Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Myers #10 üzenetére

    "Ez a kinyírjuk a konkurenciát az olcsóságunkkal, majd ha már tiszta a terep, akkor jól megemeljük az árakat, már megtörtént több szektorban is. Pl. a Xiaomi is szépen árat emelt."

    Azért nem olyan könnyű kinyírni a konkurenciát, ráadásul akár a konkurencia is kinyírhatná a BYD-t. Tudom, végtelen kínai pénz, dollárcsilliárdokat fognak beleönteni az örökkévalóságig, hátha legyűri majd pl. az európai gyártókat. :U Úgy, hogy ha mondjuk az EU vagy az USA nagyon megmakacsolná magát, akkor akár be is tilthatnák a BYD autóinak a forgalmazását (mert hát miért ne), vagy pedig jóval nagyobb büntetővámot vethetnének ki rájuk, hogy egy átlag parasztnak olcsóbb legyen egy full csöves elektrik BMW, mint egy jól felszerelt, nagy akksis BYD. Azért az EU meg az USA elég nagy piacok, ha ott nincs sikered, akkor megmarad neked Dél-Amerika, Afrika, India, meg persze a belpiac. Ezek a területek persze lakosságszámra bőven legyűrik az előbbieket, de vásárlóerőre pont nem. Amúgy meg a teljes gépjárműpiacnak csak a töredékét adják az elektromos járművek, és ez elég lassan fog megváltozni.

    Én szívből kívánom azt, hogy a Xiaomi útjára lépjen majd a BYD. Drágább lett? Igen. De jobb is. A konkurencia nem lett drágább??? De, rohadt sokkal. Nagyon régen (>10 éve) 100 ezer Ft sok volt egy telefonért, 200 ezer meg kb. elképzelhetetlenül sok. Most meg már 200+ ezer az max. a középkategória, és simán vehetsz 6-700 ezres telefont is. Persze a mai 200 ezer nem annyi, mint 10 éve 200 ezer, de azért az árak bővülése szerintem dinamikusabb volt, mint a fizetéseké.

    A Xiaomi 13T Pro már 230 ezer alatt is elérhető jó kijelzővel, 512 GB ROM-mal és 12 GB RAM-mal. Légyszi mutasd meg, hogy ez Csamcsungból vagy Szifonból mennyiért jön ki. :U Tudom, az Apple 64 GB-ja is többet ér a kínai 512-nél. :DDD

    Ha a BYD később is nagyobb akkukapacitású, fícsörökben nem sokkal rosszabb autókat fog árulni olcsóbban, mint mások, akkor engem érdekelni fog. Nem mondom, hogy fixen olyat fogok venni, de mindenképp számításba fogom venni.

    És azért a BYD is messze van az olcsótól. Csak kínál valamivel olcsóBB elektromos autókat is. A legolcsóbb autójuk is 10+ milla, az összkerekes Seal pedig több, mint 19 millió, amivel egyértelműen drágább a nem összkerekes Model 3-nál vagy Y-nál is. Ezzel tutira haza fogják vágni az összes gyártót... miközben elvben a Tesla is jön majd valami budgetabb modellel (Model 2 talán 10 millió körül???).

    Apropó, a Teslát nem kellene cseszegetni, amiért valamivel olcsóbban adja az EV-it, mint a legtöbb patinás gyártó? Még a végén csökkenni fog a CEO-k prémiuma. :U Tutira az Ílon célja, hogy kiszorítsák a konkurenseket a piacról, utána meg alsó hangon dupla áron adjanak mindent. Ja bocs, az egy nyugati, ráadásul amerikai cég, az nem akar senkinek se rosszat, és teljesen tisztességes, mint mindig, csak a kínaiak per def gonoszok.

    #11: "Folyamatosan arról pörögnek a hírek hogy ennyi milliárd eurót/yent stb fordítanak államok chipgyartásra, az EU mezőgazdaság támogatására cégek versenyképességi támogatására stbstb"

    Oké, de mi, jófej európaiak vagyunk, nem pedig gonosz, mindent és mindenkit tönkretevő kínaiak. Ha mi x milliárd Ft-ot adunk a BMW-nek, hogy itt legyen a következő átmeneti rabszolgatelepjük, akkor az rendben van, de ha a kínai BYD-t segíti valamennyivel a kínai állam (összeget még senkitől se láttam, csak annyit mondanak folyton, hogy "milliárdok"), az már tisztességtelen versenyelőny.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák