-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, úgy néz ki kellően balfasz voltam, és egy parkolóban sikerült lezúznom a kocsi oldalát / alját.
Igazából akkor fel sem tűnt, hetekkel ezelőtt történt, de most ahogy mosatás után megláttam, egyből beugrott, hogy akkor történhetett. Annyira "semmiségnek" tűnt, hogy érzésre azt hittem csak a gumit / felnit daráltam, aztán mégis:
Gondolom ilyen 20-30 centis kövekkel volt körbepakolva az amúgy is keskeny behajtó, vagy szimplán a magas padka lehetett útban.
Nyilván be lehetne jelentezni cascóra, meg leadni a kocsit fényezni, de ha jól látom, itt kb. az egész karosszériának neki kéne menni, ami 1. drága lesz 2. idő és stressz, amihez most nincs gyomrom egyéb okok miatt.
Van itt bármi quick-fix, amit saját kezűleg megtehetek, vagy fogadjam el, hogy előbb-utóbb ebből gyári festetés lesz? Rozsdásodás / korrózió miatt aggódom a leginkább, látni szinte láthatatlan, szóval nem elsősorban az autó kinézete miatt aggódom...
-
vzozo
senior tag
Sziasztok, szervizes / szerelési kérdésem lenne, remélem jó helyen.
Ma az 5 éves kontrollon bedobta a gyári szerviz, hogy kéne gumiharangot (?) cserélni az elülső féltengelyen (?), mert megkopott és láthatóan eresztett zsírt (erről küldtek fényképet, illetve ma este próbáltam befényképezni az autó alá, és tényleg van ott valamit), szóval cserélni kellene.
Sorry az esetleges hibás szóhasználatért, Németországban élek, de nemhogy a német autós szakkifejezéseket, a magyarokat sem ismerem. Én csak vezetni tudok + minimális műszaki ismeretek, de egyébként laikus vagyok. Németes kollégáknak, ez volt a munkalapra írva:
Austausch Manschette Radseite linke Seite
Viszont mivel erre bemondtak egy 400 eurós ajánlatot, azért gondoltam megfuttatom a kérdést itt.
Ez egy 5 éves PUG 308 SW, nem hajtottuk agyon, 77e km van benne, végig a társasház alatti mélygarázsban állt, tehát a természeti erőknek nem volt túlságosan kitéve.
Normális ez, hogy 5 év után szétmállik a gumi? Illetve bármi tanács a szervizzel kapcsolatban? Ez így ennyi, fogadjam el (amúgy is tisztában vagyok vele, hogy drága az autó fenntartása)?
[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
Köszönöm a gyors választ. Ez München, itt minden drága.
Egyébként megnyitottam újra az ajánlatot, egész pontosan 370 euro. Bár nekem ezért ugye újra be kell mennem a szervizbe, 1 nap kiesés, családilag leegyeztetni, stb. a hátam közepére se kivánom.
Amit magyar oldalakról sikerült megtudtom, hogy ilyenkor érdemes mindent cserélni, akár komplett féltengelyt és minden hozzá tartozó alkatrészt is, mert igazából a szerviz rezsi óradijra a drága, nem pedig az anyagköltség.
Ahogy elnézem, konkrétan maga a gumiharang kb. 30-40 euró, és még ha mindkét oldalon is cserélik (ezt mondta a szervizes fickó), akkor is látható, hogy nem az anyagköltség a jelentős tétel itt.
-
vzozo
senior tag
Ez lehet nagyon naiv felvetés, de ezek a 10-20 euróért árult noname karceltávolító paszták érnek bármit? A TV shoptól kezdve ( ) benzinkúton át a különféle szupermarketek polcain mindig van valami "karcjavító készlet."
Eleve szkeptikus vagyok, hogy ezek "mindenre jók" - nem kéne legalább különféle színekre különféle pasztákat árulni?
-
vzozo
senior tag
Sziasztok! Azzal kezdeném, hogy elég laikus vagyok autós témákban, szóval inkább kérdezek, még ha fura is lesz a lenti. Az érdekelne, hogy újautó téren mire érdemes figyelni (értsd fícsörök, extrák) így 2023-ban?
Számomra az autó nem státuszszimbólum, vigyen el A-ból B-be, nyilván ne legyen gyötrelem vezetni, elférjünk benne 2 gyerekkel, biztonság terén meg gondolom már kb. csak a legjobb besorolásúakat lehet kapni az EU-ban.
Egyelőre egy 2014-es modellt hajtunk, nem feltétlenül vágytunk minden extrára, de így csomagban tudtuk megvenni az autót, és asszonnyal abban maradtunk, hogy ezek jók:
- Holttérérzékelő, radar elöl-hátul, tolatókamera (szép képpel és tényleg használható. Láttunk már sokkal rosszabbakat is)
- Adaptív tempomat, vészfék
- Magától sötétedő visszapillantó tükör (legjobb találmány)
- Ülésfűtés
- Esőérzékelő
- Full LED-es világítás (húú, ezután egy sima halogénessel szinte vaksötét az éjszaka)
- Gurulásgátló lejtőn (kb. semmi értelme, amúgy is automata váltós, tehát a féken állunk)
- Beépített navi, a használhatóbb fajtából
- USB csatlakozók, MP3 lejátszó CD-ről / USB-ről
- 230V inverter
- Panorámatető (nice to have, meglennénk nélküle)
- Kétzónás klíma, de gondolom ez sem egy nagy extra manapság
- Kulcsnélküli nyitás és indítás (nice to have, de ehhez könnyű hozzászokni)
- Magától beparkol, ezt az elején heccből próbáltuk, de már évek óta hozzá se nyúltunk
- Start-stop, na ezt az első dolgunk kikapcsolniNyilván nem vagyok hülye, tudom, hogy volt fejlődés az elmúlt ~10 évben, csak amikor autós témában hallom, hogy valami aztán tényleg "full-full-full extrás", akkor nehezen jut bármi az eszembe, ami ezen felül kellene a mindennapokban.
Persze, tudom, most nagyot mennek a vezetéstámogató rendszerek, bérautóknál volt szerencsénk néhány jobb, meg még több rosszabb implementációhoz, puff neki.
Láttunk már android car sync-et, használtuk is bérelt kocsinál navi céljára, de IT-s létemre (vagy éppen amiatt? ) nem szívesen kötném szorosabbra az autóm és a telefonom kapcsolatát.
Lehetne játszani azzal, hogy hűtött legyen a kesztyűtartó, meg elektromosan állítható és memóriás ülések + kormány + tükrök. Itt szerencsénk van, asszony velem egyforma magas, nem kell folyton a másik után állítgatnunk semmit, de aláírom, ez egy érdekes fícsör.
Long story short, ha most 2023-ban kéne autót venni, mi olyan egyéb szolgáltatás van, amire érdemes figyelni?
-
vzozo
senior tag
válasz molnarpeter #269494 üzenetére
Ez egy szög egyszerű PUG 308 SW, és nem tervezzük cserélni. Viszont új pénzügyi év indul a munkahelyemen, és lehetőségem lenne autót választani, ezért kérdezem, hogy mikre érdemes figyelni mostanában.
Vagy maradok a cash kifizetésnél, bár egyre praktikusabb lenne a két autó... Tudom, first world problems.
-
vzozo
senior tag
válasz macilaci78 #269502 üzenetére
-
vzozo
senior tag
válasz macilaci78 #269525 üzenetére
A meló most olyan ~40 km, szóval napi 80 meglenne az ingázás. Éppen ezért agyalunk a második autón, mert itthonra kell asszonynak + két gyereknek a jármű. Nem mondanám, hogy annyira nagyon sajnálom, hogy nem kell bejárnom, ne érts félre, jó ám a home office. Viszont ha nagyritkán be kell menni, akármilyen okból, akkor megy a tili-toli, hogyan szervezzük le a napot.
Ráadásul akkor nyilván a céges lenne az elsődleges kocsi, mivel arra áll mindent a munkáltató, beleértve az üzemanyagot, szervizelést, stb. Ugyanakkor a meglévőre ugyanúgy kell fizetni a biztosítást, szervizt, egyebeket, szóval nem anyagilag nem egyértelmű a matek. Kényelmi szempontból viszont egyértelmű a kérdés.
A többieknek is köszönöm a válaszokat, tágítottátok a látóköröm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen