Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cOxeR

    Ármester

    válasz DonDennis #4362 üzenetére

    Én a 60D-re szavaznék, ha a filmezés az elsődleges cél.
    Két lényegi dolog van amit át kell gondolni, szerintem, hogy fotózásnál mennyire kellenek Neked a 7D adta előnyök... valamint a magnézium váz.
    9 cross-type AF points vs 19 cross-type AF points
    Approx. 5.3 fps vs Approx. 8 fps
    Kihasználod a fenti előnyöket, és megéri a plusz 80-90k-t, vagy sem (új készülékről beszélve...).

  • k1csi

    senior tag

    válasz DonDennis #4362 üzenetére

    Mindhárom váznak megvan az erőssége ill. a gyengesége.

    Az 5D mk II, 7D ill. 550D-re már részletes infók vannak itt:
    http://philipbloom.net/2010/08/19/whichdslr/

    60D-re egy két infó itt:
    http://www.dvinfo.net/forum/canon-eos-60d-rebel-t2i-eos-550d-hd/485744-60d-likes-dislikes.html

    Az 5D-nek a legkisebb a zaja kevés fényben (minden más váz rosszabb ebben). Viszont felvétel közben nincs rendes HDMI kimenete. Fotóban az AF rendszere gyengébb mint pl. a 7D-nek ill. lassabb sorozatot tud.
    Azaz a magas ár mellett csak a FF érzékelő szól ami a kevés zaj kulcsa.

    A 7D fotós és videó szempontból is nagyon jól eltalált váz. Csak ennek a váznak van (videó) felvétel alatt is rendes HDMI kimenete (sejtésem szerint a két Digic IV miatt). Fotós szempontból is nagyon jó váz (szuper AF, nagyon gyors sorozat).
    Vsz. a zár is jobb (már csak a gyors sorozat okán is) mint az xxxD/xxD vázakban.

    Bár ennek is crop-os érzékelője van (hasonlóan a 60D, 550D-hez), viszont kétszer annyi csatornán lehet kiolvasni mint pl a 550D érzékelőjét ami a gyors sorozathoz kell (mindnek 18 Mpixeles érzékelője van).

    Bár neten mindig vannak akkik azt állítják, hogy valamelyiknek jobb a zaja ebben nem hiszek. Eddig még semmilyen komolyabb teszt sem támaszotta alá. Azaz zaj szempontból a 7D-60D-550D ugyanazt tudja. A fénymérésük is ugyanaz; mind a 60D mind az 550D a 7D-ből örökölte.

    A 60D-t a Canon a 7D és az 550D közzé pozicionálta. Videós szempontból (mivel ennek sincs rendes HDMI kimenete) csak egy dologban jobb az 550D-nél: A hangerő állítás nem automatikus, hanem beállítható.
    Meg van amit egyik más váz sem tud: Kihajtható LCD. Vsz. gyakorlati videós haszna kevesebb mint első látszatra tűnik, bár ezt kompakt kihajthatós gép alapján mondom.
    Viszont, hogy rendesen lehessen látni a kijelzőt amikor pl. sok fény van valamilyen kiegészítő kelleni fog, ha komolyan gondolod a videót (ami lényegében keresővé alakítja a kijelzőt, lényegében LCDVF).

    Ami miatt még fontos egy LCDVF, hogy videó alatt nincs gyors AF (csak kontrasztos ami rém lassú, így kézzel kell állítani a keresőt nézve).

    Ami még rossz a 60D/550D-ben hogy a videót a motívum módok mögé tették a módválasztón. Azaz videó és Av mód között (talán ezt használom a leggyakrabban) végig kell tekerni ami lassú, zajos és nem tudom hosszú távon hogy fogja bírni.

    Fotós szempontból a 60D sokat örökölt az 50D-től. Pl a fókuszrendszer úgyanúgy 9 keresztérzékelős. Ahhoz, hogy ezt ki is lehessen használni viszont fényerős (és ennek megfelelően drága) obi kell hozzá. Az okokat most nem részletezném, íme egy link ami leírja a részleteket:
    http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/camera-autofocus.htm
    (A végén az Entry to Midrange SLR-t kell nézni).

    Az egyébként mindegyik vázra igaz, hogy lényegében csak kézi fókusz van videó alatt ill. érdemes fix fényerős obit használni, mert egyébként a zoom közben látszani fog a fényerő változás.
    Azaz komoly videós célra a váz árának vsz. a többszörösét rá kell költeni kiegészítőkre ill. jobb obikra.

    Amiben még jobb a 60D az 550D-tól az a gyorsabb zár (azt nem tudom, hogy fizikailag is gyorsabb, vagy csak a gép szoftware nem engedi).
    Pl. X-sync 1/250 1/200s helyett. Ez elvileg ott számít ahol sok fény van (pl. szabadtérben) és nagy rekeszt szeretnél használni (háttér elmosása) vakus derítéssel. Viszont ma már minden modern vakun van olyan mód ami pulzál és kitartja a vakut a teljes zár lefutásig azaz a minimális eltérésnek viszonylag kevés gyakorlati jelentősége van.
    Szintén a gyorsabb zár miatt a minimum zár idő 1/8000 1/4000s helyett. Megint akkor számít, ha nagy rekeszt szeretnél használni (ismét drága fényerős obi aminek az ára összemérhető a vázzal) és sok fény van (ND szűrőbe most nem mennék bele).

    Amiben még jobb a 60D az a valamivel nagyobb váz amit könnyeb tartani/kezelni egy nagyobb obi+vaku kombinációban.
    Ill. a pentaprizmás (kicsit nagyobb, kicsit világosabb) kereső. Mivel videónál (a felcsapott tükör miatt) a keresőben semmit sem látni ez csak fotós szempont.

    Az 550D videónál a hangerőt a gép automatikusan állítja. Bár lehet lesz nem hivatalos megoldás rá (http://magiclantern.wikia.com/wiki/550D) számomra érthetettlen, hogy ilyen funkciót miért hagy ki a Canon (vsz. nekik is jobb lenne).
    Csak a középső fókuszpont keresztérzékelős (mondjuk én szinte csak ezt használom).

    Azaz röviden:
    Kevés fényben is kevés zaj: 5D
    Felvétel alatt is rendes HDMI kimenet, legjobb fotós ár/érték: 7D
    Kihajtható LCD, kézzel is állítható hangerő: 60D
    Legolcsóbb váz amivel némi kényelmettlenség árán még egy adott munka elvégezhető: 550D

    A 60D hátrányai közzé tartozik még, hogy mivel újdonság elég magas ára van (relatíve is azaz bár tudásban kb. az 550D és a 7D között van árban inkább a 7D-hez közelebb) azaz pl. vsz. kevésbé fogja az értékét tartani mint pl. a 7D.

    Amit még érdemes végiggondolni az az, hogy a manuális fókusz és a kis DOF miatt a DSLR inkább filmezésre (tervezett, megismételhető felvételre), mintsem spontán videózásra alkalmas. És van néhány kellemetlen jelenség (az összes DSLR-nél) pl. moiré, részletek itt:
    http://ninofilm.net/blog/

    [ Szerkesztve ]

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

  • k1csi

    senior tag

    válasz DonDennis #4366 üzenetére

    7D nem D7.

    Profi gépekben ne keress effekt (vakítás) funkciókat. Ez a marketingesek találmánya ami kellően hosszú és sose (na jó alig) használt (olcsón gyártható: software) funkciók listáját generálja pl. kompakt gépek esetén (ez nem Canon specialitás, más gépeknél is így van).
    Ezeket utólag software-el (jóval több alternatíva stb.) meg lehet oldani akinek kell. Egyébként nem emlékszem mikor használtam utoljára effekteket.

    Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/

Új hozzászólás Aktív témák