-
IT café
Szia!
Mielőtt kérdeznél , alábbiakkal kérlek egészítsd ki (FONTOS! LG monitoroknál a P végződés az új tápegységre utal!):
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #104282 üzenetére
Közben találtam egy ilyet: Philips 326M6VJRMB.
Ez elvileg multimédia monitor, de 89% AdobeRGB-t és 98% DCI-P3-at tud DisplayHDR600 mellett, valamint valós 10 bites VA panel van benne.
És még olcsóbb is, mint a fenti Dell.
Láttok benne vmi olyan kivetnivalót, ami alkalmatlanná teszi fotós/videós munkához?
Köszi! -
*Ropi*
félisten
válasz Teasüti #104345 üzenetére
Ezt a posztodat jobb lenne átlinkelned a monitor kalibrálós topikba, mert oda való: folytassuk ott a beszélgetést!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Teasüti #104377 üzenetére
"Ennek ellenére már a konzumer "gamer" kategória is ott tart, hogy a HDR képes példányok már gyakran tekintélyes színtérrel rendelkeznek. Pedig "csak" gamer monitorok."
Színtér és színtér között is van különbség: a gyártók (a marketingesek) előszeretettel hangsúlyozzák a monitorok színterének a nagyságát, ami nem azonos a színtér valódi fedésével - és ez utóbbi számít igazán a tónusok megjelenítésének a szempontjából. Képzeljünk el két, kör alakú halmazt: az egyik a monitor valós színtere (az egyszerűség kedvéért legyen mondjuk 100% sRGB), alája pedig képzeljük oda a valódi sRGB színteret. Ha a két halmaz tökéletesen fedi egymást, akkor beszélhetünk 100% színtér fedésről, tehát akkor tudja az sRGB színtér összes árnyalatát valóban megjeleníteni a monitor. Ha viszont a színterének a halmaza valamennyivel kisebb, vagy valamennyire le van csúszva az sRGB-ről, akkor már kevesebb, mint 100% a fedés. Tehát hiába van 102% sRGB-t tudó monitorod, ha mondjuk csak 93%-ot fed le belőle és ezáltal csak annyit tud megjeleníteni belőle, mint a legtöbb, fotószerkesztésre is ajánlott IPS "csoda".
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Komplikato
veterán
válasz Teasüti #121356 üzenetére
Az alsó range limitált 30-48FP között, a Gsync modulos monitor ha jól tudom akármennyire le tud menni. Meg persze az új Gsync Ultra monitorokban van NVidia reflex, ami a monitor USB csatiján lévő egér input lagját csökkenti ha menő eSport versenyző vagy.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Biga123
addikt
válasz Teasüti #121356 üzenetére
[link]
Én nem érzem a hiányát az alsó range limitnek hisz a freesync premium eléggé le tud menni , akár 20fps ig a monitor frissítését beduplázva betriplázva. De ki akar 20 fps en játszani vagy netán azalatt
Ahogy az Rtings teszten is ott van .
VRR Minimum < 20 Hz[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Biga123
addikt
válasz Teasüti #121366 üzenetére
Jól!
Az általad linkelt teszben le is írjákAz alsó range annyit tesz h azalatt kiesik szinkronból a monitor és beáll a max frissítési frekire. De ez nem jellemző egy freesync premiumos monitorra.
Ami nem az, az szokott úgy működni h kb 48 tól tud sync-elni pl 75 ig.
Ergo ha 41 fps ed van akkor nem 41 hz en megy a monitor hanem 75 ön, de 49 fps nél már 49Hz en , és persze közben lesz röcögés a képben. Na ennek nincs semmi értelme.És ezért kell 144Hz moncsit venni legalább.Felő range értelem szerűen a monitor max frissítése.
A V-sync meg úgy működik h lekorlátozta az fpst a monifor frissítésére. Azt nem nevezném VRR nek.
[ Szerkesztve ]
---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Biga123
addikt
válasz Teasüti #121385 üzenetére
a sima freesync igen.
De a freesync premium (LFC) az lejjebb is tud menni . a V-sync még mindíg csak egy fps limiter a monitor max frekijére. Azért range mert 48 tól 75 ig. de jogos nem volt egyértelmű a szóhasználat. Range alsó határa .---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
Biga123
addikt
válasz Teasüti #121387 üzenetére
A felezés és harmadolás is limitálás és az FPS el játszik.
A VRR a monitor frekit állítja az FPS hez. Max frissítési freki alá szoktak 2-3 fps el limitet állítani, mert ott már nagyon megnő az input lagg. Legalábbis ez régen jellemző volt. És igen a tearing akkor jöhet a képbe ha az fps túlmegy a monitor max frissítési frekijén. De ez már nagyon off.---- Elméletileg, az elmélet és a gyakorlat egy és ugyanaz. Gyakorlatilag nem.----
-
válasz Teasüti #121452 üzenetére
Ez volt a kérdés, köszi. A kontrasztot felejtettem el, többek között
100% lefedettségű kevésbé hiszem, hogy lesz (hacsak nem Bp-ről, mert helyben kb. semmi nincsn), de 90-nek már örülnék Szerintem várás lesz, amíg asszony nem akar legközelebb menni Ikea-ba"Viszont crt-t már nem lehet használni modern gépeken csak úgy. "
Itt van az asztalomon a HDMI-VGA cuccAz OLED TV meg majd akkor váltja le a LCD, ha annyiba fog kerülni Az nem most lesz
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
Celithrandi
addikt
válasz Teasüti #121499 üzenetére
szerintem nem én gyártok HDR400 szabványú monitorokat se nem én vagyok a szabvány hivatal. Mondjuk félve jegyzem meg, hogy ilyen távolságnál pont megfelelő, de gondolom te szereted a jó magas niteket fél méterről bámulni. Egyébként a Dell S3422DWG papíron 400nit hdr400, a valóságban a teszten 547nitet mértek.
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFIII 420, MSI 4090, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, Lian Li LANCOOL III, LG 34GN850-B, Optoma UHZ66
-
Komplikato
veterán
válasz Teasüti #121563 üzenetére
A most kapható, olcsó VA panelekre igaz a rosszabb szinvisszaadás. De voltak, vannak SPVA, MVA panelek, ezekből régebben építettek szvsz még grafikus melóra is monitorokat, de ezek drágábbak, meg a 6-8ms miatt tutira nincs belőlük játékra alkalmas. A mostani gyors VA paneleknek elég randa "fekete" utánhúzás van a képeken gyors mozgás esetén, ez alól kb. egyetlen kivétel a Samsung G7-ben is használ quantom pontos VA panel.
[ Szerkesztve ]
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
kchris78
veterán
válasz Teasüti #121566 üzenetére
mert ez van beégve az emberekbe. (régen luxus volt a még rossz TN/VA mellett és ezért hajtott mindenki az IPSre) Meg nincs olyan válaszidejük, az itteni használt hirdetésekben mindenhol ezt látni hogy húúúhaaa hány msec a válaszidő. (belém ez égett be a VA monitorok keresgetése közben...) nincs akkora betekintési szöge (de komolyan, hány ember néz egy monitort folyamatosan??). Plusz a legtöbb cikk ami ebben a témában született több éves - vagy több éves technológiára alapoz. A színek: A legtöbb kommersz IPS panelnek ragyogó színe van (mint anno amikor a Samu behozta az AMOLED őrületet), de ez még nem jelenti azt hogy helyesen adja vissza a színeket és a színtér is megfelelő...
Ha jót akar az ember akkor egyikből sem a kommersz fajtát veszi az ember, és akkor már tényleg csak az a különbség hogy mit akar az ember inkább: alacsony válaszidőt, ultra nagy betekintési szöget, vagy nagy kontrasztot.. A színteret mindkét technológia hozza már (közel teljes vagy teljes DCI-P3, 10bites színmélység mellett).. (mellesleg a q dotnak jóval jobb a betekintési szöge is azért)
A profi melóban emlékszem még sok évig CRT volt a menő az LCD helyett (akkor még tényleg rosszabbak voltak) szóval én némi fáziskésést is el tudok képzelni hogy mi az amit felhasználnak és mit nem.[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Teasüti #121612 üzenetére
Tényleg, de buta vagyok, valóban a monitoron keresztül kapnák az áramot Ami számomra megtévesztő az az, hogy minden monitor gyártó odaírja, hogy USB-C /w DP alt. mode és hogy bármit tölthetsz róla 15W-ig (van, ahol ez 18W, mert képes 5V/3A-ra és 9V/2A-ra is). Egy Lenovo ThinkPad L480-ról van amúgy szó egy nyolcadik generációs U szériás Core i5 processzorral és CPU-ba integrált Intel VGA-val, szóval finoman fogalmazva sem egy erőmű. A gyári USB-C töltője 65W-os.
Hegyekben áll a szóba jöhető monitor, de mindegyik csak 15W-ot képes leadni USB-C-n keresztül (kivéve a ViewSonic VP3841a, de az meg VA paneles, ami nálam kizáró ok, amúgy hibátlan lenne). Ami meg 45W-90W között tud leadni az említett ViewSonic-on kívül mind vagy 60Hz-es vagy nincs benne KVM switch, így csak egyetlen géppel tudnám használni a monitorra aggatott eszközöket, amíg át nem kábelezem a setupot. Komolyan mondom, nem értem, hogy lehet ennyire macerás ez az egész, szerintem ez egy totál valós piaci igény, hogy az emberek jelentős része otthonról dolgozik egy vélhetően USB-C-s notebookról és mellette van egy saját asztali gépük vagy notebookjuk is. Igazából elég lenne, ha a 100Hz alatti paneleket száműznénk a világból, mehetnek a legolcsóbb szegmensbe vagy a totál high endbe, ahol 12 bit kell meg 4K és egyszerűen kevés a sávszél a magas képfrissítéshez.
[ Szerkesztve ]
-
kchris78
veterán
válasz Teasüti #121612 üzenetére
Ha a monitor támogatja a PD-t beleértve a 20V módot is 5A erősséggel akkor 100W max teljesitményt tud statikusan adni. Az a legtöbb mai notinak elég, még ha olykor olykor bele kell segitenie a töltendő aksinak is (de szerintem ez rikta). A legtöbb töltőt azért úgy méretezik hogy akkor használják ki a max teljesitményt ha pörög minden a notebookban, max fényerő, CPU, GPU (ha van diszkrét). Nekem volt kb 15W telefontöltőm és ha lassan is de annak idején a 15" MacBook Prot töltötte (kikapcsolva persze, bekapcsolva épp hogy tartotta alapjáraton töltést). Ez viszont nem PD, itt kérdés hogy elfogadja e a notebook a töltőfeszültséget ez elég esetleges.. Ha elfogadja szerencse, nekem is 65W a tápom, viszont egy ilyen gépnél is jó sok óra mire feltölti.. Vészmegoldásnak jó..
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #121608 üzenetére
Lehet igaza (vagy nem, de ez a lényege a véleménynek), nem is azzal van baj, hanem a stílussal...
De ha már mindenki, akkor én is: az én álláspontom az, hogy a munkám+hobbim miatt kell egy monitor. Jelenleg egy Dell P2414H pont alkalmas erre, de már nem sokáig, mert a 4K videók vágását meg lehet csinálni vele, de azért nem ugyan az, mint egy 4K monitoron. Előbb-utóbb cserélni fogom, mert kell. Pont. De TV-t sosem nézek, max a gyerekekkel közösen valamit. Projektort meg pláne nem. Amikor filmet, meg sorozatot nézek, akkor úgyis fülessel nézem a PC-ről. Akkor most miért is kellene ezért meghunyászkodnom? Szóval, ha szeretnék egy monitort venni 200-ért, akkor vegyek legalább még ennyiért egy TV-t, vagy projektort, mert filmet csak a kamasz kockák néznek monitoron?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #121621 üzenetére
Köszönöm!
DJI-t használok, van az olyan jó, mint a korabeli GoPro, csak valósabbak a színei!
4K pedig pontosan az miatt kell, amit Te magad is írtál: a Youtube kódolás miatt! 1080p-ben a Sony kamerák is királyok voltak, de mivel kis csatorna vagyok, a YT kinyírta a felvételeket. Csak a 4K a megoldás sajna, ha szeretnék egy adott szintet tartani.
A gépem meg megbirkózik vele csak-csak (ld. adatlapom), csupán egy VGA kellene már hozzá! Meglátjuk mit hoz az ETH-esés... A monitor meg annyira nem esszenciális, de ha váltok (előbb-utóbb úgyis, mert a vezérhangya már beindult), akkor 21:9 IPS kell, mert azon 100x jobb dolgozni!
Szerencsére nem kell kapkodnom, szóval fél év várakozás simán belefér, addig meg próbálok némi háttérinfót magamba szívni (pl. jó-e nekem a Rapid IPS, stb)[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
kchris78
veterán
válasz Teasüti #121608 üzenetére
szerintem ez attól függhet még hogy lehet-e kényelmesen ülni a monitor előtt, tiniként kockán ültem széken filmeket nézve de akkor azért még sokkal kisebb lehetőség volt, külön drága hardver kellett hogy TVre vigye ki az ember a jelet a PCről.. Meg az hogy ne a nappaliban nézzen az ember olyan filmet ami mást nem érdekel az meg a másik fele.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #121672 üzenetére
Vannak még itt furcsaságok a 2x2-es nagyításon túl
Megvan még a régi 1600x1200-as felbontás? Ennek a 320x200-as felbontás, ha 4:3 képaránnnyal használják, pont pixelhelyes visszavett felbontása, csak egy pixelt egy 5x6-os téglalappal helyettesítesz. 5x320=1600, 5x200=1200Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #121690 üzenetére
Itt van egy:
Gépen néznél valami filmet.
A lejátszód ki tudja küldeni SPDIF-en a nyers hangot. Ez DisplayPort-on vagy HDMI-n átkerül a monitorba.
A monitorból optikán át a hangcuccba.
Ciki akkor van, ha a monitor nem támogatja a nyers átküldést, hanem mindenképp stereo anyagot akar. Pl régen a Panasonic tévém simán átdobta a hangot, az LG-ből viszont csak stereo volt hajlandó kijönni...
Persze, lehetne használni a rendes hangkimenetet is, de így az értesítések hangja tuti nem ugat bele a filmbe.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #121755 üzenetére
V-sync limitálja a max fps-t, és megakadályozza, hogy új kép kerüljön a framebufferbe, miközben küldi a minotirnak az adatot -> nem fog törni a kép (tearing)
G-sync, free-sync összeszinkronizálja a monitort a videókártya kimenettel, ha a renderelés frametime-ja nagyobb, mint az aktuálisan használt kijelző beállítás legkisebb frametime-ja. Nagyobb frametime = kevesebb fps.A Sample&hold technikát ne keverjük ide. A CRT monitorok egyszerre egy pixelt jelenítettek meg, mert az elektronágyú ennyit tudott, azzal viszont gyorsan végigpásztázták az egész képernyőt. Mivel a képernyő nagy része fekete volt, csak az elektronágyú által gerjesztett pont világított, illetve valamennyire még pár sornyi korábban gerjesztett "pixel" (CRT-n nincs pixel, Technology Connection youtube csatorna megmondja), ezért a 60Hz már nagyon villogott.
Ezután jött az LCD, aminél a sample & hold azt csinálja, hogy a továbbra is pixelenként érkező adatokat letárolja (ezt hívnám sample-nek), majd mikor megjeleníti, akkor a képkocka egész ideje alatt meg van jelenítve a pixel, nem csak egy pillanatra (ez a hold).
A hold rész okozza azt, hogy míg egy 60Hz-es CRT kép tűéles, csak kicsit villog, a 60Hz-es LCD (olded) el van mosódva. Ugyanez az oka annak, hogy ha beszúrsz egy fekete képkockát, és emiatt rövidebb ideig van megjelenítve a kép, akkor élesebbnek látod a mozgást (black frame insertion illetve ULMB technikák)Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Jack Oneill
veterán
válasz Teasüti #121755 üzenetére
Szerintem jol irta. Pont ez a lenyege. Ha gyorsabban jonnek a kepkockak, mert nincs vsync, akkor szetesik a kep. Erre van a jobb freesync, ami szinktonban tartja, de nem limitalja ugy az FPS erteket, mint a vsync.
De ha mar itt tartunk, az en problemamra nem tudtok segiteni? Megeri az az asus monitor, amit kineztem? A masik a samu, de en ugy latom az asus kicsit jobb az 1ms valaszido, illetve kisebb energiafogyasztas miatt. Egyedul az zavart meg, hogy valaki egy véleménynel aut irta, 75 Hz nem megy HDMI csatlakozoval.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Teasüti #121755 üzenetére
Én is így tudom. Bekapcsolt G-Sync vagy FreeSync mellett ha kevesebb az FPS, mint a monitor maximum képfrissítési frekvenciája, akkor hozzáállítja a Hz-et, és így nincs képtörés.
Prohardver Tudástár
Persze egy kicsit régi cikk, a "rendes" G-Sync 1 Hz-től működik, egyéb esetben monitortól függ, de leginkább 48 Hz-től a maximumig. MonitorlistaHolnap országszerte 10 fok várható. Ebből 2 Budapesten, 1 Győrött, 2 Miskolcon...
-
SaGa59
őstag
válasz Teasüti #121755 üzenetére
Jogos, csak sajnos a leírások amit a neten találni lehet, pl az is, amit belinkeltem, a vsync-kel páldálóznak és nem fejtik ki a különdséget a két metódus működése és célja között. Szóval akkor [az AMD Freesync FAQ alapján):
1: V-sync vagy FPS cap.
Amennyiben a GPU-d gyorsabban tudná tolni a képkockákat, mint a fix, mondjuk 60Hz-es monitor megjeleníteni, jön a screen tearing, mert mire a monitor kitolná a teljes képet a pufferéből a kijelzőre, a GPU már felülírta a tartalmat az új képkocka adataival, vagyis a kép alja már az új kockához tartozik, míg a teteje még az előzőé volt. Ennek megakadályozására a V−Sync való, ami megmondja a GPU-nak, hiába tudnál 120 fps−t, nem tolhatsz annyit mert a monitor nem tudja időben átrajzolni a teljes képet. Ha van magában a játékban fps cap, azzal ugyanezt tudod elérni.
Cserébe, hiába gyors a géped, a monitor miatt nem lesz több az FPS mint 60 sosem.2: FreeSync (AMD) vagy G-Sync (Nvidia). Az elv hasonló, eltérés a licencelésben és a használatukra képes chipekben van.
Ha a GPU nem tudja a monitor frissítési frekijével küldeni a képeket (pl 60Hz), csak lassabban, a monitor akkor is kirajzolja azt, ami épp ott ül a pufferében, mikor az erre szolgáló időpont elérkezik. Ez az ő belső időzítési paraméterétől függ, ami általában fix értékű. Ha befejeződött a teljes képi adat lecserélése a pufferben, ha nem. Mivel a puffer felülírása mindig az elejétől kezdve történik, a kép eleje már az új képkockához tartozik, a vége viszont még a régihez, mert lassabban jön az adatváltozás, mint a kirajzolás. Vagyis látható lesz a screen tearing. Ha nagy a különbség (többszörös) a monitor alapfrekije és a gpu által küldött képkockaszám között, akár több is egy képkockán belül.
Ennek elkerülésére szolgál a Freesync, amivel a GPU meg tudja mondani a monitornak, hogy haver, hagyd figyelmen kívül a belső időzítési értéket és csak akkor kezdd el kirajzolni az új képet, mikor én azt mondom, most van készen a puffer teljes felülírása, addig csak tartsd a régi képtartalmat a kijelzőn. Ennek persze van egy, az adott monitorra jellemző alsó határa. Ha ezt is elértük, akkor jön a következő fogalom:3: LFC (Low Framerate Compensation)
A Freesyncbe épített szolgáltatás. Amikor a GPU által küldött képkockák már a monitor minimális megjelenítési frekvenciájánál is lassabban jönnek, amit már végképp nem enged csökkenteni, hisz a képkirajzolásnak azért van egy minimális frekvenciája, ami alatt már vibrálna a kép, akkor az LFC elkezdi duplikálva kirajzolni a képkockákat, ugyanazt mégegyszer, mialatt a GPU még tölti a puffert, ahonnan az új képhez szükséges adatokat átvenné a kirajzolásért felelős elektronikai blokk. Ha pl a monitor 60 és 144 Hz között tud megjeleníteni, de a GPU csak 40 képet tud tolni, a monitor átáll 80Hz frissitésre, és minden beérkező képet duplán jelenít meg, ebben a tempóban. Vagyis a user 40 FPS-t lát, a monitor megy 80 képkockát rajzol ki másodpercenként. Cserébe nem fog villódzani a kép és nem lesz akadozás sem.[ Szerkesztve ]
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #121779 üzenetére
Megnézted a videót? 144Hz-es monitoron 138Hz-et állított be, és tört a kép.
Amúgy meg nem write-only, hanem időbe telt kikukázni a Youtube-ból a videót, és ez alatt az idő alatt írtad meg a magadét, beküldés előtt meg nem frissítettem
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #121793 üzenetére
Visszavonom. Wiki adataiból arra következtetek, hogy HDMI 2.0 módok állnak csak rendelkezésre, hiába a 2.1-es port az alaplapon. Úgy tűnik "vga" felőli limitáció a yuv 420 és a 8 bit.
Ha esetleg vki szín munkára filózna egy iGPU-n, akkor ne menjen QHD fölé még!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos tablet topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Max
- Suzuki topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Kupon kunyeráló
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Beszámítás! AOC CQ32G1 32 QHD VA 144Hz Gamer monitor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung S24B350H 24" FULL HD LED Wide LCD monitor
- Beszámítás! Acer Nitro VG271U QHD IPS 170Hz Gamer monitor garanciával hibátlan működéssel
- BenQ GL2450 24" LED Monitor, Wide, Full HD, DVI,VGA, Fekete
- SAMSUNG (LS34BG850SUXEN) QHD QD OLED GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen