-
IT café
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
uniqm1
tag
Sziasztok!
Rendeltem egy Ainol Novo 7 Flame tabletet a Spemall.com-on (165$), nem akartam heteket várni, így futárral kértem a szállítást (+18$). Tracking szerint még Hong-Kongban van a cucc, de ma már jött az e-mail a DHL-től, kérik az állandó lakcímemet, a termék pontos magyarországi megnevezését, fizettem-e a termékért, és mennyit, fizettem-e a szállításért és ha igen, mennyit.
A shipment notification alapján a kis sárga ember azt írta a papírra, hogy "Description: SAMPLE OF REPAIRED DIGITAL PHOTO F" (gondolom ez talán photo frame akarna ez lenni, bár nem kértem...)Gondolom nem érdemes trükközni, hiába is nyilatkoznék mást, a vámos úgyis látja, hogy tablet. Azt tudom, hogy vámot nem kell fizetni, "csak" 27% áfát. ( Na nem mintha szeretném befizetni, de ha muszáj, akkor muszáj...) Ha viszont az igazat nyilatkozom, akkor meg nem stimmel a feladó árumegjelölésével. Vagy azzal ne foglalkozzak?
-
uniqm1
tag
Sziasztok!
Tmallbox-ról rendeltem a múlt héten egy telefont, a rendelés után pár nappal kaptam is TN-t, szépen látszott is a DHL rendszerében - olyannyira, hogy már az itteni vámcsoportjuk is kiküldte az értesítést. Viszont a tracking alapján még pénteken visszaküldték a feladónak (gondolom a vámon akadt el).
Írtam Justinnak emiatt, meg jeleztem, hogy egyébként sem volt teljesen jó a címzés, úgyhogy egészítse ki amikor újra elküldi. (Ugyanis a melóhelyemre kértem a postázást, de nem írta rá a nevemet, emiatt a futárnak problémái lettek volna a kézbesítéskor). A hétvégén visszaigazolta helyes címet, azzal, hogy hétfőn az lesz az első dolga, hogy felhívja a szállító céget, hogy kiderítse, miért küldték vissza, meg ne aggódjak, bla-bla. (persze, nyilván én vagyok az első, akinek nem ment át a vámon a telefonja).
Mivel ma már kedd van, úgy gondoltam, hogy írok neki, hogy nem várok tovább, refundot kérek, ennél gyorsabban szerettem volna telefonhoz jutni. Most viszont, ahogy a tmallbox oldalán ránéztem a rendelésre, nem tűnt ismerősnek a TN. Rákerestem és a következő fogadott:
Ez most fake lehet?Nem kaptam róla értesítést, és a dátum szerint előbb adták fel, mint amikor az elsőt visszafordították. Arról nem is beszélve, hogy nem Amsterdamba kértem a szállítást, hanem Budapestre...[ Szerkesztve ]
-
uniqm1
tag
Köszönöm az értékes hozzászólásodat. Nagyban segített a problémám megoldásában. Természetesen igazad van és úgy voltam vele, hogy épp eleget fizetek a DHL-nek meg majd az állambácsinak (áfa), a telefonhívásra már tényleg sajnáltam a pénzt.
Egyébként a DHL-nél csak annyit tudtak mondani, amit a trackingből én is láttam - vagyis valamiért visszaküldték, de nem tudták az okát. Annyit mondtak, hogy általában az akksik miatt szoktak vacakolni.
A kínainak pedig kénytelen voltam írni, mivel nem volt jó a cím, ha már úgyis elküldi még egyszer, akkor legalább a helyes címre tegye. -
uniqm1
tag
Nekem édes mindegy, hogy mi az oka, bár ahogy itt a topikban visszaolvastam, nem én vagyok az első, akinek visszafordították.
A lényegen viszont nem változtat, azért nem értem a dolgot, mert a visszafordított rendelésem után a tmallboxtól nem kaptam értesítést új TN-ről, ami pedig a honlapjukon az én rendelésem mellett most szerepel, az át lett írva és vagy fake vagy pedig nem az enyém (más országba szól, és korábbi, mint az első TN visszafordításának az időpontja). Bár ha a DHL-nél van nyoma, akkor talán nem fake?
Holnap felhívom a DHL-t, meg írok Justinnak is, de ő a levélre késéssel válaszol, skypom meg nincs, de amúgy sem igazán tudnék olyankor fent lenni, amikor ő online. Ezért írtam ide, hátha valaki találkozott már ilyen helyzettel.[ Szerkesztve ]
-
uniqm1
tag
válasz RVR400 #35463 üzenetére
A kérdés nem az volt, ezt nyilván nem tudhatja itt senki. A kérdés az volt, hogy lehet-e fake az új TN, vagy mi történhetett egyáltalán. Sajnálom, ha nem volt egyértelmű a kérdés, de azért is vágtam be a két képet, mert valami bűzlik nekem.
Értelmezhető válaszokat viszont kaptam, csak oltogatást. -
uniqm1
tag
válasz SUPREME7 #35471 üzenetére
A linkelt TN-nel is visszament a csomag. Tegnap délelőtt írtam neki, hogy sorry, de nem várok tovább, mivel a rendelés óta már 9 nap telt el és még nincs érvényes TN-em, refundot kérek. Délután válaszolt Justin, megírta, hogy új TN van, úton a csomag. És tényleg, azóta meg is kaptam.
-
uniqm1
tag
Sziasztok!
Tegnap a Paypalos totyikban már feltettem az alábbi kérdésem, de még nem jött rá válasz, és jobban belegondolva inkább idetartozó a kérdés...
Szóval, van egy Paypallal kifizetett kínai megrendelésem (Fasttech), ami nem érkezett meg. Május 18-a óta parkol Budapesten `utánküldés alatt' megjelöléssel a tracking szerint. A posta ügyfélszolgálatának irtam, hogy keressék meg a küldeményt, pár napja megjött a válasz, hogy elveszett, de csak a feladónak tudnak kártérítést fizetni, kivéve ha az engem jelöl meg kedvezményezettként. A kártérítési eljárást viszont neki kell megindítania a saját országában. Ezt szépen leírták ékes angol nyelven is egy pdf-ben, amit csatoltam a Fasttechen nyitott ticketemhez. A ticketre adott válaszban viszont a Fasttech azt írta, hogy azt javasolják, kérjek kártérítést a postától (ők persze minden szükséges dokumentumot megküldenek...) Én erre nyilvánvalóan nem vagyok jogosult, úgyhogy a kérdésem az, hogy nyissak-e vitát a Paypalnál vagy pedig a Fasttech-hel kell lebokszolnom ezt. Kérdés még, hogy nem csúsztam-e ki a határidőből, mert május 1-jén adtam le a rendelést, értelemszerűen azzal egyidejűleg is történt a fizetés.
Köszönöm előre is a segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon kezdőknek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parfüm topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Okos Otthon / Smart Home
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Filmvilág
- Vírusirtó topic
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen