- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Amazon
- Ennyit spórol az AI a pénzügyi tanácsadóknak
- Windows 11
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- ASUS routerek
- Milyen routert?
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz EQMontoya #151162 üzenetére
Izlések és pofonok, én még néztem videót is róla, azért még a gyári szövet, pláne a gumiszőnyeg sehol sincs kinézetben ehhez képest. Ha pedig tényleg örökélet, akkor megérheti az árát.
De én most egy időre kiköltekeztem autóügyileg...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gsx-rr #151165 üzenetére
Az én Corollámba [ez kéne], igaz ez első és hátsó sorba való, a szállítás Magyarországra 56,45 US$, csak ez az egy opció van.
A végárra még rájön 27% Áfa is és a kereskedelmi vámtarifa (így helyből nem tudom mennyi, 0-12% között), tegyük hozzá....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Flowtation #151280 üzenetére
A kérdés most az, hogy pénzt szeretnél látni belőle, avagy minél hamarabb és egyszerűbben letudni a régi autódat.
Ha az utóbbi, akkor vidd el egy hivatalos bontóban, leveszed a két rendszámot, a bontótól meg kapsz egy papírt. Utána bebattyogsz egy kormányablakba, és a forgalmival, törzskönyvvel és a két rendszámmal együtt kivonatod a forgalomból az autót, ami 2300 Ft-be fog fájni. ( [link] )
A másik lehetőség, hogy adott állapotban meghirdeted, és reménykedsz, hogy valaki ebben az állapotban lehetőséget lát benne.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz dugynok #151371 üzenetére
Nekem rossz rendszámra történő befizetésem volt. Akkor is mondták, hogy ügyfélszolg. és az első büntit elengedik, ha a befizetett rendszámra nem volt lekérdezés (vagyis a parkolóőr nem ütötte be a rendszámot ellenőrzésre) és megvan a hibás rendszámra a blokk / befizetési értesítő. Bementem az üf.-re, és ott konkrétan kinevettek...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kisza25 #151406 üzenetére
EQMontoya hsz.-től indult a téma. Ő azt írta, hogy ha nyitna egy kutat, ahol 100 forinttal olcsóbb lenne a benzin, akkor mindenki oda menne. Ez pedig így van a tapasztalatom szerint.
Már 10 forintért (akkor, amikor még nem 400 forint volt egy liter) is a vásárlók egy, a forgalomban igencsak érezhető módon átment máshova. Az Auchan kutaknál nézd meg milyen forgalom van, én csak vigyorgok, amikor több tízmilliós autókat is látok Budaörsnél vagy Soroksárnál...
A kutak forgalma pedig nem kis mértékben az olyan nagyfogyasztókra (mezőgazdászok, kamionosok, futárcégek, illetve különféle "benzinkártyások") támaszkodik, akiknek nincs saját belső használatú kútjuk. Ők azok, akik 2-4 forint kedvezményért is átmennek máshova, mert éves szinten több tízezer liternél ez is tétel már (még akkor is , ha időben és távban is többet igényel).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151444 üzenetére
Nézd, (elvben) a Shell, OMV, stb. prémium üzemanyagok sem pancsolt vagy problémás üzemanyagok. Azokban a méregdrága autókban pedig olyan motorok vannak, amik technikailag csúcsra vannak húzva. Ha van valakinek pénze egy Mustangra vagy AMG mercire, akkor mindenféle adalékmentes üzemanyagot tankol azért, hogy spóroljon tankolásonként mondjuk ezer forintot.
Azt felteszem te sem gondolod, hogy a V-Power vagy a MaxxMotion semmi pozitív hatással nem bír egy modern autó esetében...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151448 üzenetére
Akkor gondolod értem miért mosolygom meg azokat, akik többtizenmilliós autókkal is Auchan kúton tankolnak. Az ő dolguk, ha nekik így jó, hát legyen, de szerintem ez a fillérb@szás súlyosbított tényezője.
Hozzáteszem a Golfomat én is az Auchanon tankolom, szóval nem a kúthálózatot minősítettem.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz cappa72 #151451 üzenetére
Amíg az OMV foglalkozott a kis kutaknak való viszonteladással, nekünk is Százhalombattáról jött az üzemanyag (Fejér megye), csak OMV tankautó szállította. Aztán az OMV kiszállt ebből a piacból (csak pletykák voltak, hogy a MOL megorrolt a viszonteladásra), de ez még a 2000-es évek legelején volt.
Mondjuk láttunk érdekes dolgokat ott is. Az OMV tankautós megkérdezte, hogy nem akarjuk-e beleönteni az OMV adalékanyagot a tartályba. Mint kiderült, az adalék 20 literes műanyag kannákban volt, amit a tartálykocsiból való lefejtés előtt kellett (volna) a kút személyzetének a tartályba tölteni. Előtte egy OMV kútra szállított a tankautó, de a kút személyzete b@szott foglalkozni ilyen apróságokkal, a tankautós meg erre fel b@szott dolgozni helyettük. Akkor egy ideig OMV adagolt üzemanyagot árultunk normál (adalékolatlan) helyett...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151455 üzenetére
Akkor nekem torz a világképem, én kérek elnézést...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Reggie0 #151459 üzenetére
Nem, ez az OMV Magyarország (vagy OMV Hungária, a fene emlékszik a pontos cégnévre) volt, az OMV saját tankautói szolgálták ki a kis kutakat is, alapvetően sima, adalékolatlan üzemanyagot szállítottak ki, olcsóbban, mint a MOL (számunkra ajánlott) nagykerára. De amúgy magyar volt mindenki, legalábbis akivel mi beszéltünk.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Magnum_ #151565 üzenetére
Biztos hogy van, én csak akkor szoktam a Törökbálintiba tankolni, ha esetleg az Aldiba beugrunk hazafelé, amúgy a Budaörsibe jártam.
De szépen elmész ide, és megnézed.Budaörs 95-ös: 367 Ft
Törökbálint 95-ös: 375 FtAmúgy érdekes, mert a Budaörsiben meg a 98-as két forinttal drágább.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Jah, csak lassan tényleg nincs már mit árulniuk. Az 500-as változatai (C, X, L, talán még az Abarth is van) mellett maradt a Tipo, Panda, Qubo és Dobló. A Dobló 2010 óta van a piacon a Qubo 2007 óta,a Panda 2011 óta, a Fiat 500 pedig lassan 15 éve, csak 2016-ban volt egy facelift, az X és L már frissebb, a legújabb pedig a 2015-ben érkezett Tipo.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz freeknight #151759 üzenetére
Az E85 még a mai autók többségébe se tankolható, korábban is szépen megette a gumi alkatrészeket, aztán lett nagy szomorkodás, hogy mégse olyan olcsó így vele járni. Teljesen nyugodtan csak a FlexFuel jelzésű autókba tankolható, de pl. a VW sem nagyon árul effélét itt (mintha egy időben lett volna). Amúgy nem csak nálunk nem vált be, sok más országban is rájöttek, hogy ez annyira nem poén.
BTW a 2019-es Toyota Corolla kézikönyvébe konkrétan ki van emelve, hogy sem E50, sem E85 nem tankolható bele, a maximum az E10.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz freeknight #151769 üzenetére
Most nem esküszöm meg, de vagy 1 éve olvastam egy tanulmányról, amit a US Army megrendelésére készítettek, és a benzin E85-el illetve E100-al való helyettesítéséről szól, egy olyan katasztrófahelyzet esetén, amikor a benzin nem hozzáférhető.
Az US ARMY nem nagyon használ benzint tudomásom szerint, bioüzemanyagot (biodiesel-t) igen, abból a legnagyobb felhasználók közé tartozik. Nem lehet, hogy arról szólt a vizsgálat?
Műanyag részekkel nem értem miért okozna problémát az etanol, nem lehet, hogy a metanollal kevered?
Gumit írtam, nem műanyagot. De egyébként a műanyagok mindegyik sem rajong az etanolért. Nézd át mondjuk ezt a prezentációt...
De a Google sok mást is kidob az ethanol fuel damage keresőszavakra.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz freeknight #151776 üzenetére
Miután az etanol nem annyira a motort öli, hanem az üzemanyagrendszert, és nem 2 év után, hanem az anyaghasználattól függően inkább öt-tíz, ez annyira nem megnyugtató...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz freeknight #151782 üzenetére
Megfelelő gumikeverék és műanyagtípusok alkalmazásával nem probléma akár az E100 továbbítása sem, csak azért a mindennek (is ) ellenálló anyagból készült munkadarabok drágábbak. Ilyen téren ugye anno gondolom az autógyárak végigvették, hogy milyen szóbajöhető nyeranyagok vannak, és kiválasztották azt, ami E10-el még elvan legalább 5 évig, és a legolcsóbb alternativa...
Brazilia azért jó példa amúgy, mert ott is jött egy állami ukáz, hogy na, most etanolt fogunk égetni a járművekbe, és kész. A gyártók meg bevállalták, cserébe a piaci jelenlétért. Európába a CO2 meg a NOx kibocsátás a vörös posztó, illetve a különféle kötelező biztonsági elemekre való rákényszerítés és így tovább...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Zola007 #151807 üzenetére
A Homasitában lévőket nézd meg. A nagy ilyen, a húgom vett ilyet, elég jó véleménnyel van róla. Nekem a szerszámok egy efféle szövettáskában vannak, az alján velcro van, hogy ne csúszkáljon. Nem a legesztétikusabb, de évek óta megvan és bírja a képzést.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz CactuS #151861 üzenetére
Az i3/i8 egy tech demo, egy eyecandy, nem több. Azon túl, hogy rohadt drága gyártani és nem javítható, semmi nem indokolta a karbon utascellát.
De, a súlycsökkentés. Alternatíva a különféle könnyűfém-ötvözetek, de azok szintén bírnak negatív jellemzőkkel. Hogy techdemo, az tény, de ettől még volt egy merész húzásuk vele, mert ha beválik, akkor indulhattak volna ebbe az irányba. Most feltehetően mégse teszik, tehát az előnyök oszlop feltehetően rövidebb lett a kiértékelésnél, mint a hátrányok oszlop...
Asszony ugye nemrég lekoccolt egy Ladát az Aurissal, ami az én nevemen van. Elvileg kettőt ugrik majd lefelé a kötelezőm? Ezt el lehet valahogy sunnyogni vagy 2 évig tuti szívás lesz? Már arra is gondoltam, hogyha horror árra emelik a kötelezőt, akkor átírom asszony nevére ezt az autót is. Lehet még az is olcsóbbra jönne ki.
Függően a biztosítótól jön egy értesítő, hogy ha a megállapított kárértéket kifizeted, akkor nem romlik a bónusz besorolásod. Én 2016-ban csúsztam bele egy Toyotába, 60 ezer forintot állapított meg a Groupama, amit nem fizettem be, gondoltam, oké, hogy drágul majd a kötelezőm, de nem ennyivel. Tévedtem. Ha azt az összeget akkor kifizettem volna, akkor 2018-ban már megtérült volna a kötelező árában...
Ha a köteleződ emelkedik jelentősen, nem kell az egész autót átíratni, mert az valóban horror lenne, elég üzembetartónak bevezettetni a párodat. Viszont függően attól, milyen bónuszfokozatban vagy, esélyesen így sem éri meg, hiszen ő A0-ból indul, te meg gondolom azért nem annyira esel be a végébe...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz CactuS #151870 üzenetére
A súlycsökkentés az tény, de ez már akkor látható volt, hogy a karbonváz nem lesz használható tömeggyártásban. Amíg nem kell hozzányúlni, addig hibátlan.
Miért ne lenne használható? A sorozatgyártás működik, repülőgépeknél is évtizedek óta használják. Csak rohadt drága...Hát, én biztos nem fizetem ki a kárt, mert a Lada elég jól széthullott, le sem tudta csukni a csomagtartót, plusz ő is bambult és a kapott lendületből belegurult az előtte lévőbe, így az első lámpái is sérültek.
Azért várd meg a biztosító levelét...
...szóval 0-ból indult, így valószínűleg ő lesz az üzembentartó akkor.
Hát ha alacsonyabbra tudtok kötni fordulóra, akkor megéri.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz CactuS #151884 üzenetére
Tudomásom szerint ez úgy működik, hogy mindig meg kell adni ajánlatkérésnél, hogy mikor okoztál utoljára balesetet. Tehát ha nem is mindegy, hogy 2-3 évig "üresjáratban" voltál, de kockázati tényezőként akkor is szerepelni fog a kalkulációban. Hogy milyen mértékben, az változó, de ne 2-3 évvel, hanem 6 évvel számolj, ugyanis ha 5 éven belül balesetet okoztál, akkor már rád kerül a stigma...
Esetemben ez úgy néz ki, hogy a B04-es idei bónuszfokozatom mellé a 2016-os baleset (ami 3 év ugye) bevallása / nem bevallása így számít éves, utalásos díjfizetésnél:
Union: 24 ezer / 33 ezer
Groupama: 29 ezer / 37 ezer
Allianz: 31 ezer / 58 ezerNyilván itt a bevallás lényegtelen, mert ha véglegesíteném az ajánlatkérdést, úgy is lekérdezik, és látni fogják, hogy valójában okoztam balesetet, tehát az ajánlat érvénytelennek lesz minősítve.
Ebből csak azt lehet leszűrni, hogy egy 3 éve okozott baleset alsó hangon 8 ezer forintos, vagy más szóval cirka 30-40%-os "büntit" jelent éves fizetésnél B04-es szinten.
A történet egyszerűbben: ha nem fizeted ki a kárt, illetve átviszed az asszony nevére az üzemeltetést, az egyben azt jelenti, hogy nagyjából 5 évig nem lesz opció a saját nevedre való (üzembentartói) vétel, és ha ez még nem elég, egy jövőbeni CASCO esetében is tényező lehet.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz fant0mi #151901 üzenetére
Erről a KRESZ elég egyértelműen nyilatkozik:
Útburkolati jelzés -> Tábla -> Lámpa -> Rendőri irányítás
Ha a tábla mást mutat, mint az útburkolati jel, akkor a tábla a mérvadó, ha a lámpa kötelező haladási irányt mutat, és az eltér a táblától és/vagy az útburkolati jeltől, akkor a lámpa a mérvadó.
A szabályozás logikus és egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151898 üzenetére
Pedig még TC cikk is volt róla...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151909 üzenetére
Szóval akkor a TC is hülyeséget írt, és a BRFK is azért rakott direkt fel egy ilyen esetet a videójába, mert valójában ők sem ismerik a KRESZ-t?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151911 üzenetére
Még egy link. Ennél többet nem lehet hozzátenni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151917 üzenetére
Tippre te megnézted a jogtáron, és mivel ott nincs külön kiemelve, hogy van ilyen tábla, úgy gondolod, hogy nem létezik ilyen. Rosszul gondolod, mivel a jogszabály nem határozza meg, milyen irányokba mutathat a tábla. Arról rendelkezik, hogy:
a) * „Kötelező haladási irány” (17-19. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben a táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban (irányok valamelyikében) kell továbbhaladni. A tábla alatt elhelyezett autóbuszt vagy kerékpárt és nyilat (nyilakat) mutató kiegészítő tábla (18/d. ábra) azt jelzi, hogy a menetrend szerint közlekedő autóbusz vagy a kerékpáros a jármű jelképét feltüntető kiegészítő táblán lévő nyíl (nyilak) által jelzett irányban haladhat tovább.
A megfordulás is egy haladási irány, amit a táblákon, útburkolati jeleken és lámpákon jeleznek. Szóval attól tartok a hiba a te értelmezésedben van.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151920 üzenetére
Légy szíves másold be, hogy hol szerepel a KRESZ-ben az, hogy balra kanyarodási lehetőség esetén automatikusan megfordulhatsz?
Itt már több linkkel is alá volt támasztva az általunk vázolt értelmezés. A Te értelmezésedet eddig semmi sem támasztotta alá, csak a saját véleményed.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #89309696 #151922 üzenetére
Ez sajnos nem jelent semmit, még a Magyar Közút műszaki előírásában sem szerepel olyan tábla, amely balra kanyarodást és megfordulást mutat. Ettől még egy csomó helyen találkozhatunk ilyen táblákkal...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151923 üzenetére
Abban nincs vita, hogy a teljesen korrekt eljárás az lenne, ha a helyzetet tisztáznák a KRESZ-ben.
De gondolom tudod, hogy ilyen tisztázatlan esetben az illetékes hatóság (rendőrség) és peres esetben a bíróság feladata az értelmezése.
A hatóság pedig úgy értelmezi, ahogy a linkelt példák is mutatják.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterMark #151929 üzenetére
Gondolom soha az életben nem fog a rendőr elkapni ezért. Így végül is mindenki azt csinálhat, amit csak akar...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #151953 üzenetére
Akkor javaslom nézd meg alaposabban azokat az útburkolati jeleket, mert bár kopottak, de azok szerint ott szabad visszakanyarodni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Ford topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- EAFC 24
- iPhone topik
- Politika
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen