Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
A birger nevezetű cég m4/3-EOS adaptert hoz ki, apertúra vezérléssel.
Videósoknak, makrósoknak kafa. Sőt nagyteléseknek is lehet jelentősége (természetben). A két protokoll viszonylagos könnyű hozzáférhetősége miatt szerintem nincs messze az AF sem.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz Szulita28 #1221 üzenetére
De egy picit itt keverednek a dolgok. A felépítésben a képszögnek döntő szerepe van.
A 4/3-os képkört lefedő 1.8/50mm-es (tele)obi teljesen más elven épül fel, mint egy normál 50mm-es FullFrame-en.
Ettől függetlenül a véleményemet az árazással kapcsolatban fenntartom, a 25/2.8 egy szerethető darab, de az ára egy vicc.
-
ROBOTER
addikt
Ugyanez a véleményem.
A bajonett és a gyűrű megfoghatósága miatt nem lehet olyan mértékben csökkenteni az obik méretét, hogy az 1/2.3'' és egy 1/1.6'' közötti különbség látványos legyen. Csak a nagyobb teléknél.
Elnézve a képet, itt nem az lesz kihívás, hogy az obi kirajzoljon ilyen méretű képkört, hanem hogy ne rajzoljon 3x akkorát. Lehet több szenzor is lesz?
-
ROBOTER
addikt
Nekem ezzel a tervezés szóval gondjaim vannak. A Nikon esetén is.
A vezetékelés, elektronika terén pici átrendezéseket kitalálhatnak, de a nagy csodákban nem hiszek ezen a téren. Kivétel talán a hátulról megvilágított érzékelő a nagyon kis pixelek (kompaktok, mobilok) esetén.
A fő jellemzőket szerintem a félvezető gyártástechnológia fogja meghatározni, az meg nem az a "a szomszédban megtervezem, te meg legyártod" kategória.
A D3 és a D3x között lényegében semmi lényegi különbség nincs azonos felbontáson, kb. azonos időből származnak. Sok képet letöltöttem RAW-ban, előhívtam, szűrtem, leméreteztem, azonos képrészletességnél kb. ugyanazt a zajt hoztam ki. A D3s már újabb.
Lehet még komoly hatása a mikrolencséknek, a színszűrőknek (lásd az elhalt Kodak CMY CFA-t, bár az pont nem a színeknek, hanem a hatásfoknak kedvez)
-
ROBOTER
addikt
Én viszont azt tudom biztosan, hogy a D3 szenzora is ugyanarra az oszloponkénti A/D megoldásra épül, mint a D300 és D3x érzékelője.
De amúgy gőzöm nincs, a Sony eleve fura cég, az utóbbi 15 évben inkább invesztál és szövetkezik, sok mindent gyárttat. (pl. Sony-Samsung S-LCD Corp.)
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz szőröscica #2213 üzenetére
Van az a mondás, hogy a fényképezés a gomb meg nem nyomásának tudománya.
Ezt ki lehetne egészíteni azzal, hogy a fényképezés az elkészült képek másoknak meg nem mutatásának tudománya. A kevesebb több, jól van ez így ahogy csináltad.
-
ROBOTER
addikt
A Nikon 17-55 az 2.8 szintén, én azt kérdeztem, hány zoom készült nagyobbra (a kisebb érzékelő kompenzálásaként)
ahogyan:
Pentax/Tokina 16-50 2.8
Pentax/Tokina 50-135 2.8
Tokina 11-16 2.8
Sony 16-50 2.8Ezek mind professzionális objektívként hirdetve. Egy sincs 2.8 felett, pedig nem lehet velük azt mélységélességet elérni, mint társaikkal FullFrame vázon.
-
ROBOTER
addikt
válasz rumos14 #3123 üzenetére
Az a baj(om) az ilyen összehasonlításokkal, hogy elsőre látszik, a készítőnek esze ágában sincs valós képet festeni. Szándékosan a hazugságra, a megtévesztésre és a szivatásra épít.
Mi lett volna, ha az eredeti ábra jobb oldalából kroppol?
A 16 megapixeles Sony szenzor a legjobb APS-C érzékelő, amit valaha csináltak. Ennek köszönheti a Pentax K5, a Nikon D7000/5100 is a sikerét. Csak ne essünk túlzásokba.
-
ROBOTER
addikt
Hát ha még kezelésbe venném egy kis lájtrúmmal...
-
ROBOTER
addikt
no text
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Még egy adathalmaz, ami nem veszi figyelembe a zajszűrést. Nem mondom, hogy a relációk teljesen légből kapottak, de az arányok a valóságban nagyon mások.
Ha lehet választani, hogy zajosabb de utólag szűrhető, vagy zajtalan de mosott képből induljunk ki, én az előbbit választom.
-
ROBOTER
addikt
Erre most mit mondjak?
A Forma1-es kocsik teljesítményéről is csak sejtéseink vannak, de egyrészt a szakértők által becsült adatok nem mindig tükröződnek az eredményekben, másrészt én vigasztalásképpen a bukósisak színe alapján nem próbálok pontosabb adathoz jutni.
Inkább megértem, hogy nem jutok az adatokhoz, és kész. Megnézem az eredményt, az minden összetevőt (motor, gumi, aero, pilóta) tartalmaz egyben, és elfogadom.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Kellene egy tesztábra, amin 1 pixel nagyságú geometriai formák vannak. Egy nagyobb, homogén területen megnéznénk a kontasztot, majd az előbbi sűrű mintázatot addig élesítenénk, amíg annak kontasztja el nem érné a képkontraszt x százalékát. Na ezen a képen mérnék zajt és dinamikát.
-
ROBOTER
addikt
Felejtsétek el ezt a "jpg azért rossz, mert veszteséges" dolgot. Nem igaz. Gyakorlatilag minden fényképezőgépen a "fine" beállításban a JPG minősége (vizuálisan) nagyon közel van a veszteségmentes tömörítéshez.
Azt kell megérteni, hogy egy LR szintű konverterben a demozaik, a csúcsfénykezelés és a CA korrekció olyan szintű, amire nincs sok esély egy kamerában még feladat-orientált jelfeldolgozó processzorok esetén sem. Ha egy PC 4 maggal, 3GHz körül, 100W disszipált hő mellett 2..5 másodperc alatt konvertál egy képet, akkor el lehet képzelni, mire van ideje 0,1..0,2 másodperc alatt egy képfeldolgozó procinak a kamerában. Rengeteg apró feldolgozó egység, nagyon sok műveletet végez egy utasításra, de relative alacsony órajelen működnek, az utasítások jellemzően több ciklusosak (nem úgy, mint a mai CPU-knál).
És persze a lineáris 12..14 bitet ha egyszer átkonvertálod egy 8 bites sRGB színtérbe, akkor lőttek az információ felének, ami jó expó és kis kontrasztú téma esetén kis hátrány, elcseszett expó vagy nagy kontrasztú téma esetén nagy hátrány.
Csináljatok egy RAW + JPG képet, jó részleteset. A RAW-t hívjátok elő legjobb tudásotok szerint LR-ben, mentsétek el TIFF-ben, majd ebből egy GIMP-pel nyomjatok egy JPG-t, de úgy, hogy a csúszkát addig húzzátok, amíg a fájlméret megegyezik a gépi JPG fájlméretével.
Na ezek után vessétek össze a kettőt. A gép JPG-k a fasorban sem lesznek. Nem színekről/tónusokról beszélek, az beállítás, profilok és ízlés dolga. A szemét témarészleteket keressétek.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Brutálisak a dsp-k. Csak az műveletek bonyolultsága, a műveletekhez felhasznált adatok mennyisége (környező pixelek) teljesen más kategória. Csak míg egy GPU benyal 30...300W-ot, a kamera még mindig egy negyed tenyérnyi akksiról megy. Az LR valami demozaik közbeni ca korrekciót csinál. Na ilyenek nehezek a kamerában.
-
ROBOTER
addikt
Szerintem két oldala van az Oly JPG-nek:
- Amíg a PC-s RAW konverterek nem nyújtottak jelentős előnyt a gépi JPG-hez képest, alapvetően mindenki elfogadta, hogy adott gépből adott részletességű képet lehet kinyerni, nem ezen volt a hangsúly. Az E-1 korszak óta, relatív értelemben egyáltalán nem mondanám kiemelkedőnek az Oly JPG motorját a részletvisszaadás szempontjából.
- A színek és tónusok könnyen megfogják a felhasználót. A mai napig van egy ízlésesen vivid hatása a gyári JPG-nek, különösebb hangolás nélkül, ami nem giccses, mégis az eleve nem túl erős szenzor dinamikáját jól kihasználja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mobil flották
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- EA Sports WRC '23
- Synology routerek
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- További aktív témák...
- Panasonic DC-TZ100 fényképező eladó - 1" szenzor, 10x zoom, 20.1 Mpixel
- FujiFilm XF 23mm f1.4 R + Haoge square hood
- Eladó vadiúj,bontatlan fekete neoprén mini hordtáska Bombaáron!
- Mellkaspánt GoPro és egyéb akció sport kamerákhoz mellkas pánt
- Nikon Coolpix 4300 - akksi + töltő - 2 memóriakártya - adatkábel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen