Új hozzászólás Aktív témák

  • hallador

    addikt

    válasz F_Peter #137337 üzenetére

    Magyarország nem a 21. században él, a kereskedő a nagyker és a vevő sem. A magyar ember azt gondolja de nem.
    Sajnos az a helyzet, hogy itt nagyon sok dolog van amit a legtöbb ember nem vesz figyelembe, és nem nagyon tudja hogy működik, és nem is érdekli. Ami akkor OK, ha valóban rendben vannak azok a szabályozások ami a kereskedelemre vonatkoznak.
    Ez nem csak a szervizen, hanem a gyártón is múlik. Erre a legszebb példa az Acer esete, az Acer Európában a legolcsóbban szervizel, mert fenn tart BRNO-ban, Írországban, és még egy két helyen. Összegyűjtik a cuccokat innen onnan és megjavítják visszaküldik, csak hát ugye, ha esetleg 5* kell visszaküldened, mert 1,5 év múlva már nincs alaplap, akkor visszaküldik neked úgy ahogy van, hogy ez jó , majd a matricák letép a visszaküldött dobozról, és vissza BRNO-ba, és így tovább (jártunk így), vagy esetleg arra megy, hogy már ne legyen kedved ezzel foglalkozni, akkor már nyert is az Acer. Persze a fillér utcai szerviz ott van mint Magyar szerviz most már hivatalosan is, de hát az mint ha ilyen látszat lenne csak, de legalább már van, ahol tudod ütni az asztalt.
    A Lenovo még ennyit sem tett meg, hanem felbéreltek egy valakit, aki majd jól megjavítja, ha viszont felelősséget kell vállalni, akkor azonnal tolja a Lenovo-ra, akinek meg kb 0 képviselete van consumer szegmensben Magyarországon. ördögi kör.

    A másik probléma ezzel, hogy akárhogyan nézzük, ez a mentalitás a Távol-keletről származik, ugyanis a Távol-keleti gyártók semmilyen garanciát nem, vagy csak nagyon olyan esetben vállalnak, ha azt egy nagy ker küldi vissza. Az az akkor van garancia, ha olyan cég szervezet intézi, aki minimum 1000 - 10000 db alaplapot, házat, laptopot fakarikát vásárolt tőlük, ilyenből Magyarországon egy sincs, Európában sem sok.

    Szóval vissza a gondolatmenethez, nem éri meg javítani a kifejezetten Távol-keleti cégeknek ezeket a termékeket, mert nincs piac.

    Soha nem felejtem el mikor a 90'-es években (annak is a végén) a Magyarország legnagyobb kiskerénél dolgoztam, amikor a kiskert feljelentette rezes karcsi piros pöttyös taliga bt-ből, hogy lassú a gép. Elmentünk a fogyasztóvédelemhez, mire béla bácsi a szocializmusból beledugott egy floppy lemezt a gépbe, és elindított egy szimpla róka képet ami a képernyő egyik feléről a másikra szaladgált majd elmondta, hogy az egyik gépen a róka gyorsabban szalad mint a másikon, tehát a gép lassú. A fogyasztóvédelem azóta annyit javult, hogy a béla bácsik kikoptak, de sem eszköz, sem semmi nincs amivel fogyasztót lehetne védeni.
    Értsd ez olyan mikor adott politikus/politikusok egy csoportja elkezdi hergelni egy adott ember ellen a komplett társadalmat, vajon Európában mit gondolhatnak, jót nevetnek és hülyének nézik a komplett hozzáállást. Na de ne politizáljunk.

    Pont ennyit ér kb a magyar fogyasztó védelem a műszaki cikkek esetén. Van.

    Ez megtörtént.

    Értsd senkit, és főleg az Acer, Lenovo, Asus, MSI méretű cégeket nem, hogy a Te terméked, de az egész magyar kis "pocsolya" piac szempontból nem érdekli, nem, hogy megfelelő supportot nyújtsanak, amibe ugye a szerviz is beletartozik.

    Ezt a Dell, a HP, Fujitsu (eddig most, hogy megvette a Lenovo ki tudja mi lesz), máshogyan csinálja, és nem is véletlen, hogy nem is annyiba kerül egy HP/Dell gép mint egy fent felsorolt masina többek között a fenti szemlélet miatt.
    Nem véletlen, hogy egy Dell szerviz házhoz megy másnap a konyha asztalodon cseréli ki az alaplapot, ha NBD garanciád van, Ami alapvetően jár az eladott Business gépek nagy részéhez. Sőt még a adott consumer gépekhez is.

    Ezt egy Lenovo, Asus, Acer, MSI consumer megspórolja. Ami valahol jó, mert a termék olcsó, de ha baj van, akkor az nagy.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

Új hozzászólás Aktív témák