Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adalbert1

    veterán

    válasz Jorus #71018 üzenetére

    Az én szempontból inkább az a lényeges (persze ez most kicsit önző álláspont), hogy a környezeti terhelés földrajzilag máshol jelentkezik, jobban kontrollálható - tehát nem Budapesten szívom több tízezer autó károsanyag-kibocsátását (az esetleges zajterhelés csökkenéséről nem is beszélve), hanem mondjuk valami puszta közepén van az erőmű/akksi gyár/stb (ahol remélhetőleg szakszerűen mérséklik/ártalmatlanítják a károsanyagot).

    raczger: ezt tényleg jól lebontottátok! :K

  • Borote

    addikt

    válasz Jorus #71018 üzenetére

    Az egy jogos szempont, hogy az adott energiát elő kell valahol és valamiből állítani - de ez egyrészt nem a városban történik, ahol 1:1-ben fogjuk visszalélegezni a kipufogógázokat, hanem jó eséllyel magasabb hatásfokkal működő erőművekben (már ha fosszilis energiahordozókról beszélünk), ahol a fölös hőenergiát pl központi fűtésben, meleg víz előállításban fel lehet még használni. Az elektromos energia szállítása pedig meglehetősen jó hatásfokkal történik, az akkumulátorok szintén kis veszteséggel dolgoznak.
    Ugyanakkor an energiát előállíthatjuk megújuló energiaforrásokból is (ami bár telepítést tekintve hordoz magával környezetszennyezést, hosszú távon azért elég ökobarát dolgok), illetve fisszió (jövőt tekintve ne adj isten fúzió) során is, ahol ugyan kifejezetten veszélyes hulladék keletkezik, de azt gyakorlatilag visszaáshatjuk a kitermelés helyére, ahol nem sok vizet fog zavarni (talajvíztől, meg úgy általában minden élőlénytől elzárva).
    Az akkumulátor gyártás (és esetleg újrahasznosítás) problémás, de ez sem a város szívében történik, egyszerűbb kontrollálni a környezetszennyezés mértékét.
    Cserébe az elektromos autók esetén ott van még egy fontos szempont, hogy a saját mozgási energiáját képes újrahasznosítani (indukciós fékek), ami nem csak a hatótávot növeli úgy általában, hanem az adott mennyiségű felvett energiával (amit a fentiek szerint meg kellett termelnünk valahogy) megtett távot is növeli.

  • -v-

    addikt

    válasz Jorus #71018 üzenetére

    Hát, nem. Ez 2015-ös, már rég nem volt igaz akkor sem: [link], azóta meg még jobb lett .. de van még egy pár, kereshetsz [link] [link] most csak a hasamra csaptam, linkeltem párat.
    A gyártást meg mindent belevéve a teljes élettartam alatt már most is sokszor jobb egy villanyautó ... és lehet lemaradtál, milyen ütemben nő a megújuló energia aránya, szerencsére egyelőre a gyökér trump se tudta elbaszni a folyamatot, kalifornia nagyon nyomja hál' istennek, india is megújulózik, pedig annyi szenük van mint a picsa, de már piaci alapon is a megújuló az olcsóbb mostanában.

    Széndioxiddal nincs annyira nagy gáz, mivel nem mérgező

    Úgy látom klímaváltozás ügyben is le vagy maradva, hogy még az optimista predikciók szerint is, még ha párizsi egyezményből minden meg is valósul, az mire lesz elég (vagy inkább mire nem) ...

    [ Szerkesztve ]

  • footy

    addikt

    válasz Jorus #71018 üzenetére

    Villanyautó ökológiai lábnyom szempontjából elég nagy kapufa, mert ugye azt az energiát valahogy elő kell állítani
    Nem kapufa, mert egy erőmű kibocsátását sokkal egyszerűbb szabályozni mint több 1e-10e-100e autóét.
    Értsd nem kell DPF minden autóba ha van az erőmű kéményén.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák