-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moleman
addikt
Sziasztok!
Vásárlási, vagyis inkább útválasztási tanácsot szeretnék kérni Tőletek.
2016 augusztus óta van korlátlan jogsim, pár napja sikeresen elvégeztem a Safety-Hungary Alap 1 tanfolyamát, de a valódi rutinom hiányzik, nincsenek meg az alapvető mozdulatok egy nagymotor irányításához. Közlekedni tudok, bő 50.000 km autó és 3.000 km 50cc robogó van mögöttem, utóbbi végig Pesten, télen is.
Kezdő motornak szívem szerint egy nagyobb fejidomos nakedet választanék, vágyaim tárgyai a 700 ezres kategóriában a rókaszemű (2003-as) FZS600, CB600F, CBF600, esetleg GSF650S (ez az egyik munkatársamé, ismert múlt), de úgy alakult, hogy most nem tudok ennyit rászánni.
A tréningen arra is utaltak, hogy érdemes lenne ABS-est venni, de azok értelemszerűen még újabbak és még drágábbak. Szeretek alacsony fordulaton, nyomatékból közlekedni, nemigen ölném meg magam velük.Viszont a pénzszűke újabb (vagyis régebbi) területek felé sodort, ha idén még motorozni szeretnék, az alkalmi motorbérlés helyett lehet, hogy jobb választás lenne egy 1996-2003 közötti kéthengeres 500-as, mint az ER-5 vagy a CB500, 400 ezer ft körül. Az első egy-két évben biztosan elég lenne a tudásuk, csak az átírás és a fenntartás közben felmerülő pénznyelőktől tartok (eddig két Honda Dio-m volt, mindkettővel befürödtem, rájuk kellett költeni újra a vételárukat, pedig gumit és féket nem is cseréltem).
Egy robogót megtartanék mindkét esetben, ha másra nem, télire.
Tehát a kérdés, hogy érdemesnek látjátok-e egy olcsóbb motor vásárlását kisebb-nagyobb extra költség mellett 1-2 évre, hogy addig is gyakoroljak, amíg tudok venni egy normális motort, vagy inkább várjak és vegyek valóban jó motort jövőre?
Köszi!
-
Moleman
addikt
válasz D1Rect #79093 üzenetére
Hasonlóan vagyok vele, az átmeneti 500-asra ha lehet, még gumit se vennék, véglegesnek meg olyat választanék, ami helyből megüti az elvárt színvonalat, még ha drágább is.
Én sajnos több költséges hobbinak is hódolok, csak gitárokra több Fazer árát adtam ki az elmúlt 1.5 évben... Autócserére gondolni se merek, ezért kezdtem el motorozni, hogy legyen egy kis élmény a közlekedésben.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Gaboman #79097 üzenetére
Köszi!
A súlyuk miatt tartok a túl nagy motoroktól, a tréningen CB500 F-et kellett lábra állítani, azzal is alig bírtam (184 centi és 73 kiló vagyok).
Az SV-t néztem még az első körben, de aztán ültem a Hyosung testvérén, az túl hasalós volt nekem (vagy nem tudom ki lehet-e cserélni egyenes kormányra). VTR250-et is próbáltam, tetszett a V2, de nagyon szűkös volt, nagyon hátul volt a lábtartó, hogy alig tudtam annyira hátrahajlítani a lábam, a váltókaron tapostam. A ZR-7 viszont nagyon szimpatikus, bár ő is elég súlyos, köszi a tippet!
Amúgy a jogsis rutinon a CB400 nagy kedvencem volt, de őrült áraik vannak, azokat ezért nem is nézegetem. Üléspozíció tekintetében a CB500 X is nagyon kényelmes volt, bár őt nem vezettem, csak álló helyzetben ültem rajta.
-
Moleman
addikt
válasz CyberPunk666 #79100 üzenetére
4 féle technikát is tanítottak, mindet meg tudtam csinálni, volt, ami könnyebben ment, de nekem az is tripla munka volt, mint a mázsa fölötti csoporttársaknak.
(#79101) HSM
Áhá, köszi, akkor félretájékoztattak. Akkor megpróbálok majd üléspróbát venni egy SV-n is. -
Moleman
addikt
válasz CyberPunk666 #79103 üzenetére
Igen, ott. A kormányvéges guggolós volt nagyon nehéz nekem, a háttal evezős volt a legkönnyebb.
(#79104) Gaboman
Szuper, köszi, meghoztad a kedvem hozzá. Csak sajnos a próbálgatáshoz is kell a pénz, ha jól látom, az eladók nagy része csak a vételár lerakása után ad próbakört. Szokás ilyenkor papírt is írni róla?[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Gaboman #79106 üzenetére
Ez is szimpatikus, valóban jobban megéri, mint egy régebbi, gyengébb 500-as ugyanennyiért.
(#79109) geresics
Vezettem Pegasot, újabb Stradalét, tetszett, de nem igazán az én világom. Ennek ellenére vissza-vissza térek hozzá, ha jó áron találok, az is jó motor lehet elsőnek, de inkább a több henger vonz (csúcsán a sor3-sor4-gyel).A türelemmel már nem állok olyan jól, a motoros jogsi elkezdése 7 évig húzódott, aztán végül most kerültem olyan élethelyzetbe, hogy megengedhetem magamnak a tizenéves álmaimat, aminek nagy része hangszer. A komoly motor is összejöhetett volna tavaszra, de sajnos/szerencsére kihagyhatatlan áron kínálatak használt hangszereket. Ősszel már nem okozna gondot, de annak nem látom értelmét, hogy egész télen fizessek alá még egy garázshelyet, miközben egy métert se megyek vele, mert hóban-latyakban úgyis csak robogóval merek elindulni.
Még nagy kérdés, hogy mennyire pénztemető egy ilyen 400 ezres motor. Van rá remény, hogy pár évet elvan komoly kiadás (30+ ezer) nélkül?
(#79110) Trub
800 ezer és 1 millió között láttam igazán szépeket nyáron, 2003-2005.(#79112) stereodead
Én egy ilyet kaptam egy munkatársamtól használtan, hálistennek pont jó rám és pont kényelmes, még télen vastag zoknival is, járni se kínszenvedés benne. Robogón is használom, egy métert se megyek nélküle. -
Moleman
addikt
válasz Polemius #79121 üzenetére
Köszi a választ!
A motorféktől nem tartok különösebben, autóval is, motorral is gázfröccsel szoktam visszaváltani. Motornál a gázkar visszaengedését még gyakorolni kell, sokszor teljesen elzárom, mikor csak visszább akarom venni, ez kanyarban tud kellemetlenséget okozni. De ugye minden motor más, ha lesz sajátom, remélem hamar megszokom.
Autóval a Pilisbe, Bakonyba szoktam kijárni kanyarogni, a motort is ilyen kisebb túrákra használnám elsősorban, legtöbbször egyedül. A nyári éjszakákat is nagyon szeretem, alapjáraton keringeni a városban, mikor már nincs forgalom. Meg persze kipróbálnám munkába járásra is, 7 km város, de nem tragédia, ha nem válik be, legfeljebb maradok a robogónál. A motorral leginkább a haladás élményét vadászom, azt a dinamizmust, amit a 98 lóerős autó nem tud megadni.
(#79122) HGabor89
2004-es Nissan Almera, 4 liter Q8 5W40 olajjal, utángyártott szűrőkkel.(#79124) V.Stryker
Köszi, tudom, hogy csiszolni kéne a technikámon, ezért szeretnék minél előbb elkezdeni motorozni, hogy ne vesszenek kárba a tanfolyamon tanult dolgok. A robogózás kezdetén is izomlázam volt a karomban, a nagymotorhoz megint más izmok kellenek, fáj rajta a csuklóm (túl görcsösen ülök), most izomlázas a combom a tankszorítástól, ehhez is hozzá kell szoknom. Köszi a költséglistát is![ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz runner 125 #79240 üzenetére
Én tavalyelőtt vettem a robogómba akksit, ezt is szárazon szállítják, de a boltos beüzemelte nekem. Beleöntötte a mellékelt savat, lezárta, aztán kb negyed órát pezsgett ott magában, és azonnal használható volt. Azóta hozzá se kellett nyúlni, töltőm nincs (kicsit izgulok is, 5 hónapja nem mozdult, és el akarom adni ).
-
Moleman
addikt
Ha már akksi, önindító helyett egész télen rugdostam a robogót, hogy kíméljem a hidegben. Volt valami értelme, vagy csak magamat nyugtattam vele? Mostanában nagyon könnyen indul, 1-2 nap pihenés után első rúgásra, 1 hét után is max 10. Régen sokkal rosszabb volt a helyzet, a vákuumos pumpa elengedte a benzint, aztán újra fel kellett juttatni a karbiba. 100+ rúgás kellett neki, vagy befogott légszűrőházzal pár másodperc indítózás. Nem is értem, hogy javulhatott meg (pont jó helyre került valami kosz? ).
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #79259 üzenetére
A benzinszivattyúval biztos gond van, nem kéne elengednie a benzint a csőből, de típushiba, a másik Diom is ugyanezt csinálja, szívatócsere után is. Amúgy a szívatón sajnos nem lehet állítani, villanyos, karosra alakítani pedig indokolatlanul drága lenne.
-
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #79262 üzenetére
Köszi!
Alsótankos, a trepni alatt, a szivattyú pedig kívül van, a benzincsövön. Hol keressem a hiba okát? Gondolom az lenne a normális, hogy fentmaradjon a benzin a karbinál, vagy nem? Próbáltam plusz mechanikus csapot közbeiktatni a karbihoz, de megfelelő eszközök híján a plusz csövek tömítését nem tudtam tökéletesen megoldani, ugyanúgy visszafolyt a benzin a tankba, plusz menet közben még csöpögött is.
A másik Diomnál a karbiban marad egy kevés benzin, beindul vele, aztán pár másodperc után elfogy, ennél viszont egy csepp se maradt, mikor nagyon rossz volt, egyből végig kell tornászni a teljes csövön.A szívatóval nincs különösebben baj, bár tarthatna tovább a dúsítás, mert hidegen és melegen tökéletes az alapjárat, csak a kettő között, az első pár kilométeren akar lefulladni, ha lámpát kapok. Menet közben semmi gond, az alapjáratot meg gondolom hülyeség piszkálni, mert akkor melegen lenne feleslegesen magas. A menetteljesítménnyel, fogyasztással nincs bajom.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Micsurin #79316 üzenetére
Én annak idején őt néztem ki, elég olcsón dolgozik, de robogót nem vállalt - nagymotoros szempontból ez akár pluszpont is lehet. Kérdés, hogy Hyosungot vállal-e, meg hogy mennyire laksz messze.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz tboldi #79362 üzenetére
Nagyapám 2002-es Wagon R+-ában kb 30-40 ezer km van, de a régebbi telekrejárások miatt eléggé le van pukkanva a beltere, kuplungot is kellett már cserélni, pedig a szeme fénye.
Az én 2004-es Almerámban bő 190 ezer van, néhány harci sérüléstől és cicergéstől eltekintve teljesen újszerű, három váltócsapágyat leszámítva minden bontatlan a hajtásláncban.Igaz, nem fair összehasonlítás, mert a használtpiaci áruk között van kb 2× szorzó, de a futásteljesítmény jelentéktelenségét elég jól mutatja.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz canniball #79433 üzenetére
Normális nadrág nálunk sem kell a vizsgához, csak térdprotektor és magasszárú lábbeli (jogszabály alapján lehet, hogy egy magasszárú kínai tornacipőt is elfogadnak ).
Egy nadrággal még én is adós vagyok magamnak, meg talán egy nyári kabáttal is, a mostani hosszú derekú, kivehető duplabéléses, kényelmesen végigtoltam benne a telet, de nyáron nagyon meleg, alig szellőzik.
-
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #79530 üzenetére
Igen, én is csodálkoztam, de mégis van összefüggés. Fékezéskor is halványul a fényszóró, indexeléskor pedig ütemre halványul.
-
Moleman
addikt
válasz freelanced #79628 üzenetére
Én az 50-es robogóra is beöltözök, ahogy tudok. Olcsó őszi-téli szivacsprotektoros kordura kabát akciósan 14k, térdprotektor 10k, ajándék elhasznált kemény csizma (újonnan 26k lenne), nyári kesztyű 6k, téli kesztyű 13k, aldis sisak 15k. (Plusz ajándék szakadt esőnadrág, 15 éve cipőbolti ajándék esőkabát, neonsárga sínadrág télire 5k. ) Ennél olcsóbban nemigen lehet megúszni, nagymotorra még egy nadrágot és egy jobb sisakot akarok később, meg talán egy hálós nyári kabátot, mert a mostaniba belerohadok 25 fok fölött.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz freelanced #79631 üzenetére
Random válogattam, ami épp passzolt és olcsó volt. A térdprotektor ilyen, már jó előre kinéztem magamnak, igaz, nyáron nagyon meleg. A nyári kesztyű BOS, a téli Tucano, kabát valami noname generic kínai, csizma Probiker. A Shoxban is nézelődtem, kabátot majdnem onnan vettem, de ami jó volt, duplájába került volna (fontos volt, hogy télen is elég meleg legyen).
-
Moleman
addikt
válasz CyberPunk666 #79839 üzenetére
Ha első jogsid, akkor sehogy nem szabad vezetni, mert az is benne van a rendszerben, hogy még nem vetted át. (Az én okmányirodám mindig magához kéri az ilyen papírokat, küldenek SMS-t ha megjött, hamarabb megvan és várni se kell, külön ablakot tartanak fent az átvevőknek.)
-
Moleman
addikt
-
Moleman
addikt
Az is elég irritáló tud lenni, ha vezettél már jó variátorost, és azután rosszat. Az újabb Diomon túl későn zár a kuplung, ezért későn indul el, és folyamatosan túl magasan tartja a fordulatot, nyomatékcsúcson túl, ezért nem is megy jól. Cserébe végsebességben nagyon jó, ha egyszer végre eléri (gps szerint 74-et megy, és 3.2 litert eszik). A régi sokkal harapósabb volt, de sajnos a két évjárat nem kompatibilis, nem tudtam kicserélni, erre meg egyelőre nem akartam költeni, így is sokba van.
Amúgy ha jó harapósra van beállítva, városba nagyon jó a variátor szerintem, mondom ezt úgy, hogy én se szeretem az automatát kocsiban.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
Igen, sokkal kulturáltabbak a váltósak. Ha egyszer végre lesz nagymotorom, kipróbálom majd munkába járáshoz, csak van jó pár előnye a segédmotornak. Záróvonalak, VÉDA, sötétnarancssárga, stb, egy napi munkába járással milliós közig-szeretetcsomagot halmozok fel elméletben, miközben persze sose zavarok senkit. Rendszámmal félnék (igaz a sötétnarancssárgákat még zöld korukban elérném ).
Mikor a forgalmi vizsgát csináltam, megszokásból motoron is nagyon hamar felváltottam, ahogy autóval szoktam, de én is rájöttem, hogy hasznosabb ha jobban harap a motor, itt nem olyan egyszerű a visszaváltás (egy derékszöget sikerült hatosban bevenni, csattogó lánccal ).
-
Moleman
addikt
Na, úgy néz ki, hogy májusban jöhet az új családtag, próbálom szűkíteni a jelölteket.
Ezek közül melyiket preferálnátok inkább? Fazer vs CBF600. A CBF-ek mellett szól, hogy fiatalabb és elvétve van belőle ABS-es, cserébe gyengébb és többet is eszik a spritmonitor szerint. Kezdőként nyilván sokáig bőven elég erős lenne, de azt is olvastam róla, hogy kanyarogni dögunalmas, nekem pedig élménymotornak is kéne, ha majd ügyesebb leszek.
A Fazerről csak jókat olvasok, jobban is tetszik, és 700-750k körül már a kínálat legteteje van, ennyi lenne az én limitem is. -
Moleman
addikt
válasz Topiccsendőr #80263 üzenetére
Én ilyen szempontból skizofrén vagyok, autóval legalábbis, néha tiltásig forgatom, máskor meg üresben gurulok kilométereket. Motorral még nem tudom, mennyire leszek Gerhard Plattner, de mivel élménynek kell, valószínű nem fogok nagyon spórolni vele.
A kanyarvadászabb motorok nekem általában kiesnek a szűrésből, mert nem szeretnék hasalni, mondjuk egy Street Triple lehet az álomkategóriám, bár még azt se láttam soha közelről.
-
Moleman
addikt
Szia, mikor megjelent a B125 lehetősége, én is rákívántam először, de ha már úgyis foglalkozol vele, időben nem több a korlátlan sem (legalábbis ahol én csináltam ), csak kicsit drágább, és utána legalább soha többet nem kell foglalkoznod vele. Egy 125-ös motor átírása sem kerül sokkal kevesebbe, mint egy nagyobbé, és pont a B125 miatt elég magasak az áraik. Persze ez csak az én véleményem.
-
Moleman
addikt
válasz imibogyo #80429 üzenetére
Így van, megszokás kérdése.
Mondjuk a CBF125 még kezdőként, robogóról átülve is használhatatlanul gyenge, a VTR250-től viszont már féltem. Ennek ellenére én se vennék 70 ló alatti motort (végül úgy néz ki, hogy 95 ló lesz, Fazer), mert emlékszem, hogy az első 1 évben még féltem a 98 lovas autómtól is, pár évvel később pedig már az ő határain autózva is el tudnék aludni benne. Persze nem tervezek 24/7 hülyének lenni, az alacsony fordulati nyomaték a legjobb barátom. Ezért lett a Fazer a választott, mert fent is megy, lent viszont elvileg nyomatékosabb, mint egy Hornet. -
Moleman
addikt
Nyomatékos a Hornethez képest.
Az SV menése tetszik lent, de a sornégyesek jönnek be igazán, hangra is, viselkedésre is (félig burkolt motorból pedig esztétikailag magasan a rókaszemű Fazer a kedvencem ). Karbis Fazert még nem vezettem, elvileg sokkal jobban mennek lent, mint az újabb injektorosok, és már az injektorost is el lehetett váltani 3000-nél, ha nem siettem, nekem ez elég.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Lomha 8V #80495 üzenetére
Verőcén van egy jó kis cukrászda, nem vagyok sütis, de azt még én is ajánlom.
(#80500) V.Stryker
Ha csak kanyarvadászat kell, én úgy szoktam, hogy Szentendre-Visegrád-Szentendre-Dobogókő-Esztergom, aztán valahogy haza, legutóbb Tatabánya-Csákvár-Velence felé jöttem, levezetésnek jó.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz canniball #80505 üzenetére
Jogos, így rövidebb egy Szentendre-Visegráddal, de az az út úgyis visszafelé izgalmasabb, mert a tempósabb részek így lejtőn vannak (legutóbb kicsit el is kottáztam egy MX-5-tel a legvégén, már a hajtű alatt, de sikerült összekaparni ).
(#80506) zgospel
Motor híján még csak autóval jártam ezeken az utakon, úgy annyira nem rossz. A lajosforrási út mondjuk vállalhatatlan, oda csak kétszer merészkedtem fel.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz -Mosquito- #80540 üzenetére
Nekünk a Safety Hungary-nál azt mondták, hogy amit tanultunk az első szinten, ültessük be a gyakorlatba, 8-10 ezer km alatt, addig nincs értelme további szintekre menni. Ezért is veszek motort, mert az eredeti terv az volt, hogy csillapítom az éhségem néhány tréninggel, meg talán bérelek pár napra motort.
Másfajta tréningre már nem szívesen mennék, van, aki full más dolgot tanít. A hungaroringeseknél voltam robogóval tavaly, ott folyamatosan a féken kellett lenni mindkét kezed minden ujjának (nagyon kényelmetlen), a Safety-nél meg hozzá sem szabad érni, csak ha fékezni akarsz.
A végén nyilván mindenkinek az marad meg, ami kényelmes/szimpatikus, nekem pl a bal mutatóujjam mindig a kuplung/hátsó fék fölött van, nem tudom megmagyarázni miért, így kényelmes. -
Moleman
addikt
válasz -Mosquito- #80546 üzenetére
Igen, tudom. Olyan szempontból jó, hogy a tréning előtt csak pár órát motoroztam összesen (nagymotorral), még nincs semmi berögzülve, majdhogynem tiszta lappal indultam, remélem nem felejtek sokat.
Cserébe még magával a járműkezeléssel is küzdök, persze nem az elindulással, megállással, váltással, hanem hogy mire hogy reagál a nagymotor, amit már tudnék, ha levezettem volna 1-2000 km-t az utcán. Pl a jávorszarvas teszt saját robogóval a másik tréningen első próbálkozásra hibátlanul ment, a Safety-nél meg csak küszködtem, talán 15%-ban sikerült. Nem tudtam együtt mozogni, eggyé válni a motorral, csak utas voltam, aki távolról próbálja irányítani.(#80547) zeon.hu
Jól gondold meg, most ajándék piros macska is jár hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz Geresics #80652 üzenetére
Nekem tetszik. Elvonási tünetek ellen tökéletes.
Ha már videó: milyen kamerarögzítős megoldás vált be nektek? Autóban 4 éve van kamerám, ezért motoron hiányérzetem van emiatt, meg nem mellékesen többször is van kockázatos helyzet, mint autóban ülve. 20 ezres nagyságrendben gondolkodom, Xiaomi Yi és társai. Sisakra gondolom kényelmetlen, meg belekap a szél, mellkasheveder lenne az ideális?
-
Moleman
addikt
válasz Geresics #80660 üzenetére
Köszi!
Tetszene ez a Sony, de 3-4× drágább, mint amit most rászánnék. Az autós tapasztalatokból kiindulva csak bizonyításra kell, mert ahhoz se szoktam hozzányúlni, 1.5 éve beletettem egy 64-es kártyát, azóta benne van.
A városban olyat is láttam már, hogy valaki a feje tetején hordta a GoProt, de az 80-100 fölött már élhetetlennek tűnik. A plexi mögötti elhelyezés szimpatikus, majd próbálok tiszta plexis motort venni. A mellkasos tényleg nem az igazi. -
Moleman
addikt
válasz demars #80669 üzenetére
Én autóba ilyeneket szoktam építeni, motoron nem tudom, hogy lehetne vízállóvá tenni (bár csak a dugókat kell, a többi része ki van öntve műgyantával). A telefonom 2.8 ampert vesz fel róla, úgyhogy tényleg tudja a 3-at. A szivargyújtót, mint csatlakozót nem szeretem, nem stabil, egyiket sem sikerül ugyanakkorára gyártaniuk a kínaiaknak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Robogó, kismotor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BMW topik
- Gyúrósok ide!
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- Hardcore café
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen