Új hozzászólás Aktív témák
-
legiaap
nagyúr
válasz runner 125 #1199 üzenetére
Azt azért jó ha figyelembe veszed, hogy nem lenne ilyen szar a helyzet, ha a vezetők nem a saját zsebüket tömnék, ha az állam ezzel is foglalkozna nem csak a mocskos autópályával és még sorolhatnám az indokokat, de ezek a főbb gondok.
How are U today? Just kidding...I don't care!
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz legiaap #1201 üzenetére
Még egy adalék, véleményt nem írok, csak tényeket, következtetést vonjon le mindenki maga...
Két kolléga dolgozott vasárnap nappal, egyik helyen sem kellett váltót állítani, csak jelzőt, mivel vasárnap nincs a helyeken teherforgalom. Az egyik kitakarította a váltókat, a másik nem, /éjszaka volt esélyes, hogy állítani kell majd a váltót/. Az egyik 60-as születésű, a másik 78-as, az egyik 28 éve van a vasútnál, a másik talán öt-hat. Melyik takarított szerintetek?Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
legiaap
nagyúr
válasz runner 125 #1203 üzenetére
Nem is azért írtam, hanem mert ez az igazság.
How are U today? Just kidding...I don't care!
-
zsid
senior tag
válasz philoxenia #1200 üzenetére
"A váltófűtésnek nincs köze hozzá, milyen hosszú és hány vonat megy át rajta, míg át nem kell állítani."
Arra próbáltam célozni, hogy vannak ( pl Orosztországban ) olyan helyek, ahol az időjárás messze zordabb, a forgalom sokkal nagyobb és nem áll le a forgalom, még ennél jóval nagyobb havazásban sem. Ha pl. a transzibériai vasúton vagy a moszkvai körgyűrűn megállna a teherforgalom valszeg másnap már nem kellene dolgoznia menni a pályavasútért felelős vezetőnek. Pedig ott nem -9 fok és 30 centi hó szokott lenni.
"Az meg, hogy esetleg hülyeségeket hallasz a tévében/rádióban..."
A máv szóvivő az MR1 Kossuth rádióban nyilatkozott, 180 perc c. reggeli műsorban. Ez pont nem az a rádió és műsor, amiben hülyeségeket hordanának össze.
"Azt is mondták, hogy az M0-ra nem tudnak felmenni a kamionok, most mondjam azt, hogy az Alpokban kicsit nagyobb az emelkedő mint az M0-s..."
Na kb, erre próbáltam célozni azzal amit írtam. Az Alpokban sem áll meg az élet télen...
Az általad linkelt cikk elég bulváros, szvsz tele van hülyeséggel. Tudom, mert aznap este ott én is 3 órát álltam a sorban kamionnal Nemcsak a tévében/rádióban hordanak össze hülyeséget is , hanem a neten is .
<tRucKdriFteR>
-
dragonfx
veterán
Komolyan egy szégyen ez a máv 2-3 órás késések..és ultkor vettem fönöknek jegyet pozsonyba meg bácsbe..le se írom mennyi volt oda vissza..annyiból már egy kis dízellel is olcsóbban és kényelmesebben és kötetlenübből meg lehet járni a távot.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
philoxenia
MODERÁTOR
Arra próbáltam célozni, hogy a MÁV szóvivő nem él a vasúttal együtt, a rádióban ő nyilatkozik, de váltót nagyon régen söpört nyilván...
Persze az orosz vasútról nem tudom milyen percre és napra pontos információval rendelkezel keress rá a menetrendi gyakoriságra például, hány vágányon, mennyi vonat, hány alkalmazott stb. A Nyugati és Keleti nagyon zsúfolt például, a menetrendek tervezése, a vágányspecializáció nem a lehetőségek figyelembevételével, hanem az igények elsődlegességével számol....
A nagy pesti pályaudvarok a múlt század végén épültek, az akkori élettempó figyelembevételével, akkori vonatgyakorisághoz...
Gondold el, hogy ha az utcák még mindig macskakövesek lennének a város nagy részében..Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
zsid
senior tag
válasz philoxenia #1207 üzenetére
Azért a nagy pesti pályaudvarok az elmult 100 évben kicsit átépültek, és jópár korszerűsítésen átestek, a keleti esetében központi állítású váltók, tólatóvágányutas biztosítóberendezés, KÖFI, fűtött váltók,minimum 48kg/fm sinek használata a forgalmat bonyolító vágányokon. Az, hogy műszakilag korszerűsítés nem történt már jóideje ( nem csak a keletiben ) az már csak pénz és akarat kérdése. A Keleti forgalmas, de egy nagyobb korszerűsítés után csúcsra járatva szerintem simán lehetne forgalmasabb.
Azt meg sztem felesleges magyarázni, hogy ebben a qrva országban sehol nem tudnak felkészülni a télre, legyen az közút/autópálya kezelő, BKV vagy MÁV. Pedig a tél jön minden éven, és az első hónál mindig ilyen cirkusz van.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
philoxenia
MODERÁTOR
A 48 kilós sínek már gyakorlatilag elavultak, bár ilyen szempontból mindegy,de az állomásokon sem építik már be felújítás után a fontosabb vágányokba....
A KÖFI ide nem tartozó fogalom, itt olvashatsz róla, bár a Keletiben ilyen nem is lehetne, nyilván másra gondolsz, de a központilag állított váltók sokkal rosszabbak hótakarítás szempontjából,mint a helyszíniek, ráadásul ott aki állítja,az már takarítja is...
A Keleti/Nyugati nem a korszerűség,hanem inkább a méret és a felépítés miatt problémás, kb. mint az M0-ás például ....
Gyakorlatilag nincs tartalék a rendszerben már, ha minden jól működik, akkor nincs gond, de kisebb problémák is nagyobb fennakadást okoznak....
Egyébként egy Keleti méretű állomás átépítése olyan nagyságrendű költséggel jár,amit eleve meggondolandó kiadni, a vasút jelenlegi helyzetében pedig pláne...
A mai tendenciák az igen nagy sebességű vasutat vetítik előre világszerte,annak meg nem sok értelme lenne,hogy mondjuk Bécsből egy óra az út a városhatárig,onnan meg egy fél óra a célállomásig...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Racecam
MODERÁTOR
válasz philoxenia #1209 üzenetére
Rajtad kívül van még ebben topicban olyan is, aki ért valamit a vasúthoz, vagy csak a szokásos megmondóemberek?
Nem tudom, nem követem, azért kérdezem.
Com'è diverso il mondo visto da qui
-
legiaap
nagyúr
válasz philoxenia #1212 üzenetére
Augusztus óta vagyok csak a vasútnál.
Sose gondoltam volna, hogy itt fogok kikötni egyszer is, de a muszáj nagy úr.
Építőmérnök vagyok és az építőipar eléggé padlón van.
Mivel nem volt melója a cégnek ahol voltam és sehova sem vettek fel a gazdasági válságra hivatkozva így ide jöttem.
Egy térinformatikai projektben veszek részt plusz tanulok is.
Fel kell mérni a vasút összes ingatlanját.
Mindent...vágánytengelyektől kezdve az épületeken keresztül az összes kicsi és nagy objektumot.
Nem ki meló.
Végeredményben egy frankó helyszínrajz lesz a kész termék majd.How are U today? Just kidding...I don't care!
-
legiaap
nagyúr
válasz philoxenia #1214 üzenetére
Egyrészt a MÁV-nak készül, másrészt az államnak (na ez a fontosabb)
Határidős meló amúgy.How are U today? Just kidding...I don't care!
-
ronson
őstag
A forgató könyv:
Tönkreteszik a vasutat, majd eladják adósságostól együtt 1ft-ért.
Az adósságot kiszervezik az egyik céghez a dolgozókkal együk.
Az ingatlant és az ingóságot meg egy offshore céghez.Ez gyakorlatilag megtehető, mert hiteleik általábban nem jelzálogosak, hanem állami garanciavállalásuak.
Az állam jobb híján visszafizeti a tartozást, a dolgozók meg mennek a csába pénznélkül.
A vagyon eladásából meg épülnek a budai villák, magyar kikötő az adrián, stb., a maradékból meg megint lehet zsíros állami üzleteket csinálni.
-
-
legiaap
nagyúr
Amúgy régen én is sokat szidtam a MÁV-ot, de mióta benne dolgozok és jobban átlátom a dolgokat, jobban belelátok a sűrűjébe, azóta már más a véleményem. Csak ahhoz, hogy itt változtatni lehessen mi melósok nagyon kevesek vagyunk...
How are U today? Just kidding...I don't care!
-
zsid
senior tag
válasz philoxenia #1209 üzenetére
Sokmindenben egyetértünk, csak máshogy fogalmazzuk meg.
Tudom, hogy a 48kg/fm az már nem mai dolog, de ennél kisebbel nem megoldható ekkora forgalom, ezért írtam, hogy minimum. Bár nem dolgozom a pályavasútnál, és nincs erre vonatkozó információm, de szubjektív véleményem szerint a belső bejárattól Vmax=40km/h( javítsatok ki ha nem ), azt meg el kellene bírnia, bár ha van felesleges 54es vagy 60as sín az kétségtelenül jobb.
A központi forgalomirányítás nyilván nem befolyásolja a hóhelyzetet, de sokban segít a (menetrendtől) eltérő forgalomszervezésben ( pl hóhelyzetben csúszások/torlódások esetén). A többiben egyetértünkA nagy sebességű nyitást igazán favorizálhatnák kicsit kelet felé is, nem csak a hegyeshalmi és a lökösházi vonalon. A 80as vonal geometriailag alkalmas lenne a nagy sebességű közlekedésre Aszód - Szerencs között ( leszámítva Hatvan mindkét bejáratánál a 600as íveket, és Miskolcot ). Lenne vele meló az tény, de a lassújelekkel teleszórt 120as pályából lehetne csinálni 200ast. ( mint ahogy sokminden mást az országban, csak akarat és pénz kérdése).
<tRucKdriFteR>
-
philoxenia
MODERÁTOR
Annyira ne menjünk bele mélységében a témába, hogy milyen lehetőségeket ad pluszban a KÖFI, mert igazából egy komolyabb zavarnál szerintem pont annyi hátránya is van legalább, mint előnye... Ellenben mivel a központi irányítás legtöbbször azzal jár, hogy az adott helyről elveszik az embert, nincs aki váltót takarítson, ha szükséges lenne, azaz például ha az egyik vágány járhatatlansága esetén a másikra kellene terelni a forgalmat.
A KÖFE egyértelmű előny, de azzal embert nem spórolnak., tehát...
A sebesség emelése sajnos csak szakaszosan alakulgat, ellenben van olyan, hogy mire mindenütt elkészül az új pálya, addigra az először elkészültek már lassabbra "romlanak"....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
zsid
senior tag
-
Kephamos
addikt
Most akkor sztájkolnak ezek ma? Miskolcra szeretnék eljutni, Nyíregyházáról. Van rá esély?
-
MaTTeS
senior tag
A MÁV segíti az embereket reggel az iskolába/munkába jutásban. Persze -_-.
Vonat (Lajosmizse-Nyugati PU) 6:52-kor érkezett Gyál felsőre (ugye aki BKV-zik az vonattal ment volna). A szokásos 3-4 kocsi helyett jött 1!!!! darab kocsi.
Persze a szokásosnál 3szor ennyien vártak a vonatra. Felfért kb 15 ember a vonatra. Az emberek csak a töredéke tudott felszállni.
Köszönjük MÁV, megint megmutattad milyen csodákra vagy képes.Megpróbálok bemenni a 7:40-essel, azt ha nem sikerül akkor ma se megyek suliba
[ Szerkesztve ]
-
(Darkwood)
őstag
Ilyen esetben panaszt kell tenni a MÁV-START Zrt.-nél!
Én múltkor panaszt tettem a Szesza menetirányítónál, mert a Lakitelek - Kiskunfélegyháza állomások között közlekedő (37230 sz.) személyvonat 1db. Bzmot-ból állt, mely már Lakitelek állomáson szinte tele volt!
A bejelentést követő nap után már +1db. mellékkocsival közlekedett a felülírott (37230 sz.) személyvonat.
Én korrekt eladó és vevő vagyok, így elvárom, hogy más is az legyen velem! Ha nem vagy korrekt és átba****, akkor az én szememben egy utolsó patkány vagy és ne találkozz velem az utcán, mert...!
-
MaTTeS
senior tag
válasz (Darkwood) #1225 üzenetére
Köszi az ötletet. Panaszt tettem az általuk megadott e-mailben.
Csak, hogy tudjátok miről van szó:
Kép1
Kép2Telefonnal, sötétben, hirtelen készültek a képek.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
addikt
Ma mivel a volánnal nem tudttam kijutnia az állomásra,megnéztem a kofe oldalán a vonatok mennyit késnek.14 percet írtak.Kocsival kimentem 9 perc késéssel számolva,mert kocsival ennél gyorsabban nem lehet kiérni.Hát nem elment vonat.Most már csak 7 percet ír a kofe.A jó büdős ...........:@Várhatok 3/4 órát.
-
Sas madár
őstag
válasz runner 125 #1227 üzenetére
Ezt a labdát gyorsan leütötték,hogy komolytalan és erős szegénységi bizonyítványt állított ki magáról aki beadta.
Megint munka nélkül meggazdagodni.Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
-
peterszky
őstag
válasz Sas madár #1229 üzenetére
A dokumentum szerint bár szükségképpen érzéketlenség pénzről tárgyalni a holokauszt áldozatai ellen elkövetett kimondhatatlan gonoszság kapcsán, jogi úton csak pénzügyi kártérítést lehet kapni.
Kedvenc szervezetünk is megszólalt az ügyben:
A MÁV elleni per a Mazsihisz véleménye szerint "nem olyan, amely erkölcsileg megindítható". A magyarországi zsidóság túlnyomó részének meggyilkolásáért, vagyonuk elkobzásáért ugyanis az akkori magyar társadalom túlnyomó része felelős, ezért a felelősséget pedig a magyar államnak kell viselnie - fogalmazott Feldmájer Péter.What else you gonna do on a Saturday?
-
Integra
titán
válasz runner 125 #1227 üzenetére
döbbenet.
de a mai világban így lehet a legegyszerűbben mástól pénzt kicsikarni az adófizetők terhére... egyszerűen rászakosodtak erre nagyon sokan....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Sas madár
őstag
válasz peterszky #1231 üzenetére
Igazándiból ha igaz,hogy a beadványban alapvető fogalmakkal ,személyekkel.és magával a deportálás mikéntjével sincsenek tisztában akik megírták....
De hozzáteszem én a beadványt nem olvastam így csak fél információkkal rendelkezem.
Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.
-
adalbert1
veterán
Na ma ismét elvett másfél órát az életemből feleslegesen a máv (nemecsek ernő után szabadon kisbetűvel)...
Persze hogy nem vár a csatlakozásra az a vonat, amin kb. az a 3 ember utazott volna aki átszáll az IC-ről...
Ráadásul ha jól láttam ismét emeltek az áron is, így még kevésbé alternatíva az autóval szemben... Na meg amilyen kevesen lézengenek pár vonaton, meg merem kockáztatni hogy személyautóval még kisebb is lehet az egy főre eső környezetterhelés. -
csibor
őstag
Tegnap láttam olyan térképet ahol a vonatok mozgása látható,de elfejtettem a címét.valaki
-
csibor
őstag
válasz FehérHolló #1238 üzenetére
Köszönöm szépen
-
lorcsi
veterán
a szint mit sem változott az évek során..
de az árak az egekben -
venember83
nagyúr
Keresgéltem a topikban, de ezen kívül más utalásszerű választ nem találtam a kérdésemre: IC vonaton lehet kerékpárt szállítani, vagy csak gyors vonaton? Esetleg csak biciklitárolóval ellátott vonaton? Köszönöm a segítséget.
-
szilu84
tag
Sziasztok!
Megy valaki szombaton vagy vasárnap Pestre vonattal? Szükségem lenne egy Debrecen - Budapest TELJESÁRÚ használt menetjegyre (esetleg + IC pótjegy). Ha valaki, vagy valakinek az ismerőse rendelkezni fog ilyennel, az légyszi ne dobja már ki és jelezze nekem priviben.
köszi -
FehérHolló
veterán
Két hete szombaton (okt. 9) a nyílt pályán kigyulladt az IC mozdonya.
Múlt hét szombaton (okt. 16) menet közben defektet kapott az egyik IC kocsi.Mindkét alkalommal másfél órát késett az a vonat, ami egyébként óránként jár. A MÁV szerint nem ők tehetnek róla.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
share
tag
sziasztok!
segítségetek szeretném kérni, remélem jó topicba írok.
sopronból el kéne jutnom szolnokra, így nyilván vonat, ami nem is gond, de egyetlen egy dologtól félek, az átszállástól, mivel mondták, hogy nem feltétlen egy állomásról indulnak a vonatok, és pestet nem ismerem, így ebben kérném a segítségetek, hogy hogy érdemes, milyen vonattal, mire figyeljek, stb.
még annyi, hogy ha hetente járok, akkor bérletet véve mennyivel lehet olcsóbb?
segítségetek előre köszönöm!kicsit most off-on vagyok, elnézéseteket kérem!
-
kobe24
tag
Hello!
Ha a nyugatiba, vagy a keletibe mész, onnan egyből jön is szolnokra vonat elég sűrűn, szóval igazából csak ezt kell összeegyeztetni. Én itt lakok Szolnokon, és vonat szempontból elég jó hely, mert pestről sok vonat jár ide. Ha meg hetente jársz akkor úgy olscóbb szokott lenni a bérlet, bár így árakba nem vagyok otthon, én a szolnok-debrecen útvonalat szoktam megjárni hetente oda-vissza, ha jegyet vennék akkor kb 10k lenne, ha meg bérletet akkor 9500, viszont ez nálad lehet nagyobb különbség lenne, mert két vonattal is jössz. De elvira.hu-n ha beírod az útvonalat ott azt is meg tudod nézni, hogy mennyi a jegy meg a bérlet. -
share
tag
húh, akkor nincs mitől félnem, és ez változik, hogy keletibe, vagy nyugatiba megy a vonat? mindegyikből megy mindkét irányba? és a pest-szolnok vonal időben mennyi? igazából az anyagiak érdekelnek a legkevésbé, mert megér nekem az illető bármennyit is.
köszönöm a válaszod, remélem tudsz még segíteni.kicsit most off-on vagyok, elnézéseteket kérem!
-
tildy
nagyúr
Nem.
Keletiből a Nagykáta -Újszász-Szolnok vonalon mennek, főképp személyvonatok, Nyugatiból Ferihegy Cegléd irányban, és több gyorsvonat.Kobe: max , hogyha nappali tagozatos diák vagy, de emlékeim szerint ott sem vehetsz mindenféle bérletet, csak lakóhely meg suli közt.
Most néztem emg, ami neked 9500 ft, az nekem 95 000 ft lenne.... Egy hónapra.[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Azért, mert van olyan vonat, amely "körvonat". A nyugatiból indul, Szolnok, majd Debrecen felé megy és Szolnokon át a Keletibe érkezik. És viszont.
Van egy olyan vonat is, ami talán neked jó lehet, ha tapolcáig el tudsz jutni, ez közvetlenül szolnok fele jön.A távolság meg amiatt változhat, mert Budapesten belül állomások esetén is lehetnek különbségek, de ez a jegyben nem látszódik meg, mindkét irányban 100-100km-re van mint a Keletiból, mind a Nyugatiból Szolnok.
A legjobb, ha Kőbányára ki tudsz valahogy jutni, mert onnét olcsóbb a jegy, viszont ahogy látom soproni vonat esetén neked a Keletit érdemes nézni."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)
- AKCIÓ ! Macbook Air 13" - 2019, i5, 16/256GB, garancia, doboz, szürke (01)
- Panasonic TX-55GZ950E - Smart OLED Televízió, 55", 4K Ultra HD, HDR10+ - Új, bontatlan - Eladó!
- Corsair RMx White Series RM850x
- ASROCK RX 6800 XT 16GB GDDR6 TAICHI Eladó! 145.000.-