- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Asustor NAS
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Facebook és Messenger
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Ubiquiti hálózati eszközök
- ASUS routerek
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius75
aktív tag
Szia, biztos ez?
Most szerdán vettem át a jogsim, szintén "A" miatt.
Az okmányirodában előtte héten adtak egy papírt (és vissza a régi jogsit),
amin már minden kategória szerepelt, és csak a rendőrnek kell igazoltatás esetén.
Azt mondták az irodában is, hogy ezzel vezethetek.
De azt mondta a vizsgabiztos is a vizsga után, hogy az okmányirodáig még motor nélkül,
onnan a papírral a kezemben már akár motorral is..... -
julius75
aktív tag
válasz tboldi #99941 üzenetére
A papírt akkor adják mikor bejelented a változást az irodában, és azért, mert változás állt be az okmány valamilyen paraméterében. A változás oka lehet csere, kategória, elvesztés, stb....
Átvenni sms értesítés és 7-8 nap után lehet. A 7-8 nap csak irányadó, lehet akár 20-30 nap is, amennyiben valamilyen adat esetleg nem stimmel és további ellenőrzés szükséges.
Pont emiatt az okmányirodában adott pecsétes papír 60 napig érvényes, teljes mértékben kiváltja a plasztik kártyát, (hiszen ha elveszted is ilyet adnak) és az összes rajta felsorolt kategória vezethető vele. -
julius75
aktív tag
Ez így ármilyen hivatalosnak is tűnik nettó baromság.
Azt írja pl. hogy vinni kell a vizsgaigazolást....ma már nincs ilyen. Csak személyi és lakcímkártya kell.
És mivel minden kategória rajta van a papíron amit jogosult vezetni, ahogy írtam 60 napig vagy a plasztik kártyáig ez a jogsi.
De nem akarok én ebből vitát, mindenki csinálja ahogy akarja. -
julius75
aktív tag
válasz laccczka #100128 üzenetére
Egy gondolat erejéig hozzászólnék, megbántás nélkül, pusztán építő jellegű kritikával, 24 év vezetéssel a hátam mögött.
Többször megnéztem a felvételt, és nekem úgy tűnik, későn reagáltál. Ez természetesen semmi alól nem mentesíti az autóst, de tudod jól, (motoron fokozottan igaz), hogy elsőbbséged akkor van, ha meg is adják.
Mivel a kanyarban szemben közlekedtél az autósra, tehát tökéletesen a látóteredben volt, hülyén fog hangzani, de "érezned" kellett volna előre, látni a mozgásából, hogy gond lehet...
Légy mindig gyanakvó, inkább szentségelj, hogy meg kellett állnod, mint hasonló történjen.
Mielőbbi gyógyulást! -
julius75
aktív tag
válasz zgospel #100133 üzenetére
Neked van jogsid? Mert úgy tudom annak az írás-olvasás alapfeltétele.
Leírtam a hozzászólásom elején, hogy jótanácsként mondom, nem hibáztatom a srácot.
Ha ez neked nem volt egyértelmű, akkor nem is csoda, hogy a mondandóm többi részéből semmit sem fogtál fel.
De nem baj, én nem haragszom, kérlek te se tedd. Tudod, van aki más kárán tanul, van aki a sajátjából sem. Befejeztem, szép estét. -
julius75
aktív tag
válasz Formaster #100983 üzenetére
Kezdő motoros jogsival vettem néhány napja szalonból egy Tracer 900GT-t. Több mint 20 éve vezetek, hozzád hasonló nyugodt stílusban. Miután kipróbáltam rögtön tudtam, hogy ezt akarom. Ehhez persze kellett, hogy külsőre is megfogjon, de eddig nem bántam meg, sőt....napról napra jobban szeretem.
Nagyon jól kezelhető, tökéletesen a saját stílusom és motoros tudásom (konvergál a nullához....) szerint tudom használni, és nem vesz el az élvezeti értékből. Nyilván csábít a tempóra, hihetetlen mekkora dinamika van benne, de teljesen élvezhető marad jóval szolidabb használat esetén is.
Szóval ha tudsz normálisan közlekedni, szerintem gond nélkül bevállalható egy ekkora motor. -
julius75
aktív tag
válasz vlevi #101003 üzenetére
A működésén kívül valószínűleg azon is lehetne vitatkozni, hogy egyáltalán szükség van-e túramotoron gyorsváltóra, főleg hogy egy irányú, minden esetre nekem egyenlőre nagyon tetszik.
Kétszer mentünk egymás után 500+ km-t, és a nap második felében jól jön, hogy néhány mozdulatot meg lehet spórolni vele.
Alacsony fordulatnál sem tapasztaltam amiket írsz, talán 6.-ba egy egészen picit nehezebben vált, de ez sem jelentős. A legjobb viszont az, hogy mindenki eldöntheti, használja vagy marad a kuplung karnál......Formaster: ha megteheted, vegyél újat. Talán a "kategória tévesztés" ami sokkal veszélyesebb, mint az új motoron való azonnali értékvesztés.....szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
válasz [-HERO-] #101064 üzenetére
Tudom nem vígasztal, de mással sem különb a szegedi csapat. Én is ott akartam venni a Tracer GT- t, de szerencsére időben kapcsoltam.... Ismerek még valakit, aki már több új motort vett náluk, és most a legutolsónál is átbaszták.... Jobb kerülni őket.... Tatabányára vagy Kéthelyre kell menni, ha valaki esetleg újban gondolkodna.
Használd egészséggel! -
julius75
aktív tag
válasz [-HERO-] #101088 üzenetére
Hol jöttem rá? Természetesen a pénzügyi résznél. Mikor kaptam egy listát a végső összegről, és szerepelt benne 35ezer.....ez például az összeszerelés költsége volt. Tehát a két oldalsó doboz felszerelése, ami ugye nem plusz extra, hanem tartozék.
De baj van ott sok mindennel, a stílussal is többek közt. Rajtuk kívül 3 yamaha szalont ismertem meg az elmúlt egy évben, ebből kettőben motort is vettem. Egészen biztos, hogy eszembe sem fog jutni bármiért is hozzájuk menni.Én nem érzem, hogy bármi gond lenne a Tracer futóművel, két oldaldoboz, 50 literes hátsó doboz, kétszeméllyel, már a gyári súlyhatár felett, de eddig tök rendben van......
-
julius75
aktív tag
Sziasztok. Hosszú egyenes úton (kb. 1.5km) szemből megmértek ma reggel. Jobb oldalon egy parkolóban álltak, az autó mögött volt a háromlábú. Lehet ebből valami? Kb. 120-al mentem, szóval a gyorshajtás nem is kétséges. És mielőtt lehülyéztek, egy rendszámom van nekem is igen, az is hátul.... 😀
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
válasz etnies #102084 üzenetére
Nincs lefotózva, hiszen szemből mértek. Elfogó nem volt, de engem amúgy sem kell, elég ha leint.
A száguldozós dologban nagyon nincs igazad. Egy hónapos motoron ülök, ami rohadt drága volt. De ha 500 ezer lenne sem vigyáznék rá kevésbé. Én dolgoztam meg érte tudniillik, így nincs szándékomban összetörni sem.
Amúgy nekem is egy életem, 2 kezem és lábam van, plusz egy szerető családom. Szóval engem nehéz lesz állatkodással megvádolni.
Ami meg a 120-at illeti, tök egyenes, forgalom mentes úton történt, még szemből sem jött senki, aki legalább villogott volna....
És igen, ez már szabálytalan volt, de az vesse rám az első követ, aki még ilyet nem csinált. A motoros előítéletekről meg annyi a véleményem, hogy butaság, általánosításon alapuló "népi bölcsesség".Micsurin: "aki állt a másik oldalon"....kifejtenéd?
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
Sziasztok!
Túraútvonal ügyben szeretném a tapasztalt fórumtársak segítséget kérni.
Egyedül járunk a párommal, nem csapatban, ezt így jobban szeretjük.
Remélhetőleg sikeres babaprojekt miatt viszont valószínűleg jó hosszú ideig nem lesz alkalmuk hasonló gurulásokra, így szeretnék egy meglepetés utat szervezni.
Összesen 5, max. 6 napunk lenne rá, szeptember második felében.
Ha lehet, útba ejtenénk Plitvicét, esetleg a Bledi-tó környékét, Karintiát, vagy bármit, csak szép legyen.
Nem kell, hogy csak kanyarokból álljon, de az autópályát nem, terepet pedig nagyon nem szeretjük.
400-600 km a kapacitásunk naponta, ennél több már nem esik jól még jó úton sem. (csak ha nagyon muszáj)
Tudom, valószínűleg mi a kényelmes motorosok közül valók vagyunk
Erdély és a Felvidék már megvolt többször.....Köszönöm ha ötletekkel segítetek.
-
julius75
aktív tag
válasz Geresics #102141 üzenetére
Köszönöm, ez igazán jónak tűnik. Svájcig nem fogunk tudni elmenni, azért az sok lenne.
Mivel Plitvice a párom miatt kötelező pont, így gondoltam egy Plitvice - Bled - Mangart - Grossglockner útvonalra. A kérdéseim: Grossglockner-t mindegy merről csináljuk? Mármint észak - dél viszonylatában?
Illetve hogy lehetne onnan hazajönni (Kecskemét), mert egy seggel nagyon sok.....van valami értelmes megálló útközben?vendingo: köszönöm, igaz autóval, de ez többször megvolt, Baska Voda a kedvencünk.
-
julius75
aktív tag
válasz Formaster #102523 üzenetére
Igazad van, valóban nem csináltam tesztet. Én inkább hiszek annak 20 - 25 motoros ismerősnek a városban, akik velem ellentétben sok-sok éve motoroznak, és bőven van már tapasztalatuk, mint a jól megfizetett teszteknek. Kivétel nélkül mind a neked is ajánlott "fehér" motul sprayt használják, mint ahogy én is. Július 20.-án vettem a tracer gt-t, tegnap jöttünk meg Ausztriából. Az elmúlt 2 hónap alatt 6450 km-t raktam bele, és néhány mm-es csepptől a felnin eltekintve sehol sincs a kenőanyagból. Sem a lengővillán, sem a dobozokon, sem pedig a gumin.
Jó szándékkal ajánlottam ezt a terméket, de a stílusod a szokásos nagyképű, lekezelő. Ugyan úgy, mint az autóápolás fórumon. Ott sem voltál képes elviselni más véleményt a tiéden kívül.
Tőlem azt használsz amit akarsz, felőlem tyúkszarral is kenegetheted. A döntés a tiéd. -
julius75
aktív tag
Sziasztok,
Utólagos, kiegészítő (például köd) lámpával mi a helyzet?
Homologizáció nélkül mindenhol büntetnek?
Ha kell milyen szám legyen az "E" után?
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103246 üzenetére
Tracer 900GT-re szeretném, és millió van belőle a neten. Gyári, amit valójában a PIAA gyárt, természetesen horror áron, ill. találtam 2 különböző olasz típust is, amiket szintén homologizációval, belevésett E9-el (E50) adnak, már jóval olcsóbban.
A vicc az, hogy mind ugyan úgy néz ki, mint amiket az ali-n is árulnak, tizen-húsz dollárért.....persze ezekhez már nincs papír. Mindről van kép, youtube video, és rengetek értékelés,
ami alapján nem tűnik rossznak egyik sem.
A kérdés csak annyi, hogy megb@sz érte a rendőr, vagy sem.....Chris0321: motorra kellene....és igen, ködlámpa...
[ Szerkesztve ]
-
-
julius75
aktív tag
válasz duni84 #103261 üzenetére
"mert akinél lefelé van irányítva, azokat egész szépen leválasztja a háttérről még naplementével szemben is".......pontosan ez lenne a cél. Na meg persze az, hogy azért ne is büntessek érte ha lehet.
Viszont a gyári tényleg húzós, tartóval együtt bőven 100ezer felett, annyit nem költenék rá.
Köszi. -
-
julius75
aktív tag
válasz imibogyo #103274 üzenetére
Igen, fontos a jól beállítottság. De egy motoros számára még fontosabb a láthatósága.
Egy kiegészítő világítás, mert akkor most felejtsük el a köd szót, rengeteget javíthat ezen a bizonyos láthatóságon. Igen, lehet zavaró is. De miután a magassága kb. 80cm a talajtól a szemben jövő vezető pedig legalább 130 cm magasan "hordja" a szemét (még Jazz esetén is ), így ha nem világítok felfelé nem fog vakítani, de láthatónak biztosan jól látható marad.
A GS-történetről meg azt gondolom, hogy részben van benne igazság. Nézd meg a két vagy többsávos útjainkon lévő vezetési kultúrát a jobbra tarts kérdésben. Sávot vált ez elől haladó, mert jön valaki mögötte "vakító lámpákkal"....csak az a baj, hogy nem emiatt kéne elengedni. -
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103275 üzenetére
Jó, akkor felejtsük el az alis 20 dolláros szarokat, és beszéljünk az irányított fényű, esetleg változtatható fényerejű kiegészítő (és nem köd) lámpákról.
Ha felszerelek egy megfelelően engedélyeztetett, hivatalosan mint kiegészítő forgalmazott lámpát, gondolom már nem szabályellenes. Mert ha az volna akkor a Denali, Puig, Piaa, stb. már feltételezem nem lennének.
Innen indult a beszélgetés, kérdeztem mi szabályos, mi nem? Kell "E" betű vagy sem?Én 25 éve vezetek, de soha még nem tudtak úgy elvakítani, hogy azzal olyan rettenetesen veszélyben éreztem volna magam. Viszont sokkal hamarabb érzem "szarul" magam motoron, amikor a forgalmi szituáció alapján kérdéses, hogy vajon észrevett-e akinek észre kellett volna?
Így jött az a gondolat, hogy javítani kellene a láthatóságot....tehát nem az erdőbe szeretnék 30 métert bevilágítani az őzek miatt, se nem előre 300 métert mert az olyan "cool", hanem 2 hozzáadott fényponttal saját magam szeretném észrevehetőbbé tenni.
Értelemszerűen pont nem is sötétben van erre a legnagyobb szükség.
Szerintem túl van ez vakítás / zavarás dolog részedről misztifikálva, főleg annak tekintetében amire ezek a 10W-os cuccok képesek.
Engem speciel sokkal jobban zavar a index nélkül váratlanul forduló, világítás nélkül közlekedő, záró vonalon áthajtó vagy gyorshajtó.
Ködlámpa jöhet....PoLizei: igen, pont ez lenne a cél. Napfelkelte, naplemente, nedves aszfalton megcsillanó fények, stb. nagyon sokat segíthet. Látszani és nem látni kell vele.
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
válasz Teasüti #103279 üzenetére
"Ha van annyira zavaró, h félre kell néznem, akkor kvázi vakon vezetek."...de ez nappal nem fordulhat elő. Éjszaka nyilván nem használom, gondolom ez nem kérdés.
Viszont ha ez a kétködkiegészítő lámpa segít a láthatóságomban annyit, hogy nem kanyarodik ki/be/le elém egy autó, mert nem csak nézett de látott is, akkor nekem már megérte.
Az meg hogy mennyit számít a tompított mellett nem kérdés, nem is értem miért kérdezed.....De mielőtt elfajulna a dolog, inkább eresszük el ezt a dolgot....szerintem jól használható,, hasznos dolog, mások szerint nem. Te magad is a következőkre hivatkozol: "Szerintem nem a szembejövő szemébe kell világítani, hanem defenzíven vezetni. "....akkor biztosan ismered ugye a defenzív vezetést....
Íme egy mondat belőle:
LÁTNI ÉS LÁTHATÓVÁ TENNI MAGUNKAT!
A legfontosabb a tompított fényszóró időben való használata, minél jobban látnak bennünket, annál nagyobb a biztonság.[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
Valószínűleg itt mindenki tapasztaltabb nálam, de ehhez a kuplungos dologhoz annyit hozzátennék, hogy a napokban volt egy erősebb megállásom (vész még nem volt, de ritkán kell szerencsére ekkorát satuzni).
Kuplungot húztam, tehát mikor megálltam járt a motor. Viszont ahogyan szó volt róla, szerettem volna mielőbb egy kicsit odébb gurulni, hát nem volt egyszerű.....ugyanis a váltó 5.-ben maradt.... Na most ebben a szituban az hogy jár a motor vagy lefulladt mert nem húztam a kuplungot már majdnem mindegy. -
julius75
aktív tag
válasz zeus_2k14 #104172 üzenetére
Tavasszal csináltam, korom szerint lehetett volna, de nem akartam korlátlant. A2-t kezdtem, megvolt a kresz, majd ismerősök nyaggatására kérvényeztem a korlátlant. 3ezer volt az illeték, a suliban pedig 29 körül fizettem még pluszban.
Ahol én jártam, nem keztünk kisebb motorral. Sőt, volt olyan, aki A2-t csinált, és azt a 600-as Hornetet hajtotta amit én.
2 éven belül nem kell kresz vizsgát tenni, de órákat kell venni és persze van forgalmi vizsga is. Én nem várnék a helyedben, leraknám a korlátozottat, és motoroznék. Igazából egy forgalmi vizsga ára amivel többe kerül, ha két lépcsőben csinálod. -
julius75
aktív tag
válasz csoki46 #105508 üzenetére
Ennyi sajnos. Októberben kezdtem, (A), június 8.-án vizsgáztam, és nem azért mert buktam volna....
Ha jól tudom összesen két vagy három oktató van a motorosokra.... és az bizony nem sok, tekintve, hogy a környező kisebb (nagyobb) városokból is járnak oda tanfolyamra. -
julius75
aktív tag
válasz Micsurin #105775 üzenetére
De igen elkövetett, olvashatatlanná tette. Ha nem értesz ezzel egyet, akkor próbáld ki, vidd el a motorod felhajtott rendszámmal műszakira, majd ott felvilágosítanak.....
A motorosunk meg pontosan olyan gerinctelen, szarházi, semmirevaló alak, mint az elhíresült M. Richárdunk.
Bármit készül is elkövetni, felelősséget nem fog vállalni érte. Ha már mindenáron száguldozni akar veszélyeztetve ezzel másokat, legalább lenne benne annyi, hogy vállalja az ezzel járó "kockázatot". -
julius75
aktív tag
válasz Micsurin #105781 üzenetére
Nem azt írtam, hogy én szent vagyok. De nem is készülök rá előre, hogy majd biztosan azonosíthatalan legyek, ha kivasaltam esetleg valakit....és ha ne adja Isten a környezetedben történik hasonló, kevésbé dobálod a nevető szmájlikat ebben is biztos vagyok....
M. Richárd bizonyítottam alvilági alak, az összes korábban felsorolt jellemzőjével együtt.
Legnagyobb sajnálatomra felébredt a műtét után.Na ne túlozzunk, NKH-n eszedbe sem jut vitatkoznod....
-
julius75
aktív tag
válasz Micsurin #105787 üzenetére
Nem sebességről volt szó, hanem felelősség vállalásról.
Nagyon nem mindegy.
Második etap: mindig vállalom amit mondtam, ez esetben is. Nem fogalmaztam csúnyán, csak félreérthetetlenül leírtam a véleményem.
Úgy saccolom jelentős korkülönbség van köztünk, jó eséllyel emiatt vagyunk eltérő véleményeken is......szóval tényleg fejezzük be.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- iPhone topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs