkor a futárral írassak.
Remélem nem felejtem el , így fogok felvetetni legyen talonban az is.De készítettem printscrent a csomagkövetési oldalról, ahol jelzik a csomagolás sérülést.
Ha gondom van, akkor 3 napon belül tehetek panaszt.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
titán
Biztos jól tudja hölgy hogy az adott depóban miként is döntik el hogy kézbesíthető a csomag vagy nem a sérülése miatt. Ha úgy döntenek hogy nem lehet kézbesíteni, akkor a kézbesítés megtagadását sem könyvelik?
A Posta törvény vonatkozik rájuk is, a postások is könyvelik az ilyen problémákat mert kell, és a papírozás az megfelel jegyzőkönyvnek. No mindegy. -
embe
nagyúr
De én felajánlottam, hogy bemegyek délután, este a depóba, és ott átveszem, de előttük jegyzőkönyv felvétele mellett. Azt mondták arra nincs lehetőség. Vagyis átvehetem ott, de semmivel sem tehetek többet mint a futárnál történő átvételnél. Meg már egyébként is a futárnál van.
Mindegy - sok csomagom jön, így benne volt a pakliban hogy előbb vagy utóbb lesz valami hasonló.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Megérkezett a csomag.
Szerencsére túlaggódtam, csak a fotón látható papír szakadt fel egy helyen. Látható, hogy valami kis kiálló csavarban, vagy valamiben megakadt, és az felszakította.Viszont a futár érdekes volt. Ő nem vesz fel jegyzőkönyvet, miről, minek, most jöjjenek tanúk?
Végül készítettem vagy 5 fotót a futárkocsiról, amin a kinyitott raktérben látható a kiszakadt csomagom, és az autó rendszáma, a cég logója. Meg mondta, hogy az ügyfélszolgálat hülyeséget beszél.
Telefonon beszélt valakivel, majd a pda-n írogatott. Igazából arról volt szó, hogy a csomag külső csomagolópapírja sérült, és a DPD felelősséget a tartalmáért nem vállal. "Nesze semmi fogd meg jól". Itt igazán a fotókkal tudtam volna operálni, ha szükség úgy hozta volna.
Unboxing megvolt, semmi probléma.Ez a DPD részéről nagyon gáz. AZ lett volna a helyes, hogy eleve hoz egy jegyzőkönyvet, vagy valami igazolást, hogy a csomagolás sérült. Anno valamelyik cég eleve így hozta egyszer egy ilyen csomagolás sérült küldeményt.
Köszi Urak a tanácsokat!
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Lookup
tag
Sziasztok!
Ma kaptam egy szlovák nyelvű SMS-t az alábbi csomagszám DHUERI3456 vámkezelésével kapcsolatban. Na most én semmit nem rendeltem aminek a szlovákok felől kéne érkeznie és a csomagszámot sem találta egy csomagkereső oldal sem azon kívül amit az SMS-ben linkeltek.
Ott viszont nekem kéne megadnom a személyes adataim, hogy tovább engedjen a következő oldalra.
Találkoztatok már ilyen formátumú SMS-el? Adathalászat / lehúzás lehet?
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Hisense LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen TV-t vegyek?
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Eredeti játékok OFF topik
- Energiaital topic
- PlayStation 3
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Androidos tablet topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs