Új hozzászólás Aktív témák
-
snowdog
veterán
Mielőtt mélyebben belemennénk a témába beszéljünk át egy két dolgot, bizonyára többeket érdekel majd. A PNA-kat szinte kivétel nélkül autós navigációhoz készítik. Nem láttam kimondottan terepnavigációhoz készült PNA-t, nem is lenne értelme. Sérülékeny, az akku kevés ideig bírja, és hasonlók.
Az autós navigációs programok jellemzője, hogy a programtervezők abból indultak ki, a jármű közúton, és nem terepen fog közlekedni. Ezért alkalmazzák, az úgynevezett úton tartást.
Nézzük meg ez mit jelent mondjuk az iGO esetében. Mész egy úton, és a pozíciódnak megfelelő helyen látsz egy nyilat, vagy valamilyen hasonló jelet. De nem biztos, hogy a GPS vevő adatai alapján pont ott vagy. Ez két dologból adódik. A GPS vevők pontossága általában 10-30 m méter, a vételi körülményektől függően. Szó sincs 1 m-es pontosságról, mint azt valaki korábban írta. Ráadásul ez 1 mp-ént változik, és szinte biztosan nem esnek a pozíciónak megfelelő helyek egy egyenes (vagy bármilyen) útra. Nagyon hülyén nézne ki, ha a pozíciót jelző ikon úgy mozogna a térképen, mint egy ökörhugyozás.
Ezért alkalmazzák az útontartást. Ha az út közelében mész, akkor a program a jelet az útra illeszti. Ebből persze lehetnek problémák, pl. közeli párhuzamos utak esetén, mert nem biztos, hogy a program eltudja dönteni, a kettő közül melyiken mész. Ilyenkor akár dobálhatja is a jelet az egyik útról a másikra. Főleg magas házak között, ahol a vevőnek nehezebb dolga van.Na most nézzük hogy jön ide a sebesség függés. Próbáljátok ki, hogy egyhelyben vagytok, és nézitek a valós GPS jelet. Nem a program által útrahelyezettet, hanem amit a program közvetlenül a GPS vevőtől vesz. Ez az iGO esetében egy pici fekete pont. Ha egyhelyben álltok, akkor a pozíciót mutató nyíl, vagy más ikon körül másodpercenként ugrálni fog a kis fekete pont. Hogy ez az ugrálás ne legyen zavaró, alkalmazzák a sebesség fűggő tíltást. Ugyanis ha a kocsi mondjuk egy lámpánál áll, de a GPS vevőtől érkező adatok meg 10-30 m-es ugrásokat produkálnak, és ezt mutatnák a térképen, na az már baromira zavaró lenne.
Bár az új iGO-nak (Primo) is van gyalogos módja, de az sem terepnavigációra való. Arra találták ki, ha kiszállsz a kocsiból és gyalogosan indulsz valahova (pl. egy városban), akkor lásd hol vagy, illetve visszatalálj a kocsidhoz.
Na ezért nem alkalmas a GPS vevő a gyári beállításában terepnavigációra. Ott ugyanis már alacsony sebességnél is mutatni kellene a helyváltoztatást. Persze ha valaki engedélyezi a static navigation-t, az még nem fogja azt jelenteni, hogy a térképen mindig a helyzetünk pontos képe jelenik meg. Ugyanis a 10-30 m-es pontatlanságból következően, a jel továbbra is össze-vissza fog ugrálni. Csak jobban fog látszani.
Akinek ezek után is kedve van piszkálni a GPS vevőjét, annak jó szórakozást kívánok hozzá!
Terepnavigációhoz ott vannak a Garmin termékek. Azokat kimondottan arra fejlesztették ki. Persze sok kompromisszum árán PNA-n is lehet Russát és hasonló programokat használni, de a követelményeket is annak megfelelően kell megfogalmazni. Tökéletes terepnavigációt sohasem lehet velük elérni. Ez a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen