Új hozzászólás Aktív témák

  • ArchElf

    addikt

    válasz Antigabo #7662 üzenetére

    Hangkártya drivert szerintem kevesen irogarnak itt a fórumon, úgyhogy ha nem csak zenehallgatáshoz, vagy videózáshoz kell megoldás, akkor vagy forrasztanod kell egy kis fizikai elosztót (amit esetleg távkapcsolóval tudsz vezérelni), vagy lemondasz erről az igényről.
    De hogy jobban megérsd, egy szemléltető példával bemutatom mi történik, és hogy te mit szeretnél:

    Játékprogram behívja a zeneképző modult (pl DirectX - DMedia filter), megnyitja a zenefájlt, annak (és a játék beállításainak) megfelelően bekonfigurálja a "megjelenítő" filtert, A filter átadja az adatokat a hangcodec-nek - legenerálja a hangot, a legenerált adathalmazt a hangkártya driverén keresztül megszólaltatja.
    Ebbe a folyamatba 3 helyen tudsz szoftveresen (viszonylag egyszerűen) beleszólni, hogy ne a "default" módon jöjjön a hang, hanem úgy ahogy te szeretnéd:
    - a játék kódjában (futás közbeni memória manipulációval - játékonként egyesével meg kell írni a loadert)
    - a directx filternél (+1 filter driver közbeiktatásával vagy szintén futás közbeni memória manipulációval)
    - a hangkártya drivernél (szintén +1 filter driver közbeiktatásával vagy szintén futás közbeni memória manipulációval)

    Ezen kívül meg tudod valósítani a hardveres beavatkozást is, rögtön a hangkártya kimenetén, ha analóg jel jön ki, illetve az erősító analóg kimenetén, ha a hangkártyádból digitális jel megy erősítőbe.

    Természetenesen ezek csak a "legegyszerűbb" megoldások, hiszen speciális célhardverrel akár a digitális jelfolyamot is meg tudod módosítani, ami hangkártyáról az erősítőre megy.

    Esetleg ha olyan profi erősítőd van, lehet, hogy ezt az igény be tudod rajta állítani egy-két kattintással, vagy gombnyomással.

    AE

    [ Szerkesztve ]

    Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

Új hozzászólás Aktív témák