Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tecsu

    addikt

    válasz #72487936 #139302 üzenetére

    Sajnos igen. A magyar történelem enyhén szólva, nem a legszerencsésebb. Az a csoda, hogy még létezik valamilyen mértékű magyarság.
    Az angol történelem pedig - ugye - a fél világ lerablásáról, erőforrások kizsigereléséről szól. Elég összehasonlítani az angol nemzeti múzeum tárgyait egy kelet-európai vagy német nemzeti múzeuméval. Az előző egy rablóbanda kincses barlangjára hasonlít, az utóbbi pedig vásárolt, arányosan cserélt értékek kollekciója.
    Az Egyesült Királyság (ahogy Franciaország is), hatalmas járadékot kap a (volt) gyarmatokról még ma is, de összességében eladósodó folyamatban van. A kultúrára most nem térnék ki, mert sokan tévedésben vannak és nem vitatkoznék. Röviden: minden kultúrkör és társadalom hanyatlik, a brit szigeteken éppúgy, mint Kelet-Európában, viszont Nyugat előttünk jár ebben is, vagyis a hanyatlásban.
    Egy társadalom, de pláne egy kultúra fejlettsége nem egyenesen arányos a materiális javak felhalmozásával vagy annak elherdálásával, de még azzal sem, hogy melyek uralkodnak másokon (hierarchia).
    Ezen kívül azt lényeges hangsúlyozni - főleg egy IT-közösségben -, hogy a kultúra, illetve a társadalom fejlettsége ugyancsak nem egyenesen arányos a technikai fejlettséggel, sőt...!

    Magyarországon is rendkívül rossz az általános oktatás, és egyre rosszabb. Legutóbb a Magyar Bálint fémjelezte bolognai-rendszerre való átállás adta meg a kegyelemdöfést a XX. század elején bizony jól működő oktatás hagyományának, ami a 70-es években is komoly színvonalat képviselt. Az újabb generációknál pedig "trendi" a nyugati kultúra diákokat és tanárokat is tekintve. A kormány ez ellen próbál fellépni, szerintem rossz eszközökkel.
    Sajnos a szemlélet ugyanaz az alsó-, közép- és felsőoktatásnál is, továbbá hiába lenne jó az utóbbi, ha az alapozással nagy gondok vannak, márpedig vannak.
    Egyre inkább a szülőre hárul gyermeke oktatása különórákkal, otthoni instrukciókkal.
    Aki erről nem győződik meg saját maga, az úgysem hiszi, de a PISA felmérés eredménye részben megállja a helyét, részben viszont nem az átlag magyar eredménye, ugyanis általános kép, hogy nem csak az Egyesült Királyságban, hanem majdhogy nem egész Nyugat-Európában egy kelet-európai diák fejlettsége 8-10 évesen nagyjából két évvel előbbre van szinte minden tantárgyból. Ez később mérséklődik, amellett (Nyugaton) inkább áttolódik az értékrend a lexikálisból effektív, pragmatikus tudássá.

    https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

Új hozzászólás Aktív témák