Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Prime110

    aktív tag

    válasz kirusz1 #9591 üzenetére

    Fogalomzavar van, ezt tegyük azért tisztába - majd ha lesz első HSZ. ebben a fórumba valaha, ezt nyugodtan bele lehet majd emelni, csak jelzem előre! :)

    Tehát, a kamionos (teherautós, buszos, stb. speciális jármű) navigációk nem azért olyan rohadt drágák, mert a gyártók úgy gondolják, hogy aki nagy teherautóval járkál annak biztos sok pénze is van. Mert gondolom jogos a felvetés, ha az autós navigációk X-be kerülnek, a kamionosok, miért pont Y-ba (háromszor annyiba, alsó hangon).

    Hanem azért, mert olyan rohadt pepecselős velük a munka. A kamionos térképek 2x-3x annyi MUNKÁT igényelnek megtervezés szempontjából, mint a sima autós térképek. Hogy miért?
    Mert ahány teherautó van, azok mind lehetne különbözőek, szállíthatnak _bármit_, a tűzveszélyes anyagtól, az élő állatig bármit, de bizonyos szabályozások kimondják, hogy ezek a jellegű teherautók milyen utakon mehetnek!

    Ezt egész Európában így csinálják, és ha épül valahol egy új út akkor annak is tudni kell a feltételét, hogy a teherautó mehet e ott. Ezt mind importálni, hogy tényleg up-to-date legyen a dolog, elképesztő meló. Van e ott sorompó, át fér e a 6 tengelyes vagy csak a 4 tengelyes nyerges? De vehetjük a tengely-terhelést is, ez is szempont. Van e magassági korlát, ha van hány méter? Az a típusú anyag, amit szállít megengedett e ott azon a szakaszon?

    És itt a kérdésre a válasz: az iGO-ban valóban van kamionos beállítás, de az az autós PNA-ban pont benne van, mint a taxi vagy a mentőautó beállítás is, de az az életben nem fog arra navigálni, hiába nyomkodod át, mert maga a térképadatbázis alkalmatlan rá a fent leírt problémák miatt. De a térkép létezik és természetesen importálható is a készülékbe, akár autósba is, csak onnantól már Truck-os lesz.
    BTW, a TopMap-nak pl nincs is ilyen térképe, amin akárcsak a magyarországi útviszonyok meglennének ezen a szinten, ezért kell várni általában a HERE (Navteq) térképre, aki ezt megcsinálja. De ez iszonyat munka, srácok!

    Én nem azért ajánlgatok Becker navigációt, mert nincs jobb dolgom / ötletem, hanem azért, mert azért tudom, hogy a németek felelnek és joggal gondolom, hogy ami egy német fuvarosnak megfelel az idehaza is bőven-bőven megteszi.

    Tehát aki kamionos térképben gondolkodik _hivatalos_ úton az ezt mérlegelje, Mert simán lehet az, amit írtam, hogy egy fél óvárost ledarál valami kamionnal a szerencsétlen sofőr, mert rossz készüléket választott... És akkor nem csak a navi árát spórolta meg, hanem kártérítésben a fél főutcát, amit értékben így sincs annyi, mint egy ilyen baleset...

    Illetve hát persze él az örök szabály, a navigáció csak céleszköz, az emberi döntést semmiben sem helyettesítheti.

Új hozzászólás Aktív témák