-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Palomar
csendes tag
válasz tomy_cz #9776 üzenetére
szia,
Dispute megnyitáskor ki kell választani az okot (legördülő listából van vagy tíz féle ok, ami miatt nyithatsz), le kell írni max 512 karakterben a bajodat, és csatolni esetleges bizonyítékokat (tracking oldal screenshot,
kibontott csomagról fotó, termék hibáját mutató fotó, vám dokumentum, akármi, ami a bajodat
alátámasztja).
Meg kell adni a támasztott igényedet (refund összege max a vételárig, az alatt szabadon megadva), és hogy a csomagot egyáltalán megkaptad -e/ha igen, vissza akarod -e küldeni.Erre reagál az eladó, vagy elfogadja, vagy módosítja, vagy elutasítja az igényedet.
Utána te megint reagálhatsz, módosíthatsz az igényen (pl ha elutasította az eladó, akkor válasznál az eladó által elutasítás végett nulla refund igény van, azt újra meg kell adnod összegben, hogy de igen, kérem vissza az x USD-t).Nekem két disputém volt eddig Ali-n, elsőre másnap reggel a kártyámra vissza volt téve a pénz (az eladó fel sem adta a csomagot), a másiknál pedig kétszer leírta üzenetben kérdésemre az eladó, hogy fel van adva, úton van (tracking szám sehol nem látszott két hétig), miután adtam neki még három napot dispute indításig, nem válaszolt, dispute indult, másnap hogy-hogynem megjelent tracking rendszerben a szám, dispute utáni nappal feladva. Ezután eladó lezárt a dispute-t, hogy "de fel van adva, él a TN", és elutasította a refund-ot. Újra válaszoltam, újra refundot kértem, megint elutasította. Aztán claim-mé alakítottam vételár fele refund igénnyel, 2 nap múlva claim-re megírta a support, hogy TN él, várjak türelemmel. Aztán írtam nekik, hogy látom hogy él, de előtte kétszer hazudott az eladó hogy feladta, de csak két héttel vásárlás után adta fel valójában, akkor is dispute indítást követően, valamint 1-3 nap processing time volt a megrendelt termékek leírásában, a két hét felénk több mint három nap, és utaltam a DHGate hasonló esetekre vonatkozó szabályára, miszerint Dispatch Pledge programban részt vevő eladónál hasonló esetben 30USD-t levon a rendszer az eladó számlájáról és meg a vevőnek, ha nem vesz részt a programban, akkor pedig 7 napra felfüggesztik a rendszerben az accountját...
Ez két napja volt, most várom erre mit fognak reagálni.
Egyébként ez utóbbi csomag ma hibátlanul megjött.Más ali-s vásárlások gond nélkül lementek, csomagok gyorsan megjöttek, szóval ez a huzavona azért úgy tűnik nem jellemző arrafelé sem.
[ Szerkesztve ]
Üdv: Palomar
-
Lampard19
tag
válasz tomy_cz #10093 üzenetére
Ha zárod azzal úgymond elismered, hogy megegyeztetek az eladóval vagyis, hogy találtatok megoldást rá, ezért ő megkapja a pénzét automatikusan. Én nyitva hagynám és az ali is felfogja kínálni a pénzvisszafizetést visszaküldés után mint lehetőség. Vagy pedig nem tudom te milyen kérést jelöltél meg, de akár még azt is elfogadhatják. Szerintem így biztosabb mintha lezárod, bár ha valami megbízható eladó (és hinni lehet a szavának) akkor lehet gyorsabb, lezárni és visszaküldeni.
-
-
Lampard19
tag
válasz tomy_cz #10496 üzenetére
Huu nem emlékszem így fejből, hol is kell nézni, régebbi lezárt ügyeket meg nemtudom visszanézni.
De ha az aliexpress felől jön valami kérdés, hogy ezt és ezt tudják felajánlani és válassz, arról téged sehol sem értesítenek, hanem az alibaban a resolution center vagy valami ilyesmi ha jól emlékszem, ami kifejezetten az adott üggyel foglalkozik. Tehát ott tudod megnézni, talán a view details-ra kellne menned arról a képről amit küldtél és ha bejön az oldalon kifejezetten a te duspute-od akkor ilyesmit kell látnod:1. x hónap, x nap: és a te leírt panaszod
2. Eladó reakciója erre (valószínű valami ellenért)és akkor 3-nak pedig határoz valami az ali, lehet nem azonnali határozat és ügy lezárás hanem választhatsz, kétféle megoldás közül.
És olyankor várja, hogy jelezz vissza, hogy döntesz mi legyen.És lehet azért szerepel megint a respond now felirat nálad, mert úgymond te következel a sorban.
Úgyhogy nézd meg, mert nekem volt, hogy nem is tudtam róla de az ali már rég arra várt, hogy jelezzek vissza mi legyen.
-
Lampard19
tag
válasz tomy_cz #10504 üzenetére
Igen látom 9.05 az első bejegyzés, szerintem csak várnod kell, hisz hétvége van tehát igazából 1 nap után "aggódsz" úgymond, jövőhéten az ali reagálni fog majd rá és azután cselekedj és ezen az odalon amit linkeltél ott figyeld, hogy jött e válasz. Ott a dátumos résznél lesz az alitól is a bejegyzés ahol már van 5 írás is. Ami ezekszerint akkor mind a teid
Nyugi ennyi érv mellett nem fogják elutasítani a full refundot.
-
maj-viktor
őstag
válasz tomy_cz #10523 üzenetére
+tracking number-t kérj (azaz, hogy regisztált csomag legyen, itthon a posta: AJÁNLOTT-nak nevezi)
Ez nemzetközi esetén +700 Ft jelenleghttp://www.posta.hu/static/internet/download/2013_tarifatabla_HU_08_01_NET.pdf
Első oldal belföldi, második oldal nemzetközi!
Kína esetén (EGYÉB KÜLFÖLD oszlop):
250g-ig sima: 1.140 Ft
250g-ig elsőbbségi: 1.255 Ft
500g-ig sima: 1.915 Ft
500g-ig elsőbbségi: 2.105 Ft
1.000g-ig sima: 3.310 Ft
1.000g-ig elsőbbségi: 3.640 Ft+jobb felül van az ajánlott (regisztált - tracked) díja: +700 Ft (<--- ezt mindenképpen kérd, mert csak így lesz TNszámod és tudod követni, szinte biztosan nem veszik el, illetve ha elveszik, kapsz kártérítést a postától)
Mobil általában a 500g-igba fér bele, érdemes elsőbbségivel, hogy gyorsabb legyen (bár állítólag semmit sem ér)... Szal így összesen: 2.105 + 700 Ft = 2.805 Ft!
(#10524) Ildike72
Köszi, ez hasznos volt... szerencsére nekem nem nagyon volt dolgom a vám-mal
(mivel vámérték - 6.000 Ft alatt szoktam csak rendelni szinte vagy EU-ból)(#10527) Aksomatic
Talán pont azért kapott levelet, hogy fizessen és akkor kapja meg a terméket!
AZ utánvétel díja kikúrt drága... nemzetközi esetén meg elképzelni sem tudom mennyire...
Így könnyen lehet, hogy az a 25€-s mez utánvételes postával valóba 80€!
Minek kérte így!? Mondjuk az eladó volt hülye ha így feladta... eBay-en csak PAYPAL !!! (ez megvéd minden eshetőségre)
Előtte nem levelezte le, hogy mennyi lesz a ptkg!? O.o[ Szerkesztve ]
JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
maj-viktor
őstag
válasz tomy_cz #11925 üzenetére
Ne örülj annyira... Sorra fordítják vissza a csomagokat, amibe van akku (pl. mobil & tablet)
Bár én most legutóbb SG-s akkuval "szoptam" meg...
De több ismerősnek is HK-s csomagját fordították vissza!Így tapasztalatomból most nem rendelnék / rendelek HK-val semmiképp nem, de én SG-vel is megjártam, így azzal se... Marad a CN, de ez írtó lassú 1-1,5 hónap... vagy esetleg ha az eladó vállalja, akkor SE-CH-DE post...
Bár most tényleg nagy a kavarodás... még kb. 1-2 hétig, minden bolt - ali-s eladó - ebay-es eladó írja HK-s akku mizéria problémát... Szóval aki jót akar magának, most ne rendeljen HK-val!(#11958) west76
Többen írtak már ilyet, nekem még nem volt, de aki írta, hogy volt ilyen, abból is az emberek 80%-a mégis a teljes összeget kapta vissza... de volt, aki nem! nemtudni miért vagy hogy...(#11973) csongi
Ott írtam... ebay-vatera-auchan(#12020) gossipboy
Ez azt jelenti még mindig, hogy a TNszámot "lefoglalták", de valójába még nem adták fel...(#12028) geri188
Legalább 1 hét türelem...(#12032) csongi
Ezt sosem tudjuk meg szerintem, hacsak nincs itt beépített vámos, aki "elszólja" magát(#12036) Newseeqa
1 hét türelem...JunkieeeBoy.blog.hu - FaceBook.com/MadeInCsajna & FaceBook.com/DronHUN
-
BYpsilon
csendes tag
válasz tomy_cz #13034 üzenetére
Hát nem tudom a svéd postás dolog hogy müködik, de a minideal-től épp a kínai ünnep előtt 29-én rendeltem SG post megjelöléssel és 30-án jött a visszaigazolás svéd postás trackinggel. A svéd oldal nem ismeri a megadott számot.
Ez az oldal viszont igen - http://www.espeedpost.com/html-tracking-online.html#more
Látszik hogy eladó regisztrálta a küldeményt és espeed-hez beérkezett, majd feladásra került svéd postával 30-án. Azóta viszont semmi újabb info. Az espeed-s oldal is csak minideal-lel való levelezésből derült ki. -
#73959936
törölt tag
válasz tomy_cz #13154 üzenetére
Marha jó...ha követed a commenteket, akkor tudod h.én is itt idegelem magam és embertársaimat, hisz a múlt hó 16.-ai track küldemény felvéve státusz nemigen változott azóta, így sejtelmem sincs mi van vele (mármint csomag) Bár én jártam volna így a világrekord szinten,...
Nem hiszem h.egyedül vagyok, szerintem rengetegen nézik naponta többször is a track kergető oldalakat és a nagy semmit látják rajta, csakúgy mint itthon az MP oldalán...
Üd.v
-
Palomar
csendes tag
válasz tomy_cz #15761 üzenetére
Swiss küld akkut
Sweden hivatalosan 1 akku
HK elvileg semmi akku
SG 1 akku
DE is küld akkut, 1 vs 2 nincs szabályozva elvilegaz 1 akku nem /termék van szabályozva, legalábbis nekem SG át sem vett eladótól olyan csomagot, amiben több db (beépített akkus) mp3 volt. Swiss-esl elvileg úton van.
Üdv: Palomar
-
Tirith
tag
-
Tirith
tag
válasz tomy_cz #94499 üzenetére
Egyszer megtörtént, hogy az eladó nem jó nyomkövetési számot adott meg nekem. Igaz, az Kínából érkezett, de ott is az volt, hogy kézbesítettként jelent meg a csomag, mikor kiderült hogy az valaki másé. (Ráadásul nyomkövetés alapján még vámeljárás is történt, pedig az enyém csak néhány dollár volt.) Akkor a support írt egy e-mail-t, hogy elrontották és elküldték a jó nyomkövetési számot. Kicsi esélyét látom, de lehet itt is ez történt. Esetleg kérdezz rá az eladónál.
Illetve a másik, hogy nekem is úton van egy DHL-es csomagom az USA-ból, de ott a nyomkövető írja a címemet, hogy hova érkezik. Neked ilyen nincs?
[ Szerkesztve ]
-
Tirith
tag
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Ghost of Tsushima technikai teszt
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- Lakásban hdmi, usb, lan vezetés
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- RAM topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs