-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
Sziasztok!
Most kezdek bele a motorozásba, már voltam a safety-hungarynél egy bevezetésen, éppen folyamatban az A korlátlan, nemsokára vizsgázom és éppen védőfelszereléseket nézegetek.
Lenne pár kérdésem, remélem lesz aki tud és szívesen segít.
Nézegetem a sok drága bőrdzsekit, amiből kell több évszakra is, mindegyikben benne a védelem, ráadásul relatíve szűk kell belőle, hogy a helyükön maradjanak a protektorok.
De léteznek ezek a protektoringek, amik hálósak, tehát szellőzik, vehetsz rá valami csúszást bíró anyagot, mondjuk egy protektor nélküli bőrdzsekit, ami lehet normál méretű...Gondolom ez nem csak nekem jutott eszembe eddig, mi az oka annak, hogy mégis beépített protektoros dzsekit vesznek és nem a protektoring+bőr az elterjedt? Sokkal kevésbé tűnik melegnek ez a megoldás.
Ráadásul a protektor részből így csak egy kell és nem minden évszakra, ezt meg amúgyis mindig viselni kell.A másik kérdésem, hogy kb október elején meglesz a jogsi és jön a tél, a védőfelszerelés miatt már nem fogok tudni idén normális gépet is venni, de azért jó lenne nem rögtön egy fél év kihagyással kezdeni. Arra gondoltam, hogy vennék valami "eldobható" motort, ami lehetőleg nagyon olcsó és kb két hónapig elmegy, hogy tudjak rajta gyakorolni, aztán meg leadhatom a vastelepen. Vannak jó tippjeitek, hogy min lenne jó tanulgatni? Mondjuk max 250 cc-ig és 100k forintig.
Előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Ferdzsoo #72472 üzenetére
Normális bőrruhát gondoltam rávenni, nem simát, ami szétszakad, de értem. Gondoltam, hogy okkal van ez így. Az nem jutott eszembe, hogy lobog a szélben, ha akkorát akarok venni, amiben elférnek a protektorok.
A motorral meg az a gond, hogy ha motort veszek, akkor addig nem tudom használni, ameddig nincsen normális felszerelés, ha pedig jó felszerelést veszek, akkor meg nem maradt túl sok motorra. Most szeptemberben vagy októberben meglesz a jogsi és akkor márciusig ne üljek motoron? Nem hangzik valami jól
Nincsenek ilyen filléres leharcolt gépek, amik arra jók, hogy az ember az alapokat gyakorolja egy parkolóban és ha elfekszik, akkor sincs gond?Nem arra gondoltam, hogy ebben a két hónapban leszek veterán motoros, de egy jogsihoz olyan tudás kell, amivel kimenni a forgalomba öngyilkosság. Az alapok megtanulására kellene egy gép, amivel parkolókban és kis forgalmú utcákban a motorozás legalapvetőbb elemeit be lehet gyakorolni.
Voltam vezetéstechnikai tréningen, szóval kb megvan az, hogy mit hogyan kellene (nyilván a szintemen értendő), csak kéne hozzá sok gyakorlás.Kb annyi elvárásom lenne a motorral kapcsolatban, hogy ne legyen tele idomokkal, álljon meg 100k körül az ára, legyen papíros még november végéig és ne legyen nagyobb mint 250-es.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Nem kívánok spórolni a védőfelszerelésen. Kb 3-400 ezret szánok még a ruhára, a csizma és a kesztyű már megvannak, mindkettő normális sokprotektoros, minőségi.
Azért ez az összeg, mert úgy néztem, hogy kb ez az a határ, ahol már semennyivel sem kapok több védelmet, csak több kényelmet, meg jobb külsőt.Ha elég lenne nekem egy gagyi sisak, meg a legolcsóbb cuccok, akkor nem lenne gond motort venni. De nem szeretném, ha a fenekemről ültetnék át a bőrt a tenyeremre, meg egy akár csak 30 centis esés után ne hajlítsam többet a térdem. Fejem meg csak egy van, már így sem a legszebb, nem kéne még betörni is.
Ameddig nincsen minőségi ruha, addig nincsen motor. Ezért akarok egy üthető-vágható tanulómotort, ami olcsó, mert a ruhára fog elmenni a pénzem, de ez elvi kérdés. Számomra felfoghatatlan a póló-rövidgatya-motor összeállítás. Ott már hiányzik az egészséges félelem az illetőből. Annál sokkal jobban tisztelem saját magamat és a családomat, hogy felüljek védelem nélkül a motorra.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Én a "ruhába" beleértettem a sisakot is. Lehet rosszul fogalmaztam?
Voltam a karasnánál és az euromotornál is próbálgatni a sisakokat, de sajnos formára csak a shoei volt jó, pedig egy nolan n87-t akartam volna venni. Még nem vettem meg és menni akarok még az agv-ket próbálni a shoxhoz, de ha az sem illeszkedik, akkor mi a helyzet? Akkor marad a shoei vagy shoei és kész?
#HSM
Oda tervezem menni, de az két nap / szint és azokat be is kellene gyakorolni.
#D1Rect
De mi van, ha eldől a motor? Akkor kifizetem és még csak nem is az enyém.
Meg én nem egy-egy napokat szeretnék menni, hanem minden nap, ahogy hazaérek a munkából, sötétedésig.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Mit gondoltok a forcefield hátprotektorokról? Mondjuk a Dainese cuccokkal szemben?
A safety hungary-nél azt mondták, hogy csakis keményprotektorok, de az interneten eléggé dicsérik ezeket a forcefield csodákat.Mit gondoltok ezektől? A forcefield pro sub 4 konkrétan azt állítja magáról, hogy a világon ő engedi át a legkevesebb energiát. Mire kell még figyelni ezen felül a hátprotektornál?
-
CyberPunk666
senior tag
-
CyberPunk666
senior tag
Új motoroknál ez a bejáratós dolgot, hogy ejtik meg az emberek?
Néztem a kiszemelt típus kézikönyvét és azt írja, hogy az első 800 km alatt nem szabad 4000 fölé és további 800-on 6000 fölé pörgetni.Most komolyan minimáltempón kell végigbogarászni 800 km-t, de egy gyorsforgalmira nem lehet felmenni vele addig? 13000-nél lenne a piros zóna a gépen, ehhez képest a 4000 eléggé semmi.
Ez tulajdonképpen 57,6 km/h. Azaz végig ezen a sebességen is kb 14 óra lenne az első szakasz.
Ennek komolyan ez a módja? Miért nem csinálják meg a gyárban?
-
CyberPunk666
senior tag
válasz dellfanboy #73449 üzenetére
Nem akarom rögtön tiltásig tolni, de ezzel így nem tudok elmenni a munkába sem addig, mert van benne 70-es szakasz, ahol öngyilkosság kevesebbel menni (ahogy többel is).
Azért a 70 km / h nem az öngyilkos hülyegyerek tempó a tiltás közelében, hanem teljesen standard még budapesten belül is a nagyobb forgalmú utakon.Ráadásul 160 km-ről kellene hazahozni. ^^
Tud olyat valamelyik gps, hogy nem akarok 57.6 km/h felett menni, szóval csak városban vigyen? Még a városok között is?[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Nem tudom miért kell gúnyolódni rajta, nyilván nem egy ezres sportmotorról van szó, hanem egy kicsi gépről.
Bár tudom, hogy itt mindenki 100 lóerő feletti géppel kezdett 7 évesen, de városban használva, első motornak egy 250-300 cc-s gép is megfelel.Én a fokozatosság híve vagyok, tudom, hogy erről sokaknak más a véleménye, de ettől szép a világ.
Amúgy a konkrét típus egy kawa ninja 300.
-
CyberPunk666
senior tag
Én nézegettem a netes kalkulációkat a motoros casco-ra, de olyan eredmények jöttek ki, hogy nem hittem el.
A legkedvezményesebb 8egy összeg, netes ügyintézésnél) simán kihozott nekem olyat, hogy az éves díj a motor vadi új értékének 15%-a meg hasonlók. Mellé 20% önrész még persze...
Majd bemegyek a biztosítókhoz is kalkuláltatni, mert nem hiszem el ezeket az összegeket.
-
CyberPunk666
senior tag
Egy autó (sima utcai) még az utcán nagynak számító lóerők mellett is jóval lomhábban reagál, mint egy motor. Nem lesz egy véletlen mozdulatból +50 km/h kb 1 másodperc alatt.
Sokkal kevésbé tudsz vele hirtelen egy pillanat alatt olyan hibát elkövetni, ahonnan nincs esély visszaszedni. Kapásból a helyben, nagyobb ütközés nélküli felborulás nem is létezik autóknál.
A nagyobb autókat a nagyobb teljesítményű motor mellett több légzsákkal és jobb gyűrődési zónával is ellátják.Persze, ha valaki hülye, akkor egy erős hátsókerekes autóval minden sarkon a belső íven oldalán lévő kerítésben fog kikötni, de ezek után élve távozik.
Szóval azért nem egy kategória a kettő szerintem.
Egyébként én egy 39 LE-s gépet tervezek venni első motornak (ninja 300).
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Bogyó bá' #74869 üzenetére
Mondjuk a jogsi megszerzéséhez kb semmit sem kell tudni. Akár direktben életveszélyes rossz berögződések is kialakulhatnak ott az oktatás hiánya miatt, csak találjon keresztül valahogy a pályán, meg jusson el A pontból B-be és kész, meg is van a vezetői engedély.
Senkit nem érdekel, hogy tud-e motorozni.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz demars #74887 üzenetére
Engem első órán egy 250-es cbf-re, aztán a másodikon meg egy 500-as cbf-re ültettek és legközelebb pedig már 650-es cbf-fel kell majd mennem
Én a 250 és az 500 között én csak annyi különbséget vettem észre, hogy amikor felállítottam egyenesbe az oldaltámasztról, akkor éreztem, hogy nehezebb, de egyébként ennyi. Nem éreztem menet közben nehezebbnek, vagy kevésbé fordulékonynak.
Viszont ezek is szörnyen le vannak harcolva. A 250-es kuplungja olyan volt, hogy volt vagy 1 mm az ahol elkezdett fogni és a kiengedés között. Mondta az oktató, hogy nem tudták beállítani ^^
Az 500-as meg sokszor nehezen vette be az üreset és felugrott kettesbe.jah meg szar volt az aksi és túráztatnom kellett a gépet, amikor egyhelyben álltam
Meg szar, hogy nem magas emberekre lövik be a váltót és a hátsó fékpedált és emiatt baromi kényelmetlen a lábfejemnek.
nem baj, majd saját motoron már be lesz állítva nekem, rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Oké, hogy az új gumi csúszik meg minden, de azért nem tűnt az a gép annyira vadul megterheltnek. Oké, hogy meghúzta a gázt, de azért nekem nem tűnt olyan durvának, a gép meg nagyon könnyen kis is csúszott alóla.
Az új gumi tényleg annyira csúszik, mint a jég? Vagy mi?Olyanról már hallottam, hogy a tesztvezetésen összetörtek egy motort, majd kiderült, hogy a szalonban lefújták a gumit szilikonnal, hogy fényesebb legyen a kirakatban....
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Rákerestem a neten erre a dologra és én azt találtam, hogy nem lekoptatni kell róla ezt a réteget, hanem fel kell melegíteni a gumit a megfelelő hőfokra, és akkor "magától" kipárolognak belőle ezek az anyagok.
Ehhez pedig egyenes vonalú gyorsulásokat és fékezéseket ajánlanak, és még külön írták is, hogy a szélére majd átterjed a hő, nem kell vele külön foglalkozni, csak addig a kanyarokban óvatosan kell bánni a gumival. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Darko_addict #74984 üzenetére
kawakanyar?
-
CyberPunk666
senior tag
Javítsatok ki, ha rosszul gondolom, de az ABS az "csak" annyit csinál, hogy ha megáll a kerék fékezés közben, akkor csökkenti a fékerőt.
A tökéletes vészfékezés közben elvileg maximális erővel fékezel, amikor még nem blokkolod a kereket.Ha nem hibázol és jól fékezel, akkor az ABS nem is avatkozik közbe, nem?
Az ABS csak akkor csinál valamit, ha elrontottad a fékezést és megáll a kerék, nem?Tehát akkor segít, amikor már elrontottad a fékezést és meg kell menteni a téged (persze nyilván egy bizonyos szinti az ember is vissza tudja hozni onnan, de ez garantálja, hogy nem tolod túl).
Amennyiben te nagyon ügyesen tudsz fékezni, akkor észre sem kellene venned, hogy van abs a motoron, mert nem kapcsol be.
Rosszul gondolom?[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ma voltam gyakorolni a rutinpályát, mert szombaton vizsgázom.
A hármas feladatban fel kell gyorsítani és "vészfékezni", aminél a mai napon sikerült megcsúsztatni az első kereket, vagy fél-egy méteres csíkot húzva vele. (tudom, az nem sok, de kicsi volt a sebesség)
A legfurább az egészben az volt számomra, hogy nem is éreztem nagynak a fékerőt és össze sem ült az eleje, de csúszott a gumi.Ez az icipici hideg már ennyit számítana?
egy cbf 600 volt olyan 40-45 km/h sebességnél, aszfalton...
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Inkább adjatok nekem tanácsot.
Sok körbepróbálgatás után a következő sisakok jók rám:
Nolan n87 (mondjuk két helyen próbáltam és egyiken nem volt jó, a másikon igen ^^)
Shoei gt air
AGV K5Ami pl nagyon nem volt jó rám: X-lite 702
Mindenképpen lenyitható napszemüvegeset szeretnék.
Jó lenne, ha dupla D gyűrűs lenne (a felsoroltak sajnos nem azok).Mit lenne még érdemes felpróbálni és hol? (BP)
Mennyire lényeges különbségek vannak? Mert árban ezek nagyon messze vannak egymástól. (shoei 2x annyi, mint a nolan).Melyiket lenne érdemes ezek közül megvenni?
(tudom, annyit költsek rá, amennyit a fejem ér, de ezek egyike sem olcsó, miért vegyem/ne vegyem az egyiket-másikat.
Minden tanácsot szívesen fogadok.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
A nem jó alatt azt értem, hogy nem illeszkedett a fejformámhoz.
Pontos típusokra nem emlékszem, de az euromotorban felpróbáltam minden bukót és egyik xlite se volt jó formailag (az eladó furcsálta is, mert elvileg a nolan kézzel készített változata, de hát körbe felült a fejemre és se a fejtetőn, se oldalt nem ért hozzá, a kisebb, meg fel se jött a fejemre.
Az ott árult kisebb márkák egyike se passzolt.
Karasnában voltam még, ott próbáltam a shoei gt air-t. Kicsit drága, de ha ad hozzá annyit minőségben, akkor ki tudom fizetni. Ez illeszkedett mindenhol, kényelmes volt, sajnos a D-gyűrűs csatolás az extra árért van...
A darázsgarázsban vettem a hátprotektort és akkor ott próbáltam az AGV-ből egy MS méretűt. A méret azért lényeges, mert semmilyen márkából nem volt jó az S méret, de a legtöbbnél az M a következő méret, ami ugyan jó volt, de az AGV MS méret volt a legpasszosabb, ami még mindig kényelmes maradt. A shoei is körbeölelte a fejem és nagyon kényelmes volt, de ez ilyen a fejemre öntötték szint volt. Nem tudom, idővel a párnák azért gondolom úgyis felveszik valamennyire a fejformát, nem?
Ugyanitt próbáltam pár Marushin-t, de nem voltak jók és inkább valami elismertebb márkát vennék. -
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #75277 üzenetére
Egy idjee nem gyártják és a gyártástól számított 3-5 évig jók csak, szóval úgy már nem is biztos, hogy olcsóbb. Emiatt adják áron alul, mert már eleve csak fél élettartamú.
Eléggé elbizonytalanító, hogy hiába van egy sisaknak jó tesztje, a kommentek elég vegyesek.
A nagyobb márkák, minőségi sisakjai között eléggé kevés a beépített napszemüveges.Sajnos a leginkább napfelkeltekor és napnyugtakor motoroznék, szóval ez eléggé fontos lenne, de nagyon lecsökkenti a lehetőségek számát
-
CyberPunk666
senior tag
Nem csak a belső miatt kell másik, tehát nem csak a hordás ideje számít, haenm a gyártásé is.
Az ütéselnyelő részek idővel degradálódnak, ugyanúgy, ahogy a gumi is tönkremegy a szekrényben állva is, úgy a sisak is. Használat esetén gyorsabban, mint a szekrényben, mert a napsugárzás jelentősen gyorsítja a folyamatot.Például a shoei garancia 5 év használat, vagy 7 év a gyártástól (amelyik előbb jön).
Rengeteg olyan dolog van a világon, ami a gyártás után elkezd romlani. Gumi esetében sem mindegy a gyártás, vagy egy aksi esetében. Az is hiába csak állt a polcon a boltban, egy évekig a polcon tárolt aksi majdnem olyan öregnek számít, mintha ugyanaddig használták volna.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #75286 üzenetére
A belső miatt akkor kell cserélni, ha már túl laza, mindegy, hogy mennyi idős.
3-5 év után (függ a héj anyagától), azért kell cserélni, mert az ütéselnyelő réteg kevesebb energiát tud elnyelni.Az, hogy egy gagyibb sisak már alapból gagyi, az egy másik történet. Nem a gagyi caberghez kell hasonlítani, hanem a teljes árú n87-hez, hogy felébe kerül, de fele az élettartama is. Kérdés, hogy most fizeted ki vagy majd félidőben. Akkor nem olcsóbb.
Persze, ha nem tartod be a gyártói ajánlást, akkor olcsóbb. Csak tudd, hogy sajnos az anyaga degradálódik a gyártástól kezdve, és nem garantálja, hogy teljesíti a szabványokat, amiket újonnan igen.
csak hogy konkrétumokat adjak (ahogy már írtam korábban is) a shoei esetén a garancia 5 év a vásárlástól VAGY 7 év a gyártástól, amelyik előbb eljön. Utána nem garantálják, hogy tudja, amit a gyártáskor.
Ha 5 évig áll a polcon, akkor még két évig vállalják csak.[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Something_ #75287 üzenetére
egyszerűen csak a rejt-re kell menni a hozzászólása címsorában.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75352 üzenetére
A kipufogócsere (végdob), akkor is "elrontja", ha mondjuk dedikáltan a típusodhoz való akrapovicsot veszel (hang miatt)
Azt gondolnám, hogy azért az csak hozzá van méretezve, nem?Vagy ott a típusválasztás nem is egyedi kipufogót jelent az adott típushoz, csal az a kompatibilis és nagyjából jó?
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75364 üzenetére
Mennyire nagy meló és mennyire végzik / tudják elvégezni alaposan ezt egy szervízben?
Vagy ha más dobot akarok, akkor ezzel fizetem az árát, és ha állítanak is rajta, akkor csak kevésbé lesz rossz, de a gyári = legjobb?Pedig árulják gyárilag is ilyen akrapovics dobbal, jó kérdés, hogy azokat arra állítják be? Ilyenkor elvben úgy gondolnám, hogy a márkaszervíznek kellene rendelkeznie egy megfelelő beállítással készen, ami ahhoz a dobhoz jó, de persze nem vagyok naív, simán el tudom képzelni, hogy nincsen.
El kéne végezni a MAMI-t, csak sztem az asszony megölne, ha a heti 3 napos esti MSc mellett még a szombataimat is lefoglalnám.
Bár gondolom ha nem kezd az ember a szakmában dolgozni, akkor az is csak annyira elég, hogy ne basszanak át sehol nagyon, gyakorlat nélkül nem sokra megy a tudással.Van itt olyan, aki a MAMI-n végzett? Különösen olyan érdekelne, aki estin csinálta az 1 éveset.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75374 üzenetére
Jó, mondjuk az egy év vagy két év igazából lényegtelen, mert ugyanannyi óra van.
Ad annyi tudást, hogy az ember a legtöbb dolgot magának a saját motorján MAGABIZTOSAN meg tudja csinálni? El sem tudom képzelni, hogy komoly szintre el lehet jutni ott heti egy napban.
Iszonyatosan kevés ez az óraszám. Pláne, hogy elvileg valami 10 osztály kell talán a beiratkozáshoz, esetleg érettségi. Tehát komoly fizikai alapok nélkül kell indulni.Persze más lehetőség nincsen, és valahonnan lesznek a szerelők, a mami talán a nr 1 intézmény a témában itthon, de ennyi idő alatt drálva sem lehet értelmes mennyiségű anyagot leadni.
Nagyon érdekel a dolog és szívesen végigtolnám a MAMI-t, de azért maradnék az eredeti szakmámban inkább, ez csak hobbi.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #75376 üzenetére
Maradok villamosmérnök, csak jó lenne hobbiként szerelgetni is.
Viszont motorszerelés közben az ember az életével játszik. Nem lehet gányolni és félvállról venni.
-
CyberPunk666
senior tag
Na, a járműkezelési vizsga megvan.
Következő héten már forgalomban megyek.Mindenki vigyázzon!
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Tarill #75391 üzenetére
Köszönöm mindenkinek
Nov 30-ig lehet.
De függ az időtől is.
Szeretném idén megcsinálni, hogy télen safety-hungary szinte(ke)t csináljak, meg tolhassak náluk terepezés bevezetőt, hogy tudjam milyen amikor csúszik a motor .A sima bevezetőjüket megcsináltam már, az kb elég is volt a rutinpályához.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Szerintem ez inkább az autósiskolád szívatása volt.
Nekem már a tanfolyam alatt kértek időpontot a kreszvizsgára, az utolsó tanfolyami alkalom után (csütörtök) a következő hétfőn már vizsgáztam is. Itt egy nyaksérülés (nem motoros) miatt kimaradt egy hónap, de mehettem volna a következő héten már motorozni. A motorozás elkezdésénél az 5. alkalom után jött is a vizsga, csütörtökön még órám volt, szombaton már meg is lett a vizsga. Az időjárás miatt csak szerdán, de amúgy már holnap mehetnék forgalomba.Az iskola válogatja, hogy mennyire megy gördülékenyen, lehet ezt jól is csinálni.
Egyébként a jogsiközpontnál csinálom, én eddig ajánlom őket. A szombati vizsgán sokkal jobb volt a sikerességi rátánk is, a másik iskolánál, akik szintén velünk vizsgáztak.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Igen, ez jogos észrevétel, de mi lenne a megoldás rá? Amikor elkezded már kell időpontot foglalni, aztán ennyit lehet tenni.
Az sem várható el, hogy hatalmas felesleges kapacitást tartsanak fent, mert van 4-5 hónap az évben, amikor túljelentkezés van. A többiben meg alig vannak.Egyébként az iskolák nem a konkrét személyre foglalnak időpontot, csak simán a létszámra, ezért például már a sikeres rutin előtt megmondták, hogy mikor tudunk menni forgalomból vizsgázni, ha átmegyünk, mert foglaltak maguknak kapacitást.
Így meg lehetne oldani szezonban is, hogy normális időpontban tudj vizsgázni, foglaljanak annyi helyet, amennyi tanulót vinni akarnak és kész.
Jah persze, így kockáztatják, hogy ha nincs meg a létszám, akkor bukják a vizsgadíjakat, amit feleslegesen fizettek ki. Ehhez meg normálisan kellene szervezni az iskolát. Van, ahol ez sikerül.
Szerintem nem a bürokrácia a legnagyobb gond ma itthon, hanem az hogy potenciális gyilkosokat / öngyilkosokat engednek ki az utakra. Vezetni egyáltalán nem tudó embereknek adnak jogosítványt és egészségügyileg alkalmatlan embereknek alkalmasságit. Akik utána motorosokat, gyalogosokat, más autósokat ölnek meg. Sok ismerősöm hagyta abba a motorozást azért, mert azt mondta, hogy annyira sok a hülye az utakon, hogy belefáradt, hogy őket lesse, hogy már megint mi hülyeséget fognak csinálni.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz dellfanboy #75605 üzenetére
Szerintem nem tesz jót neki, ha hónapokig így tárolják, mi értelme?
Miért lesz jó a villának, ha egy évben 8-10 hónapig normálisan van, majd aztán 2-4 hónapig meg totál kinyújtott állapotban, ahogy egyébként ezen a speciális helyzeten kívül sosincs. -
CyberPunk666
senior tag
Van egy új központi, hivatalos kgfb kalkulátor aminél nekem a legolcsóbb éves díj 8 ezer forint lett, a legdrágább pedig 108 ezer forint.
K&H Biztosító 8 316 Ft
Union 14 027 Ft
Wáberer Hungária 14 430 Ft
SIGNAL 15 070 Ft
Genertel 24 697 Ft
Allianz Hungária 26 676 Ft
UNIQA 29 380 Ft
Generali 32 136 Ft
KÖBE 34 164 Ft
Magyar Posta Biztosító 60 544 Ft
AEGON 108 342 FtMi a trükk? Mi okoz ekkora eltérést?
Van bármi lényeges különbség a díjon felül ezekben?
Köze nincs egymáshoz a díjaknak és ez így egy kicsit durva különbség. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Ferdzsoo #75701 üzenetére
Semmi differencia nincsen a szolgáltatásban (kgfb-re vonatkoztatva).
Tényleg csak simán üzletstratégia?
Ha nem vesszük azt a durva 108 ezres verziót, akkor is a többiek között is irreálisan nagyok a különbségek.Amúgy cascoról mi a véleményetek? Néztem ott is kalkulátort, de egyik sem tudott értelmes eredményt kihozni. A 4 év alatt kifizetem a motor újkori teljes vételárát, szintén messze van a realitások talajától. Akkor inkább befizetem egy megtakarításba, ha ellopják vagy összetöröm, akkor meg abból intézem, annak az ügyintézése is gyorsabb és egyszerűbb.
Nem is értem, hogy mit gondolnak ilyenkor, ez messze a kockázaton felüli összeg, amit kérnek. -
CyberPunk666
senior tag
Megvolt ma az első esés, nem volt nagy, nekem sikerült talpon maradni, bár a motor szembefordult és eldőlt.
A havazás miatt volt egy pici latyak a kanyarban + nem volt sík az aszfalt alatta és felúszott teljesen, esélyem sem volt. Oda nem kellett volna bemenni, de legalábbis nagyot kerülve és szögletesen, ha muszáj.De szerencsére nem is volt ijesztő, döbbenetes számomra, hogy mennyit segítenek a sok évvel ezelőtti sok-sok ezer km biciklizések az ilyen reflexhelyzetekben. Egyáltalán nem volt ijesztő, végig pontosan éreztem, hogy mi történik és hogyan kell reagálni, ezért is tudtam talpon maradni, pedig a motor 180-at fordult közben.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz dellfanboy #75710 üzenetére
Nem mindenhol van kartell, de a mobilszolgáltatók már kaptak bírságokat kartelezés miatt itthon, bírósági döntés alapján. Szóval az egyébként nemzetközi viszonylatban nagyon drága szolgáltatásaik a kartell ÉS az állami intézkedések (áfa, különadók) miatt kerülnek ennyibe a végén.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Oktatáson volt, bukókeret van a motoron, nem sérült meg semmi azon sem, csak lett pár újabb karcolás a kereten, de az azért van.
Vissza is mentünk azonnal, már eleve visszafele tartottunk, mert a hó az nem alkalmas motorozásra.
imibogyo
au, az fájhatott... szerencsére nem lett baj.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Nem, és azt mondom, hogy még jó is, hogy sikerült kipróbálni a létező legrosszabb szituációt, ami motorosként ilyen szempontból érhet, hidegben, esőben, havazás közben, latyakra futás.
Mindezt egy oktatóautóval a hátam mögött, nem egyedül.Ilyenkor kell ezen túlesni, bár sztem egyéb esetben nem ülnék motorra ilyenkor, mert félteném a saját gépemet, meg magamat. De jobb ilyenkor átélni és túllenni az elsőn.
Majd megyek a safety-hez erre a terepmotoros bevezetőre, had szokjam az ilyen helyzeteket, élőben ne kelljen soha, de ha mégis, akkor legyek felkészült.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz runner 125 #75722 üzenetére
Az oktató folyamatosan le akart beszélni minket az idei motoros vizsgáról és azt mondja, hogy várjunk tavaszig, de mi meg akarjuk csinálni most.
Eleve meg volt beszélve, hogy extraóvatosan és lassan megyünk és nem megyünk olyan helyekre, ahol rossz az út, sínek vannak vagy sok a csatornafedél. Amikor elindultunk még csak kicsi eső volt, ami közben váltott havazásra, ahol addig jártunk ráadásul el is olvadt azonnal.
Ott éppen egy kevésbé használt útra kanyarodtam volna rá, ahol visszamehetünk a telephelyre, onnan csak egyenesen kellett már menni, de pont az utolsó kanyarban így sikerült.Szóval én nem varrnám az oktató nyakába.
Ha már a szituáció kialakulásáért kellene a felelősséget vállalni, akkor azt én leszek kénytelen, mert felnőtt emberként úgy döntöttem, hogy én még most le akarok vizsgázni és nem felel meg nekem márciusban.22-én megyek egyébként, akkorra 10 fok feletti időt jósolnak.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Sikeres forgalmi vizsga, pedig két húzós helyzetem is volt (egyik sem az én hibám).
Egyszer nem akarták megadni az elsőbbségemet, pedig már bent voltam a kanyarban, egyszer meg egy kisteherautós gondolta úgy, hogy neki fontos dolog letolni az útról a tanulójelzéses motorost...Sztem majd rendszeresítek egy szamurájkardot a ninjámra, hogy az ilyeneknek levágjam a pöcsét.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mike- #75898 üzenetére
Tudom, hogy sajnos ez mindennapos, de egy narancssárga T jelzésű mellényben lévő motorossal megcsinálni, hogy teherautóval beszorítom a parkoló autók mellé szorosan, mindezt a záróvonalon + járműforgalomtól elzárt területen való átgázolással előzni tilos részen azért tényleg az a szint, amit nem lehet nagyon fokozni.
Már csak saját magára gondolna az idiótája, hogy akár lehet, hogy egy izgulós tanuló van kint, éppen életében először motorozik forgalomban, ha pedig az autója alatt köt ki, akkor azért pár évet el lehet tölteni a sitten.
Mindezt ráadásul egy hivatásos sofőr (kisteherautó, céges jelzésekkel).
Azért ez egy magasabb szintje a hülyeségnek, mert az ilyen nem egy anyuka hordja a gyereket iskolába és nem figyel, hanem százával darálja a kilométereket és közben közveszélyes, szánt szándékkal...Oktatójárművet, legyen az autó vagy motor, ép elmével rendelkező ember óvatosan fog megközelíteni, mert bármi történhet. Félrenyomja a gombot, elront valamit, kiszámíthatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Khaosz55 #75946 üzenetére
Nekem egy forcefield pro sub 4 van, elégedett vagyok vele.
Kényelmes, tényleg felveszi a hát formáját.Ellenben kipróbálni a hatékonyságát nem volt alkalmam szerencsére,
de gondolom ha rá merik írni, hogy az átengedett erőt tekintve a legjobb,
konkrét számokat írva, a többiek meg nem perelik őket, akkor szerintem
megfelel nekem.Bár saját tesztek nélkül a biztonság része csak hit kérdés,
a kényelem szempontjából meg megfelelő.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Politika
- ASUS routerek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Android jelkod törlése , hardreset utan.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen