Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz V.Stryker #76033 üzenetére

    mielott felraknam a szokasos, motorradonline.de lemezem, leirnam ide kedvenc online szellemi taplalekom hasznalati utmutatojat.

    alapvetoen az 50 000 es teszt zsenialis, a legobjektivabb modja egy motor maximalis futasteljesitmenyenek meghatarozasara. mivel itt mindent mernek, es ertekeket irnak, ezert ennel jobb alternativa jelenleg nem all rendelkezesunkre. osszehasonlitva egy forumos, vagy sertodott tulajdonosi velemennyel, vagy harmad, negyedkezbol kapott informacioval, ahol a legegyszerubb kerdesre sem tud minosegi reflektaciot nyujtani senki, mivel semmyilen adat nincs senki kezeben.

    a baj az 50 000 es tesztnel viszont, a hasznalat modja, illetve egy gyar ket egyforma motort nem tud legyartani, a beszallitok alkatreszei ugyanugy hullamzo minosegben kerulnek beszerelesre.
    jozan paraszti elgondolasbol a szoras miatt minimum 2 motort kellene tesztelni, szetszedni. es ezek ha ket kulonbozo kepet mutatnak, akkor megint ott vagyunk, ahol a part szakad.

    mindannyian hallottunk mar millio km es futasteljesitmenyekrol.
    a legextremebb szamomra egy simson, amiben 100 000 km van, bontatlan blokkal. elmebetegnek kell lenni hozza, hogy igy hasznalj egy motort, sztm a tolozar az also 1/3 nal jobban nyitva sosem volt. mashogy NEM LEHET ennyit belerakni.
    nem tudom elegge hangsulyozni, hogy a hasznalat modja tulsagosan nagy szerepet jatszik 50e km soran.
    ha nyelezel egy motort, teljesen mindegy, milyen marka, EL FOG KOPNI nagyon hamar.

    (most nem szeretnek belemenni abba sem, hogy kinel mit jelent a nyelezes, de inkabb megis: mert ez sem egyertelmu, illetve befolyasolo tenyezo tobbek kozott a nyelezesnel, a fogyasztasnal es a motorunkra matyizasnal a kognitiv disszonancia - ezt szeretnem a kepletbol teljesen kiszurni, ami egy laikusnal a reszrehajlosagot okozza - , epp ezert a nyelezest szeretnem bevezetni, mint 100% os, vagy harom harmad gazallas, nagyon-nagyon sokaig kiatartasa ertekkent, a fordulatszammutato hattere pedig ilyen esetben piros. remelem tiz even belul SI mertekegyseg lesz - koszonom a figyelmet)

    Kovetkezo aspektus szociologiai - vegyunk egy reteget. Ez a reteg celofanozza otthon a tevetaviranyitot, az okostelefonjan vedofolia vedo van, tokkal, es a kocsiban huzatvedo huzaton ul, ha eppen autoval menne motor helyett. Buszke az autoja es a motorja meghibasodasi statisztikaira, plane a fogyasztasra. Tobbszor burkoltan henceg ismeroseinek ezzel kapcsolatban. Fel a hamis olajtol.
    Posztolja a motoros elmenyeket: elmentunk erre, arra, jo karika volt, kuldtuk a gepeknek, de zokszo nelkul birtak.

    Ennek a csoportnak a predatora egy masik csoport. Lemennek bandaban orkenyre, vagy hungaroringre (a fentebb emlitett nyelgazhoz igen kozel) 250 el. Ott mennek egy delelottot, es hazamennek 250 nel. Alapvetoen joval igenytelenebbek az elobbi csoportnal, karbantartas es technikai megoldasok tekinteteben. A rendszamtarto konzolt nem tudja elviselni egyik sem, (igazabol a rendszamot sem), azonnal lecsereli egy joval igenytelenebb es esztetikailag is tamadhato atfurt laposvasra.
    A gyari kipufogo termeszetesen egetoen ciki, meg akkor is, ha a cserejevel masodpercekig kell koszorulni a motort, hogy beinduljon.
    Posztolja a motoros elmenyeket: elmentunk erre, arra, jo karika volt, igazabol mindig igy szoktunk menni, semmi kulonos nem tortent.

    Vajon melyik reteg fogja vasarolni a papiron erosebb motorokat? A ket reteg nyelezese kozott mekkora kulonbseg van? Mennyire hat ki ez a meghibasodasi statisztikara?

    tehat honnan tudjuk, hogy mennyire volt kozel a teszt alatt a motor hasznalatanak modja a mi motorozasi stilusunkhoz? sehonnan. a teszt tovabbi gyengesege meg a sportmotorok es mondjuk a tura motorok hasznalatanak teljesen mas modja is, a sportmotorokat ki fogjak vinni palyara, a turamotorokat nyilvanvaloan nem. Es akkor a versenypalyan tesztelesnel is hatalmas kulonbsegek vannak a lehetseges terhelesek kozott. Pl egy 2 perces hungaroring idovel viszonylag sokaig lehet gyari motort hajtani. De egy kb 55 os idonel barmelyik motor elso tarcsaira csomot kotunk fel ora alatt a hoterheles miatt, ami azt jelenti, hogy 30 perc alatt osszehoztunk egy szazezres szamlat.

    tehat mielott az ertekeket kozolnem, szeretnem megerositeni mindenkiben a hatarozatlansag erzeset, es megkerek mindenkit, orizze meg bizonytalansagat, bizonyos esetekben ezeket az ertekeket akar a hajunkra is kenhetjuk. :D
    es az eheti ertekek a kovekezok:

    Triumph Tiger 800 XC
    veszteseg: 6%-10%-6% (1-2-3 hengerben)
    hengerfej: az osszes kipufogoszelep kisse tomitetlen, szelepulekek kisse nagyobbodtak, kipufogo vezermutengelyen pittinges kopas.
    henger-dugo: eros kopasnyomok, de az illesztes rendben van
    fotengely: hajtorud oke, a fotengely jobb oldali csapagyazasaban eros kopasnyomok. a kartelban maradek tomitoanyagot talaltak. (mint amikor kinyomja sziloval a gyoker, csak ez a gyarban)
    eroatvitel: egy lamella meghullamosodott, egyebkent a valto es a kuplung is jo allapotban van.
    vaz/futomu: a labtartoknak es a valtokarnak megnagyobodott jateka van

    anomaliak: kozponti allvany gyenge, csere, elrepedt szelvedo, valtokar visszahuzo rugo tores, korrodalt trafocsatlakozo, tul kis lancvedelem, lerakodas a szelepeken a jobboldali hengernel - valoszinuleg a korrodalt trafocsatlakozas miatt.

    Triumph Trophy SE
    veszteseg: 8%-16%-6% (1-2-3 hengerben)
    hengerfej: az osszes szelepen gyenge lerakodasok, kipufogo szelepek tomitetlenek, a kipufogo szelepulekek beverodve, erosen megnagyobbodva. Nehany vezermubutyok pittinges.
    henger-dugo: az illesztes rendben van, kifogastalan hengerek
    fotengely: az egyik hajtorudcsapagynal eros serules, idegen test. Az osszes hajtorud szem eros kopast mutat (ettol fuggetlenul a radialis jatek erteken beluli)
    eroatvitel: egy lamella vetemedett, kuplung jo allapotban, kardannal nehany fog mutat kopast.
    vaz/futomu: minden tokeletes, lakkozas, vaz, villa, hatso fektarcsa kopott

    anomaliak:
    visszahivott motorvezerlo, cserelt hengerfej, gyenge kozponti allvany, es nehezen allvanyra huzhato motor, cserelt kormanykapcsolok, tomitetlen villaszimmering,

    Triumph Daytona 675
    veszteseg: ?%-?%-?% (1-2-3 hengerben)
    hengerfej: ket szivo es az osszes kipufogoszelep tomitetlen, a kipufogo szelepek uleken egesnyomok, de alig nagyobbodtak meg.
    henger-dugo: alig eszlelheto kopas
    fotengely: nehany hajtorudcsapagyazasnal egyertelmu kopasnyomok, de erteken beluli minden
    Eroatvitel: harmadik fokozat kerekei kopast mutatnak, a kuplunglamellaknal nincs vetemedes, a valtotengely korrodalt

    a hengerfej neha csuny, de ezeknek a hibak tulnyomo reszet eszre sem lehet venni hasznalatban.
    ez alapjan nem gondolnam szoporollernek.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák