Új hozzászólás Aktív témák
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #73779 üzenetére
A figyelmes olvasásról csak annyit, hogy eredetileg én ezt írtam:
"Amíg a Sonyra a kicsi-jólrajzoló-nemelszálltárú harmasból szinte minden obinál csak kettő teljesül, addig hiába egyre jobbak a vázaik..."
A szinte minden obi-t a 2 fixeddel ki is merítetted
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #73779 üzenetére
Tudok mindkettőről, nem nehéz észben tartani a teljes kínálatot. Ebből sajnos a 35-össel ki is merült az értelmes 1.8-as válogatás. Az 50-es szép-jó hogy van, de ff-re 75mm-es üveget soha sem gyártottak, nem véletlenül. m4/3-hoz van egy régi, jó manuál 35-ösöm, ami ekv. 70mm, nem kedvelem, portréhoz rövid, normáltól messze van. Vázból már egy nagy táskányi a kínálat én azért nem lennék elégedett ha sony fényképelőm lenne, mit is csavarjak rá...
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #73782 üzenetére
Nem vagyok semminek az elrontója, nekem a nex 6000 az amit a Panától vártam volna, de sose csinálta meg (gx7 nem az, nagyobb és nehezebb)
Addig is villantok egy nyaralós szettet (9-18, 20/1.7, 45/1.8, kis zsebben Raynox DCR-250, tartalók sd-kártya, lenspen, a has felőli lapos nem látható részben tartalékakku, személyi, hitelkártya, papírpénz) valami hasonlót hiányolok én más rendszerekből, ezért nem látok jelenleg alternatívát, amire válthatnék.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
asdf_
veterán
válasz rumos14 #73860 üzenetére
Econ teljesen kulturáltan teszi.
Mar amennyiben az, hogy ha a hozzasszolasaiban gepet ajanl, akkor az kb. 90+%-ban Sony, az kulturalt, akkor tenyleg ugy teszi. Az en szotarambol mondjuk inkabb az elvakult, es az ugy tolja, minha fizetnenek erte* jon elo, de kinek mekkora az ingerkuszobe...
*hasonlat, nem feltetelezes, meg mielott!
[ Szerkesztve ]
-
-
Lassú Víz
őstag
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz rumos14 #73874 üzenetére
Mikrofon csatlakoztatási lehetőségek az OM-D sorozatban:
- E-M1: van jack input
- E-M5: nincs jack input, de van Olympus csati, SEMA-1 adapterrel mikrofon csatlakoztatható
- E-M5 II: van jack input
- E-M10: nincs jack input, nincs Olympus csati (mikrofon nem csatlakoztatható)
- E-M10 II: nincs jack input, nincs Olympus csati (mikrofon nem csatlakoztatható)A SEMA-1 kompatibilitási listán fent van az E-P5, E-PL6, E-PL7, tehát hozzájuk is csatlakoztatható mikrofon a külön megvásárolható adapterrel.
Többit pent nem tudom. -
válasz rumos14 #73879 üzenetére
Elég rossz jel, hogy a pen-f-nél nincs előrelépés, tartok tőle, h a többi 2016/17-es váznál se lesz, ami erre a szenzorra épít. Ne legyen igazam... A bitrátát hiába pumpálják, ha 720p-ből van húzva a cucc.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
|AP|
veterán
válasz rumos14 #74025 üzenetére
"de talán lehetnének nagyobbak is (vannak bőven, az Oly mintha már nem félne ettől), és akkor azok talán már rendelkezzenek tisztességes fényerővel"
Én naivan bíztam benne, hogy ha a 12-32 tudott ennyire pöttöm lenni, akkor egy ekkora mérethez, mint ez a mostani 12-60 (ami szerintem még teljesen rendben lenne) már társulhat ilyen átfogás mellé nagyobb fényerő is. Úgy látszik, még mindig választani kell...
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz rumos14 #74023 üzenetére
Semmi gond nincs azzal a Sony-val, csak úgy, hogy nagyobb, nehezebb és gyengébb fókusztávolságban az Oly 12-40 f2.8-nál, nem igazán releváns hivatkozási alap (meg ha videóra van kihegyezve, akkor almát a körtével).
Lehet, hogy ekvivalens képet f3.2-n kapunk, de ha a mélységélességnél a záridő fontosabb, vagy amúgy is rekeszelni kéne APS-C-n vagy FF-en, akkor a fényereje a lényeg. Márpedig nekem a fényerő sokkal többször szokott hiányozni, mint a kis mélységélesség.
A 12-60 amúgy drága lett, ezért a pénzért konstans f4-et vagy f2.8-4-et kéne tudnia. De biztos kitben is fogják adni, ott meg ennek töredéke lesz a felár a vázra. -
Grga_Pitic
aktív tag
válasz rumos14 #74045 üzenetére
Speckó szerint a széles végén tudja a 45cm-t, tele végén nyilván még több, ott 95 cm.
A zoomokban szerintem is lehetne erősíteni MFT vonalon.
Az FF kisebb mélységélességet ad ugyanolyan fényerőn, és jobb a szenzor zajtűrése, ami kompenzálja az ISO emelést az ugyanakkora záridőhöz ha rekeszelni kell? Who cares? Nekem bőven jó az MFT adta mélységélesség, cserébe kisebb a méret, a tömeg és kevésbé mélyen kell a bukszába kell nyúlni (ami nem jelenti azt, hogy ne lennének bőven túlárazott dolgok MFT vonalon). Akinek kell a kis DOF, vagy a jó zajtűrés és elég izmos, az meg úgyis FF-et vesz.
Az APS-C vs MFT viszonylatban meg majdnem marginálisak ezek a különbségek.Na, de fejezzük is be, mert teljesen szétoffoljuk a topikot.
-
Studi
addikt
válasz rumos14 #74090 üzenetére
Ti jöttetek a mi játszóterünkre!
Meg lehet oldani biztos mindent a Sony kínálattal is, és még jó obik is előfordulnak ott. De rendszer szinten gondolkozva nem veheti fel a versenyt a m43-al a választék, ahol minden gyújtótávolságra van 2-3 alternatíva, zoomban is, fixben is.
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #74090 üzenetére
Mikor gépet, rendszert kerestem pár éve néztem ezt a sel16-ot. Sok-sok képet hesszöltem, de ez az obi egy vicc. Középen úgy ahogy éles, de a széleken kb a kép ¼ részéig használhatatlan. Még videó módban ami csak fhd felbontás látni ahogy taknyolja a széleket, sarkokat. A pana 14-es kb dupla felbontású még konverterrel is jobb. Már nyitva hozza amit a sel16 a legideálisabb rekeszértéken.
-
Mercutio_
félisten
válasz rumos14 #74090 üzenetére
Azt hittem valami érdekes téma pörgeti a topicot, de látom csak a Sony hívők jöttek át önigazolni
Csak szólok: m4/3-ra is van nagylátó előtét, azt a képminőséget amit a 16-os Sony nyújt valszeg a 9-18 előtéttel együtt megugorja.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #74097 üzenetére
Teszteken a sel16-al szemben 1.5-2szeres felbonóképesség van megadva az amúgy gyengének tartott 14/2.5-nek és ⅓ akkora CA. Valszeg a tesztelőknek mind gyenge példány jutott. De a mintaképeken is látni ahogy a kép közepétől kíndulva elkezdi nagyon szétkenni a képet. Még f8-on is, ráadásul nagy a különbség szél és közép között. Pont ilyen a 16-50-es kitobi is 16mm-en.
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #74526 üzenetére
Már csak azt nem értem, ha ennyire űberjó a Sony milc obikínálata és vázai, de a m4/3-nál szerintetek mindenben jobb, akkor ebből miért következik, hogy minden egyes bejelentett/megjelenő m4/3 objektívet/vázat fikázni kell? Ráadásul mindig ugyan azt kell végig mantráznotok. Fizetnek ezért? Mindig ez a kinek a nagyobb? sejlik fel a dof/szenzor/váz/objektív emlegetésekor aminek egyenes egyirányú következménye hogy csakasonyajó.
Hiába nem tetszik, de a m4/3 akkor is egy nagyon jó rendszer rengeteg vázzal, elég kiegyensúlyozott széles objektív választékkal belépőtől a prémiumig mindezt nagyon jó minőségben és a milc egyik lényegét megfogva kis méretben és ez nekünk tetszik. Persze tudom, hogy a sony bármit kínál az jobb szebb és nagyobb...
Nem nézem más rendszerek fórumait, de a Sony milcben is ez folyik? Átjár oda fikázni aki úgy véli neki nagyobb? -
#40935168
törölt tag
válasz rumos14 #74526 üzenetére
Végre valaki helyretette a hülyeséget, köszi. Bírom azt, amikor egy "szonis" embert agyonszapul egy "mikrós" ember - akkor most több nála bármivel is ? Kb. hitvita... tök nem egy liga ...
Nálam például Sony lesz a következő nagyszett, m43-ra pedig ha meggyőz a 12-40 2.8, akkor lehet, meglépem, de itt meg is áll a ráköltés, barátnőt is érdekli a képelés, megkapja az E-M10-et, a 45-öst meg a 12-40-et, ha levedlem. Imádni fogja sztem (most is imádja, csak a kitobival nem vagyok kibékülve).
A Sony kisebb csoda, amiket meglép, amilyen iszonyú iramban hozza ki a vázakat, amilyen technológiával, szenzorral. És hát ára is van, igen, Az üvegpaletta dettó, a legújabb G szériás 24-70, 70-200 2.8-ak gyilkosan kurvajó üvegnek tűnnek (alig várom a normális teszteket), a Batis széria stabival és AF-el közelíti képminőségben az OTUS-t (szanaszét bucira-hülyére verve az agyonistenített Sigma ART szériát is), a Zeiss elkötelezte magát további komoly üvegek mellett a Sony-hoz, a Samyang is beindult E Mount-ra (a 14-es nagylátóját imádtam a D800-on), natív saját brand-elt Sony üvegek is jönnek ismét, szóval a Sony levese nagyon fortyog és ez nekem a CaNikon állóvíz után k*ra bejön, így kell ezt csinálni. Emellett ott van a nagy, klasszikus méretű A99 vonal, innen már csak egyetlen lépés választja el őket attól, hogy ne csináljanak egy A7R II technológiájú kőbrutál MILC-et DSLR köpenybe csomagolva, abszolút pro feeling, abszolút pro technológiával aztán rányomják, hogy A9R és csókolom, a DSLR koporsójába bekerül az utolsó szögecske.
Ájlávjú Sony, de ettől még ájlávjú Olympus is, miért kell ebből vagy-vagy alapon hitvitát csinálni, sosem értem. Egyik egy párszázezer Ft-os szett (és még ez is sok a nagy átlagnak), egy durva Sony szett meg mai árakon nézve meg majdhogynem pármilliós.
Uff.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #74531 üzenetére
Megnéztem a képeket amik a sigma 30/1.4-el készültek nem varázsoltak el, tévedtem nem azaz obi volt. Amúgy továbbra sem értem a Sony objektív 'filozófiáját', hogy a Sigma majd egyszer megoldja...
Kolléga egy meg sem jelent objektív néhány specifikációs paraméteréből levonta a tanulságot, hogy rendszert kell váltani. Ez a helyes? Szerintem csak simán belecsinál időnként a fórumba, mást itt eddig nem tapasztaltam tőle.(#74532) Econ : Rendben akkor nagy örömmel várjuk a további fikázásaid, meg hogy a Sony ebben is jobb. Valószínűleg csak nekem nem jönnek be ezek az építő hozzászólások.
(#74533) Eperkutyus: Szerinted a m4/3 és az A7 széria volt a kérdés? Valamit benéztél
-
rumos14
nagyúr
válasz rumos14 #74531 üzenetére
navazz, ebből a lényeg maradt ki, "ha találsz egyet, mutatok hármat, amiben dicsérem a m43 rendszert / konkrét vázat / obit."
ill. azt is szeretném hozzátenni, hogy legalább annyi a Sony "fikázós" posztom mint az ittenit72: igen, egy 16-50/2.8 kéne, de elkönyvelhetjük, hogy az aps-c vonal most parkolópályán van. szívás... majd körbeszaglászok, hogy a Sigma teljesen korrekt 17-50/2.8 OS HSM obija hogyan muzsikál vmelyik átalakítóval... csak az A6300 árától vagyok ki teljesen, most úgy néz ki, hogy az 1000 dollár az 440e ft lesz... nem irigylem az X-Pro 2 után ácsingózókat (1700 dollár). az obik, amiket leírsz, a 18-35-nek nincs stabija, videónál így nem túl jó, bár ennél a gyútávnál talán elmegy. az 50/1.4 Art-ot semmi nem indokolja, az A7-re való, mert óriási, és stabi sincs benne, helyette ott a kicsiszexiéles SEL50/1.8 OSS, a "kettő közül az egyik normális obi a rendszeren". az igazi majd az A7m3 lesz, remélem marad 24 mpixel, de új szenzor, teljes kiolvasós videóval, stabival, mégjobbabb AF-fel, 2000 dollár körül. de nincs rá egy normális megfizethető alapzoom - na ez megint csak szívás és hálisten h ott van a Sigma a 24-105 az adapterrel vszleg jól fog muzsikálni. az A7 vonal a natív obikkal igazából elég karcsú.
A6300 tesztképeket néztetek? a jpeg motor iszonyú szar, már megint, újra. egy lépés előre, egy lépés hátra (bár engem nem érint, raw only vagyok,, de ezt elceszték).
-
válasz rumos14 #74539 üzenetére
Igen, ilyen áron nekem se kéne az a6300, ennyiből használt a7ii-t kapni jobb helyeken (IBIS...). A canon-sigma cuccok IS-e megy jobb (MB?) adapterekkel? Akkor talán még érdekes lehet a történet...
Az a7iii ha full-readoutos videóval jön, akkor 100%, hogy nem lesz olcsóbb 2500$-nál. Én egyelőre megoldottam a fotó-videó felsztást: videót csinál az rx100iv, fotót az oly. Ha a gh5 jó IBIS-el jön, akkor lehet egyesítem a két frontot, de egyelőre ez a kombináció tűnik a legpraktikusabbnak.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
madgie
titán
válasz rumos14 #74569 üzenetére
Ezeket a tesztdolgokat nagyon bírom, mindig csak a lényeg marad le. Milyen profil milyen finomhangolással, élességgel, kontraszttal, zajszűréssel lett használva? Mert a standard auto, 0,0,0,0 nekem nem az értő felhasználás szinonimája.
Hogy hogy jut ez eszembe? A Fujit nyakra-főre szidják a videó miatt, nagyrészt jogosan, de az X70 tesztig a nagy dpreview-nak sem jutott eszébe, hogy bázmeg, lehet 24p-n lehet jobb, mint az alapértelmezett 50/60-on. És jobb, mérföldekkel jobb, minden X-Trans II gépen, pont a minap néztem meg. Még akkor is túlélesít, de sokkal-sokkal jobb eredményt ad, ha meg leveszem -2-re az élesítést, akkor már tényleg ég és föld a tesztekben látható eredményekhez képest.
Itt van két frame egy-egy frissen lőtt Fuji X-T1 próbaanyagból: 1 és 2
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz rumos14 #74996 üzenetére
Jaja, tulajdonképp csak két féle fényképező van: Sony, meg amik próbálnak olyanok lenni. Sonyt kell venni nincs mese, kár a többiért, nem a Sony a legjobb, de ha részleteiben nézzük végül csak jobb a Sony mindenben. Nem hibátlan, de nehéz találni hibát rajtuk, lehet hogy nincs is. Szerencse hogy időnként mindig akad aki emlékeztet rá!
-
madgie
titán
válasz rumos14 #75211 üzenetére
Az sem olcsóbb. Igazából nem kell bonyolult dolgokra, 4K kimenet slideshowból, timelapse-ekből. Slideshow-nál Ken Burns átmenet, kábé ennyi... ja és tudja a Quick Sync-et, ha már itt az IGP-ben az erő. A Quick Sync kivételvéel tök jól tudta ezt az OS X-en az iMovie, Windows-on most nézelődök, mi legyen (jó volna valami ingyenes progi erre)
-
-
hito
nagyúr
válasz rumos14 #76042 üzenetére
Már megint le vagy maradva. Már az EM10m2 is tudja a 4k videót (lsd.: cím)
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Lassú Víz
őstag
válasz rumos14 #77284 üzenetére
Csak azt tudom, hogy Olympusnál engedélyezni kell a menüben, és nagyon régi vázak is tudják. Viszont nem tud ilyenkor expó korrekciót, ami rohadt idegesítő. Ezért M módban inkább fix ISO-t használok, azt könnyebb odébb állítani a tárcsával, mint auto és valamilyen fix között ugrálni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz rumos14 #77292 üzenetére
Szerintem az M mód auto ISO-val épp olyan automata mód, mint az A vagy S fix ISO-val. Ha utóbbinál van létjogosultsága az expo korrekciónak, akkor az előbbinél is.
GM1-em nem volt, sajnos ebben a kérdésben nem tudok segíteni. Olympusnál tudom, hogy csak az alsó és felső ISO határérték állítható, egyéb karakterisztika nem. Talán az SCN módok között eltérően viselkedik a sport és gyerek témánál, mint pl. a tájképnél. De olyan ritkán használom a téma módot, hogy erre a megérzésemre senki ne alapozzon semmit.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Autós topik
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tudományos Pandémia Klub
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen