-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
Próbálgattam a tami 18-200 VC obit, a 18-140 mellett. Szerintem nincs ott probléma. Egy kategória.
Majd még lehet - ha lesz alkalmam - megnézem 140 mm-en mindkettőt.
Nem biztos, hogy sokan vannak itt a fórumon, akik "vakteszten" megmondanák melyik kép melyik obival készült.
Egyik fórumtárs tamit használ D5k gépen és simán jó képeket lő.
Biztos bele lehet kötni, mert azért egy 75k huf obi nem egy nikkor 24-70 ....Cserélhető obi egy lehetőség. Olyan lehetőség, amivel valaki él, vagy sem, az az ő dolga.
DE mit ajánlanál helyette, ugye nem bridge ultra-hiper zoomot (mint azt a cserélhető obisban olvastam pár napja)?!
Vagy nagy szenzoros kompaktot, ami elég drága, és mellette - igaz fényerős zoom obival - nem tud ekkora átfogást?
Vagy duplakittet, 55mm-es derékba töréssel, ami elég szívás szerintem.... -
Lex Icon
senior tag
Én 24MP-ből kroppoltam 4MP-t és elég jól néz ki, természetesen ISO100-on. Nem tudsz mást tenni, ha 400mm sem elég és ilyenkor jól jön a 24MP
Ha túl sokat vágsz ki, akkor függetlenül a felbontástól, egy kompakt gép körömnyi érzékelőjének megfelelő képet használsz.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy mennyi olyan eset van, amikor 4MP kell a 24-ből és persze ISO100 elég, vagy inkább amikor egy 6MP-es korszerű, kevés zajú érzékelővel járnál jobban.
No meg persze az egyéni preferenciák is bejátszanak. Nekem az lenne az előrelépés, hogy a mai technikával egy 6MP-es DX érzékelős gépet tudnék venni belépő áron. A D40-em esetén nem érzem azt, hogy gépet kellene cserélnem egy jó obi megvétele helyett.
Innen vissza is kanyarodnék az indító hsz-emhez :Ott tartok, hogy Sigma 10-20/3,5 vagy Tokina 11-20/2,8? Oké, hogy a Sigma élesebb és fényerősebb, de több helyen is említik és mutatják a tesztképeken a nagyobb CA-t. Ez egy kicsit zavar, mert az eddigi képeimben is ez szokott szemet szúrni, ha olyan körülmények között készült a kép, ahol ez előjön.
Nem találtam olyan oldalt, ahol azonos körülmények között összehasonlítják a két obit.[ Szerkesztve ]
-
gaben22
senior tag
Minap már meglepődtem ezen, de elfogadtam, most gondoltam megnézem még egyszer. Svenkelés alatt ti a panningot értitek? Nikon szerint Normal módban az automatikusan fel van ismerve, Active mód pedig csak "rázósabb" helyzetekre van. Nem tudom más lencséknél (ahol nincs normal/active kapcsoló), mi a helyzet, de ezek szerint sima VR felismeri ezt (így meg lehet az összes VR-s lencse talán, bár ez lehet kicsit bátor kijelentés ). Úgy emlékszem használatiban nekem is ez volt 24-120-ra, de lehet nem ott olvastam erről.
Eladó cuccok: GPU: Gigabyte Aorus Master 4090 + EKWB 4090 Nickel Acetal blokk; DAP: Astell&Kern AK70 mkII; IEM: JVC HA-FW01, RHA T20
-
Lex Icon
senior tag
Miért ne volna értelme?
Ha FX-es géped van, de vannak (megmaradt) DX-es obijaid, akkor azokat is tudod használni. Az FX-es géped pedig biztosan jobb minőséget ad DX-es kivágással, mint a DX-es gép.
A Nikon is így látja, hiszen ezért rakta bele ezt a funkciót az FX-es gépekbe.
Egy fotó felszerelést a többség nem egyben vesz meg és ez igaz a DX-ről FX-re váltásra is. Így pedig könnyebb a váltás. A Nikon-nak is érdeke, hogy minél könnyebben lehessen az FX felé terelni a fogyasztókat.[ Szerkesztve ]
-
Lex Icon
senior tag
Csak akkor, ha a szenzor dizájnja nagyban javított, mert ugyanúgy APS-C-nyi méretet használsz az FF szenzorból
Pont az a lényeg, hogy a DX-es kivágáson 2,25-öd annyi pixel lesz, ami biztosan kevesebb pixel lesz, mint a DX-esen és pont emiatt lesz jobb a minőség, mert nagyobb pixelek vannak az FX-es lapkákon. Meg persze az FX-es gépekben jobb a proci és a SW is.ha az FX géped ugyanannyi megapixeles, mint a DX, akkor FX-et DX módban használva kevesebb megapixeled lesz a kivágás miatt, tehát még hátrébb is vagy felbontásban nemhogy ugyanott
Ha a megapixeleket akarod hajtani, akkor biztos. Ha a minőséget, akkor meg pont fordítva, ahogy fent írtam.
Vagy megvárod, míg összegyűlik a pénz nemcsak a vázra, de az obira is
És az miért jó? Addig se tudod használni a gépet, hiába van meg rá a pénzed.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
"Vagy megvárod, míg összegyűlik a pénz nemcsak a vázra, de az obira is Mindegy, nekem furcsa ez."
Benne van a nevében, hogy cserélhető objektíves gép, szóval általában nem csak egy objektívet vesz hozzá az ember. Ha van lehetőségem vázat váltani, de csak egy telém van hozzá, meg egy DX alap zoomom, vagy dx uwa-m akkor már előrébb vagyok.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Nekem ez fura, itt nem tűnik rossznak a kétszerező. Amit linkeltél, az tényleg gáz.
@Roxx : Mondjuk a 70-300 borzalom, igaz, nekem a DC III volt.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Roxx
tag
Igen tudom,hogy leírtad köszönöm is..de gondoltam az a 70-300 IS USM csak nem annyira rossz hát lehet kárvolt..A Canon 70-200 F4-el minőségileg gondolom,hogy már nem lenne gondom?Csak lehet a 200-as vég meg kevés lenne nekem....mert ez árban az még ami nekem elfogadható.
-
*Ropi*
félisten
"Egyébként a 60D-ben és a 7D-ben ugyanaz a szenzor van, mint a 40D-be, szóval ez neked egyik sem előrelépés a megapixeleken kívül."
Vagy kihagytál a mondatból egy "nem"-et, vagy rosszul tudod: a 40D-ben egy 10.1 MP-es szenzor van, míg a 7D-ben és a 60D-ben 18 MP-es.
"...másban is jobbak, például 9 helyett 47 fókusz pont..."
Az a 47 csak 45.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Roxx
tag
Aha akkor a telekonverterrel kissé nehézkes lenne használni.Erősen gondolkodok,hogy megveszem a 150-600 as Tamront mert ebben lenne stabilizátor.Az ára ami eléggé húzós 210eFt lenne használtan.Végülis a jelenlegi Tamronom se rossz csak nincs benne stabilizátor és 500mm a vége.Viszont súlyban a 600 as azért sokkal nehezebb cserkeléshez,természet fotózni nem tudom milyen lenne.
-
#96302336
törölt tag
Van értelme, ha a szenzor stabilizált. Próbáltam kíváncsiságból kikapcsolt objektv stabilizátorral, csak a váz IBIS működött, és egész jól szerepelt. Persze 5-600mm esetén minden plusz stabilizálás aranyat ér. Ha a kettő eszköz együtt dolgozik, eléggé megkönnyíti a dolgot, és lehet kézből is jó képeket csinálni. Csak győzze izomerővel a fotós A mobilitás és az állvány kompromisszuma egy jó monopod.
[ Szerkesztve ]
-
itouchfan
senior tag
Tamronnak az új cuccai nagyon jók, de én úgy tudom, hogy a Sigma 17-50/2,8 például jobb, mint a Tamron. De igazából mindkét márka most a felsőbb árkategóriában hasít, ha jól érzékelem a dolgokat...
A Tokinás kérdésemet pedig módosítanám úgy, hogy van-e valaki, akinek bármilyen Tokina nagylátóval van tapasztalata Nikonon, és tudna egy pár szót írni pro és kontra?
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
hszilard666
veterán
-
Fotonhámozó
senior tag
Beírod, hogy a "Canon EF 70-200mm f/4L USM-mel semmire nem mész IS nélkül 1/400 vagy 1/500 alatt, ezért csak sportfotóra jó" ... ami elég nagy blődség. Sokan használják tájazásra a nem képstabis verziót, de akár portrézni is jó lehet (a 2.8-as nyilván jobb erre a 70-200-asok közül), nemcsak sportra (a 2.8 szintén jobb erre) Viszont a tömege miatt hordozhatóság szempontjából a legjobb az f/4 non IS a fehér csövek közül. Egyéntől függően 1/400 alatt is ki lehet tartani cropposon is, de van könnyű állvány / monopod is, utazás során nem probléma. Tapasztalatból írom, nem pedig olvastam valahol...
A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.
-
nOvOp
senior tag
Köszi mindenkinek a hozzászólást! Reméltem, hogy a 70-200-nak jobb a képe, mint az 55-250-nek, hiszen vagy 4x többe kerül. Sajnos a 70-200 csak egy rövid időre volt fenn és akkor is csak 4 méterről próbáltam portrét készíteni. Akkor nagyon meggyőző volt, igaz az 50 fix volt az összehasonlítási alap. De a 70-200 rajzolata, színe messze volt az 50-es fix és kitobi képétől. Nagyon tetszett. Igaz akkor szép idő volt és 1/200-nál hosszabb záridővel nem fényképeztem és távolabbra sem. Így nem tudom, hogy mennyire esélyes a bemozdulás, de ezért is kérdeztem itt. Ha pedig az 55-250-nek van olyan rajzolata, mint a 70-200-nak, akkor parádé, mert jóval olcsóbb. Csak én nem ezt láttam a neten lévő képeken.
Új hozzászólás Aktív témák
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Ford topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Energiaital topic
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen