- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Aliexpress tapasztalatok
- VPN topic
- Linux kezdőknek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Vírusirtó topic
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
- Python programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz rumos14 #3624 üzenetére
"sajnos az Adobe megint mostohán kezeli a Sony-t, ahogy azt tette az A700 és az A900 esetében is, 1-2 évnek el kellett telnie, mire az akutális ACR kihozta a legtöbbet a raw-kból"
Túrót. A Sony-nak kellett bő egy év, míg egy normálisan megírt v4 firmware-rel hasonlóan jók lettek, mint a Nikonos tarsaik. Ez nem az Adobe sara, sokkal inkább a Sony-é. Emlékszem, annak idején nagyon nem esett kézre az A700 felső gombsora, ennek ellenére a keresője, az LCD-je és pár Minoltás maradványmegoldása miatt eléggé tetszett, komolyan versenyben volt a 40D-vel, melyiket vegyem meg... míg meg nem néztem a képeket otthon, amelyeket a két vázzal lőttem.
-
madgie
titán
válasz rumos14 #3626 üzenetére
A LR3 minden gép rawján rengeteget javított, nem hiába azóta csak kullog utánuk a többi progi, ha magas érzékenységről van szó (szerintem a DxO-t is üti azóta). Egyébként a V4 előtt az összes többi rawkonverterrel is botrányos képe volt az A700-nak ISO sokszázon, v4 óta meg rendben van.
-
hegyimorc
senior tag
válasz rumos14 #3729 üzenetére
Meg kell tekerni a fókuszgyűrűt.
Ilyenkor a pinpoint AF nagyított képét még tovább nagyítja. Nagyon kényelmes. Feltéve, ha az ember megtalálja a gyűrűt, mert néha még az objektívet is nehéz, olyan picik Szerencsére a 45-ös olynak szép nagy fókuszgyűrűje van.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
Darkness1
aktív tag
válasz rumos14 #3747 üzenetére
Ha jol olvastam, akkor a 16-80 iden december helyett valamikor jovo ev elejen jon ki. A 16m-es pancke es a 18-200 viszont mar kaphato pl. Nemetorszagban vagy Ausztriaban. A dpr-en van mar par tag, akinek megvan az elobbi es nagyon dicserik. A 60-as meg a 85-os pedig novemberben jon.
A 16-os nekem is meglesz hamarosan.
[ Szerkesztve ]
No stress, no work Today!
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4322 üzenetére
sajnos most az a helyzet, hogy egymás mellett fogtam a kettőt, valamint -kizárva, hogy megőrültem, vagy ilyesmi- megmutattam ugyanezt bochának és phekének is. magyarán, most az egyszer nehéz lesz netes tesztekkel, speckókkal, dxo grafikonokkal meggyőzni.
méretre jobb a sony. színeket/dinamikát bevallom nem figyeltem, pontosabban nem tűnt fel, de lehet, hogy jobb a sony. a sony szaggatása viszont nagyon látványos volt, akárhányszor átkomponálsz, mozgatod a gépet (pásztázod a témát vmiért), rángat, 10 mp után hányingerem lett.
nem arról van szó egyébként, hogy a sony evf egy fabatkát sem ér, hanem pont arról, hogy a Nagy Netes Sztároláshoz képest lehangoló, mert egyáltalán nem hibátlan. meg az árához képest is.
azonos áron is valószínűleg az oly vf-2-t választanám, mert nem annyival kisebb, mint amennyire ez a rángatás zavar. de természetesen a sony evf is egy erős versenyző, és nagyon is jó, hogy van a nex-5n-hez, nélküle fel sem merülne bennem, mint alternatíva, így meg már igen.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4328 üzenetére
hát, még rombolom magam: az a55 evf-je végképp nem üti meg a mércémet. lehet élni vele, de minek, ha a vf-2 annyival jobb? és ami azt illeti, számomra eléggé a keresőből áll egy gép, talán inkább, mint a szenzorból. alapvetően az egész fotózás úgy működik, hogy azon a keresőn keresztül látom a világot, számít a méret, világosság, tisztaság (és mivel evf-ről van szó: a szaggatás, lag, rángatás, whatever).
nekem kb.: kereső 30%, fogás/kezelés 40%, szenzor 30%
(kereső hiánya kizáró ok, tök szar fogás/kezelés szintén, szenzorból nincs tök szar)dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4335 üzenetére
nem, igazából nem: el lettem kényeztetve ezekkel a kicsi és könnyű gépekkel, nem alternatíva már egy dslr méretű és súlyú dög nekem. legalábbis most így gondolom. nóra d200 + 16-85 vr kombóját emelgetve mindig szörnyülködök, és hát az a77 sem könnyebb nála. meg amúgy is elég drága.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4337 üzenetére
hmmm... lehet, h akkor tényleg meg kell sasolni végleges fw-rel újra. a kereső amúgy tök jó helyen van sztem, csak látványra fura, tényleges ergonómiára én imádom, elfér az orrom jó, nem kell kifordítani a fejemet és úgy odanyomni a szemem, mint a dslr-eknél. szóval részemről ez egy hatalmas plusz, és szintén egy olyan dolog, amikor kihasználja a rendszer a lehetőségeit (hiszen miért kéne az "optikai tengelyre" tenni az evf-et? a panának sem kéne, csak beszari).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
válasz rumos14 #4336 üzenetére
Objektívfüggő. A húszassal borzasztó az AF alapból, nincs is követő AF vele. 14/2.5 meg kiteknél viszont elég villám az AF, no meg ott a Tracking, amihez foghatót egyik tükrös se tud, mivel a felépítésükből adódóan hiába van bennük 51 AF érzékelő, ha a kép közepére van az összes zsúfolva.
Elég béna példa, de ez volt most kéznél. A rumlit, a száradó ruhát ne nézzétek Pár perc és letölthető lesz, nem túl villám a net errefelé sajnos.
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4340 üzenetére
a gh sorozat tetszik most már nekem is egyre inkább (jobb híján, mert nekem nem kell videó, viszont kell jó evf és nem bánom a multiaspect szenzort sem). az a55 hiába hasonló méretű (és azért nem az, nagyobb), az obik már sokkal nagyobbak és nehezebbek rá, ami borítja az ergonómiát. nekem legalábbis nem jött be.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #4345 üzenetére
jönnek a pro zoomok jövőre, remélhetőleg jobb is lesz fényerőben, mint a 2,8-4,0.
az a55 számomra egy mini dslr rendes dslr obikkal, magyarán egy rossz fogású, pici váz a feladathoz. mondjuk a 35/1,8-cal valószínűleg arányos, de a 16-80-nal már nem. az a gond, hogy az ilyen fél kilós üvegekhez már a d40 méretű vázak kicsik, csavarja ki a kezedből, ott a d90 méret a minimum.dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
madgie
titán
válasz rumos14 #7537 üzenetére
A GH sorozat és minden ilyesmi hibrid masina elsősorban sok snittből álló, relatív előre eltervezett munkához való, riporteri és egyéb eseményfelvételre munkára szvsz korlátozottan alkalmas. Ott inkább átok a szűk DoF, az AF is olyan, amilyen. Egy 14-140 kültéren tuti jó ebben a tekintetben, beltéren viszont sovány a fényereje... persze ha mondjuk beszélgetős, bevilágított riportokról van szó, akkor talán jó lesz a GH2 is, de igazán komoly (ilyen típusú) munkákra nem ajánlom. És igen, sokat korrigál az AF, bár a 14-140-nel kapcsolatban nincs gyakorlati tapasztalatom.
Valós Full HD/50p-t nem tud, hekkel sem, azt csak az NEX-5N/7 tudja (AVCHD 2.0 szabvány).
Ja, más, a reggeli nemjóahuszasportéhoz témához még egy kis kép.
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
válasz rumos14 #7537 üzenetére
Biztos hogy Pana?
Beltérben a sanyi azt mondják egyértelműen jobb, illetve a stabilizátora fenomenális...GH2 14-140 (és csak azzal) jó megvilágításnál, statikus témánál pariban van, de csak 25p...viszont ha ott ráteszel egy laza 80 mbit/s-os hekket, akkor a kamera bókolgathat.
Marseille: De gyorsan, mert lehet a szomszéd is rendel egyet!
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #8010 üzenetére
Komolyan nem értem miért nem tudnak már ezen az alap iso +1/4000s kombináción csiszolni végre.
Legalább a csúcsgépekbe illett volna, ha már szenzoron nem is, de legalább a záridőn javítani kicsit. És ez ugyanígy igaz a GH2-re is!Ezt leszámítva nagyon fincsinek ígérkezik ez az O-MD!
-
Szulita28
senior tag
-
Tulku
veterán
válasz rumos14 #8665 üzenetére
Nekem egy későbbi volt (50 mm 1,4 AI) Nex 5n-en használtam, pazar képe volt. 1,8-on már nagyon jó (ne zavarjon, hogy nincs rajta 1,8 oda állítod, nem baj ha nem kattan) 2-től pedig penge.
Ez úgy látom egy régebbi verzió...biztosan nem lesz pontatlan az AFJa és annyit simán megér
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10052 üzenetére
A filmmel szemben a mai digitális szenzorok elsősorban mélységben kiemelkedő mikrolencsék miatt sokkal érzékenyebb a a sarkokban a meredeken érkező fényre.
Ezért is nehéz büntetlenül a mirorless gépeken a szenzorra tolni a palacsinta obikat.
No most ehhez képest nagyon úgy fest, hogy a Sony a 24Mp-es szenzorán olyan mikorlencséket alkalmazott ami különösen érzékeny erre a jelensége.
Hogy őszinte legyek pont egy ilyen szenzort tenni egy csúcskategóriás mirrorless-be az szerintem az utóbbi idők legnagyobb égése..
A Sony-tól ekkora hülyeséget én még nem láttam, pláne hogy ott volt a 16-os lapkája ami ilyen téren is teljesen problémamentes.
Ami meg a 30-as és 50-es obikat illeti meg az a legdurvább, hogy ezek egyike se az a kifejezetten a szenzorra tolt obi, azaz ez a jelenség itt relatíve még nem is olyan erős.
Például ha rácsavarsz a NEX-7-esre egy 2600$-os Leica 24/3,8-as fixet akkor még jól be is lilulnak emiatt a képszélek.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10058 üzenetére
Nagyobb bázistávolság esetén is létezik ez a jelenség, de ott értelemszerűen sokkal kisebb ennek a jelentősége.
Szerintem jó hogy PZ tesztel NEX-7-esen is, nem árt tudni, hogy ott mit művelnek az obik.
Meg hát az obit sose lehet önmagában kezelni. Most képzelj el egy nemrég több százezret kiadó NEX-7 tulajt amint nézegeti a széleken takony képeit és közben azt mondogatja magában, nyugi ember, semmi gond, az obi valójában sokkal jobb ennél..
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #10123 üzenetére
látni kéne az evf-et, de ha picit is hasonlít az a55 evf-jéhez, akkor nem, nincs egy szinten a pana g sorozattal, maximum méretben és képpontban. pláne, amióta a pana 120 fps-ezik.
a sony 16-50 meg elvileg vmelyik third party gyártó hasonló üvege alapján készült, lehet, hogy a tamron 17-50 akkor? de lehet, hogy rosszul emlékszem.
pentax k-5-höz amúgy inkább a 50-135/2,8 a lényeges, alulra jó a 17-70/4 is, vagy tamron 17-50, vagy bármi.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10124 üzenetére
Jogos, benéztem azt a roadmap-et!
Így van 8-ból 3 fix. Viszont ezek közül valószínű pont az érzékeny szenzor miatt csak egy olyan amit rámertek tolni a szenzorra. A fényerős standard várhatóan nem lesz kicsi, a tele obikkal meg úgy általában nincs ilyen jellegű gond.
A szenzornak meg piszok jó a felbontása, ezt egy pillanatig se vonom kétségbe. Csupán csak annyi, hogy ezt nem sok obi tudja kihasználni, még a jobbak se feltétlenül.
(Az A55 EVF-ébe egyszer néztem bele és engem is nagyon meglepett, hogy messze nincs még az öreg G1-em szintjén se.)
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #10137 üzenetére
egyelőre nincs vf-2-m, jaja, és az e-m5 miatt már nem is veszek. azért kölcsönkértem egyet a síeléshez is legutóbb. amúgy nekem a vf-2 a legszimpibb technológiailag, csak kéne már egy bazinagy nagyítású, bazinagy felbontású változat belőle. az 120 fps-sel tökéletes volna. na, majd az e-m6-ban...
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
ROBOTER
addikt
válasz rumos14 #10295 üzenetére
Valahol félúton lehet az igazság.
Valószínűleg a dpreview tesztekhez használt megvilágítása nem stabil. Remélhetőleg az a 2/3 nincs teljes 2/3, bár eléggé gyanús, hogy más oldal is megerősítette.
Ami viszont pozítív, hogy ha a dpreview összehasonlító tesztjében az E-M5-öt egy EV-vel magasabb ISO-ra állítod, akkor sem katasztrofális a helyzet, egész jól felveszi a versenyt, ami a szenzormérethez képest jó dolog.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #10312 üzenetére
Az E-M5 valós iso120-as alap érzékenysége annyira engem nem hat meg, az összes eddigi mFT váznak kb ennyi a kezdő érzékenysége. A G1-emnél pl. iso129-et mértek és tűző napon fényerős fix obival még így is néha szűkös az az 1/4000s.
Azaz részemről sajnos az E-M5-re is igaz továbbra is hogy jobb lett volna ennél is alacsonyabb kezdő iso és/vagy rövidebb záridő.
Nem is értem ilyen szintű vázakból hogy maradhat ki az 1/8000s pl..
-
HÁZIGAZDA
válasz rumos14 #11306 üzenetére
itt most nem erről van szó, szerintem is jó vétel a 18-105, én is ajánlom mindenkinek. csak tudom, hogy a 16-85 vr még jobb (árat most ne keverjük ide), és azt is tudom, hogy a 16-85 vr után nem volt ciki használni a 14-150-et. élesebb a nikon, de nincs dráma.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #11306 üzenetére
Igen, olyan szinten erre vannak tervezve, hogy az obin megadott gyújtótávolságok is a korrigált képre vonatkoznak.
Basszus csak a figurát néztem és összekevertem dare-t egy már jó ideje mFT használó márkatárssal. Az értetlenkedésem ennek szólt. Bocsi figyelmetlen voltam.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen