Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Sziasztok! Először vagyok itt, csak gondoltam kiírom a mai mérgemet. Hosszú kihagyás, Simsonok, MZ-k, ETZ után vettem idén egy motort. Vagyis nem is motor, kismotor, de rendszám kell rá, egy CBF 125-ös gépről van szó (Márkát szerintem nem kell írnom itt), olcsó fenntartás miatt vettem. Ma mentem vele a kisvárosunkban, szép öregurasan, párhuzamosan a járdán velem egy nyugger tolja a biciklit. Egy zebrához érünk, én nyugodtan mennék tovább,ugye senki nem akar átmenni, a nyugger körülnézés nélkül hirtelen irányt vált, és már előttem van keresztbe a biciklivel.... Elsőfék-hátsófék satu, kb 8-10 m-re lehettem, papa megvetően felém néz, majd visszább tolja a biciklit, hogy elférjek, mert kb. a féktávolságomon volt a zebra. Visszafele jövet ugyanaz a zebra másik oldalról, két nyugger nő beszélgetve megy egymás mellett szintén velem párhuzamosan. Elveszem a gázt, tudom hogy ez csak álca, hogy egyenesen mennek! Nem csalt a megérzésem, hirtelen mozdulattal lelép az egyik a zebrára, majd körülnéz. Komolyan mondom, ha előbbre vagyok, lehet hogy fellök. Mivel számítottam a produkcióra, csak 25-30-al mentem. Mondtam itthon az asszonynak, ha valamelyiket elcsapom, akkor mindenki azt mondja, hogy szegény öreg, szabályosan ment át a zebrán, az ökör motoros meg elcsapta, mert csak hajtanak mint az állat. :D
    Ott látom a probléma forrását, hogy szegény kis CBF ötvennel negyedikben úgy megy, mint egy villanymotor, alig van hangja. Mindenesetre furcsa, hogy a kocsihoz képest jóval nagyobb arányban lépnek elém gyalogosok körülnézés nélkül.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Üdv! Először vagyok itt, eddig a robogós, kismotoros topikban mozogtam. Eddig egy Liberty 125-ös robogóm volt, újan vettem, 3,5 év alatt belement kemény 1400km. Nem igazán volt kényelmes a 194 centimhez, beleért a kormány a térdembe kanyarodáskor, és először kuplungolni akartam, meg állandóan megrúgtam a hátsó dobozt fel-leszálláskor, úgy akartam felülni mint egy motorra. Régen sokat motoroztam, 1985 óta van kismotor, 1988-tól A jogsim, persze akkoriban Simson, MZ, ETZ volt az embernek. Mindig vágytam rá, hogy egy motor álljon a garázsba, aztán ha rámjön az ötperc, pöcc, aztán gurulni egyet. Félig kielégítette ezt az igényt a Liberty, ugyan két kereke volt, de hiányzott a motoros üléspozíció, na meg szerintem szemből elektromos biciklinek nézték, és volt pár satufékezésem vele, inkább elő sem vettem, bicikliztem a városban.
    Nemrég úgy döntöttem, hogy kell nekem egy motor. Mivel hobbi gép, nem akartam sok milliót rákölteni, de egy 125-ösnél többre vágytam és új motorra.....Végül egy Benelli Imperiale lett. Tudom, kissé nevetséges a 21 lóerejével, nem egy sportos gép, de így 50 felett más a prioritás, nem száguldásra vágyik az ember.
    Sok éve nem vezettem váltós motort, kissé félve ültem fel rá először, és csúsztattam a kuplungot, ki ne ugorjon, de azóta is mosolygok magamon..Ez nem az a paripa. 250-es TS MZ legyorsulná. Persze nem is baj, csak az ember ahhoz hasonlatos dinamikát várt. Régi szokások bennem voltak, az ember mikor várta volna hogy húzatással jön a teljesítmény, hamar rájött hogy itt nem így van, fel kell kapcsolni, nem kell pörgetni. Pár száz kilómétert mentem, már jól megszoktam. Féltem a kínai-olasz motortól, de ez is majdnem 2 misibe lett mire adók, forgalomba helyezés, doboztartó konzol, doboz meg lett véve. Hozzáteszem, napi szinten, megbízható, dolgozni járó motornak nem ezt vettem volna, hanem Hondát, Suzukit.... Hobbi motornak úgy gondolom elmegy. Két hét alatt kétszer vittem vissza szervizbe. Először úgy éreztem, nagyon szorul az első kerék, befog a fék. Visszamentem, szétszedték, azt mondták semmi baja, ez ilyen, várjak, hajtsam, jó lesz. Második problémám az volt, hogy mikor megnyúlt a lánc (150km-nél láthatóan lógott), utána akartam feszíteni, rájöttem, hogy nem ugyanazon a jelölésekhez van két oldalt állítva a láncfeszítő, tehát nem egyenes a kerék.Ugyan a láncon tudtam húzni, de a másik beállítás nem ment. Elvittem, 10 perc alatt beállították. Addig nem mertem rátenni kanyarra, azt hittem nehéz, ezért félek. Miután egyenesbe rakták a hátsó kereket, más a dolog, bátrabban döntöm, nincs az a furcsa instabil érzés mint eddig. Hogy mi jön még elő, nem tudom, de őszinte leszek, azt gondolom, ilyen futóművel nem hagyhatná el a gyárat egy motor.
    Na, igaz csak pár hete van meg, de már felmerült az első kérdés. Fekete gépet vettem, úgy látom, ez a fekete eléggé kényes szín. A tankot már sikerült megkaristolnom, előszeretettel teszem a kezem a tankra rendőrlámpánál állva is, élvezem hogy nem robogó, van ott valami. A lányom autójának a motorháztetője le van karbon fóliázva, így vette, de úgy tűnik eléggé ellenálló az a fólia, nem is karcolódik, nem is mattul. Azon gondolkodom, tetetni kellene ilyen dekor fóliát a tank tetejére, ugye tankpad helyett is jó lenne. Meg nem a fényezett részre csöpögne a benzin, nem ott tapogatnám a lámpánál állva..... :U
    Mit gondoltok, jó ötlet? Bevállalna ekkora kis fóliázást aki ilyennel foglalkozik? Vagy más ötlet..?
    Ez amúgy a gépsárkányom. Mint egy testes öregember, nem gyors, de azért fitt, a saját tempójában bírja a menetelést. :D
    205kg, 21LE, és a 29NM nyomatékot leadja 3500-as fordulatnál. Nem ugrik, de azért az autóktól ellép a lámpánál. Ja, igen, mondták, nem illik rá a doboz. De a gyári oldaltáska szett 200e. ft, úgyhogy ez lett, 43L-es GIVI doboz.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz bacus #141594 üzenetére

    Az aláírás 20 éve lehet ott.. Igen pontosan 20 éve, 2003-ban regisztráltam. :)
    Ja, Mondjuk 2003-ban már többet kerestem a mentőknél is mint 60 ezer. Nem tudom pontosan mennyit. De valóban idejét múlta az aláírás, elszállt az idő. :)

    Антей: Nekem is pont ilyenem volt....

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Somatom #141770 üzenetére

    "Kizárt, hogy önszántamból rábízzam magam egy 400 kilós állatra."
    Hidd el, ha leesel, a ló nem lép rád, ellenben a motor rád eshet. Sőt, a kocsmából ittasan inkább egy lóra bíznám magam, hogy hazavigyen, mint egy önvezető autóra. :D

    Durva ez a Cseszneki dolog, amit írtok. Nem hallottam róla, pedig itt van egész közel, bár autóval szoktam arra menni. Ez a lovas dolog is itt volt a közelben, szerintem, felismerni véltem a háttal álló kollégát..... :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Pocee #141795 üzenetére

    Elhiszem, nekünk nem volt lovunk. Kb 50 éve gyerekként járdán bicikliztem, akkor faluhelyen még sok lovaskocsi volt. Persze, tudom, nem lehetne járdán biciklizni... Jött ki a lovaskocsi egyik portáról, én meg szó szerint nekihajtottam, pontosan nem tudom már hogyan, lényeg, hogy beestem a lovak alá. A lovak megálltak, nem mozdultak, nem léptek rám, nem húzták át rajtam a szekeret...Mondhatjuk, én annak köszönhetem hogy életbe vagyok, hogy a lovak felismerték a helyzetet.
    Ha egy traktor alá csavarok be, valószínű mire a sofőr észreveszi mi történt, arra game over.
    Dehát ez van, azt szoktam mondani, az élethez kell egy kis szerencse is. Erre egy sebhely emlékeztet. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Hozzátok képest nem vagyok egy nagy motoros, de nekem is érdekes volt a híradóban ez a történet. Régen Simsonnal is, mikor el akartak kapni 2 személlyel, (Kismotorként hajtva, mert lehetett őket rendszámozni is) ösztönösen földútra, erdőbe menekült az ember, esélye sem volt az 1200-as rendőr Zsigulinak.
    Szerintem egy rutinos motoros kis helyismerettel akármekkora motorral eltűnhet az autós rendőrök elől.
    Szerintem kevés volt a rutin, meg bepánikolt. Utólsó pillanatban, ha nem dől el, még ott is megléphetett volna. Persze akkor nem mutogatnák a híradóba, akkor nem lenne médiaszenzáció.
    Más
    Nézem a mailjeimet, jó 3 héttel a vásárlás után már meg is kaptam motorra a súlyadót. Abszolút nem sok, 3680 ft (Benelli Imperiale, 15,5KW).
    A beszámíttatott Liberty-re (Rendszámos, 125-ös volt) is kifizettem a súlyadót idénre.
    Még szerencse ilyen kis játékszereim vannak, azért egy 150-200 lovas gépre gondolom több a sarc. ;] Vagy számít itt is, hogy Euro5 pl. az én motorom? :U

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz A Zéé #142193 üzenetére

    Rám gondoltál? :D Benelli Imperiale?
    Pünkösd vasárnak egy 200km-es Bakonybéli kört megcsináltunk. Asszonynak lelkére kötöttem, telefon nála legyen ha értem kell jönni.....Nem kellett. :)
    600km-nél tartok.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Ha valakit érdekel, meg ide hozza a kereső.....Az Imperiale hibákra keresve vitt a google egy angol fórumra. ott linkelt be valaki egy Imperiale gyári szerelési kézikönyvet, pdf, képekkel gazdagon illusztrált...Remélem jól másoltam a linket: [link]
    Esetleg ha valaki (Macilaci78 ?) egy Benelli Imperiale vásárlásán gondolkodik, amit a jámbor angolok a fórumjukon agyon dicsérnek, (már amit fordíttatva értek), akkor egy kis segítség a javításhoz.
    Félre értések elkerülése végett, kíváncsiságból letöltöttem, ha már belefutottam, de nem akarok itthon szerelgetni, rábízom arra aki ért hozzá. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Zoli bácsi

    őstag

    Ha valakit érdekel, ma Pásztoriban veterán és motoros találkozó. Gyorsforgalmi útról letérve 2. falu.
    Én is most találtam meg, kinézek, persze nekem kb. 15km.
    [link]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz lumpy92 #142517 üzenetére

    A Benelli Imperiale léghűtéses motorom gyár ajánlása 10w50. Ez szerintem optimálisabb mint a 20w50, indításkor előbb ken.
    De vízhűtéses blokk esetén elégnek gondolom a 40-es meleg oldali viszkozitást.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Ha már hőfok....Nekem léghűtéses borzalmam van (Benelli Imperiale).
    Szerintetek lehet valami hővédelme? Konkrétan ha az ember a kánikulában araszolásra kényszerül, és túlmelegszik, lehet valami hővédelem, leállna, visszavenné a teljesítményt, esetleg kigyulladna figyelmeztető lámpa (Check Engine..?)
    Vagy beállna, mint anno a TS250 MZ? (Nem volt jó érzés, magasabb hang, teljesítményvesztés, kuplungot behúzva beállt)
    Múltkor robbantott ábrát nézegettem a neten, jól látom-e hogy bal és jobb oldalon is gyújtógyertya van a hengerfejben (Igen, 2 gyertyás, de jobb oldali kisebb méret), ott mintha láttam volna hőmérő szenzort. De semmi visszajelzés nincs a hőfokról.

    Van a második szomszédnak egy Pannóniája, hallom mikor beröffenti.(Műszakija még nincs, utcára nem hozza ki) Múltkor mondtam neki, ha valamikor ráér, jöjjön át, mutatok neki valamit. Na, meglepődött, megmutattam a Kínai Rettenetet. Hasonló stílus, tetszett neki nagyon. Talán egy percig sem járattam egy helyben, milyen a hangja, megmutatni. Ennyi idő után nem lehetett kézzel megfogni a hűtőbordákat, legalább 60 fok lehetett. Egy szélmentes, városi araszolásnál, hőségben azt hiszem hamar elérné a kritikus hőmérsékletet.
    Mondjuk ha olyankor érek a rendőrlámpához, hogy akkor vált pirosra, leállítom, indul pöccre (Általában....... ;] Kisvárosban belefér, ha másodikra indul, nem dudálnak le)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Topiccsendőr #142569 üzenetére

    Köszi
    Egy szó sincs lámpáról, melegedésről a gyári útmutatóban: [link]
    Ha lenne valami, nem kérdeztem volna. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Szerintetek az normális, hogy olajcsere után drasztikusan eltűnik a motorfék..? :U
    Benelli Imperiale, újan vásárolt, pár napja volt ezres revízión. Eddig határozott motorfék volt, visszaváltva a lámpák előtt 2. fokozatig, és ráengedve a kuplungot szinte böktek le a telók, úgy fogott a motor. Szerviztől 200m-re az első rendőrlámpánál szinte vészfékkel álltam meg, mert 2. fokozatban kiengedve a kuplungot vígan vitorlázott a motor......
    Kawasaki ELF 10w50 olajat kapott.
    Szervizlap szerint olajcsere, meg átnézés történt, mert az is felmerült bennem, hogy a szoftverét frissítették. De nem....
    Amúgy megy a motor, sehol nem érzek igazán nagy változást, de a motorfék, az eddigi erős, határozott motorfék eltűnt, szinte nulla, vígan gurul 2. fokozatban is.
    Azt persze olvastam Indiai teszteken, hogy valami brutál sűrű olajat raknak bele gyárilag...De ennyire..?
    Féltem a léghűtéstől, de 36 fokban semmi jelét nem mutatta hogy melege lenne. Persze városban nem sokat ment, a főúton rotyogtattam vele. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz vendingo #143400 üzenetére

    Na, az elveszett ember. :D
    Jól eltűntél a pecás topikból. Hiányoltalak. Már a legrosszabbra is gondoltam......(Megnősültél, aztán nem engednek el hohoho). :)
    Én egy kínai... olasz.....Benelli Imperiale-t vettem. :) , a Liberty helyett. Azzal jól jártál volna, 1400km volt benne, 640-ért számolta be a Salamon. (Másnap 840-ért kint volt, egy nap alatt elvitték)
    Ha rám hallgatsz, ennyi pénzért elengeded azt a kínai f....kát. Tegyél hozzá, aztán vegyél egy PCX-et, azzal nem lesz bajod. Vagy valami japánt, ajánlom a Honda CB125F-et, megveszed újonnan, egy darabig elhordoz, aztán alattad enne 1,5 litert.
    De te tudod ám. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz vendingo #143781 üzenetére

    Nekem jó volt a hátsó fék is. Dobfék, szedd szét, pucold meg, nem ördöngősség.
    Lehet megkoptak már a betétek, után kellene állítani.
    Nekem emlékeim szerint jobban harapott anno a kis CBF hátsó dobféke, mint a mostani Benell (hátsó, kisebb)i tárcsaféke.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Ha már kipufogó.....A Benelli Imperiale-om kipufogója ha jól látom, rozsdamentes acél, semmi króm. A kipufogó könyök szépen meglilult, "megégett".
    Érdemes pucolgatni, vagy ez jó ahogy van?
    Mondjuk engem nem zavar, de a vétel előtt nézegettem külföldi tesztvideókat, ott láttam hogy van aki valamivel leszedte azt a lilaságot, barnulást, csak nem tudom mivel. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Oppenheimer #144062 üzenetére

    Szerintem nem autó, valami nagyobb.... :U
    Motor helyett lesz, vagy megcsináltatja, legalább sérülés nem történt. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Nagy lelkesedéssel álltam neki a cikknek, a tesztnek, ami most került fel a Totalbike oldalra: [link]
    3 hónapja, 1500km-t belerakva használom a típust. Na, azért ennél többet vártam. (A teszttől)
    Nekem pont azért kellett ez a motor, mert nem mindennapi. Erős, masszív az ember úgy érzi, szembe megy a mai világgal. Bár erősen kínai, de úgy tűnik nem arra tervezték, hogy pár év, és 30e. km után blokkfelújítás legyen. Vannak a neten 70 ezret futott példányok, olajfogyasztás nélkül. A váz is masszívnak tűnik. Sárvédő is fém, vastag, masszív. Na meg a küllős kerekek.... A robogóm után furcsa, hogy semmi speciális csavar, minden szerelhető egy otthoni alap szerszámkészlettel. Egyértelmű hogy nem nekünk, európaiaknak tervezték, de szerintem rájöttek, hogy azért itt is lenne rá igény.
    Nem, nem szerettem bele a típusba, de ha azt látom hogyan zuhan megint a forint, nem sajnálom hogy 2m ft alatt lett egy 3 év garis motorom konzollal, dobozzal, áfával, regadóval. Kollégám egy Honda cb500-ast vett ennyiért 3 évesen. Megtörte most szívja a fogát, mennyibe kerül rá egy idom. (Állítólag 750e, bár nem hittem el)
    Egy 125-áös robogót cseréltem le, egy Piaggio Liberty-t erre. Alig használtam. Induláskor szinte meg kellett lökni a hídon felfele hogy elinduljon a bojler testem alatt. A forgalomban villanybiciklinek nézték, sokszor nem kaptam elsőbbséget. A térdeimbe beleért a kormány...Ezzel a döggel nem kellett vészfékeznem, mert látják, és motornak nézik. Tökmindegy milyen emelkedő van, elindul szinte alapjáraton.
    80-nál, ahol egy 125-ös elkezd üvölteni, 3500-as fordulaton pöfög. És visszakapcsolni sem kell, igaz hogy kissé lomhán, de megindul. Szembeszél, emelkedő nem ellenség, mint a 125-ösnek, azért nagyobb emelkedőn vissza kell kapcsolni, de 4. fokozatban nekem mindenhova felment eddig. Igen, a pörgés. Világéletemben nem szerettem a visító sportgépeket. Az Imperiale kb 80km/h sebességig kényelmesen "rotyog" meg lehet számolni a gyújtások számát két utcasarok között. Felette sincs pörgés, visítás, szépen megy 5 ezres fordulaton is, ez órája szerint 115- 120km/h körül van, szerintem ezt tartósan, napokig bírná. Ha olyan bogaram van, indulás után szinte 10m-rel lehet kapcsolni a 3. fokozatot, kis fordulaton is van ereje, ötödik fokozat 55km/h-tól használható, ezen a városi sebességen iszonyú retrós rotyogással megy, és lehet gyorsítani is.Gázelvételkor fickósan dörmög, és bele-bele pukkan a kipufogóba, a hang nagyobb gépet sejtet. :D
    Én hobbi motornak használom, kisebb túrákra, kb 150 km sugarú körben a lakhelyemhez. Az a baj, annyira kezdem élvezni vele a városi rotyogtatást, hogy hamar belevágok a kisvárosunkban is 30 km-t, csak úgy...... :B
    Látom ki a motoros (Akár lélekben csak) a gyalogosok között, főleg az idősebb korosztály odafordul a hangra. Bár rajta ülve tohonya érzés, gyanítom hogy amiatt érzem így mert ugye nem pörög. Városban senkit nem tartok föl, kereszteződés után azonnal utolérem aki után kifordulok, pedig finoman gyorsítok, és hamar felkapcsolok.
    A másik kinézett, amikor vettem, a TRK 251 volt. Nem tudom azzal mi lenne a helyzet, egyenlőre úgy érzem jól döntöttem, sokszor kedvem támad egyet rotyogtatni vele.
    Ha az árát nézem, azt mondom jó döntés volt. Ugyan autópályán két személlyel nem mennék le vele a tengerpartra, de nem is erre vettem. Jó ráülni a különleges, rugós nyeregre, kényelmes. Jó a lámpánál megállni, rátenni a kezem a tankra, és érezni az egy szem dugattyú minden ütését. Tényleg, olyan érzés, hogy elmegy mindenhova. És el lehetne vele húzatni egy autót...... :D
    Egy stílus, ami passzol hozzám. 20 évesen persze nem ezt venném...Akkor ETZ-t vettem. (Újonnan azt is). De 50 felett más a prioritás...... ;] Az ember kiszáguldozta magát. Nem mondom hogy nem jó elkapni valami sportgépet egy körre, de az emberhez közelebb áll ez a nagypapás gép. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Vettem előbb a LIDL-ben a leírása alapján motorokhoz való lánspray-t.
    Kerestem a fórumban keresővel, nem találtam véleményt, de képet igen, ez a fajta lenne: [link]
    Használta már valaki? Igen, tudom, olcsó, de pl. a biciklihez ajánlott lánspray-ük (Biciklire persze) tökéletes. Meg ezekkel a W5 cuccokkal általában elégedett vagyok. :K
    Nem akarok úgy járni, mint tavasszal a TESCO-ban vett Prevent láncspray-vel, az még biciklire sem való, híg, beterít mindent a lánc .Na, azt nehogy vegyetek. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Ritkán fordulok meg itt, a lényeg, hogy régen motoroztam, ugye a Simson, MZ, ETZ korszak, aztán 90'-es écvekben megnősülve eladtam az utólsó MZ-t. Persze mindig hiányzott a motor, aztán először belekaptam egy Honda CBF125-be, aztán lett egy Piaggio Liberty 125, amibe 3,5 év alatt ment bele 1400km. Nem sokat ültem rá, na meg a kollégák ki is röhögtek, hogy nézek ki rajt a közel 2 méteremmel, meg a néha tél végére összeszedett közel 140 kilómmal. Idén tavasszal aztán beszámítattam egy Benelli Imperiale típusba.
    Igazából nem akartam drágábbat, mert esélyes volt hogy ezzel sem megyek, nem tudtam mennyire fogok motorozni. Hétvégi, hobbi motornak vettem, munkahely 200méter.
    Igazából egész sokszor elővettem, elején úgy éreztem elránt a 200+ kilójával, aztán megszoktam. Bejött a stílus is, sosem szerettem a visító sportgépeket, jó ez a nyomatékos pöfögés. Persze, lehetne egy kicsit erősebb, gyorsabb, de hétvégi motornak tökéletes.
    Na, szóval úgy néz ki, pár ezer kilómétert megyek évente, azért jó időben erős ingerenciát érzek, hogy lemenjek a Bakonyba, vagy Balaton fele..(Sopron mellett élek).
    Csak jó időben, tehát 20+ fokban, és esőmentesen.
    Azért írtam le, mert ide kapcsolódik a kérdés. Semmi motoros ruhám nincs, egy kesztyűt vettem. Tudom, motorosnak az a karosszéria, 36 éve dolgozom mentőknél, láttam egyet-mást, de a robogóra azért mégsem akartam, de most úgy érzem, kellene.
    Szóval arra gondoltam, tavaszra vennék valami alap öltözetet, egy kabátot, meg egy nadrágot első körben.
    Ilyen protektoros szövet kabátra gondoltam, ahogy láttam 30 ezernél indulnak az árak.
    Gondolom ezekben benne vannak a protektorok, vagyis olyat keresnék, lehetőleg ebben a 30-40 ezres árban. Meg persze egy motoros nadrág, vannak ilyen motoros farmerek, erősítettek, ezt néztem ki, meg térdvédőt, persze.
    Motoros csizmát egyenlőre nem keresek, vannak acélbetétes, magasszárú még bontatlan bakancsaim (Céges, ingyé' vót... ;) ), szerintem ez elég lesz.
    Netről nem rendelhetek, elmegyek Győrbe valamikor, elég sok ruházat van ebben a City Bike üzletbe. Fel kellem próbálni, eléggé bojler testem van, aránytalanul hosszú végtagokkal. Mentőszolgálatnál egy évvel a többiek után kaptam (Az új, utólsó szériás) ruhát, méretre gyártattak nekem, 4XL méret, abból is hosszított....... :B Persze sikeresen fogytam, lötyög rajtam, egy méretet (kb 25 kg) leadtam, de még mindig 3XL lehet a méret.....Ja, nem egyszerű, sisakot sem kaptam, azt is ez a bolt szerezte be nekem. :B
    A lényeg, mit gondoltok, hobbi motorozásra elég ezen a vonalon elindulni, tehát egy alap, olcsó ruházat? Vagy szánjak rá többet, és bőr legyen legalább a kabát?
    Életben nem volt motoros ruhám, eddig farmer-kiskabát volt a motoros ruha, persze így a 6. x fele közeledve megfontoltabban vezet az ember, de mint tudjuk a motornak két kereke van.......Na, nem nyújtom, ötlet, tanács..?

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Kiki18 #145442 üzenetére

    Karburátoros vagy befecskendezős?
    Karburátorosnál megnézném kap-e benzint, ha igen, szétszedném a karbit. Ha befecskendezős, akkor hallod a zúgást, ahogy elindul a befecskendező?
    Ha szikra van, és kompresszió, akkor üzemanyag probléma lehet. Egyszerűbb dolgoktól indulnák, azzal kezdeném hogy megnézném a benzin eljut-e a rendeltetési helyére.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Én télen motorral nem megyek, autóval is csak minimálisat.
    Motorból kiveszem az aksit, de csak azért mert betongarázsban áll, azért fagypont alatt is van hőmérséklet. Autó-motor aksikat 2 hetente felteszem csepptöltős akkutöltőre, fent hagyom még pár órát miután fullra töltött, csepptöltésen.
    Autóhoz az a piros LIDL töltőm van, motorhoz egy Optimate 4.
    Amúgy ha nyáron pár kilómétereket megyek autóval-motorral, akkor is rátöltök. Motorra beépítettem az Optimate 4 tartozékként kapott rövid csatlakozóját, az oldaldoboz levétele nélkül tudtam tölteni, egy vízhatlan dugó kandikált ki az akkutartó rész alól.
    Ezzel a gondozással a gyári autó aksi (Suzuki Ignis 1,3, 2004) 9 évig bírta, akkor még működött, de már inkább cseréltem. Az utólag vett akkuk 5-6 évet bírnak. Valószínű tovább mennének, de amikor érzem, hogy lecsökken az indítóáram, inkább cserélem az akkut.
    A mostani motoromba beszámított robogó 3,5 éves volt, még teljesen jónak tűnt a gyári akku.
    Szerintem az a titka a hosszú akkumulátor élettartamnak, hogy lehetőleg mindig közel feltöltött állapotban legyen, lehetőleg fél alá soha ne merüljön.
    Régen, mikor MZ-t hajtottam, olyanokat szoktunk csinálni, hogy télen egy izzót (kisebbet) az akkura kötöttünk, lassan kisütöttük, persze nem teljesen, aztán feltöltöttük. Akkoriban azt mondták, ez jó.....Akkor elment egy szezont egy akku, szerencsés esetben kettőt. Persze, a 6v-os MZ 60 W-os dinamója nem arra volt tervezve, hogy egész nap világítással lesz a motor hajtva. 80-as évek elején nem kellett nappal világítás, ahogy segédmotorra sem sisak. Mikor bevezették a kötelező világítást, kevés volt a 6V-os dinamós rendszer.
    Szóval szerintem a hosszú akku élettartamnak a töltött állapoton kívül a másik titka, hogy jó legyen a jármű elektromos rendszere, jó legyen a feszültségszabályozó, meg töltsön eleget a generátor. Mai gépeknél ebben úgy hiszem, nincs hiba.
    Amúgy magam is kíváncsi leszek arra, a kínai Benelli/Keeway akkumulátor mennyit fog kibírni. Azt elárulom, egy szezont hiba nélkül teljesített, ennyit sem vártam. :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Topiccsendőr #145589 üzenetére

    Igazából azt vettem észre, mikor vannak a mínuszok, több éjszakán keresztül, akkor az autó akkujának nagyobb az önkisülése. De nyáron, amikor a beton garázsban talán 45 fok is van (ha nem több...) akkor is nagyobb.
    Tudom, nem lenne muszáj motorból sem kivenni az aksit, de így egyszerűbb a téli töltés, meg tudom, hogy biztos feszültségmentesítettem.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Egy gyors kérdés. Ezt láttam meg a szervizben a polcon: [link]
    Rákerestem, olvastam róla a parasztvakítástól kezdve a nagyon hasznosig mindenféle véleményt.
    A szerviz tulaja szerint ritkán használt, sokat álló akkumulátorokhoz ajánlott. A motor pont ilyen, meg persze az autóm is ritkán használt, télen.
    Valakinek saját tapasztalat? :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Tüzi #146673 üzenetére

    Melyiket?
    Egy Optimate4 van, még egy CBF125-öm volt 2010 körül, ahhoz ajánlották, mármint a Honda szerviz.
    Az megvan, tökéletesen működik, időnként ráteszem egy fél napra a motor aksira. Csepptöltést tud, de tudtommal szulfátmentesíteni nem tud. [link]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Pttypang #146693 üzenetére

    Kipufogó, úgy tudom abba kötnek bele, ha nem gyári.
    Amúgy nem akarok tippeket adni, de minap kollégám autóját nem engedték át műszakin, nem nagy hiba, de valamibe belekötöttek.Másnap átvitte másik helyre, ugyanúgy, hozzá nem nyúlt...Átment, szó nélkül.

    Ja, köszönöm mindenkinek az akkus-szulfátlanítós hozzászólásokat. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Pttypang #146698 üzenetére

    Ha engem kérdezel, azt javaslom, mivel bizonytalan vagy, menj el egy szerelőhöz, nézesd át. Ha így mész, valóban ritka a bukás.
    Itt le van írva minden, fusd át: [link]

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Pttypang #146700 üzenetére

    Viszont ha nem jó az indexkapcsoló pont akkor, azon szerintem elhúzhatnak. Világító és jelzőberendezések alapvetőek. Azt tényleg nézd meg. Meg takarítsd le, mert ha odaállít valaki egy olyan motorral, aminek a motorszámát takarítani kell, hogy látszódjon, szerintem eleve negatív érzéseket kelt a vizsgáztatókban. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Ma délutánra olyan idő lett, hogy egy szál pólóba futkostam az udvaron (Éjszakázás után, amikor amúgy fagyos vagyok). Előszedtem téli álmából a fattyút (Kínai anyától, Olasz apától... ;] ), betettem az aksit. Aztán csak úgy, akku fedél nélkül, több mint két hónap állás után beröffentettem, aztán kerültünk egyet. Pöccre indult. Nagyon kellett ez már a lelkemnek. Uh de jó volt egyet motorozni, melegre járattam, aztán gyorsan letettem, addig volt jó idő, míg a nap sütött.
    Sokan elővették ma a kétkerekűt, sok motorost láttam. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz xmad #146743 üzenetére

    wd40 esetleg?
    Elég sok mindent old, konkrétan erre nem próbáltam, de ilyen ragasztómaradványokat ezzel próbálom mindig leszedni.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Engem alapból nem zavar, ha hangosabb a kipufogó. Egyik tűzoltó srác a lakásunk előtt szokott reggel elmenni, míg társasházban laktam, finoman vezetett, időben felkapcsolt, nem bőgette, visszafogottan ment.....
    Ellenben mikor a kiskamaszok bandában visításig húzatják a kiherélt kipufogós förmedvényeiket, az zavar. Nyári este, vagyis éjjel, ablak alatt mikor vagy tizedszer megy el a horda.
    Néha úgy el is gondolkodom rajta, kijárok éjjel az autómmal, levágom flex-el a kipufogót a motornál, aztán megyek pár kört én is a városban, élvezve a hangját, jól kihúzatva, tiltásig pörgetve. Persze rendszámot levéve..... ;]

  • Zoli bácsi

    őstag

    Óh, hogy nem tudnak ebből a LIDL-es sisakból nagyobb méretet is forgalmazni. Egyszer a nagyobb (XL) méretet próbáltam, a fülemig sem ment le......Kollégám vett, ami pár éve ment, ő nagyon dicséri.
    Persze, gondolom, nem sokan vagyunk akiknek a 2XL méret sem mindegyik jó...... :B
    Mindegy, asszonynak lehet veszek egyet, ő átlagméret. Hátha egyszer végre felül mögém, eddig nem sikerült rávenni. :D
    Amúgy ilyen matt fekete sisakjaim vannak, a régebb óta használt valósággal kifehéredett, ilyen szürkés lett foltosan. Először azt hittem, penészes, de nem. Lesikálni sem lehet, egy valami működik, ideig-óráig, hogy gumiápoló szerrel bekenem, ez visszaadja az eredeti színét, eltűnik a szürkülés, pár hónapig. Van erre valami megoldás, vagy ez ilyen lesz mind..?

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz bajnokpityu #146835 üzenetére

    Mentőautóval megyünk visít a sziréna, villog minden. Megy mondjuk 5 autó előttünk. 4 lehúzódik, hogy utat adjon, ahogy a szembejövők is húzódnak le. Egy autós a kocsisorból általában nem érti a szitut, miért húzódik le vahjon mindenki...? :F Nem hallja. Csöppet sem gyanús a szitu, nekiáll előzni, aztán mikor rájön, hogy 3,5 tonna gyorsító,villogó, szirénázó vastömeg elé húzta ki a kormányt, akkor van a kapkodás, meglepődés.....

    Szerintem ezek a mostani szirénák túltesznek minden motor kipufogót, a gyalogosok fogják be a fülüket a járdán. Rendszeresen, napi szinten előfordul, hogy aki mögött megyünk, az nem hallja. Pedig villogás is van. Amikor mellé érünk, feltűnünk a "semmiből", akkor lepődik meg. :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz Pttypang #147352 üzenetére

    Kollégámnak is ennyi km volt benne, sokáig hirdette. Panaszkodott is, annak ellenére hogy jó állapotú, karbantartott gép volt, húzták a szájukat a "sok" kilóméter miatt. Nem csökkentett árat, eladta, de kb fél évig árulta, mire jött valaki, aki állapotot vett.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz macilaci78 #147408 üzenetére

    Régen minden jobb volt. Én is. :D
    Azért ne felejtsd el, hogy én mikor elkezdtem 87-be dolgozni, viszonylag jól kerestem, 6e. ft körül is meglett. Mentőknél, a 260 óra miatt volt jó a fizu, első bérem több volt mint anyámnak 25 év munkaviszonnyal boltvezetőként. Emlékeim szerint akkor 28 ezer ft volt egy Energomat mosógép, tehát egy átlag melós 6-8 havi fizetése!
    Kicsit ON is legyen a dolog, ennyiért vettem 150-es ETZ-t is, azt hiszem 88'-ban. 33 körül volt a 250-es, de szülők erősen ellenezték, csak 125-ösre adtak áldást, így lett a 150-es. Később persze lett 250-es TS.
    Most jelenleg a havi béremből veszek 5-6 db automata mosógépet. Ahogy féléves béremből veszek egy fasza Hondát, komolyat.
    Most aki azzal jön, hogy drága a benzin, nyerítve röhögöm körbe. Egy kisvárosban élek, ma piacnap van. Ha azt mondom, nem lehet megmozdulni az autóktól, meg lassan élhetetlen lesz a kisvárosunk is a forgalom miatt, nem hülyéskedek.Régen a pár forintos benzinár is drága volt, mert a fizetés is alig volt. Olcsó benzint Fertődön vettem, a Szovjet kiskatonáktól. Igen, pálinkáért adtak benzint, ment a seftelés. Persze, olyan benzin volt, az MZ meg a Trabant elment vele, a Zsiguli már nem, 76-os oktánszáma volt azt hiszem, kannában odavinnétek a mocitok mellé, már attól világítana a Check Engine.... ;]
    Na, az viszont hiányzik gyerekkoromból, mikor alig volt autó.Meg a 250-es MZ király volt. :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz MMiklos86 #147429 üzenetére

    Stresszoldást mindenkinek magának kell kitalálnia, valakinek az lenne a stressz, ha motorra ültetnék.
    Adjanak normális fizetést minden dolgozónak, hogy kerüljön hobbira, kikapcsolódásra. Aztán eldönti mindenki, hogy motorozik, hegyet mászik, háremet tart.... :D (Ebben a sorrendben nekem jöhetne ;] )
    Amúgy Sopron mellett élek, itt bicikliznek az osztrákok. Meg lehet nézni egy 70 éves osztrákot átlag melós, aki úgy leélte az életét, hogy megfizették, került neki nyaralásra, kikapcsolódásra, nem volt anyagi gondja. melléállítva ugyanennyi idős átlag magyar melóst...Áh......

  • Zoli bácsi

    őstag

    Urak, véleményt, ötletet kérnék.
    Újrakezdő motoros vagyok, régen végigmentem a szocimotoros szamárlétrán, Simsontól Mz-kig, 50-250ccm3-ig, ugye nőülés után azt hittem "kinőttem" ebből, eladtam mindent.. De kellett valami kétkerekű, az idő múlásával, 3 évig egy 125-ös robogó állt a garázsba, de annyira nem szerettem, tavaly áprilisba beújítottam egy Benelli Imperiale motort. Semmiféle motoros ruhám nem volt, persze igyekeztem zárt ruhát használni, de nem motoros cuccot. Jó időben, hobbi célra használom a motort, magyarán, ha elindul a vezérhangya, kitolom, pöcc-röff, aztán gurulok egyet, jobbára 100-120km-es körben (Bakony, Balaton, Kőszegi Hg, Őrség belefér). Kinőttem a száguldásból, meg a motor sem az a stílus, kényelmes, országúti tempóban kanyargok. Azért tudtam, hogy kell egy motoros ruha, de sokat rákölteni sem akartam, pár ezer kilómétert megyek egy évben előreláthatólag. Névnapomra mondtam a mamának, vegyen nekem egy motoros ruhát, ma voltunk Győrben, lett egy Shox bolt itt is, oda mentem be. Nem kértem előtte tőletek tanácsot..Mert úgy gondolom felesleges. Adok a tapasztaltabbak véleményére, nem erről van szó, hanem arról, hogy egy nagyon elbaltázott ember lettem, közel 2 méterhez 120kg jelenleg, 135-ről indultam persze. Átlagnál szélesebb vállakkal, szóval a Mentőszolgálat, ahol dolgozom, nekem külön gyártatott ruhát, legnagyobb, 4XL méretből is bővített.... :B Szóval megszoktam, nem azt veszem ami tetszik, hanem ami jó rám... ;]
    Bementem a motoros boltba, jól képzeltem, az akciós (Shox regisztráció után 29K HUF, 39 helyett) motoros kabátból a 7xl méret is kicsi volt vállba. Felpróbáltam több kabátot, végül azt mondta az eladó, meg a mama, hogy ebből az újdonság kabátból az 5XL(legnagyobb) méret ami méretre legjobb: [link] Ez lett. Egy ilyen nadrág lett mellé: [link] 4XL
    A kabátban a gerincvédő szivacsprotektort ilyenre cseréltettem: [link] Nem biztos hogy pont ez, de ilyesmi, amit ajánlottak, azt tetettem bele.
    Vettem még egy maszkot, [link] Aztán úgyis otthagytunk egy százast....Mára ennyi. :K
    Kérdéseim:
    A legfontosabb, mert ugyan mondta az eladó csaj, hogy tisztítással vigyázni kell, meg van külön mosószer a textil ruhákhoz náluk..De elfelejtettem a végén megkérdezni a tisztítást, meg vegyszert venni. (Éjszakás voltam, elég hülye az ember így másnap)
    Szóval a kérdés, kell ez a (vagy más) speciális szer a textil motoros ruhához, vagy hogyan mossuk?
    Egyenlőre motoros csizmát nem vettem, vannak itthon jó minőségű munkavédelmi bakancsok, magas szárú, acél betétes, még bontatlan doboz is van, régen pár évente kaptuk.Azon agyaltam, ez jó lehet motoros felhasználásra..? Vagy legközelebb csizmát is vegyek?
    Kesztyűm van, azt tavaly motorral vettem, ilyet: [link]
    Szóval ez a kezdő felszerelésem. Érdemes még valamit beszerezni, protektor...vagy valami. :F
    Köszönöm előre is! :R

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz macilaci78 #147478 üzenetére

    Köszönöm, számítottam rád, hogy véleményezel. Emlékeztem erre a kabátra, említetted már. Csak nehezen szánom rá fogy Pestre utazzak, Győrben viszont rendszeresen járok, itt lakik a lányom,
    Veszek cipőt is, belátom, kell, csizmát annyira nem szeretnék, de egy motoros cipő minimum kell. :K
    Azzal leszek meglőve, hogy az eddigi dolog nem működik majd. Tehát amíg nyáron elmentem egy sima, zárt utcai ruhában valahova, megálltam egy bokor mögött, átöltöztem, póló, rövidgatya, a kiskabát farmer ment a dobozba. Most ezt nem tudom megtenni, ennek a motoros ruhának kicsi lesz a 43L-es doboz, ennek egy utánfutó kéne.... ;] Bár ha kiveszem mindenből a bélést, valószínű kisebb lesz, kabátban 2 bélés van. Majd elválik.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz macilaci78 #147478 üzenetére

    Na, Jártam Győrbe, bementem a Shox-ba cipőt nézni.
    Tudom, nem az igazi egy cipő, de én a csizmára nem tudtam rávenni magam. Sosem megyek "csak motorozni", túrával, sétával egybekötöm. Ez megoldható jobban egy cipővel. Na, ilyen motoros cipőt vettem: [link] A 48-as pont jó méret, persze összevetettem a 47-es cipőm akkora, szóval csalós a méretezés..Mindegy jó a méret, kényelmes, elhoztam.Gondolom kondi cipőnél többet ér. :U
    Bár kiköltekeztük magunkat a héten (150 ezret hagytam náluk), rákérdeztem felnyithatós sisakra, és volt a méretembe. 3XL pont jó, persze gyorsan visszatettem (mama pillantását látva), majd jövő hónapban... [link] :D
    Valahol olvastam, lehet itt..Szóval valaki azt mondta, egy alap, olcsó motoros alap felszerelés 200-300e. forint. Pontosan. :K Nekem sisakom volt, de ha azt is veszek, 200 fölött vagyok, és szinte legolcsóbb kategóriából válogattam. Ennyit ér a pénzünk. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Azt szeretném megkérdezni a társaságtól, ha belefér a dolog.... :)
    Szóval néztem múltkor a Shox-ban felnyitható sisakot, találtam méretet, ebből jó a 3XL: [link]
    Keresgéltem egy kicsit Google keresővel, külföldi webshopokban olcsóbb, találtam oldalt, ahol szinte féláron volt itthoni árhoz képest bár, az a baj legtöbb helyen 2xl-ig van a méret. [link]
    Rendelhetek én német, angol, olasz...webshopból? Vagyis gondolom rendelhetek, de ha megküldik ÁFá-val, vámmal, többe kerülhet a dolog, mintha itthon megvenném...... :U
    Van plusz költség ezekre az árakra? Esetleg ajánlhattok boltot is, honnan érdemes, jöhet priviben is.
    Köszönöm!

  • Zoli bácsi

    őstag

    Még egy kérdés, sisak ügyben...Átszámítva, szállítási költséggel együtt 28e. forintért lenne fekete sisak, a típusból, amit nézegettem. Ez a Shox ár fele.... :D Csak ugye az volt a baj, hogy 2xl méretig van a boltba. De lenyitva az áruházi méret táblázatot, centiben mérve a 2xl méret az a gyártó 3xl méretének felel meg. Ezt nézegetem: [link]
    A webáruház szerint a 2Xl méret 63-64cm.
    A gyártó oldala szerint a 3xl méret 64 cm. [link] Ez jó nekem, Shox-ban próbáltam
    Elképzelhető hogy az áruházban a gyártó szerinti 3xl sisak van, csak saját méretükben számolnak..? :U
    Az a baj, nem beszélek idegen nyelveket (oroszul tanultam anno, de már elfelejtettem ), meg sem tudom kérdezni... :B .

  • Zoli bácsi

    őstag

    Annyit emlegetitek a kompresszort, hogy kitoltam az enyémet [link] , feltermeltettem, és megnéztem a guminyomásokat. Motor katasztrofális volt, alig 1,5 bar volt mindegyik gumiban. :B Autó jobb volt, 1,8 körül, bicikliket is feltoltam. Asszony Micráját kihagytam, 2 héten belül megkapja a nyárigumikat, ha eddig jó volt, jó lesz 2 hétig.... :D

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz etnies #147541 üzenetére

    De, autón észreveszem, mondjuk ennyit még nem. Motor ment idén kb 20km-t, van benne összesen 2000, itt még nem veszem észre, abszolút nincs rutin.
    Mondjuk meglepődtem, mikor betettem pár hete az aksit, ránéztem a gumikra, úgy tapintással. Tudjuk, ez nem megfelelő mérőműszer, de így megfogásra nem volt (Ennyire) kevés a nyomás. Hozzáteszem, szerintem alapból eléggé kemény gumikkal jött ez a Benelli. Nyáron volt ezres szervizen, akkor láttam az ablakon át a szerelőt a nyomásmérővel, bár utánam le szokták inkább engedni. Én pár tizeddel mindent túlfújok, motort azért, mert igazából két személynek számítok, kiteszem két kamasz súlyát.
    Autón észreveszem ha valamelyik gumi ereszt, sőt, lányomat elzavartam gumishoz, mert utasként éreztem, hogy üt a jobb első. (Igazam lett, elismerte, valami tuskón hajtott át, gumit kellett cserélni).
    Régen mikor sokat mentem, MZ, Simson, ott észrevette az ember ha lapos. Új motornál, ilyen kevés menéssel nem szúrtam ki. Keményebb lesz a rugózás, az tuti. :)

  • Zoli bácsi

    őstag

    Amúgy a LIDl-ben is most van ilyen olcsó, akciós autós kompresszor, gondolom nem sokat ér.: [link]

  • Zoli bácsi

    őstag

    Akit érdekel, az MBP M502N akciós áron van. [link] 1,69M ft. Annyiba kerül szinte, amennyiben 1 éve az Imperiale volt. Nézegettem 1 éve, akkor jelent meg.

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz F1DO #147591 üzenetére

    Nekem kocsi első helyzetjelzőben volt led, úgy átment műszakin. Látszott hogy led. Szóltak érte, hogy nem kéne, nem szabályos, de átment műszakin. ;] Hátsó lámpa piros burája alatt nem látszik mi van, szóval biztos nem foglalkoznak vele, nem fogja senki leszedni a burát, hogy megnézze.
    Amugy én végeztem a ledesítéssel, a helyzetjelzőben is elég hamar kimentek, nekiálltak villogni, egyedül a belső világítás izzói ledesek nálam, de azok is fogynak, hamarabb kiégnek mint a hagyományos izzó. Hozzáteszem, hivatalos helyen, autós boltba vettem, de az ára alapján a legolcsóbb kínai gagyik.

  • Zoli bácsi

    őstag

    Tavaly már előjött a probléma, hogy elpörgött a bal oldali kormányfogantyú. Garanciális szervizen említettem, úgy orvosolták, hogy tekertek pár tekercs szigetelőszalagot a kormányra. Természetesen nem sokáig tartott hogy fixen áll, tekertem rá még itthon szigetelőszalagot, bekentem ragasztóval, visszanyomtam..Eddig jó volt. Ma ahogy sütötte a motort a nap, persze megint elkezdett pörögni a fogantyú. Lekaptam, eltávolítottam minden szigetelőszalagot, leszedtem a ragasztó maradványait. (Wd40 tökéletes oldószer). Aztán leszedtem a wd40 maradványait. Egyenlőre ennyi, gyorsan betoltam a motort, összeszedtem a szerszámokat, mert hirtelen viharos szél támadt, hűlt 5 fokot a levegő, és csúnya fekete felhő érkezett. Persze ahogy elbújt a nap, a csupasz kormányra felhúzott fogantyú így is szoros. Ha süti a nap, felmelegszik, akkor van gond. Tavaly rákérdeztem a kismotoros fórumban, ott azt a tanácsot kaptam, hogy vegyek bandázs szalagot bicajos boltban. Kicsit most kutakodtam a neten, hajlakkos megoldást találtam, mármint a fogantyú belsejébe hajlakkot fújni, felhúzni, és megvárni míg kiszárad.
    Van valakinek tuti tippje? Esetleg valamelyik módszer a két kapott ötletből?

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz macilaci78 #147680 üzenetére

    Hát igen, ez még 20 hónapos sincs.....Egész pontosan 4 nap múlva lesz 11 hónapos. :D
    Az a bosszantó, hogy hidegben tökéletes, ahogy süti a nap, meglágyul, elereszt.
    Kínai... :D Nem szólom le, mert rosszabbra számítottam.
    Látom bukósisakot keresel. Kicsit irigyellek, Pesten van lehetőség, próbálgathatsz. Nekem a múltkor megtetszett a Shox-ban az a felnyitható, napszemüveges, sőt, még passzolt is rám a 3Xl méret.
    Itt találtam olcsóbban, Ausztriában: [link] Húsvéti akció mindenre -10% (Kuponkódot írja fent) Ha valakit érdekel.
    Az a baj, 20 euro a szállítás, de még úgyis meglenne 40e. ft alatt.
    Másik, ami tetszene, ez a sárgaság, sok jót olvastam erről a márkáról, dicsérik: [link]
    De ezt nem merem rendelni, nem biztos hogy jó a legnagyobb méret nekem, próbálni kellene.
    Igazából nézelődtem, de egyrészt a bőség zavarába estem, másik meg hogy próba nélkül nem igazán lehet venni, pláne nekem. Szóval vakaródok még Nem igazán akarok Pestre elmenni, de ha más dolog kapcsán elmennék, megnézném ezeket a W-tech bukókat. Lehet ráveszem magam, lejárt a PÁV1-em, megcsináltatom újra, aztán nézek bukót is. :D

Új hozzászólás Aktív témák