Új hozzászólás Aktív témák
-
ROBOTER
addikt
válasz OPiiPO #23184 üzenetére
Az index fórumon azt kezdték el terjeszteni, hogy "rossz a zajmintázata", ezért többen is eladásra kínálták. Komolyan. Simán meggyőzték egymást, hogy szar, elindult egy láncreakció, és kitalált indokokkal kezdték meghirdetni: "sajnos meg kell tőle válnom, családi okok miatt"
Persze egyikük sem fotózott semmit...
-
ROBOTER
addikt
válasz jjeahh #23322 üzenetére
Az 58mm-es objektív pontosan 58mm-es tulajdonsággal fog bírni.
A fő látványmeghatározó elemnek, a képszögnek nincs köze ahhoz, hogy az objektívet eredetileg filmes géphez vagy 4/3-ra tervezték. A Helios 58 és az eredetileg is 4/3-ra tervezett 58mm-es objektív ugyanazt a képszöget adja.
A változás csak a múlthoz képest értelmezhető. Ha ezt az 58mm-es objektívet használtad régebben filmes gépen, és volt a filmes gépeden olyan objektíved is, ami nagyjából ennek a dupla gyújtótávolságával bírt (pl.: 105mm vagy 120mm), és mindkettőnek élénken él a fejedben a használhatósága, akkor a 4/3-on alkalmazva az utóbbi, tehát a teleobjektív képszögét fogja adni a Helios.
A fényerőnek pedig nincs köze a szenzormérethez.
-
ROBOTER
addikt
Sajnos a gyakorlat mást mutat. Nagyon ritkán végződnek ezek a perek a fotós javára itthon.
És igen, én képemet is lopták már el, méghozzá nagy multi. Még az Olympus E-1 korszakomban.A szignózás a lopás ellen közvetlenül nem véd, le szokták vágni róla. A vízjel jobb, de gyakran zavaró megoldásokat használnak.
A szignózás maximum figyelemfelkeltés ezen a téren.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz PRO-peller #23363 üzenetére
Nagyon csúnya történetek vannak.
Volt egy srác az index fórumon, neki a kislányáról (!) készült képet használta fel engedély nélkül a Suzuki mucsajröcsöge, és tele volt vele Budapest óriásplakáton. Benne volt a TV ügyvédjében.
A jogtalan felhasználó vérig volt sértve, mert kérdőre vonták. És a bíróság általában az ilyenek mellé áll. Nagyon ritka a kivétel.
-
ROBOTER
addikt
válasz Freddy76 #23365 üzenetére
Ehhez kell egy ilyen ügyekben jártas, de legalább elszánt ügyvéd. Hidd el, az egyszeri fotósnak erre sem energiája, sem ismeretsége, sem ideje, sem pénze, sem információja. A bivajbasznádi bíróság pedig megszünteti az eljárást bűncselekmény hiányában, mert rendszerint a vétkesnek van pénze a megfelelő ügyvédre.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz andersen10 #23650 üzenetére
Ha az ott az elején még a napellenző bajonettje, akkor EZ hótziher nem 10 centis lesz.
ps.: Nem értem, miért is lenne olcsóbb észrevehetően, mint a 75/1.8.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz andersen10 #23650 üzenetére
Próbáltam olyan képeket keresni, amelyen teljesen oldalról mutatják, a bajonetthez való arányosítással kb. 125..130mm-es hossza kell számítani. Mármint csak a gépből kilógó rész.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz tuttomobli #23655 üzenetére
2012 október
-
ROBOTER
addikt
Ez fotós szempontból egy teljesen jó és elfogadható magyarázat, én is így magyarázom, amikor az alapokat ecsetelem valakinek.
Műszaki szempontból viszont az ellenkezője igaz.
Pl. gondolj bele, hogy a bejövő fény mennyiségét egy ND szűrő is megváltoztatja, a fényrekesz viszont elkerülhetetlenül geometriai változást hoz.
Az Olympus ugye szívesen adta meg a nagyítást makrónál 35mm-es egyenértékben. Persze magam sem hiszem, hogy a jószándék vezette, de emiatt sokan támadták, méghozzá úgy, hogy a gyújtótávolságot megértik, miért számolják egyenértékben, mert azt minden gyártó odaírja, de a nagyítás azért az mégiscsak nagyítás. Miközben fordítva van, a nagyítás a gyújtótávolsághoz képest egy származtatott mennyiség.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz ROBOTER #23687 üzenetére
A második résszel csak arra akartam utalni, hogy nem feltétlenül igaz a műszaki kérdésekben, amit az érzéseink diktálnak.
Én a rekesszel elsősorban mélységélesség meghatározó (esetleg képminőség meghatározó) eszközként törődöm, 80%-ban "A" üzemmódban használom a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
-
ROBOTER
addikt
A filmes nyersanyagok felbontása között óriási különbségek voltak, mégsem volt több fajta mélységélesség. Egy profi 50-es dia és egy átlagos (hogy ne túlozzak) 800-as negatív között tudod mekkora feloldóképesség különbség van? Nagyságrendi.
Teljes tévút amit az egészről gondolsz. Ha utánaszámolnál, akkor magad is rájönnél.
pl.: 30 mikronos megengedett szórásra adják meg a mélységélességet az OBJEKTÍV gyártók fullframe-nél. Nem én, hanem a gyártók. Akkor mégis melyik kamera felbontása fogja ezt befolyásolni? A 12 megás FullFrame kamera pixelei 9 mikronosak, ma meg 5..7 mikronosak vannak. És ugyanez vonatkozik a filmekre is, a legtöbb nyersanyagnál 10-szeresen meghaladja a feloldóképesség a megengedett szóródást.
Mutass nekem egy " Schärfentiefe-Tabelle"-t a régi gépek hátuljáról (nekem van Zeiss optikás filmes gépem, aminek rajta van a hátulján fémlemezen), ahol oda van írva. hogy az melyik nyersanyagra vonatkozik, vagy esetleg egy hasonló obi felfestést, vagy mutatsz egy olyan objektív adatlapot, amelyiken a felvételi médiumtól van függővé téve a mélységélesség.
Azért megy 10 éve a fórumokon a mélységélesség vita, mert a fogalom megalkotásának szándékát nem értitek meg. A múltkor az egyik cikkíró azt mondta nekem, hogy érti, hogy ő nem azt nevezi mélységélességnek, amit kellene, de szerinte van fotós mélységélesség és elméleti mélységélesség, és az utóbbit csak az elméleti szakemberek használják, az előbbit viszont a valódi profi fotósok, és igazából azt értenek alatt, amit éppen akarnak.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Állítólag az USA-ban élő Olympus m4/3 tulajdonosok kizárólag ettől a szolgáltatótól kaphatnak Internetet.
-
ROBOTER
addikt
Studi, gorgo:
Jól elvagytok egymással. Az alumíniumot ötvözetlenül alig-alig alkalmazzák, így tulajdonságait elsősorban az ötvözőanyagok és a gyártási technológia (pl. húzás, hideg és meleg hengerlés, kovácsolás) határozza meg. Szóval az erről szóló vita nem vezet sehová.
Az én állványomban az agyrész 7075-es ötvözet..
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz MrChris #24705 üzenetére
Már hogy ne tudná, majdnem 19mm széles a szenzor a GH2-ben (18,7 körül), és 16:9 esetében kb. 200mm2-t használ.
Optikai oldalon tízezreket fizetünk egy kis javulásért, bő 15%-ot kidobni a pixelekből olyan esetekben, amikor a 4:3 helyett a 16:9 az optimális, súlyos önellentmondás.
-
ROBOTER
addikt
Ezt a vonalat inkább ne!
Mégis szerinted mekkor a pluszköltsége a 18.7mm széles szenzornak a 17,3mm széles szenzorhoz képest?
Csak az ostyán elfoglalt hely nagyobb, de ez sem arányos a méretnövekedéssel, mert a kimeneti áramkörök ugyanannyi helyet foglalnak. Ezt is tokozni kell, ugyanannyi lába van stb.
Beköpök 10 cent pluszköltséget, és akkor óriásit túloztam. A felhasználói kézikönyvbe ha betesznek +1 nyelvet, az többszöröse ennek.
A 8''-os wafer árából kiindulva kb. 3 cent lehet a költségnövekedés, és ebbe már beleszámoltam a selejtet stb.
Egyszerűen csak mesterségesen lassítják a fejlődést + a Sony valószínűleg nem hajlandó kijátszani ilyen kártyákat nekik.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Bocs, de másképpen nem tudtam rávilágítani a dolog értelmetlenségére.
Ettől sokkal magasabb kategóriájú gépek sem nyújtanak többet. Nézz meg egy 1D mark IV-et, ami még mindig jóval 1 milla felett van.
A digit világban évek óta látott fejlődések jelentős része a szűrési algoritmusoknak köszönhető, az általad is említett árnyalat-átmenetek katasztrofálisak.
-
ROBOTER
addikt
válasz #58660352 #25262 üzenetére
Az MTF érték adott teszttípusra vonatkozik, 10 vonalpár/mm és 30 vonalpár/mm a két ábrarészlet kisfilmes obik esetén. Ez két görbe, + ehhez jön a sugár és az érintőirány, ezért van 2 x 2 =4 görbe egy ábrán.
Ez független a szenzortól.
Az Olympus viszont a kisebb szenzor miatt dupla vonalsűrűségre, 20 és 60 vonalpár/mm-re adja meg az adatokat. Tehát a tesztet változtatják (szigorítják) meg a kisebb szenzor miatt.
Ezzel a gyártók oldalán találkozhatsz alapvetően.
Van fordított felfogású mérés, amikor azt mondják meg, milyen vonalsűrűségnél csökken egy adott értékre (50-re) az MTF, ilyen az imatest (pl: photozone). Mivel ezeknek a "szervezeteknek" nincs optikai mérőműszerük, hanem a kamerákkal mérnek, a mérések akkor sem számíthatóak át egyik szenzorról a másikra, ha ismerjük a paramétereket. Értelmetlen, túl pontatlan. Oda is írják, hogy csak az adott fényképezőgépre vonatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Nagyjából off, de a 4/3 szenzor miatt beteszem:
Hogy ez mekkora egy aljas megvezetés...
Mármint az illusztráció.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
válasz Akos96 #25447 üzenetére
A Canonnal való összehasonlító videó részben valós (azért ebben is vannak csalások), de a Canon nagyívben tesz a videó minőségére, így tényleg szégyen, hogy egy kisebb szenzor ennyire elveri, megérdemelnek egy kis csesztetést. A Nikon sincs a helyzet magaslatán ebből a szempontból. A nem túl friss GH2 igen komoly ebből a szempontból.
Viszont a Canon problémák egy része szoftveres.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
És lesz az E-P5-nek beépített vakuja?
-
ROBOTER
addikt
válasz MrChris #26757 üzenetére
Kár, hogy van már 60/2.8 a rendszerben, igaz nagyobb és drágább, de kiváló.
Könyörgöm valaki adjon már ki egy kb. 150mm végű zoomot, felsőkategóriában. 50-150/4 vagy ilyesmi. Azonnal adom el a Canon cuccom kétharmadát.
Szinte hihetetlen, hogy lassan tíz éves a 4/3 gondolata, és egyszerűen senki nem akar teleobjektívekkel foglalkozni. Vagy homálygenerátor, vagy 2 millió. Értelmes kompromisszum nincs. Az m4/3 népszerűsége azonnal kimutathatóan emelkedne, ha lenne komoly tele-zoom és egy fix 300-as.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Egy debreceni m4/3 váz-tulajdonos tudna segíteni nekem, hogy próbálgathassak egy nálam lévő obit? Napközben, odamegyek, 5 percet vennék el az életéből, mint ahogyan az ufók is szokták.
-
ROBOTER
addikt
A Sony egy újabb indok arra, miért nem lesz 300mm f5.6 (régebben f4-et mondtam volna) fix objektív a rendszerben. Csak mert sikeres lenne. És az tilos.
Soha nem lesz ilyen objektív.
-
ROBOTER
addikt
válasz FEDman #30548 üzenetére
Most kicsit fényképezőgép-passzivitisz betegségben szenvedek, láttam a gépről a híreket, de nem merültem bele túlságosan. A koncepció nálam hibátlan, kisvaku, kihajtható EVF és IBIS. De nem hiszem, hogy az új árát bármelyik Pana/Oly gépnek hajlandó leszek megfizetni a közeljövőben.
-
ROBOTER
addikt
Ez a 12-40 a 75-ős után a legszebb, legtechnósabb obi.
-
ROBOTER
addikt
-
ROBOTER
addikt
Nekem ebben az off témában ez a kedvenc képem.
Ez kb. egy éve készült, amikor valamelyik külföldi weboldalon úgy próbálták fényezni az 5n-.t, hogy szándékosan a képnek egy részletet nem tartalmazó darabját hasonlítgatták. Érdekes módon a kép túlsó oldala egy picit más helyzetet mutat.
És RAW-ban is ez a helyzet lényegében. Ott is mosottszar.
[ Szerkesztve ]
-
ROBOTER
addikt
Nekem ebben a témában a legnagyobb élményem az volt, amikor az illető a forint árfolyam várható javulására és a dollár gyengülésére hivatkozva próbálta meg leverni az árat.
A másik egy több éves edigitalos oldalra hivatkozva próbálta meg ugyanezt, aminek az alján nagybetűkkel állt, hogy a termék forgalmazása megszűnt x éve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen