Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifar

    csendes tag

    válasz Viktor0610 #7556 üzenetére

    Csak azért szólok, hogy Bandust ne érhesse meglepetés.
    A Vodánál havonta 1000 perc/szám/hó az ingyenes, azaz 17 óra.
    A Trénél számonként havi 100 óra.
    A Pannonnál korlátlan (60 prcenkénti bontással).

    Szóval ha fontos a korlátlanság, akkor
    legjobb a Pannon - és legolcsóbb
    második a Tré - de csak szept 30-ig szól az ajánlat (biztos lesz helyette)
    a harmadik a Voda - hangzatos, látszólag olcsó, de időben erősen korlátos.

  • sifar

    csendes tag

    válasz ertz #7562 üzenetére

    Jól tudod, valóban van a Vodánál ilyen opció, 'kedvenc számnak' hívják.
    De akkor azt is tudod, hogy ennél az extránál az ingyenes hívás maximuma havi 10 óra, napi átlag 20 perc. És perc alapon. Azaz a tényleges beszélgetési idő lehet akár 30 %-kal is kevesebb.
    Ha ti ebbe belefértek, akkor ez a legjobb és legolcsóbb megoldás.
    Ha nem fértek bele, akkor más megoldás után kell nézni.

  • sifar

    csendes tag

    válasz Micuir_M #8996 üzenetére

    Még 2 ilyen hozzászólás és a Duo nemcsak lezárt csomag lesz, hanem megszűnő is. :DD
    Vagy megemelkedik a 2 perc 116-ra, a 3 meg 232-re.
    Sosem voltam Vodás, nekem mindegy.

  • sifar

    csendes tag

    válasz Gubro #9093 üzenetére

    Könnygázórával való vitádba nem akarok beleszólni, de ez a hozzászólásod szerintem kis pontosításra szorul - elvi alapokon.
    A piac szabályozó szerepe azért nem ennyire optimális, mit ahogy írod.
    1.) A piac természetes szabályozó hatása akkor igaz, ha a kínálaiti oldal szabadon bővülhet. Viszont épp a mobil esetében, de pl a rádióadás sugárzása estében is a kínálati oldal korlátozott.
    2.) Épp a mostani pénzügyi válság (is) bizonyítja, hogy a piac nem biztos, hogy optimumra szabályoz.
    3.) Ha a piac önszabályozása mindig optimomra törekedne, akkor nem lenne szükség monopólium és kartellellenes szabályozásokra. Ilyen mindenhol van a világban.
    4.) A piac jellegzetessége az is, hogy a piac résztvevői ha tehetik, igyekeznek piacon kívüli eszközöket (korrupció) is használni. Főleg akkor, ha a piac valamely okból korlátos. Régen is, ma is, Amerikától japánig. Mondjak példát? Siemens, Lockhhed Martin, Telekom Montenegro.
    Nem a konkrétumra reagáltam. Csak arról írok, hogy a piac is megéri a pénzét. :DD
    Nem szabad annyira bízni benne.

  • sifar

    csendes tag

    válasz Gebriel #9577 üzenetére

    Nincs igaza.
    000 0000-tól 999 9999-ig 10 millió variáció van, ez igaz.
    De körzetszám nélkül nullával és eggyel eddig nem kezdődhetett szám. Azaz csak 8 millió marad.
    Valamint nem hárommal kell szorozni, hanem szolgáltatóként (körzetszámonként) külön kell vizsgálni a szükségletet. A T már lassan közel 8 millióhoz. Beszédalapú sim 5,x millió, mobilinternet lassan milliós, riasztók, egyebek is egyre több. Valamint a visszaadott számokat pihentetni illik. Jobb cégeknél lehetőleg hosszan.
    Szóval szükségük van a szolgáltatóknak arra, hogy külön-külön 10 milliós lehetőségük legyen a körzetszám utáni 0 és 1 mezősáv felszabadításával. Ezért került bevezetésre, nem a számhordozás miatt.

    [ Szerkesztve ]

  • sifar

    csendes tag

    válasz ottoyes #9579 üzenetére

    A számhordozás kikerülhetetlen velejárója, hogy a hívószámból önmagában nem tudod 100 %-ban megállapítani, hogy melyik szolgáltatónál van. Ez van. :)
    Megoldás pedig most is van. Bármelyik számot könnyen, ingyen lekérdezhetsz hová tartozik.
    De nem éri meg a macerát! :D
    A rendszeresen hívott számaidról úgyis tudod.
    Számhordozott szám pedig az összes arányában nincs sok. Legalább 90 % a valószínűsége annak, hogy egy szám ahhoz a szolgáltatóhoz tartozik, amelyikre a körzetszám utal.

  • sifar

    csendes tag

    válasz könnygázóra #9580 üzenetére

    Ha így van, akkor nem lenne egyszerűbb azt előírni, hogy körzetszámmal
    kell tárcsázni (pl. 20 1234567), mert akkor kapásból van plusz 3x2 millió
    szám?

    Pont ezt csinálják. :DD csak a pl 20 elé be kell ütni a 06-ot vagy a +36-ot.

    De még mindig nem mondtad meg, hogy a T-nek miért lesz több mint 10 millió száma
    attól, hogy 0036 30... vagy +36 30...-al kell hívni a számot.

    Nem mondtam, hpgy 10 milliónál több lesz. Azt írtam, hogy így 10 millió kikérhető száma lesz minden szolgáltatónak.

    Ugyanis ettől továbbra is
    (a te logikád szerint) 8 millió kiadható 30-as szám lesz.

    Nem. 10 lesz. Ugyanis eddig nem lehetett olyan szám, hogy 30 012 3456 vagy 30 112 3456. Mos tmár lehet.

    Itt is az lenne a megoldás, hogy a mobilinternet kapjon saját körzetszámot, vagy
    8 jegyűvé kellene tenni a mobilszámokat. Azért az, hogy egy szolgáltatónak
    99 millió ügyfele legyen itthon, nem túl életszerű....

    A külön mobilinternet körzetszám feleslegesen pénzkidobás a szolgáltatónak, amit te fizetnél meg. És felesleges is. A 10-10 millió szám így is elég lesz sokáig a szolgáltatóknak.
    Nézd meg a HIF honlapján az Azonosítógazdálkodás linket. Csak a T kérte ki majdnem teljesen a ma lehetséges számokat (8 millióig). A másik kettőnek a régi rendszerben is nagyobb a tartaléka.

    Meg kellett volna nézni, hogy határainkon túl hogyan oldották ezt meg. Vagy minimum 3 jegyű a körzetszám, vagy 8 jegyűek a mobilszámok.
    Ehelyett mi 0036-ot és +36-ot ütünk a szám elé, mert attól rögtön ugyanannyi kiadható
    szám marad. Igazi betyáros megoldás....

    Mivel a mostani számbővítés sokáig elég, ezért illogikus amit a bővítésről írsz.
    valamint ha ezt az utat választották volna, akkor te morognál a legjobban, hogy megváltoztatták a telefonszámod, új névjegykártya kell, meg egyébként is. :D

    Ha viszont az LENNE a cél, hogy a körzetszám kiadható legyen virtuális szolgáltatóknak,
    akkor látnám értelmét. Pl. a 96/123.456 egy győri vezetékes szám, de a 0036 96 123456
    viszont egy virtuális szolgáltató száma lenne.

    További mobilszámoknak fenn van tartva a 31-es, 50-es, 60-as körzetszámok. A HIF honlapján ennek is utánanézhetsz.
    Tehát 4. szolgáltató, virtuális szolgáltatók és kaphatnak körzetszámot. A virtuálisok ha sokan lennének, megosztva.

  • sifar

    csendes tag

    válasz dedike #9586 üzenetére

    Azért annyira ne aggódj! :)
    Te 3 évet jósolsz, én viszont 10 éven belül nem várom a bővítést.
    A különszámos mobilinternet penetrációja 20-30 %-nál nem lesz magasabb - szerintem. Nincs rá szüksége és nem is lesz a legtöbb embernek. Főleg annak fényében, hogy a telefonjában is lehet internet. S modemként, alkalomszerűen arra is rá lehet kapcsolni pl a laptopot.

    Az intelligens sim-es háztartási gépek, pedig csak a mobilszolgáltatók vágyaiban élnek. Ugye nem gondolod, hogy külön előfizetést vennének az emberek a mosógépre, mosogatóra, hűtőre, kávéfőzőre, stb. És fizetnének havonta egy rakat pénzt egy rakat + előfizetés után.
    Intelligens háztartás ha szükségletként tömegesen megjelenik, megoldható egy a lakásba telepített helyi WIFI-s hálózattal is. Rákötve egyetlen internetelőfizetésre, vezetékesre, kábelesre. És a telefonod internetjével vezérelve.
    Szóval a fogyasztók gazdaságossági számítását ne hagyd ki.
    Sznobok ugyan mindig lesznek, de ez létszámban (számigény) nem, csak költésben jelentős piac.

  • sifar

    csendes tag

    válasz club1 #9587 üzenetére

    Ne (csak) informatikusként közelítsd meg a kérdést.
    A 7 számjegyes hálónbelüli hívás lehetőségét a számhordozás miatt kellett megszüntetni. És a felhasználók miatt!! Ennek nincs köze a számtartomány bővítéséhez..
    Gondold meg: kiadja P T V az 123 4567-es számot. A T-s átviszi a számát V-hez. Valaki V hálón belül hívja az 123 4567-t. Kit kapcsoljon a központ? A 70 123 4567-t vagy a 30 123 4567-t? Kit akart a hívó hívni? Lehet, hogy a 30-ast ismeri és tudja, hogy Vodás az előfizetése - tehát hálón belüli a hívás. És neki, mit laikusnak úgy logikus, hogy a 30 123 4567 hálón belüli szám, hiszen V előfizetés, tehát nem ütöm be a 30-at.

    Te, mint informatikus hogyan oldanád meg, hogy a biztosan azt a számot hívja, amit valóban akar? És ha elrontja, ne anyázzon.
    Informatikusként pedig vedd figyelembe a tapasztalataid, hogy a legtöbb felhasználónak más a logikus, mint neked. :DD

  • sifar

    csendes tag

    válasz club1 #9595 üzenetére

    Ez már magyarázat, de a hívószámok elfogyása nem az (vagy nem értem, miért az).
    Nem érted. ;)
    Eddig a nullával és az eggyel kezdődő 7 jegyű mobil számtartományok tiltva voltak. Ez pont 2 millió szám volt. Ezentúl lehet a 7 jegyű mobilszám első számjegye 0 vagy 1. Ez 2 millió számbővülés.

    Már rég lehetett volna szabályozni (ha ez most nincs így), hogy a hordozott számok rövig hívószámmal történő hívását tiltsák.
    Ezt a felhasználó miatt nem lehet így szabályozni. Náluk okoz zavart.
    Lásd. Hívni akarom a 30 123 4567-et. De már a Vodánál van. Én ezt nem tudom.
    Ha hálón belül lehet 7 jeggyel hívni, akkor nyugodtan felhívom 7 jeggyel, mert azt hiszem, hogy T-s szám.
    Persze megoldható, hogy ilyenkor egy gép hibaüzenetet mond be. A hívó meg morog. Vagy pánikba esik - sokféle emeber van.
    Nem egyszerűbb megszokni, hogy minden mobilt előhívóval és körzetszámmal együtt hívsz?
    Logikusabb is - ha meggondolod.

  • sifar

    csendes tag

    válasz club1 #9611 üzenetére

    Bocs, de azért nem értesz, mert csak bitekben gondolkozol. :DD
    A kérdés viszont egy szolgáltatás használatáról szól, amit emberek használnak. Egy régóta, de változó technikai hátterű szolgáltatást. És szokásokat örökölve és örökítve. Az változásokat nehezen tolerálva.
    A felvetésem az volt, hogy a jelenlegi rendszerben is lekezelhető lenne a 0-val és 1-essel kezdődő hívószám, mivel a hívást kezelő rendszerek már a teljes hívószámot (egyben) kezelik/értelmezik (tudtommal az analóg központokat már felszámolták).
    Így van. De a hívási szokásokat még a Puskás-féle központok rendszerétől örököltük, visszük tovább, mert megszokta mindenki.
    Valóban, mamár teljes számot kezelnek a digit rendszerek, a vezetékes is. Tehát az egész körzetes rendszer felszámolható lehetne. És egy debreceni telszámot körzetestül át lehetne vinni egy pesti lakásba. Azt miért nem reklamálod, hogy ilyen lehetőség legyen? És egy tejeses azonos telefonszámot magaddal vihess, bárhova költözöl.
    Mert megszoktuk, hogy van körzet. És sokan, legtöbben igénylik, hogy a körzetszámból tarifainformációt nyerjenek. Mobilnál is, vezetékesnél is.

    Te azzal jössz, hogy eddig tiltva volt a 0 és az 1. Miért?
    Biztos fiatal vagy, nem emlékszel. Régen a mentők, rendőrség, tűzoltók 04, 07 és 05 volt. És tárcsázós telefon. Akkor tiltották a 0-val kezdődő számokat. Mert ha valaki a pl 05 után nem tárcsázta kellő időben a többi számot, akkor a központ (analóg) kapcsolt volna tűzoltóknak. Technika ok. És ebből megmaradt hagyomány.
    természetesen technikailag az először digitális mobilszolgáltatóknál engedhették volna. De a HIf nem engedte. Mert arra is kell figyelni, hogy a tárcsázási logika ne attól függjön, hogy digi vagy analóg központhoz csatlakozol.
    Az emberek, a rögzült szokások miatt maradt a tilalom, nem technikai okokból.
    Viszont ezt a tilalmat a 0 és 1 esetében az új mobiltárcsázási móddal felül lehetett írni.
    Van még egy ok a 0 tilalmára. Legalábbis a T esetében a Telematrix-os számokról a rövid hívószámokat pl 1430 úgy hívhatják, hogy előtte egy 0-t kell tárcsázni 01430. Lehet, hogy a többinél is használják ezt a metódust.
    Az 1 "tilalmára" pedig a mai segélyhívó számok 112, 104, stb az ok. Ha hosszabb szünetet tartanál a "tárcsázásban", akkor hibásan kapcsolnál őket.

    A hordozott számok esetén pedig most próbáltam ki: Egy elhordozott 30-ast, fel tudtam hívni Tré hálóból 7 számjeggyel.
    Nem tudom, miért lett sikeres. Csak tippelni tudok.
    Valószínűleg az a szám (a 7 jegyű) még nincs kiadva a P-nek és a V-nek. Ezért csak 1 van belőle. Ezt a Hif oldalán leellenőrizheted. Kíváncsi lennék az eredményre.

  • sifar

    csendes tag

    válasz meroly #9814 üzenetére

    Kártyás csomag pl náluk (Voda) van a legjobb ahogy néztem, meg a flottások (bár az nem hivatalos) se rossz.
    Azért ez egy kicsit sommás megállapítás. Nem is igaz.
    Pl. Vitamax Standard = Praktikum (sima). Mindkettőt veri a Domino Nap.
    (csökkenő) Jutalmat ne számíts, mert a Pana pl feltöltési kedvezményt ad - szintén bizonyos esetekben. A T meg "aranyos" feltöltési kedvezményt - szintén bizonyos feltételek esetében.
    Ha a telefonálási szokásokat, hívottak szolgáltatókhoz tartozását, havi átlagos költést is figyelembe vesszük, akkor meg a T-nél lehet a tarifát legjobban a telefonálási szokásokhoz igazítani a sokféle csomaggal, opcióval.
    Nem fikázom a Vodát. De az "ő a legolcsóbb" egy eléggé közkeletű, de nem megalapozott közvélekedés.
    Valójában nincs a 3 között lényeges árszint különbség. A felhasználói szokás viszont nagy súllyal esik a lapba.

Új hozzászólás Aktív témák