-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Nézegettem a you tube-on a premium üzemanyagokkal kapcsolatos videókat és az eu szabványt teljesítő üzemanyagon túl van még 2 további üzemanyag (benzin) amik közül nem tudom, hogy melyiket ajánlanátok hatásfok, tisztántartás, élettartam szempontjából egy pl 10 éves autóhoz, ami motorjának kompresszióviszonyát figyelembe véve 95-el beéri?
Érdemes rendszeresen tankolnunk ilyen anyagokat vagy pedig elég minden 3-ik tankolás(teljes)?
Dízelnél, ahogy neztem nincs az eu szabvány és a prémium közti átmenet vagyis a járműgyártók által ajánlott plusz adalékokkal ellátott üzemanyag így marad a prémium.
A kérdésem a dízeles autóra is értendő?
-
Teodor52
senior tag
Megnéztem, és az autógyártók által ajanlott adalékocsomagokkal ellátott üzemanyagot preferálják, de egy másik videóban a prémiumot ajánlják azonban nincs határozott kijelentés milyen rendszerességgel.
A mol oldalán 4 üzemanyag fajta látható ebből 1 eu-s 95-ös, és a 100-as ez lenne a prémium. Azt szeretném még megkérdezni, hogy nem csak a mol hanem a Shell, és az Omv részéről melyik az az üzemanyag ami az autógyártók ajánlásának eleget tesz(mi látható az általam linkelt képen?Még valami: gondolom a leírtakat nem a prémiumra éretted, hanem a csak a teljesítménycsomagot tartalmazó üzemanyagokra?
-
Teodor52
senior tag
Bocsi az értetlenkedésemért, de továbbra is az autógyártók ajánlása alapján készült üzemanyagra gondolsz, ami nem prémium, hanem eu előírásoknak felel meg, de csak teljesítménycsomaggal van ellátva?
Ha igen, akkor milyen néven találom a nevesebb kutakon?Volna még egy kérdésem szintén egy videóban hangzott el a résolajjal kapcsolatban, csak nem volt tisztán kivehető számomra.
Szóval, ha jól hallottam és értettem, téli időben dízelnél leginkább, ha kevés üzemanyag van a tankban, akkor az történik, hogy a kevés tankban lévő üzemanyag a visszavezetett gázolajnak köszönhetően(hőmérséklete 40-60 fok) felmelegszik, ennek köszönhetően a tartály térfogatát kitöltő levegő is minek víztartalma lehűléskor a hideg üzemanyag tartály belsőfalán lecsapódig, így kerül be a víz a rendszerbe, ezért kell "mindig tele tankkal járni"?
-
Teodor52
senior tag
válasz MasterMark #193675 üzenetére
Tudom, de ennek ellenére probémákat tud okozni az adott videóban elhangzott márkánál és gondolom, ha már egyet említettek lehet, hogy a többi márkánál egy meghibásodást növelő kockázati tényező is lehet.
-
Teodor52
senior tag
Tc-os üzemanyagokról szóló előadásban és az onnan illetve általam linkelt képen is látható egy köztes szint. Létezik egy az autógyártók ajánlásait összefoglaló dokumentum, amit az autoipar nyújt be az olaiparnak és ez alapján készülnek olyan adalékcsomagok amelyek bevonásával kapunk egy nemzetközi tesztrendszernek alávetett, hitelesített üzemanyagot, mit összefoglalva hosszabb élettartamot ad a motornak.
A prémium üzemanyag az egészen más alapüzemanyagból áll(+ teljesítménycsomag)ami egy külön logisztikán keresztül jut el a forgalmazókhoz.
A kérdésem, hogy amit írtál 193577 hsz-ban erre az adalékolt üzemanyagra gondoltál vagy a prémiumra éa az elöbbi milyen néven kaphatóak a kutakon?
[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
A dízel injektorral kapcsolatban volna még egy kérdésem.
Common rail rendszereknél van az injektorok mennyiségének korrekciója.Ha most az egyik injectorban folyadéksúrlódás miatt kialakult furat átmérőjének növekedéséből eredő nyomáscsökkenés lép fel, ami miatt rosszabb lesz a porlasztás cserélni kell.
Elmondások szerint elég ilyenkor csak azt az egyet cserélni mivel probléma van, de az ecu-t fel kell programozni hozzá valami 12-16 karakterből álló kóddal mit az előző injector tartalmaz.
Valóban elég egy injector csere és ha igen akkor, hogy történik az ecu programozása mert nem teljesen világos mi köze egy új injektornak a régihez képest egy kód alapján pláne úgy, hogy minden új, nincs módosított jellegmezők, ami az injectorokra vonatkoztatva plusz korrekciós értékekeket tartalmaz?
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Egy fontos információra lenne szükségem autóelektronika terén!
Vannak azon autósok, akik azt mondják menet közben jobban tölt a generátor, mint álló helyzetben gázpedált lenyomva emelt fordulattal(emelt üresjárati fordulatszámmal).
Szakkönyv pedig 1:2- es áttétel esetében pl 1200-as motorfordulat esetén 2400-as generátor fordulatszámot ír, ami jelentős áramot szolgáltat. Plusz ott a fesszabályozó elvi képletét figyelembe véve Ui= c•n•fi(nem találtam a telóm billentyűkiosztásán), ami csökkenő fordulat esetén növeli a gerjesztő áramot, amivel nagyobb mágneses fluxust(fi), így nagyobb indukált feszültséget érünk el, mi nagyobb töltőáramot is von maga után. A generátor töltése elméletileg nem sebesség-menet-terhelés, hanem fordulatszám függvénye indukciótörvényt figyelembe véve, mégis azt mondják menet közben jobban tölt a generátor.
Mi az ami a fentiekkel ellentétben igazolja, hogy menet közben jobban tölt generátor?
-
Teodor52
senior tag
Egyértelműsítve kijelenthető, hogy akkor nem igaz az az állítás miszerint menet közben jobban tölt az autó mint álló helyzetben emelt fordulattal, mert hogy úgy mondjam az utazási fordulatszámot ami 90 km/h-nál adódik azt eltudom érni emelt üresjárattal is?
(A kérdés elsődleges célja az akkumulátor töltése) -
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Turbóval kapcsolatban lenne egy kérdésem.
Hideg motor beinditását követően mennyi ideig érdemes járatni alapjáraton, hogy megfelelő legyen a turbó kenése?
Azt tudom, hogy nagyobb terhelést követően leállítást megelőzően alapjáraton járatni kell kb 0,5-1 percig a megfelelő visszahűtés érdekében.
-
Teodor52
senior tag
válasz molnarpeter #196303 üzenetére
Turbófeltöltés című könyvből vett két szabály,
ami szerint van jelentősége csak az nem tisztázott, hogy alapjáraton mennyi ideig.
Értem azt az elvet is, hogy alacsony pl 5W-és olajoknál néhány másodperc az olaj körbefutás ideje, bár ez függ a motor konstrukciójától, az olaj minőségétől a hőmérskéklettől, de ott a csavar, a turbó, ami elég távoli pont már ami a kenési helyeket, pontokat illeti.[ Szerkesztve ]
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Ha egy pár hónapos autó kormányzott kerekeit kicserélik és rezegteti a kormányt és húz, a megoldás csak a gumik felcserélése, akkor mi változott a kerekekben, hogy jó lett?
-
Teodor52
senior tag
válasz szabonagyur #241751 üzenetére
Több szem többet lát
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Új autónál kötelező szervizeléskor miért kell ellenőrizni a szelephézagot?
Függfetlenül a márkától új autókban különböző folyadékszint ellenőrzésekre szenzorokat alkalmaznak.(Gondolom én)
Volna egy új autó, ami folyamatosan jelzi, hogy a szélvédőmosó folyadék túl alacsony.
Télivel felöntve ugyan úgy írja.
Mi lehet a gond? -
Teodor52
senior tag
Köszönöm az infókat
-
Teodor52
senior tag
Sziasztok!
Egy kis infóra lenne szükségem.
Van egy benzines motor ami átvan alakítva gázra is.
Van abban valami, hogy a gáz szárítja a motort?
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen