Új hozzászólás Aktív témák

  • kzkz

    őstag

    válasz szabieable #46030 üzenetére


    A lényeg az, hogy a pirossal jelölt szíjrészleteknek párhuzamosnak kell lenniük egymásra és az Y tengelyre is.

    Ha vastagabb szíjat használsz, akkor a sárgával jelölt pulleyt az X tengelyen el kellene mozdítani jobbra (és le), hogy ez a párhuzamosság megmaradjon. Ha vékonyabbat, akkor meg balra (és fel). (A zárójeles részek az X tengely párhuzamossága miatt fontosak, lásd később...)

    Ugyanez a helyzet, amikor megtervezik adott szíjvastagsághoz ennek a sárga pulleynak a helyét úgy, hogy 5mm-es a tengely. Te viszont csak 4,8mm-es tengelyt használsz, így az lötyög az 5mm-es lyukban, tehát a pulley a valóságban kicsit jobbra (és lefelé) fog elhelyezkedni a megtervezett pozíciójától, így megint nem lesz párhuzamos az, aminek annak kellene lennie.

    Továbbá nem csak ez az egy pulley van, hanem az X tengely másik oldalán ott van egy idler, az is lötyögni fog, ráadásul azt a másik irányba (balra fel) fogja húzni a szíj, így már az X tenglyen futó szíj se lesz párhuzamos az X tengellyel. Tehát ezek a hibák összeadódnak.

    Mivel a szíjak vastagsága gyártó és gyártás függő is lehet, így célszerű lenne úgy megtervezni az egészet, hogy szíjcserénél ne kelljen ezzel foglalkozni, hogy vastagabb vagy vékonyabb az új szíj. Gondolom senki nem fog új X tengely felfogatást gyártani, mert odébb kellene tenni ott egy pulleyt.

    A pulley/idler rögzítés problémánál talán egyszerűbb a helyzet, ott nem M5-ös csavart, hanem 5mm-es tengelyt kell használni, és akkor nem fog kimozdulni a megtervezett helyéről.

Új hozzászólás Aktív témák