-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dexar007
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54380 üzenetére
Na Dexar trollkodós kedvében van...
Válaszolok itt is, kicsit bővebben.
Nagy kerekű japán 50-es most nem igazán jutott eszembe. Többnyire Dio-Jog-Address vonalon van tapasztalatom a gépekkel. Tény, hogy jobb a nagy kerék, de a kicsivel is elvoltam 1-2 évig.
Amit mindenképp kerülj a kamu 50-esek. Többször megénekeltük, nagy szívás tud lenni. Többször kifejtettük már.
Az SV, amiről privátban írtam nekem nagyon tetszett, mivel ballonos gumik vannak rajta 120/90R10, egész jól elnyelte az úthibákat. Hamarosan az eladó lesz, aki akar fórumról jöhet tesztelni. Testre jóval nagyobb, mint egy Dio, egész kényelmesen el lehet rajta férni... A design... Hát... Nem egy SR50, de ennyi pénzért szerintem simán jó lesz A csomagtartó egész méretes.
Privátra reagálva: A Scarabeok tudtommal nem annyira rossz gépek, de a nagy kerék miatt a csomagtartó 0 lesz. Olasz gépek, amiket nem szívesen szerelek, mert Luigi addig agyalt a csavarok elhelyezésén, míg kész nem lett a pizza tészta...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54383 üzenetére
Próbálj ki több motort. SV elég nagy (nekem ~170cm) Liberty-t próbáltam, az kényelmetlen volt, kicsi a lábtér... Scarabeon utoljára 14-15 évesen ültem, akkor mindegy volt mi van alattam, csak menjen.
szerk.: Ja és ha Scarabeo szóba jött, Libertyket is meg lehetne nézni... De mondom az nekem nem volt kényelmes.
Próbálj ki több motort, ha az SV itt lesz, azt is szívesen kölcsön adom egy karikára... Majd meglátod melyik kényelmes.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54385 üzenetére
1. hsz-ben jól összeszedték mit kell nézni, így azt nem ismételném el.
A kényelmes mindenkinek relatív... Ha nincs semmi összehasonlítási alapod, akkor tényleg érdemes először pár típust kipróbálni. Bár a Liberty nagy kerekű volt, én rosszul éreztem magam rajta, mert budin ülős volt, de nagyon... Ugyanez a bajom anyám Kymco Agility-jével. Húgom Yamahája kényelmesebb, a Tacttal sem volt különösebb bajom, mert a lábtér nem merőleges fal, előre lehet nyújtani.
Kipróbálod, megtudod, hogy milyen
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
szentkuti11
addikt
válasz ludsimon #54399 üzenetére
Ahogy a diagramon is látszik, a nyomatékgörbéhez hangolt kipufogót érdemes választani, én megkérdeznék egy hozzáértő szerelőt, hogy mi szokott jó lenni a gyári gépekhez. Az Én Piaggio Liberty-mhez konkrétan egy NRG MC3 gyári kipufogó illett legjobban, azzal harapott a leginkább.
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54398 üzenetére
Nem csökken a fogyasztás sportkipufogóval. Ha a hengerhez illő kipufogót szerelsz fel, szakszerűen, akkor nő a fogyasztás. A hengerhez illő kipufogó a nyomáshullámok időzítése miatt fonfos, egy csomó paraméter számít. A fogyasztás meg azért nő, mert hozzá kell fúvókázni a karbit a kipufogóhoz, ami a gyárinál sportosabb kipufogónál, nagyobb fúvókát jelent. Egyrészt a kisebb fojtás, másrészt az animáción látható negatív nyomáshullám jobb kihasználása miatt javul a hengertöltés, több benzint kell a karbin áthaladó levegőhöz adagolni hogy ne szegényedjen el a keverék. Különben úgy járhatsz mint a szomszédom, aki felrakta a frankó leo vince sportkipufogót a runnerre, aztán fél óra múlva megállt a motor, mert megolvadt a dugattyú. Ez mondjuk szélsőséges eset, mert ott okosítottak korábban a karbin kisebb fúvókával, hogy kevesebbet fogyasszon, ami produkált gyanús előjeleket, de a kipuf adta meg a kegyelemdöfést.
Általában dugattyúolvadásig nem megy el a dolog, de nem tesz jót, ha nincs hozzáállítva a karbi a kipifogóhoz. Több erőhöz több benzin kell.Amúgy a nyomáshullámokat a gyári kupufogó is kihasználja, csak nem olyan extrém módon, és valamivel szélesebb fordulatszám tartományban.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54404 üzenetére
A grafikononon a felirat: "engine standard except rejetted for each exhaust"
És érdemes nézni a számokat, az első két tuningkipufogónál 1 lóerő a teljesítményntövekedés, viszont a használható tartomány feljebb ment, tehát a variátort is hozzá kell hangolni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54406 üzenetére
Igen, sok robogót (és más kétüteműt) vágnak haza "tuninggal". Jellemzően felmegy a kipuf, vagy élesebb henger, ami eleve több naftát ránt be, és mikor észlelik hogy nőtt a fogyasztás, okosba kicserélik a fúvókat kisebbre, pedig a motor még nagyobbat kívánna.
www.simson4t.hu
-
Bambalazs
senior tag
válasz ludsimon #54383 üzenetére
Barátnőmnek egy Scarabeoja van, nekem egy Yamaha Jogom, úgyhogy van viszonyítási alap. Mindkettő nagyon jó robogó, de Jog kényelmesebb, annak ellenére, hogy 190 cm vagyok. Na jó, éles kanyarban szét kell terpeszteni a lábakat, hogy elférjen a kormány...
Scarabeo-n nem érezni az úthibákat a nagyobb kerekek miatt, magasabban ülsz, viszont mikor vezettem volt egy "mintha valami hiányozna" érzés. Arról nem is beszélve, hogy nincs csomagtartója, csak kesztyűtartója.
Bezzeg a Jog csomagtartó rácsára minden mehet gumipókkal, miközben dugig pakolod az ülés alatti csomagtartót, kesztyűtartóba meg mehet a félliteres ásványvíz és valami péksüti. Első motornak nagyon jó a Jog, eddig a pár hónap alatt megtett 2400 km összes centije élvezettel telt, akkor is, ha egy kátyú akkorát ütött, hogy a tükör totál elmozdult, vagy mikor egy gyökér autós elől menekültem a városban, ment árkon bokron keresztül.
Mikor motort veszel, majd nézd meg, hogy hogy fognak a fékek, mennyire kopott a gumi, egyenletesen húz-e gyorsításnál a további kiadások minimalizálásának érdekében. A teleszkóp az esetek 90%-ában tuti halott lesz használt gépeken, megsínylik a pesti utakat. Ugyanúgy bringáról váltottam robogóra, mint ahogy te is szeretnél, és csak azt tudom mondani, hogy élvezni fogod. Viszont ha tényleg veszel valamilyen kétkerekűt, ne félj kiadni pénzt minőségi védőruházatra![ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz ludsimon #54413 üzenetére
Kicsit a tuning témához. Én egy dio-t tuningoltam - részben kényszerből. Megfőtt benne a henger mert az előző tuningbajnok gazdája a 70es hengerre nem tett nagyobb hengerfejet így nem volt helye dolgozni = szétnyomta a szimeringet... Kellett bele új hengerszett az 50es és a 75ös (naraku) között volt olyan 3-4k különbség így a nagyobbat kértem De én az egész tuningot (inkább felújítást) kezdtem a futóművel (hátsó teló), fékekkel és gumikkal. Majd jött a technigas dob, sport főtengely (mivel a gyári hiába erős mégse szerette a nagyobb erőt...), könnyű variátor, 24es oko karbi, nagy leömlő.
Most ott tart a dolog, h van egy seggrakétám ami 80ig (ami a végsebessége, ki kellene cserélni a végáttétet hosszabbra...) nagyon megy, városba / kis utcákba baromi élvezetes, nagyon stabilan az úton van, eszik vagy 5 litert és olyan a hangja mint egy bazi nagy kávédarálónak[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ludsimon #54420 üzenetére
Könnyű variátornak nem is az a lényege, h többet pörög hanem inkább hamarabb veszi a lapot - amivel végeredményben a főtengelyt könnyíted = annak a végén van a vari - de persze többet is pörög kicsit Ebből az jön le, h mindenképpen javul a gyorsulás. Arra figyelni kell, h a szíjtárcsát nem szabad lecserélni alura (én megtettem) mert az alu tárcsák csak időleges dolgok (versenyre szokás feltenni) = elkopnak...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
30z.Samu
félisten
-
addikt
válasz ludsimon #54424 üzenetére
Fúvóka. Bár az nem 65 mm hanem 0,65 szóval passz. De amúgy az marha kicsi, 70es hengeren volt 100as, 75ön 110. Most a nagy karbiban meg az isten se tudja de olyan 120-130...
Pár dolog ára, h képben legyél (ha már tunyingolsz
- 75 cc hengerszett 18-tól
- erre való kipu 35-től
- nagyobb karbi 10-15-től
- főtengely - 20-25-tőldio-hoz...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #54456 üzenetére
Egy stabi nem ártana a kamerának, de amúgy nagyon tetszik a videó.
(Soha nem vezettem Skodát, de édesanyám azon tanult vezetni ~30 éve:
szerette. Hogyaszondja: fel volt tekerve picit, hogy alapjáraton is menjen.)huszi.gyb: be is b.szna, ha lógna/lötyögne a varió: 44180-nál raktam bele.
Potom 36K-ba fájt. Plusz alku. Izé: plusz szerelés, bár magam csináltam.kcsa: 24?
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54462 üzenetére
Egyszer el kell kezdeni: 10 év balesetmentesség után már pont a fele lesz a díj a bónuszok jóvoltából...
(#54464) ludsimon: nem , a bónuszod az folyamatosan (évente 1 kategóriával / - 5%-kal) gyűlik, tök mindegy, hogy közben hányszor, milyen kategóriájú autót cserélsz. Ha nem csinálsz önhibádból balesetet, természetesen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Debilon
addikt
válasz ludsimon #54466 üzenetére
csak hogy lásd, B5-ben vidéken 84 KW-os autóra adóval együtt az éves KGFB-m 10248 Ft , éves átutalásos fizetéssel (39 éves vagyok, 93 óta van jogsim)
gondolom ugyanez pesten, vagy nagyobb városban pár ezerrel több..
aki fiatalabb annak meg több de ezt ki lehet nőni
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #54489 üzenetére
Adó 30%.
De most komolyan Ennyire nem tudod mit akarsz? Autót nem arra használod, és nem annyiból tudod karban tartani, mint egy 50est. Plusz dugó (díj), parkolókeresés+díj... Nekem van autóm is, motorom is, városban nagyon ritkán veszem elő a Golfot.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #54493 üzenetére
Ragazzi, a kesztyű hol marad? Btw. meg sem vetted, és már tuning.
B125-ön nem gondolkodtál még? Egy fokkal gazdaságosabb megoldás.#54497: nem bajlódik ő. Egy ilyen esetről tudok. De szerintem jól kezelte.
Amúgy nem neki való a motorozás, cuccal is szokott menni, ismerősöket is
visz, meg ilyenek. Ja, és nem is a belvárosba jár a kocsival nap, mint nap.újra kéne minden egyes oktatást és vizsgát járnom
A B125 az pont egy ilyen könnyített valami a meglévő B jogsi mellé.
Valami 30K körül megáll, szerintem SOKKAL olcsóbb, mint a tuning 50-es.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #54498 üzenetére
Motoroztál már valaha? Miért gondolod, hogy annyira más, mint az SMKP?*
Szerk: btw. a vezetői engedély nem is a vezetés elsajátításáról szól, hanem egy
szükséges papír a rendőrnek. Ha tudást akarsz, húzol vezetéstechnikai tréningre.mennyivel drágább egy nagykerekű 125-ös robogó!
Minél? Egy szénné húzott 50-esnél, vagy egy sima, nagypapis modellnél?*: amire NULLA tanulással, ugye már a B-s jogsival a kezedben is felülhetsz.
Szerk: a problémát amúgy abban látom, hogy közlekedni kéne tudni. Nem maga
a motorkezelés a problémás. Szóval ezért kéne jogsi és rendszám kerékpárra is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #54500 üzenetére
Hát szerintem aki bringával 70-80 km/h-val tekergetett, annak egy SMKP
sem lesz nagyon nehezen vezethető. (Csak a két fék van pont fordítva.)Amúgy maximálisan támogatom az ötletet, hogy előbb próbáld ki, nehogy
meglepetés legyen, hogy ez csak ennyit tud?! Még bringával is lenyomod,
aztán jön a tuning gondolata, és a végeláthatatlan ráköltések / szopóroller.
Bocs, a tuning gondolata már most megvolt, amikor még meg sem vetted:
ezért is érdemes kipróbálni, hogy tudjuk, hogy ugyanarról beszélünk-e? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54498 üzenetére
Én tavalyelőtt, ötvenedik évemben járva, teljesen nulláról kezdve (16 éves koromtól 2 évig hajtottam egy Jawa Mustang nevű 50-es szörnyeteget, utána 32 évig soha, semmilyen SMKP-n nem ültem) 8 óra vezetés után, hibátlanul tettem le az A1/B125-öt. A KRESZ-oktatásra meg választható az otthoni tanulás / gyakorlás, netes gyakorlóprogram segítségével, egyetlen órára sem kell bejárni, csak vizsgázni. Így mindenestől 53k-ban állt meg a jogosítvány. Azóta nem egészen két év alatt 14 ezer km-t motoroztam egy 125-ös kis csopper nyergében, végig jártam az egész országot, és nyáron még egy több mint 2300 km-es székelyföldi nagy túrát is tettem a géppel.
Szóval se nem túl drága, se nem túl strapás az A1/B125 megszerzése, és ezerszer nagyobb perspektívát ad, mint egy illegál tuningos 50-es. Tartósan mehetsz 80-90-nel, szükség szerint utast is vihetsz rajta, és fele annyit fogyaszt, mint amiben gondolkodsz.
Ha megvan az A1 és kedvet kapsz a nagyobb motorhoz, akkor a vizsga időpontjától számítva olcsón (KRESZ-ből stb. két éven belül nem kell újra vizsgázni) és gyorsan (10 óra vezetés a standard 27 helyett) léphetsz tovább A2-re vagy korlátlan A-ra. Szóval gondold át szerintem...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
válasz ludsimon #54506 üzenetére
El tudom kepzelni, hogyha felszedsz 5 kg-t pl karacsonykor, akkor hogy ki fogsz akadni, hogy bazze, bazze, le kell adni, le kell adni, gyengebben fog huzni az 50es
Vagy pl nyaron mesz es erzed, hogy bazze, bazze, ez az 50es sokkal durvabban megy, mint eddig bazze. Haza mesz, raallsz a merlegre es latod, hogy lefogytal 70 kg-ra
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen