- Mikrotik routerek
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- Ubiquiti hálózati eszközök
- BOINC: compute for science
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- JavaScript topic
- 47,5 milliárd dollárt költ chipekre Kína, várja a Samsungot is
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
A kulcsszó jelenleg! Ez biztosan változni fog néhány éven belül. Az, hogy az autók többsége csak 1F al, esetleg kettővel tölthető sokáig nem tartható. Jelenleg elenyésző azoknak a száma amelyekben megfelelő teljesítményű inverter van a gazdaságos töltéshez . Amint az elterjedtségük nagyobb lesz, elkerülhetetlen, hogy szabályozva legyen az elektromos járművekről kötelezően megosztandó adatok köre. Ebbe pedig bele kell tartozzon a különböző töltésekkel együtt járó töltési veszteség. Amint tudatosodik az emberekben az, hogy a villanyóra 30% ban feleslegesen pörög, a kereslet a gazdaságosabban tölthető autók irányába fog mutatni. Az egyre nagyobb hatótáv miatt növekvő akku kapacitás miatt is szükségszerű a töltés gyorsítása nemcsak DC, hanem AC táplálással.
Aki kicsit is hosszabb távon gondolkozik az bőven 11 kW feletti csatlakozásban gondolkodik.
Új hozzászólás Aktív témák
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen