Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #8385 üzenetére

    Na ezt ne mond, hogy az általad említett "nem indul el a Dragon Age játék" nem szembetűnő. :)
    Az tény, hogy specifikus problémákról van szó, de nem biztos, hogy a 11. konfigban a driver a rossz, ha 10-ben jó. Lehet, hogy a konfig előtt ül a hiba.
    A meghajtókat 3 hétig tesztelik kiadás előtt plusz a Win WHQL teszt, ami szintén van két hét legalább. Öt hetes tesztprocedúrába sok konfig belefér. Ugye eleve le kell tesztelni az összes támogatott GPU-t.
    Nem jött volna elő a TDR jelenség, ha az NV több hónap után nem dönt úgy, hogy gyorsabb órajelváltásokra van szükség. Mégis melyik gyártó számított rá, hogy 2011 végére hirtelen megváltoznak a specifikációk? Erre lehetetlen készülni. Értem miért csinálták, csak nem értettem, hogy miért kell ezt az asztali rendszerekre ráerőltetni, kizárt dolog volt a termékek stabil működése.

    Jó lenne kikeresni pedig a játék nevét, mert nem mindegy, hogy miért változnak az árnyékok. Simán lehet, hogy a programkód miatt. Még sokan dolgoznak DX9-ben, és esetleg az árnyékok szűrésére PCF-et használnak. Na most ezt DX9-ben úgy lehet betenni, hogy a játék elejére csinálsz egy VGA ID checket. Kijelölöd azokat a kártyákat, amelyek támogatják, és a többi meg nem fogja tudni. Például ott a Soldier of Fortune: Payback. Benne volt az indításnál, hogy IF ez meg ez az ID, akkor mehet a PCF, ELSE nem mehet. Ezzel csak az a probléma, hogy a ID ellenőrzés az aktuális termékekre adja rá az effektet, vagyis az új kártyáknál már mindegy a gyártó, az árnyék minden esetben szűréstől mentes lesz, mivel nincs benne a termék ID-je a listában. Ez ugye logikus is. Honnan tudhatná a fejlesztő, hogy egy két év múlva megjelenő VGA milyen ID-t kap. Ilyen dolgokat pont ezért nem éri meg alkalmazni, mert jön egy új termék, és hiába a sebesség a max. grafikát nem kapod meg az új és a játék számára ismeretlen ID miatt. Ezért kellene hanyagolni ezt a fos DX9-et, mert a DX10 sokkal jobban kezeli ezeket a szituációkat. Kőbe van vésve, hogy mit kell tudni. Azt az 5 év múlva megjelenő GPU-nak is tudnia kell. Ezzel nem fordulhatnak elő azok a dolgok sem, amik a RepCom-nál, vagy az XIII-nál.

    Az kizárt. Az 560-ban eleve csak 336 shader van aktiválva. Ahhoz, hogy annyit tudjon a termék, mint a HD 6950 alapórajelen, nagyjából 1200 MHz-es mag és 2400 MHz-es shader órajel kell. Emellett a memória-órajelet is jó lenne 5 GHz-re rakni, ami a Fermi memóriavezérlőjével eléggé lehetetlen.

    Mivel a CPU-s PhysX egy magra van kényszerítve az említett játékoknál, így világos, hogy nem lehet olyan gyors, mint a GPU-s. A CPU-s PhysX is ugyanazt számolja. Ugyanaz a megjelenített kép. Ezen csak te tudsz változtatni a játék beállításainál, ha kikapcsolsz pár dolgot. Fontos még, hogy a PhysX pár dolgot mindenképpen a CPU-n csinál. Például a Rigid Body-t, amire nincs normális megoldás. Vannak elfogadható algoritmusok, de jó sebességet csak olyan termékekkel lehet elérni, ahol a GPU integrálva van a procimagok mellé. Ezzel lehet irányítani, hogy az egyes feladatok a LOC, vagy a TOC magokon fussanak, így minden részét a rendszernek a leghatékonyabb formában számolhatod. Ennek majd később lesz jelentősége. Addig a CPU-s kód mesterséges korlátozásokat kap, hogy ne legyen gyorsak. Ez alól egyedül a Batman: Arkham City a kivétel. Abban a PhysX CPU-s implementációja sokmagon dolgozik. Ki tudja használni a nyolcmagos Buldik, és a négymagos Sandy-k erejét is. Ezzel az a helyzet áll fent, hogy a CPU-s PhysX gyorsabb lehet, mint a GPU-s. Kérdezd meg Cybertrone-t. Láttam, hogy ő értetlenül állt azelőtt, hogy miért lassabb GPU-val a PhysX. Azért, mert a Batman esetében a CPU-val való számítás nincs korlátozva, mint a többi játéknál.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • #19617792

    törölt tag

    válasz katt777 #8385 üzenetére

    jaja, úgy néz ki. szerintem az lehet a baja, hogy meglazult valahol a rögzítés és pont azon a fordulatszámon van olyan rezonancia-frekvenciája a ventinek, amitől zörög a környéke. ezt leszámítva jó darab. :DDD hűtése nem a leghalkabb, de nem zavaró, mert csak szélzaja van, motorzaj nincs és egész jól hűt, ~80-90% GPU terheléssel se nagyon mászik 60 fok fölé, közben alig emeli a fordulatszámát. :)

    GPU-Z-ben nézem mi a szilvásbuktáért nincs PhysX support bejelölve... driver nélkül nehéz lesz. :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák