-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Sziasztok!
Teljesen új vagyok ebben a topicban, és motorvásárlási tanácsért jöttem!
32 év balesetmentes autóvezetés után (igen, majdnem 50 vagyok...) rászántam magam, hogy hogy megszerezzem a könnyített A1/B125 jogsit. (30 éve nem ültem 2 kerekű "géperejű járművön", kölyökként egy 50cm3-es Jawa Mustang nevű rettenetet nyúztam vagy 3 évig) A kresz hibapont nélkül 2 hete letudva, szerdán délelőtt (10 óra vezetés után, tehát vettem pótórákat is a kötelező minimumon kívül) csont nélkül meglett elsőre a rutin és a forgalmi vizsga is. Na szóval, valamilyen olcsó, használt mocit szeretnék, nem városi munkába járásra, hanem kizárólag hobbi célból, vidéken, 100-200km-es, egyszemélyes kirándulgatásokra, kikapcsolódásra. Egy Yamaha YBR125-ösön tanultam, az nagyon tetszett, de a jelenlegi lehetőségeimhez mérten túl drágán mérik őket használtan is. Sajnos csak kb. 200-230 ezret tudok rászánni, meg ugye kb. 30 ezer az átírás, és egy 20-30 ezer biztosan kell a "kötelező" szervizelésre is. Igazából még azt sem döntöttem el, hogy miféle járgány lenne az igazi, eddig az öreg Yamaha SR-eket, Suzuki GN-eket (magyarul a postásmotorokat) nézegettem a használtmotoros oldalakon, de lehet hogy jobban járnék egy nagyrobesszel? Az lenne a lényeg, hogy 80-90-es utazóval akár 2-3 órát is gond nélkül el tudjak vele bóklászni egy menetben, lehetőleg csekély fogyasztással, nyugisan. A váltogatást én élvezem, de a robogón meg ugye van némi tárolórekesz ruházatnak, kajának, egyebeknek, utólagos dobozzal nem szívesen rondítanám el a járgányt; meg talán ha elkap egy kisebb eső útközben, akkor nem ázom teljesen tönkre rajta.
Mi a véleményetek, bele merjek ugorni egy tízéves nagyrobeszbe? Vagy jobb lenne nekem a hagyományos "utcai" motor? Eddig ilyesmiket nézegettem: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
[link] [link]
Szóval milyen tapasztalatok vannak ezekkel az öregebb, de megfizethető gépekkel? Bírják a gyűrődést? Típushibák, fogyasztás, stb.?
Bármilyen segítséget szívesen vennék, mert nagyon tanácstalan vagyok...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #19514 üzenetére
Ja bocs, egy kis kiegészítés: kétütemű nem kell.... Az utóbbi hetekben sok tesztet elolvastam a Totalbike-on, de ugye azok mindig vadiúj gépekről szólnak, nem derül ki, hogy milyenek ezek tizenévesen...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #19525 üzenetére
Köszi a választ! 178 cm és 75 kg vagyok. Sajnos (?) az A1 adott (lesz, ha kézhez kapom a vizsgaigazolást a jövő hét végén, és kiváltom a jogsit), anyagi és egyéb megfontolások miatt nagyobbat nem is igen szeretnék.
Mint írtam, YBR125-ön tanultam (nem egy magas moci), az üléshelyzet szempontjából nekem kényelmesnek tűnt, bár összesen pár órát volt alattam, az is a városban, ugye.
A fő kérdésem inkább az lenne, hogy a 80-90-es utazósebességhez nekem váltós motorra, vagy nagyrobeszre lenne inkább szükségem? Mint írod, a váltós jobb alternatíva lehet. A szűkös pénztárcám miatt a régi GN125-öket, SR125-öket nézegettem leginkább, a Honda CG, vagy az YBR nagyon bejönne, de azok már 300k-tól fölfelé elérhetők, nekem annyim pedig nincsen.
Valahol viszont olvastam, hogy a robogók közül pl. a Majesty125, Aprilia Leonardo125 stb. simán mennek úgy, mint ezek a picike utcai motorok, csak egy fél literrel többet fogyasztanak....
A Suzuki GN-től egy kicsit félek, mert több helyen olvastam, hogy max. 90-95-tel mennek, inkább 70-80 az utazójuk, azzal meg a kinti forgalomban eltaposnak a teherautók. Szóval egyelőre nagy a bizonytalanság bennem.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #19526 üzenetére
Na, megint lassú voltam, közben letelt a szerkesztés: szóval a nagyrobogóktól meg azért félek kissé, hogyha a hazai "kitűnő" utakon egyszer egy pillanatra elbambulva a 12"-os kerékkel bele lépek egy kátyúba mondjuk 80-nal, akkor onnan csak a mentő vagy a hullaszállító visz el, mert még egy tank sincs a lában között, amibe "kapaszkodni" tudnék.... Hokedlival 80-90-nel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #19537 üzenetére
Köszi a tippet, mindenképpen benézek a robogós topicba is (azt sem tudtam, hogy külön van ilyen)!
(Nagyobb jogsiban nem gondolkodom, nekem tényleg csak néha - kikapcsolódásképpen - hosszabb-rövidebb vidéki motorozgatásra kellene a gép. Alföldi kisvárosban lakom, innen úgy 80-100 km a Mecsek, meg ugyanannyi vissza is, csak sajnos végig forgalmas főútvonalon. Persze lehet, hogy később egyszer vérszemet fogok kapni... )Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KubanitoS #19541 üzenetére
[link] ? Csak nekem drága sajnos....
szerk: olyan jó nyugis gépnek tűnik... Másik hasonló kiállású gép, olcsóbban: [link] A koromhoz inkább passzolna, bár sörhasam még nincs...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz lujo10 #19547 üzenetére
Ahhoz inni is kéne, azt meg nagyon ritkán soktam, kb. 2 hetente egy sört...
A kis Virago-ból nehezen nézem ki, hogy azok a bazi nagy hűtőbordák 2 db 62,5 cm3-es hengerecskét takarnak... ...bár a gazdáik a Népítélet szerint nagyon szeretik őket!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KubanitoS #19552 üzenetére
"Csak a Puffin ad neked erőt, és mindent lebíró akaratot!" Szakáll már van, csak igen rövidke: kukkants az adatlapomon szereplő weblapra...
Ha esetleg mégis robesz lenne, akkor ehhez mit szólnátok? Malaguti Madison 125. Bazi nagy csomagtartó, Yahama - Minarelli blokk, 14LE, szerintem 11 éves kora ellenére nem rossz kinézet. Tesztek szerint 110km/h a végsebessége, csak kijöhet a 80-90 utazó, nem?
Bocs a láma kérdésekért, de még motoros ismerősöm se nagyon van....[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #19556 üzenetére
A Malaguti olasz?! Abban a tévhitben éltem eddig, hogy az valami indiai, stb. járgány, amibe veszik az olasz blokkot! Töltöttem le teljes gépkönyvet az este (vagy 400 oldal), és nézegettem a motor javításának lépéseit. A szelephézag állítást nem biztos, hogy be merném vállalni (bár autón csináltam többször is), a többi szervizmunkát valószínűleg meg tudom csinálni. Alkatrészeket hol lehet ezekhez rendelni? Kalocsán még motorszerelő sincs, nem hogy alkatrészbolt.... A vázszerkezete nagyon tetszik (gépkönyv alapján), hogy komplett térhálós váz, nem csak a szokásos egy darab görbe vascső! Miket nézzek meg vásárláskor, hogy ne essek totálisan pofára? Még egyszer bocs a sok kérdésért, de anyagilag nem engedhetem meg magamnak, hogy nagyon mellé nyúljak, pedig a pénztárcám miatt a kínálat "aljáról" kell válogassak.
Egy 125-ös régi négyütemű utcai motor (Yamaha SR125, Suzuki GN) sem igen képes nagyobb tartós utazósebességre, ugye? Tehát azzal sem járnék jobban hosszú, magányos túrázásokon? Mert ha rábólintotok a nagyrobeszre, akkor az egyéb kategóriában már nem is keresgélek tovább. Kényelemre, praktikumra biztosan jobb a robogó, bár nálam nem ez a fő szempont...
200-250k között másból nemigen van válogatási lehetőségem, az egyetlen olcsó túraendurót az éjjel levették a hirdetésből (CitiFly 125, 220k-ért)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz TommyGun #19700 üzenetére
Ugyanebben a cipőben járok, a vadi friss A1 vizsgám igazolásáért csütörtökön kell menjek a vizsgabázisra, utána meg az ocsmányirodába. Remélem, addigra megjavul a rendszer! Utána meg hujjé, motort venni!
(#19707) Integra: ennyi hülyét! Szóltak előre! Nem igaz, hogy 3 napig nem lehet nagyjából szabályosan menni
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Félre ne érts, én sem vagyok szent, kocsival rendszeresen a közig-bírság határán autózom, de amikor vagy 2 hét óta rádióban/tv-ben/újságban/interneten előre közölték, akkor nem pont ezen a 3 napon fogom kiélni a sebességvágyamat. És sok ezer embert elkaptak, nem véletlenül néhányat, aki benézett egy harmincast...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #19708 üzenetére
Na, most voltam a vizsgabázison a vizsgaigazolásért, utána az okmányirodában: nekem simán elfogadták, most éppen jó a rendszer. Kaptam ideiglenes A4-es lapot, amivel viszont a mocit nem vezethetem, csak az autót. Motort majd a kézhez kapott jogsival, kb. egy hónap múlva! Nooormááliss?!
szerk: addig még motort sem tudok venni, mert busszal akartam érte menni az ország másik végébe, vinni a bukót, és haza motorozni vele... ...amennyi szerencsém van, a kinézett gépeket el is adják...
Szerk 2.:Ja, egy kis tapasztalat, hátha valakit érint: a B + A1-nek nevezett jogsi (B125), 9 óra motorozással, az autósiskola motorjával, kresz és vizsgák elsőre letéve, mindösszesen 53.000,- forintba került. Motorhasználat 2000,-/óra + oktatás is 2000,-/óra. Mivel segédmotoron nem ültem úgy bő 30 éve, így kevesebb órával nem mertem bele vágni, valószínűleg nem is sikerült volna.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #19782 üzenetére
Köszi, már semmilyet: mivel a z oktatáshoz is kellett, így a tanfolyam előtt vettem egy Motowell (tudom, bóvli), protektoros kesztyűt, és egy nyitott (csak lehajtható plexis) sisakot. Többre nem tellett....
A blogodat azért el fogom olvasni!(#19780) TommyGun: igen, olyat kaptam, és attól félóra múlva megszabadultam az okmányirodában. Elvették az autó jogsimat is, lefotóztak, majd kaptam 2 db. összetűzött A4-es lapot (ideiglenes jogsi, vagy mifene...)
(#19784) canniball: köszi, akkor bízom benne, hogy nekem is hamarabb megjön (lakcímre kértem postázni). Most minden flottul ment, várakozással együtt fél óra volt az egész az okmányirodában.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
[link] Azért kíváncsi lennék, hogy milyen márkájú volt a gép, mert akkor olyat nem veszek... ...szerk: ja, a képaláírásnál már látom: Piaggio volt a drágám. Töröltem a használtauto.hu "parkolójából" a Liberty-t. Olyat sem veszünk.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Hadd dicsekedjek: robogót akartam venni, aztán ez lett belőle? Nooormáááliiis??! Japán belpiacos csoda, 17 éves, "középretek" állapotban (törésmentes, szép gyári festés, hibátlan váltó és motor), de eléggé elhanyagolva.... Rozsdás csavarok, 2 db nem működő féklámpa kapcsoló (egész este azokat javítottam, sikerrel!)
Adatlapja itt, ha valakit érdekel. Elcseszett műszaki megoldásokkal, ilyenről még nem is hallottam: 1 db 124cm3-es henger, 4 szeleppel, 2 db kipufogóval és 2db (!!!) karburátorral! Akksi és láncszett új, gumik viszont nagyon rossz állapotúak. na, egy nagy képet is, ezt még az előző tulaj lőtte a hirdetéshez:
Az enyém 14 lóerős, tehát az A1-hez passzol. Egyébként megtaláltam benne a fojtást, az ülés alatt, a légszűrőház előtt van egy gumi idommal egészen picikére szűkítve. Gazdája egy idős öregúr (nálam is öregebb vagy 10 évvel), szerinte 70-75 körül járva 2,4-re jött ki az átlagfogyasztása az elmúlt 5 évben.(#20169) Integra: áhh, fenét. Amit már utálok benne, az, hogy szerintem k*rva hangos a kipufogója. Nem szeressen, bár legalább észrevesznek, ha jövök. Hátsó fék is elég gyetva, az első viszont kitűnő.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #20171 üzenetére
Köszönöm mindenkinek! Nektek is széles utat és gumifákat!
Ma egész este javítottam, mit szoptam azzal, míg rájöttem, hogy miért nem ég a féklámpám, egyik fékkel sem: mint már írtam, nem az égő, nem a vezetékezés, nem a biztosíték, hanem mindkét féklámpa-kapcsoló volt szar egyszerre. Persze erre nem is mertem gondolni, így gyakorlatilag lecsupaszítottam a mocit, mire rájöttem, hol a bibi. Szerencsére - némi villanyász gyakorlattal - megoldottam becsülettel. Azért igényes gazdája lehetett, mi?! Mikor végezte el utoljára a napi teendőket elindulás előtt?!
Érdekes viszont, hogy ennek az öreg masinának sokkal finomabb működésű a váltója, mint a vadiúj Yamaha YBR-nek, amin tanultam...Ja igen? a félbe görbített (felhajlított) rendszámtábla 2 db tök rozsdás, átmenő csavarral rögzítve, rendszámkeret nélkül. Szerintetek megoldható, hogy átíráskor új rendszámot is kérjek ehelyett? Vagy az drága lenne?
Megint más: Kalocsán nincsen semmilyen motorszerelő, a gumisok csak autókat szoktak javítani. Szerintetek egy gumisnál nekem kell kiszedjem a kerekeket, vagy azt megoldják maguktól? (Hátsó még talán 3-4 ezer km-t kibírna, de az első az majdnem tök sima, ráadásul repedezett is. Azt azonnal cserélnem kellene. Mondjuk van még vagy 2-3 hetem kicsit rendbe szedegetni a gépet, mire megjön a jogsim. Az eladóval úgy egyeztünk, hogy utánfutóval házhoz szállítja a gépet, így nem kellett kalózkodnom. Egész pontosan az eredetvizsgálóhoz vitettem, onnan 1000 métert illegálisan a benzinkúthoz, majd haza motoroztam vele
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz shiNIN #20190 üzenetére
Köszi! Magányosan kirándulgatni szeretnék vele (frissen szerzett A1/B125 jogsi, még a kezemben sincs a papír), eleinte 100-150 km-ekre, majd, ha élünk még jövőre is, akkor sátorral egy erdélyi körút, kempingekben alvással (1500km, 5-6-7 nap alatt). Bakancslista, vagy "kapuzárási pánik"... ... Ja, ötvenedik évemet taposom.
Aki 75-80-nál többel megy, az hadd menjen, aki lassabb, azt meg csak leküzdjük valahogy... Eleinte robogóban gondolkodtam, de ahogy ez felkerült a HaHu-ra, azonnal beleszerettem. Többé-kevésbé rendben van műszakilag, de az utóbbi években nagyon elhanyagolhatták. Van mit rajta bütykölni, remélem mire megjön a jogsi (még kb. 2-2,5 hét) addigra sikerül rendbe szedni, kicsinosítgatni. Most este a kuplungbowdent csináltam meg, nem vicc, most egy ujjal be lehet húzni! A rozsdát próbálom a krómokról eltüntetni, szerintem erre majd az egész hétvége rá fog menni. Kicseréltem vagy 20 db rozsdás csavart is rajta, lassan alakul ez. (Ma szabin voltam, mert délelőtt az átíratást kellett intéznem).Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem tudom, hogy Kalocsán van-e jelenleg motorszerelő, szerintem nincs. A hátsó féket kéne szétszedni, mert az marhára nem tetszik. Kopásjelző szerint a betétvastagság az rendben van, mégsem fog rendesen. Az első meg talán túl hirtelen is, bár csak a tanulómotorhoz tudok hasonlítani (YBR125). Ha nem lesz más, akkor nekiállok magam. Villaolajjal lehet hogy igazad van, bár semmi olajnyom nincs a telón, ettől ugye régi még lehet... Hűtővíz, na az nincs. Olaj frissen cserélve az előző tulaj által. Szelephézagot viszont szívesen ellenőriztetnék. Sajnos - mivel belpiacos japán a gép - nincsenek beállítási adataim, de szerintem a szerelőnek sem. Egyébként, ha unatkozni fogok valamikor, azt megcsinálom magam. (autónál anno nagyon sokszor ellenőriztem/ állítottam)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #20198 üzenetére
Te egy isten vagy! Hálám sírig üldözni fog!
Ki lehetett az a beszakézott, vagy drogos japán mérnök, aki egy egyhengeres 125-ös motorba 2 db (!!!) vezérműláncot és 2 db (!!!) karburátort tervezett? Ja, meg a hengerfej (szelephimbák, vezérműtengely, stb.) kenéséhez külön külső olajvezetékrendszert (szép krómozott csövecskék, elosztók mindenütt) ?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csongi #20197 üzenetére
Lehet, hogy olajszűrőt nem cserélt, de olajat biztosan: tükörtiszta gyönyörű világossárga, a felső nívóig töltve, és a 2 flakonból megmaradt 8 deci gondosan az oldaltáskába helyezve. Repsol MOTO-RIDER 4T 15W40-API SJ. Azt nem tudom, hogy ilyen kell-e bele, de ez itt van a kezemben. Az akku is új (április 13.), blokkja, névre szóló 6 hónapos garijegye szintén itt van a kezemben.
Légszűrő még a gyári szerintem (óra szerint 20.000 km van a mociban, hihetőnek is tűnhet, a kollégától az előbb kapott japán nyelvű szerelési útmutató szerint pont 20 ezrenként kellene cserélni), nagy méretű hengeres papírszűrő egyik végén lemezzel befenekelve, ezt viszont azonnal cserélni kellene. De hogy honnan veszek ilyet? Méret alapján nem tudok rákeresni, másmilyet meg nem lehet benne rögzíteni.
A motor egy 30 éves kamionos srác nevén volt már 6 éve, szabadidő híján évek óta nem ült rajta, a 60 éves faterja használta kizárólag, leginkább horgászni járni (Egy csopperral, nooormáááliiis?!) . Mindketten itt voltak, együtt hozták a motort utánfutóval. Mondjuk az alján a sár, a kizárólag alulról elrozsdált kipufogók, a vadiúj (tényleg) láncszettre kövült olajos sárréteg tényleg ezt igazolja. A mocit felülről slaggal lemosták, hogy jól nézzen ki a hirdetés képein, az alja meg tök dzsuva. Mondjuk így legalább látszik, hogy a blokkból sohasem szivárgott az olaj, az porszáraz.Na, a legelső nagyobb gondom: az egyik kipufogó csavarjai (a hengerfejnél) lelazultak, az egyik anyát el is hagyták, és szépen szétégette, félig kiköpte az azbeszt tömítést. Honnan tudok ilyesmi anyagot szerezni, amiből kivághatnék egyet? (40mm külső átmérőjű, 2 mm vastag kemény azbeszt gyűrű.) Kifúj rendesen. Az elhagyott anya helyett tegnap esztergáltattam másikat (valami lehetetlen menetméret, M7x0,75, ráadásul hosszú)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz csabyka666 #20199 üzenetére
Robogós topic első hsz-ében vannak jó gondolatok a kérdéssel kapcsolatban, érdemes elolvasni!
(#20203) csongi: Ja értem: tehát a mostani hengeres, fémhálós papírszűrőt belezzem ki, és az általad linkelt valami megy a helyére, az előbbi "tokjába".
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20205 üzenetére
Nem sportosítani akarom a légszűrő cserével, hanem karbantartani. Mivel EU-ban ismeretlen motor, így egy olcsó utángyártott papírszűrőt szeretnék kiváltani valami más fajta, olcsó utángyártott papírszűrővel . Honda márkaszervizbe nem megyek, ha tele lennék lével, akkor nem egy muzeális kis csoppert veszek, középsz*r állapotban. A kipufogót kiherélték, az tuti, viszont a bal dob és a hengerfej között is kifújt. Csavar elhagyva, tömítés ffele szétégve, másik fele elhagyva. Na, úgy tűnik ez utóbbit sikerült orvosolnom az elmúlt 2 órában: traktorboltból valami fekete színű, 2 azbesztlap közé sajtolt fémlemez tömítőlap, amiből lemezollóval és sok reszeléssel sikerült a megfelelő alakzatot kifaragni. Bosal kipufi-pasztával raktam össze. Most jónak tűnik, ott nem fúj ki...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na, egy igen buta kérdés: kis chopperemen elöl 90/90-18 méretű gumi van. Jó lehet rá ez:[link]? A méret stimmel, de valahogy nagyon nem így néz ki, ami rajta van.... ...a fenti számon kívül van még más adat, amit néznem kell? Első gumim kb. életveszélyes, de több pénzt most nemigen tudok rászánni egy tízesnél...
(#20212) alvaro : Jövőre lenne aktuális, lehet róla szó. Legalább nem mennék tök egyedül. Autóval többször voltunk már Erdélyben nyaralni az asszonnyal, illetve a fotóklubos barátaimmal. Amúgy nem sok mindent ismerek, de eddig szerencsére soha nem volt komolyabb gondunk.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz alvaro #20216 üzenetére
Egyelőre hátsó gumit nem akarok, "nincs hozzá kedvem", meg azon van még 3 mm futófelület. Az elsőn max. 2mm, ráadásul repedezett is.
szerk: most nézem, basszus, neked egy 650-es BMW-d van?! Azt hittem, szintén 125-össel utazol...[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20211 üzenetére
Friss helyzetjelentés az én kis öreg csótányomról: mindkét fék megjavítva!
Hátsó féknél a reakcióerőt felvevő kar (pálca) mindkét végén a csavarok lógtak, ezért csattant fékezéskor, és mivel valamennyit el is bírt fordulni, így oldotta a féket. Ezért nem volt méltányolható fékhatás. Az első fék szinte érintésre blokkolt, és k*rva nehéz is volt tolni a kis gépet. Féket én így berohadva még nem láttam, alig bírtam szétszedni. Valahogy nem igazán működött a nyereg úszó ágyazása sem A dugattyúkat felpolíroztam, a betétek viszont még legalább 3 mm vastagok (Nissin), és a tárcsa is hibátlan. Légtelenítés után tökéletes lett. Ja, meg egy fél kiló rozsdapüttyöt is eltávolítottam a krómozott részekről, de maradt még kb. ugyanennyi.
Amúgy meg majd megüt a guta, mert a moci kb. már teljesen üzemképes, biztonságos, és még vagy 2 hét, mire kézhez kapom a jogsimat...
Még van egy-két napi takarítgatni való rajta, de én már úgy mennék vele motorozni!
(Szívatót kellene még beállítani, de egyelőre lövésem sincs róla, hogy hogyan. Beindul azonnal, de ha nem húzkodom a gázt, akkor le is áll. Melegen viszont stabil az alapjárata)[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20219 üzenetére
Köszi szépen! Pár hét múlva járok Pesten, ha addig nem kerül valami olcsó új, akkor elszaladok érte!
(#20221) .mf : Köszi neked is! Egyelőre a rajzok alapján még tűrhetően tájékozódom. Persze lehet, hogy élni fogok a felajánlott segítséggel!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Éljen, éljen hurrá! Mehetek motorozni! A vártnál hamarabb, az ígért 4 hét helyett ebben a pillanatban, 2,5 hétre megjött az A1 jogsim! Bevallom férfiasan: tegnap reggel "bűnöztem": Miután nagyjából rendbe szedtem a kis gépet pénteken-szombaton, így vasárnap reggel elsunnyogtam (az ideiglenes papírral) egy kicsit kipróbálni. Úgy 45 km-t tettem bele, a környező falvakban. Hááát, ölég sz*r vele menni, a nagyon kezes tanulómotorhoz (YBR125) képest...
(#20278) Szakbarbár: ha egy picit üt a tárcsa (és melyik nem), akkor pont ezt okozhat a féknyereg szorulása!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20282 üzenetére
Tévedtem, mégsem 2,5 hétre jött meg, az előbb elszámoltam magamat; valami gyanús volt, előszedtem a papírokat. Április 17.-én vizsgáztam, 24.-én kaptam meg a vizsgaigazolást, aznap be is adtam az okmányirodában, és ma jött meg a plasztikkártya. Szóval 12 nap az, nem két és fél hét. Pedig olyan betyár hosszúnak tűnt az idő....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20284 üzenetére
Persze, valószínűleg üt a tárcsa. De ha nincs berohadva az úszó ágyazású féknyereg, akkor ezt oldalra szépen le tudja követni egy bizonyos határig. (éppen ezért van ilyenre kitalálva). Ha be van rohadva, és nem tud oldalra elmozdulni, na akkor van a baj. Szerintem pedig ez lesz a gond. (Motorról semmi tapasztalatom, de autónál ugyanez van. Azt meg javítottam már éppen eleget.)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #20290 üzenetére
Köszi, most már megnyugodtam!
Alig várom, hogy leteljen a munkaidő, és elmenjen a zivatar (5 óra körül), és megyek egyet karikázni!
"Ma végre jó a kedvem..."Nem tudom, de például az én kis öreg csótányom ilyen: a tárcsa fix, az egész nyereg meg 2 csapon mászkálhat oldalra. Ja, és be is volt rohadva rendesen.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20293 üzenetére
Az még hagyján, DE:
- nincs benne helyzetjelző izzó, sőt foglalatnak sem hely (gyújtásra tompított azonnal) - japán belpiac, ugye...
- 2x25W-os, alig világító gömbizzó, és a generátor összteljesítménye 50W (tehát nagyobbat sem bírna el)
- magassága kb. nem állítható, mert ugyan a csavarokat meg lehet lazítani, de a búra egy fészekbe fekszik be a villanyakon, vagy min.
Szóval U.S.A.V. kategóriás világító berendezés (Úgy Szar Ahogy Van). Mondjuk a generátor miatt hiába is tennék fel valami normálisabb lámpaházat, halogén izzót nem bírna el...)szerk: az emberben vásárlás előtt az ilyesmi fel sem merül, ugye, pláne egy kezdőben...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz #25954560 #20295 üzenetére
Az nem volna rossz, bár a foncsort ahhoz is szét kellene reszelni. Ebben a foglalat olyasmi, mint autóban a hátsó, 20/5W-os féklámpa/helyzetjelző izzó, csak van 3 db lemez nyúlványa az oldalán.
szerk: bár ha új lámpa kerülne rá, akkor egyszerűbb volna. Tényleg, találtam is ilyen izzót.[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20300 üzenetére
Örülök is!
Na most OFF következik: Gyerekek, KURVA JÓ dolog motorozni! Kisütött a nap, és bele tekertem a jó öreg csótányba majdnem 100km-t! A környező falvak között, 70-80-nal. Basszus, végig vigyorogtam!!!Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Elvileg hatósági áras, és a tavalyihoz képest marhára megdrágult: "A motorkerékpárok műszaki vizsgadíja 4360 forintról 11.000 forintra, a személygépkocsik műszaki vizsgáztatásakor a tavalyi 16.290 forint helyett már most is 22.000 forintot kell fizetni." Ilyen helytelenül van leírva, copy/paste-tel másoltam...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz yodamastah #20500 üzenetére
Persze, mert az ellenfelek a gáz húzása helyett a motor csodálásával lesznek elfoglalva...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20670 üzenetére
Segíts nekem ha tudsz, légy szíves!
Melyik szoci motoron volt olyan kerek első komplett fényszóró, amelyik kerek, viszonylag lapos, kb. 180-200mm átmérőjű, és a két oldalán van a villához rögzítő csavarja? Simson jó lenne, de azt alul fogja egyetlen csavar.... ...rá kellett ébredjek, hogy a belpiacos kis Honda chopperembe nem kapok fényszóróizzót, de ha kapmék is véletlenül, jövőre a műszakin úgysem engedik át: nemhogy CE jelzés nincs a búrán, hanem ráadásul szimmetrikus (amerikai/japán) a bordázata /fénykévéje is. Nem tudom, az előző gazdái hogyan nyomták át a műszakikon... (Ja, meg amúgy is alig világít, valami halogén izzós lenne az igazi) Gányolni meg nem nagyon szeretnék, eddig nagyjából eredeti állapotú a kis csótány....Szerk: Eddig a JAWA 350 tűnik kép alapján leginkább hasonlónak... ..nem tudom, bont-e valaki ilyet...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #20673 üzenetére
Engem is csak a kényszer vinne rá, bár lehet, hogy egy kerek fényszóró amúgyis jobban állna neki a gyári szögletes helyett. Ennek annyi fénye van, hogy kb. 40-nel lehet vele biztonságosan menni sötétben.... ...és pótizzót sem tud szerezni még a Honda szervíz sem.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DonThomasino #20682 üzenetére
Úgy tudom, úgy 110-120k-ból lehet összehozni a full tanfolyamot vizsgadíjakkal, illetékkel együtt.
Kieg: Az A1 (B125)-re nekem 32k-t ajánlott az autósiskola, de mivel nem kismotoroztam 30 éve, így 9 vezetett órával, tőlük bérelt motorral végülis 53k lett...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #20687 üzenetére
Én sem azt terveztem, a vén fejjel megszerzett A1/B125 jogsihoz leginkább Yamaha Majesty-ket nézegettem, aztán végül mégis emez lett belőle. Mindig elfog a röhögőgörcs, ha kinézek az ablakon (itt áll előtte a majd' 20 éves bonsai-chopper ), de a szinte minden este elkövetett egy-másfél órás poroszkálásaimon piszokul élvezem. Nagyon tetszik a kényelmes, széles és alacsony ülés, a felegyenesedett testhelyzet. Hogy lassú, mint a fene, kit érdekel!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs